• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Lajin esittely

Aloittaja Hönkki, maaliskuu 05, 2007, 22:44:59

« edellinen - seuraava »

Hönkki

150 euroa pitäisi löytyä subu ry:n kassasta, mutta täytyy ensiksi ottaa asia esille hallituksessa. Uskoisin että jossain välissä pystyn tulemaan tapahtumapaikalle, koko päiväksi (la) en voi tulla.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

Joo, Onhan toi aukioloaika ihan sairas! (10.00-22.00)

Kai me voitais olla niin kuin itse pystytään.. Vaikka 12.00-16.00.
..Olis vaan tollasen "Prime Timen".

Mun täytyy kysyä Vänän fiilikset!

Olisko muita lähtijöitä?

t.Pasi


Rossonero

Minusta hinta on kova, jos ollaan vain 4 tuntia. Tuolla hinnalla esitellään monessakin paikassa ja maksetaan lisäksi bensat... Siispä minusta hyvä ajatus, jos siihen saadaan tarpeeksi paljon porukkaa mukaan tarpeeksi pitkäksi aikaa ja homma ehditään miettiä valmiiksi.

Erityisesti tuollaisessa tapahtumassa on syytä olla strategia selvillä etukäteen. Tarjontaa on tuolla paljon, ja porukkaa varmaan kiinnostaa eri syistä. Pitää siis välttää sitä, että ehkä jostain osa-alueesta kiinnostunut porukka kävelee ohi, kun luulee, että peli on yksiulotteinen. Muun muassa pitäisi ottaa huomioon peli pelinä, peli "roolipelinä" sekä jengien väsäyksen ja tilastoinnin arvot. Jotain selailtavaa tms. olisi myös hyvä olla. Ja tietenkin yhteystietoja printattuna.

mikma

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 04, 2012, 00:21:31
Minusta hinta on kova, jos ollaan vain 4 tuntia. Tuolla hinnalla esitellään monessakin paikassa ja maksetaan lisäksi bensat... Siispä minusta hyvä ajatus, jos siihen saadaan tarpeeksi paljon porukkaa mukaan tarpeeksi pitkäksi aikaa ja homma ehditään miettiä valmiiksi.
Täysin samaa miletä. 4 tuntia on ehdottomasti liian vähän. Kun lähdetään johonkin esittelemään niin pyrimme tottakai olemaan paikalla aukioloajan.  Ja tässä tapauksessa vielä täytyy muistaa, että 150 egee sisälsi vain kaksi vkoloppu ranneketta. Vaikka Pe jättäisi väliin, niin la täytyisi ostaa päivälippu jokaisen muun esittelijän. Mikäli vkoloppu ranneketta ei voisi vaihtaa vaikka pihalla toiselle.
Totta on myös se, että olisi hyvä jos ja kun olisi jokin strategia tai vastaava tuohon esittelyyn noin ylipäätään. Tosin riippuu aina yksilöstä miten hyvin sen pystyy vetää läpi.
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 04, 2012, 00:21:31
Erityisesti tuollaisessa tapahtumassa on syytä olla strategia selvillä etukäteen. Tarjontaa on tuolla paljon, ja porukkaa varmaan kiinnostaa eri syistä. Pitää siis välttää sitä, että ehkä jostain osa-alueesta kiinnostunut porukka kävelee ohi, kun luulee, että peli on yksiulotteinen. Muun muassa pitäisi ottaa huomioon peli pelinä, peli "roolipelinä" sekä jengien väsäyksen ja tilastoinnin arvot. Jotain selailtavaa tms. olisi myös hyvä olla. Ja tietenkin yhteystietoja printattuna.
Olisiko syytä NYT VIIMEIN alkaa miettimään miten jatkossa mennään. Eihän tästä tule mitään, jos EI IKINÄ mennä mihinkään esittelemään. Vai emmekö OIKEASTI halua harrastajia. Onko tämä sittenkin vain SISÄPIIRI toimintaa. EI EI EI.
No onhan se jo todettu monet kerrat, että valmiiseen pöytään tullaan mielellämme. Kuka oikeasti haluaa viedä lajia eteenpäin täällä suomessa ??? 
Onhan meitä vissiin 3 innokasta esittelijää tähänkin nyt ilmoittautunut ;) Pasi, Hönkki ja minä.


