• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hönkki

LainaaSopii minulle. Yhden kerran minulla oli vaihdoin seurauksena jäänyt pelaaja yhden kulmapotkun ajaksi kentälle. Sinä sanoit, että sääntöjen mukaan pitää sitten pelata vajaalla loppupeli. Minusta se on älytön ja huonosti perusteltu (hatusta vedetty) sääntö, mutta niin tehtiin. 0-3 on minusta ihan ok jatkossa.

Aivan, minä sanoin noin, mutta silloin en suhteuttanut asiaa pelikieltorangaistuksiin. 0-3 on minusta ok.


LainaaOletko lainkaan tietoinen tuosta tapauksesta? Hovi otti väärän jengin kentälle, eikä vastustajakaan (Rosso) asiaan puuttunut, vaikka olisi pitänyt tarkistaa ja tietää mitä pelataan. Aloitimme muistaakseni (en ole varma ehdimmekö aloittaa edes) pelin, ja käytännössä saman tien ottelu keskeytettiin. Hovi itse ehdotti 0-3 -tuomiota luovutuksella. Itse ehdotin, että kyse oli treenipelistä, mutta Hovi oli tiukkana. Millainen rangaistus tässä olisi pitänyt tulla, kun pelin häviää jo 0-3, asian huomaa itse ja itse tappiota ehdottaa? Millä perusteella tuomion antaisit?

Eri asia tietenkin, jos pelaisit Manulla toisen jengin pelin, etkä asiasta mainitsisi, ja saisit siten paremman tuloksen. Toki tässäkin olisi käytännössä kyse vain luovuttamisesta, eli 0-3 tauluun.

Olen tietoinen tapauksesta ja se meni miten meni. En ole Hoville vaatimassa rangaistuksia tuon tapauksen kohdalla. Kyse oli siitä miten rangaistaan jatkossa ? Se jengi, jonka piti pelata peli, ei saapunut paikalle. Oikeassa jalkapallossa siitä tulee enemmän rangaistuksia kuin pelkkä 0-3 luovutus.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 19, 2015, 12:29:49
LainaaSopii minulle. Yhden kerran minulla oli vaihdoin seurauksena jäänyt pelaaja yhden kulmapotkun ajaksi kentälle. Sinä sanoit, että sääntöjen mukaan pitää sitten pelata vajaalla loppupeli. Minusta se on älytön ja huonosti perusteltu (hatusta vedetty) sääntö, mutta niin tehtiin. 0-3 on minusta ihan ok jatkossa.

Aivan, minä sanoin noin, mutta silloin en suhteuttanut asiaa pelikieltorangaistuksiin. 0-3 on minusta ok.

Toisaalta futiksessa virhe on tuomarien, kun taas pelikiellossa olevan pelaaminen ei ole tuomarin virhe...

Tässä tilanteessa pelaajalle tulisi seuraus, jos hän ei suostu poistumaan kentältä, eikä oikeassa futiksessa tuosta tule 0-3 -tulosta.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 19, 2015, 12:29:49
LainaaOletko lainkaan tietoinen tuosta tapauksesta? Hovi otti väärän jengin kentälle, eikä vastustajakaan (Rosso) asiaan puuttunut, vaikka olisi pitänyt tarkistaa ja tietää mitä pelataan. Aloitimme muistaakseni (en ole varma ehdimmekö aloittaa edes) pelin, ja käytännössä saman tien ottelu keskeytettiin. Hovi itse ehdotti 0-3 -tuomiota luovutuksella. Itse ehdotin, että kyse oli treenipelistä, mutta Hovi oli tiukkana. Millainen rangaistus tässä olisi pitänyt tulla, kun pelin häviää jo 0-3, asian huomaa itse ja itse tappiota ehdottaa? Millä perusteella tuomion antaisit?

Eri asia tietenkin, jos pelaisit Manulla toisen jengin pelin, etkä asiasta mainitsisi, ja saisit siten paremman tuloksen. Toki tässäkin olisi käytännössä kyse vain luovuttamisesta, eli 0-3 tauluun.

Olen tietoinen tapauksesta ja se meni miten meni. En ole Hoville vaatimassa rangaistuksia tuon tapauksen kohdalla. Kyse oli siitä miten rangaistaan jatkossa ? Se jengi, jonka piti pelata peli, ei saapunut paikalle. Oikeassa jalkapallossa siitä tulee enemmän rangaistuksia kuin pelkkä 0-3 luovutus.

Toisaalta Hovilla oli jengi mukana, eikä meillä ole ennalta määrättyjä peliohjelmia. Aika monesti on nimittäin jengejä kotona muutamilla.