Kyllä oikeasti alkaa usko mennä, että KUKAAN ei halua tämän lajin laajenevan suomessa. Tuntuu menevän taas tämä vuosi tyhjäkäynnillä. Ymmärrän kyllä jos ei aikaa riitä jne. mutta olisi edes innostusta. Mutta kyllä se TAAS liekki minullakin pienenee huomattavasti tehdä lajin eteen yhtään mitään.

Ehkä ei olisi pitänyt ottaa uusimaan toimittajaankaan yhteyttä, ettei tulisi tekemään lehteen juttua tulevista PSK:n kisoista.


kiitos ja kuitti. Minä hiljenen.

AriFerra

#169
Johtopäätös: kaikesta huokuu se, että subbuteo on kehitetty perhepeliksi jota pelataan kaverien kesken.
Eihän monopoliakaan esitellä messuilla tyyliin, tulkaa kanssamme pelaamaan. Poikkeuksiakin löytyy, kuten shakki.
Kuinka moni meistä on tullut lajin pariin siten että ovat nähneet peliä esiteltävän jossakin? Mikma ja Kasse taitavat olla ainoat? Lasse löysi pelin netistä etsiessään jotain muuta peliä.
Italiassa, jossa on eniten pelaajia, veikkaan että kaikki tulevat pelaamaan koska joku kaveri tai perheenjäsen jo pelaa. No tietysti kun pelaajapohja on ennestään suuri, harastajia löytyy.
Eipä varmaan keskieuroopassa GP ja Mm kisoihinkaan juuri kukaan mene lajiin tutustumaan ellei joku tuttu ole pelaamassa.
Pessimismiä vai realismia? Näin asian kuitenkin näen. Siksi en usko siihen, että aikaa kannattaisi tuhlata esittelyihin. Käyttää sen vähäisenkin ajan mitä muulta elämältä jää oman kerhon peleihin.
Media on aivan eri asia. Sanomalehti, TV, radio.
Toimittaja tulee paikalle, ja "tekee työn" tuon, minä vain pelaan ja juon.[i/]
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Fabio

Ei kai tää nyt taas näin mene!!!  >:(

Porukka on valmis tekemään töitä ja sitoutumaan esittelemään, sitten
yksi sanoo: "Ihan paska idea" ja homma kaatuu siihen! EI KÄY! (Luulen
että myös Vesa innostuu tästä kun vähän sorvataan..  ;) )

Mä oon ihan rikki tähän ainaiseen rahakiistaan! Mihin me voidaan paremmin
käyttää toi 150€ kun johonkin tollaiseen tapahtumaan osallistumiseen?
(Ja eikö se siis ole koko Hallitus joka päättää mihin rahaa käytetään?) Ja toi
on kuitenkin aika pieni summa / pelaaja.

Musta on tosi hienoa että porukka on innostunut lähtemään esittelemään,
mä puhuin eilen myös Vänän mukaan!

Aina puhutaan tuosta "Pleikkarien ylivoimasta", nyt olis nimenomaan tapahtuma
lautapeleille! ..siellä ei konsolit jyrää!  ;D

..Ja taas tartuttiin musta "vähän epäolennaiseen", eli tohon mun 4h
ehdotukseen..