Oikeassa futiksessa kentälle ei päästettäisi väärää joukkuetta, ja vastuu on jälleen tuomarin sekä vastustajan, eli tässä tapauksessa minun. Eihän peliä voi edes oikeasti aloittaa, jos on väärä jengi kentällä, tai sitten kyse on aivan eri pelistä kuin siitä, mistä on puhuttu. Onhan HeSussakin pelattu liigapelejä, ja sitten muutettu ne harjoituspeleiksi tilastoihin.

Molemmat yllämainitut tapaukset ovat oikeassa maailmassa sellaisia, että liigat, liitot ja kurinpitovaliokunnat tekevät päätöksiä niistä tapauskohtaisesti. Sen sijaan pelikiellossa olevan tai muuten pelikelvottoman pelaaminen ei ole tapauskohtainen asia. Jos mentäisiin jalkapallolinjalla, niin sinun Inter-pelisi M'Vilan kanssa olisivat 0-3, mutta siinäkin armahdettiin. Huvittavaa sinänsä, että Juve-Inter olisi ollut molemmille tappio 0-3, kun Giovincokin pelasi.

Minusta tässä nyt tuntuu siltä, että sinulla on hirveä tarve osoittaa kaukaa haettujen esimerkkien kautta, että olet kokenut vääryyttä. Sellaista ei ole tapahtunut.

Jos haluat jatkaa keskustelua säännöistä ja sanktioista, tee se yksi sääntö kerrallaan vertaamatta niitä keskenään. Mainitsemasi tapaukset eivät ole samanlaisia, eikä niitä voi vertailla siten, että tämä on pahempi kuin tuo. Jokaiseen asiaan tehdään siihen sopiva ratkaisu. Esimerkkinä vaikkapa meidän kierrepeliä suosiva sääntömme, joka mahdollistaa kovatkin kontaktit kierteissä, mutta suorissa tulee hipaisustakin vapari, ja useat antavat niistä kortinkin.

Porvoon turkkilainen

Kohta me ei päästä kuukauteen pelaamaan, jos tämä jankkaus ei lopu. Tosiaan se maanantain keskustelu mistä sovittiin olikin vain unta:

https://www.youtube.com/watch?v=2AhwMpJaSNs

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 19, 2015, 13:06:55
Teoreettinen tilanne. Joukkue pelannut kaudella suurimman osan sarjapeleistään, mutta "jättää saapumatta" yhteen peliin. Pelaa kuitenkin kaikki muut sarjan pelit. Miten toimitaan?

Tällä kaudella Parmalle on käynyt hieman vastaavasti. Kaksi peliä jäi pelaamatta, joista toinen, koska seuralla ei ollut varaa järjestää stadionin turvallisuutta ja toinen koska pelaajat eivät suostuneet pelaamaan. Liiga kuitenkin halusi, että peli pelataan myöhemmin eikä seuraa suljeta sarjasta tms. Molemmat rästipelit on merkattu pelattavaksi kevään aikana eikä niistä tullut siis edes 0-3 -tappiota.

Epis

Jätin kaapin keskihyllyn oikeaan reunaan HW HJK:n, jonka joku Porvoon kävijä voisi toimittaa Ilelle..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

kesämesu

#1640
Vain yksi kommentti :


Samat säännöt varoitusten / pelikieltojen suhteen on ollut varmaan siitä lähtien kun tulin mukaan 2008 joten ei kai mikään uusi asia ???

Jokainen pitää huolta ja päivittää oman joukkueensa rosterin ajan tasalle ettei joukkueessa  pelaa pelaajia jotka ovat jo lähteneet ja
Jos ei  tähän pysty niin  sitten pitää pelata vain punainen vs sininen  sarjoja ja niinkuin Rosso sanoi jokainen tapaus on erilainen ja niitä ei voi verrata keskenään  esim Terryn tapaus Liigacupissa v Q.P.R ja jokaisessa sanktiot erikseen niinkuin tässäkin tapauksessa mutta pelikelvottoman pelaajan peluuttamisesta aina 0-3.


Hyvää kevättä kaikille :)
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Mr. Posh

Lainaus käyttäjältä: SUFC - maaliskuu 19, 2015, 21:54:25
Jätin kaapin keskihyllyn oikeaan reunaan HW HJK:n, jonka joku Porvoon kävijä voisi toimittaa Ilelle..

Omasta puolestani voin kuittaa ma 23.03.15.
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

Hönkki

LainaaMinusta tässä nyt tuntuu siltä, että sinulla on hirveä tarve osoittaa kaukaa haettujen esimerkkien kautta, että olet kokenut vääryyttä. Sellaista ei ole tapahtunut.

Jos haluat jatkaa keskustelua säännöistä ja sanktioista, tee se yksi sääntö kerrallaan vertaamatta niitä keskenään. Mainitsemasi tapaukset eivät ole samanlaisia, eikä niitä voi vertailla siten, että tämä on pahempi kuin tuo. Jokaiseen asiaan tehdään siihen sopiva ratkaisu. Esimerkkinä vaikkapa meidän kierrepeliä suosiva sääntömme, joka mahdollistaa kovatkin kontaktit kierteissä, mutta suorissa tulee hipaisustakin vapari, ja useat antavat niistä kortinkin.