Selitän sitä vähän: Mulla on kokemusta useista messuista ja tapahtumista
ja niissä aina käy niin että alku ja loppupäästä aukioloaikaa on hiljaista.
Tolla "Prime Timella" tarkoitin sitä että vaikka olisi ton 4h, niin tavoittaa
varmasti suurimman osan porukkaa. Ja JOS niitä uusia kontakteja tulee, ne
tulee ennemmin klo 12-16 kuin 21.30! Lisäksi ideani oli saada enemmän
porukkaa mukaan, kyllä kaikki olisi säikähtänyt jos olisin kirjoittanut: Hyvä,
ei tarvi olla paikalla kuin klo 10.00-22.00!!  :) Tietysti voidaan olla vaikka
12-18 jos innokkaita löytyy tarpeeksi, mutta musta siis 12-16 riittäisi myös
vallan mainiosti! (Musta on turha miettiä mitään "tuntihintaa".. Halvinta olis
tietysti olla La ja Su 24h paikalla!)

Ja sitten tuohon Vesan toivomaan "strategiaan".. Kuinka moni teistä tutustui
lajiin jonkun "esittelystrategian" inostamana? Uskoisin että ihan vain pelin näkeminen
ja ehkä kokeilu on sitä vahvinta viestiä! Toki siinä voi sivussa kertoa mahdollisuudesta
harrastaa figurien maalausta (paljon roolipelaajia mukana!) ja tilastoida pelejä jne..
Ja Vesa olis itse tosi hyvä puhumaan juuri noista ehdottamistaan asioista!

Eli mun pointti on edelleen se, että tuo on hyvä mahis kokeilla lajin esittelyä! (Mikä
on parempi?) Ja jos se ei toimi, opitaan ainakin jotain! Varma ei voi tietenkään ikinä
olla, mutta Gratzkyn sanoin: "You´ll miss 100% of the shots you don´t take."

Mun mielipide on se että pitäis vielä kysyä paljon tapahtumassa on yleensä käynyt
jengiä
ja sitten katsotaan monta näpyttelijää saadaan mukaan ja sitten jaetaan vähän
vuoroja.. Ainakin La, mahd. myös Su. Ja annetaan esittelijöille vapaat kädet suunnitella
mahd. houkutteleva esitys! (Me ollaan kaikki isoja poikia!) Ja uskon että tuosta tulisi
hauska juttu!

Mitä muut olette mieltä tästä?

Ja Vesa. Sä tuut sitten mukaan!!! :) ..Jooko?

t.Pasi

ps. Ja mitä tuohon Ferran kirjoitukseen tulee.. Miksei ne, jotka haluaa, saisi lähteä
esittelemään?
(Miksi ne jotka ei ole lähdössä esittelemään, valittaa?). Ja ei meistä kukaan
tiedä miten tuo tapahtuma tulisi menemään?? Vai onko joku jo elänyt sen päivän? Ja voin
sanoa että jos olisin joskus jossain junnuna nähnyt lajista esittelyä, olisin varmasti innostunut!
(Minullekin kaveri sattumalta lajista joskus kertoi...) Kai tota voisi kerran kokeilla, sitten tietäisimme
varmasti onko se ajan / rahan hukkaa! Ja toivon että kukaan ei ole kalenteriaan joka viikonlopulle
niin täyteen buukannut, ettei sinne muutama tunti hyvän asian hyväksi löytyisi.. (Ja voihan sen ottaa
niin että tulee vaan pelaamaan!)




AriFerra

Kirjoittaessani omaa näkemystä siitä, etten usko että ikinä koskaan kukaan innostuu lajista esittelyiden kautta, en tajunnut että se tulkitaan kielloksi etteivät muut saisi mennä. Pahoittelen.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Fabio

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - lokakuu 04, 2012, 10:27:47
Kirjoittaessani omaa näkemystä siitä, etten usko että ikinä koskaan kukaan innostuu lajista esittelyiden kautta, en tajunnut että se tulkitaan kielloksi etteivät muut saisi mennä. Pahoittelen.

Ok!  :) Ja mäkin tarkoitin sitä, että ei me ainakaan niiden aikaa tuhlata, jotka ei lähde esittelemään, korkeintaan omaamme. Ei tässä voida mitään muuta menettää kun toi osallistumismaksu! Muun "ajan ja vaivan" lahjoittavat varmasti ne, jotka lähtevät mukaan tapahtumaan.  T:Pasi

AriFerra

Kolme innokasta? Eikös se itseasiassa ole ihan hyvä prosentti? Montakos meitä aikuisia subun pelaajia on pk-seudulla? Öpaut 15?
Viidesosa lajin harrastajista siis lähdössä esittelemään lajia. Se on paljon.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

150 euron panostus siihen että halukkaat menevät esittelemmän subu messuille on pieni suhteutettuna se yhdistyksen yleiseen aktiviteettiin ja aktiviteetin suuntaukseen. Hallituksen päätöksellä Subu ry kustantaa tuon 150 euroa.

Toivottavasti joku esittelijöistä organisoi tapahtuman siten  että osallistumisemme onnistuu ja siitä saadaan paljon iloa irti. Laskun voi lähettää Juholle maksettavaksi.

Hönkki

Jaahas, aihe on synnyttänyt keskustelua, mikä on hyvä  :)

1) Hallitus on myöntänyt sen 150 euroa, mikä tähän tarvitaan.
2) Uskon että tässä on mahdollisuuksia. Lautapelaajat ovat hyvä kohdeyleisö. Uusista pelaajista helsinkiläiset Miklos, Keijo ja raumalainen Mikko ovat taustaltaan lautapelaajia. Miklos on jopa kehittänyt oman lautapelin ja hän on uusista kaikkein innokkain subun pelaaja. Lisäksi voin paljastaa, että olisimme päässeet erään lautapeliseuran tiloihin, jos mitään muuta kertsitilaa ei olisi pääkaupunkiseudulta löytynyt. Toki olisi vuokraa pitänyt maksaa, mutta kertoo kuitenkin siitä, että lautapelaajilla on jonkinlainen alustava kiinnostus subua kohtaan.
3) Nyt tarvitaan tekoja, ei pelkkää suunnittelua ja visionäärisyyttä. On parempi vähän sählätä huonollakin suunnitelmalla, kuin ylisuunnitella ja lopulta ei tehdä mitään. Tottakai joku suunnitelma pitää olla, mutta riittävän hyvän keksii kuka tahansa puolessa tunnissa. Pääasia että suunnitelma toteutetaan.
4) Meidän pitää olla paikalla enemmän kuin 4 tuntia. Minusta 8 tuntia alkais olla jo hyvä ja meidän mahdollisuuksien rajoissa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

#176
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 04, 2012, 11:21:01
Jaahas, aihe on synnyttänyt keskustelua, mikä on hyvä  :)

1) Hallitus on myöntänyt sen 150 euroa, mikä tähän tarvitaan.
2) Uskon että tässä on mahdollisuuksia. Lautapelaajat ovat hyvä kohdeyleisö. Uusista pelaajista helsinkiläiset Miklos, Keijo ja raumalainen Mikko ovat taustaltaan lautapelaajia. Miklos on jopa kehittänyt oman lautapelin ja hän on uusista kaikkein innokkain subun pelaaja. Lisäksi voin paljastaa, että olisimme päässeet erään lautapeliseuran tiloihin, jos mitään muuta kertsitilaa ei olisi pääkaupunkiseudulta löytynyt. Toki olisi vuokraa pitänyt maksaa, mutta kertoo kuitenkin siitä, että lautapelaajilla on jonkinlainen alustava kiinnostus subua kohtaan.
3) Nyt tarvitaan tekoja, ei pelkkää suunnittelua ja visionäärisyyttä. On parempi vähän sählätä huonollakin suunnitelmalla, kuin ylisuunnitella ja lopulta ei tehdä mitään. Tottakai joku suunnitelma pitää olla, mutta riittävän hyvän keksii kuka tahansa puolessa tunnissa. Pääasia että suunnitelma toteutetaan.
4) Meidän pitää olla paikalla enemmän kuin 4 tuntia. Minusta 8 tuntia alkais olla jo hyvä ja meidän mahdollisuuksien rajoissa.

Jes!

Kuulostaa hyvältä! Miten mennään?

-2 pöytää?
-Monta jamppaa "päivystämässä", 3? (2 vois pelailla ja yksi kertoa pelistä?)
-Olisko ne 4h vuorot? Ei taida kellekään kivaa olla 8h putkeen? Saa toki olla, jos jaksaa! Mutta musta ei oo syytä tehdä liian raskasta..
-Taitaa riittää se La? Vai ollaanko mieluummin Su? Musta yksi päivä antaa sen mikä me halutaankin!
(Tietysti jos La on valtava succee, niin miksei yritettäis olla 2 päivää?)
-Lähtisköhän "lautapeli"-Miklos messiin?

Nyt varmaan eka pitäis tietää ketkä olis osalistumassa? Mä, Vänä, Hönä, Miklos? Muita?

T:Pasi



Lasse

Katson lähempänä mahdollisuuksiani. Periaatteessa kiinnostaa mutta en voi vielä luvata. (ja tsori, tiedän että olis hyvä jo sitoutua :/)

Hönkki

-2 pöytää on ok. Toisella esittelypeli menossa ja toisella aloittelijat saavat tulla kokeilemaan, tai voi se olla niinkin että aloittelijat voivat kokeilla molemmilla. Sehän riippuu osaksi siitä kuinka monta "päivystäjää" meillä on paikalla ja jonkun pitää koko ajan neuvoa aloittelijoita. Olen ollut kerran Helsingin messukeskuksessa pelimessuilla esittelemässä ja silloin kokeilijoita oli koko ajan yhdellä pöydällä jopa jonoksi asti. Kaikki eivät jaksaneet edes jonottaa.

- Kokeilijoille yhteystiedot käteen. Olemme sikäli onnellisessa asemassa, että esittelypaikkakunnalla on toimintaa. Viime syksynä Turussa esittely meni hyvin, mutta kun kukaan ei jatkossa vetänyt kiinnostuneille kertsiä, niin homma ei oikein lähtenyt lentoon.

- Perheen aikataulu on sellainen, että tulisin paikalle iltapainotteisesti. Minulle joku 18-22 vuoro voi olla paras mahdollinen.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 04, 2012, 12:05:22
-2 pöytää on ok. Toisella esittelypeli menossa ja toisella aloittelijat saavat tulla kokeilemaan, tai voi se olla niinkin että aloittelijat voivat kokeilla molemmilla. Sehän riippuu osaksi siitä kuinka monta "päivystäjää" meillä on paikalla ja jonkun pitää koko ajan neuvoa aloittelijoita. Olen ollut kerran Helsingin messukeskuksessa pelimessuilla esittelemässä ja silloin kokeilijoita oli koko ajan yhdellä pöydällä jopa jonoksi asti. Kaikki eivät jaksaneet edes jonottaa.

- Kokeilijoille yhteystiedot käteen. Olemme sikäli onnellisessa asemassa, että esittelypaikkakunnalla on toimintaa. Viime syksynä Turussa esittely meni hyvin, mutta kun kukaan ei jatkossa vetänyt kiinnostuneille kertsiä, niin homma ei oikein lähtenyt lentoon.

- Perheen aikataulu on sellainen, että tulisin paikalle iltapainotteisesti. Minulle joku 18-22 vuoro voi olla paras mahdollinen.

Toivottavasti nytkin riitää porukkaa jonoksi asti! :)

Olis kova jos jaksettais vielä sopia joku "ensikertalaisten ilta" Hermannissa, vaikka viikon päähän esittelystä.

Mulle ja Vänälle käy parhaiten päivä-aika.. Mutta päivällä tarvitaan siis vielä joku jolla on isompi auto, jotta saadaan pöydät messiin..
(Vällä on pienempi auto). Me voitais siis olla esim. klo. 12-16.

Toivotaan että saadaan tarpeeksi porukkaa kasaan, jotta tää toteutuu!! :) Jengiä voi tulla vaikka vaan tunniksi tai pariksi.. Kaikki jeesaa!

T.Pasi