Jos/kun enemmistö haluaa, että jatkamme samoilla pistevähennyssäännöillä, niin OK. Silloin kaikkien rangaistusten pitää vain olla linjassa keskenään. Kyllä voi sanoa, jos joku rike on suurempi kuin joku toinen, vaikka rikkeet käsiteltäisiinkin yksilöllisesti. Esim. jos joku pelaa koko pelin 12 pelaajalla, niin se on vähintään yhtä suuri rike kuin jos joku pelaa 11 pelaajalla, joista yksi pelikiellossa. Valmentajat ovat vastuussa siitä ketä ja kuinka monta kentälle laittavat.

Lisäksi varoituksista sanoisin, että jos suorien näpäytysten pikku hipaisuista annetaan keltainen, niin ei tarvitse olla hirveän paljon pahempi rappaus suorassa näpäytyksessä, jotta pitäisi antaa punainen. Mutta päättäkää te. Saan kuitenkin sanoa mielipiteeni.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hovimestari

Ensin keppiä, sitten ruoskaa ja lopulta painot jaloissa Genevenjärveen?

Hovimestari

Osittainen auringonpimennys näkyy Suomessa tänään. Pystyykö joku kaivamaan subutilastot 25 vuoden takaa, jolloin täydellisen pimennyksen yhteydessä pelattiin yöturnaus? Mukana olivat lisäkseni ainakin Majuri, 'mesu, Hönkki, Gråsten ja Puu, ehkä Ukkokin? Turnaus oli Maunulassa, mutta itse pimennystä seurattiin Paloheinänmäen huipulla.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - maaliskuu 20, 2015, 11:09:55
Ensin keppiä, sitten ruoskaa ja lopulta painot jaloissa Genevenjärveen?

Siinä tapauksessa pelaan. En pidä Genevenjärvestä.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - maaliskuu 20, 2015, 11:41:56
Osittainen auringonpimennys näkyy Suomessa tänään. Pystyykö joku kaivamaan subutilastot 25 vuoden takaa, jolloin täydellisen pimennyksen yhteydessä pelattiin yöturnaus? Mukana olivat lisäkseni ainakin Majuri, 'mesu, Hönkki, Gråsten ja Puu, ehkä Ukkokin? Turnaus oli Maunulassa, mutta itse pimennystä seurattiin Paloheinänmäen huipulla.

25 sitten...Taisin pelata mm Sheffield Utdilla Liverpoolia vastaan. Maanmyyntiä + Juho K:n & Allin patsas.
Täytyy tarkistaa.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - maaliskuu 20, 2015, 11:41:56
Osittainen auringonpimennys näkyy Suomessa tänään. Pystyykö joku kaivamaan subutilastot 25 vuoden takaa, jolloin täydellisen pimennyksen yhteydessä pelattiin yöturnaus? Mukana olivat lisäkseni ainakin Majuri, 'mesu, Hönkki, Gråsten ja Puu, ehkä Ukkokin? Turnaus oli Maunulassa, mutta itse pimennystä seurattiin Paloheinänmäen huipulla.

Tuonaikaiset tilastot kesämökillä. Olisko ollut Vellukin mukana ? Kenen autolla ajoimme Paloheinään ? Jotenkin sellainen fiilis että minä ajoin ja pelasimme sisäfudista Maunulan kertsin
yläkerrassa yön tunteina.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 20, 2015, 12:49:01
Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - maaliskuu 20, 2015, 11:41:56
Osittainen auringonpimennys näkyy Suomessa tänään. Pystyykö joku kaivamaan subutilastot 25 vuoden takaa, jolloin täydellisen pimennyksen yhteydessä pelattiin yöturnaus? Mukana olivat lisäkseni ainakin Majuri, 'mesu, Hönkki, Gråsten ja Puu, ehkä Ukkokin? Turnaus oli Maunulassa, mutta itse pimennystä seurattiin Paloheinänmäen huipulla.

Tuonaikaiset tilastot kesämökillä. Olisko ollut Vellukin mukana ? Kenen autolla ajoimme Paloheinään ? Jotenkin sellainen fiilis että minä ajoin ja pelasimme sisäfudista Maunulan kertsin
yläkerrassa yön tunteina.

Vellun mukanaoloa epäilen. Eiköhän ollut meidän auto (minä selvinpäin?!?Toki olemme pääasialliseti päihtyneet pelkästä pelistä). Joten Hönkki ykköskuski? Jos tuohon kertaan liittyi sisäfudis, niin mulle joku head injury. Vaarallinen pelitapa. Legurin kautta takaisin pelaamaan. Palattuamme sain keltaisen ko tilanteesta. Ilmeisti Hovi taas tuomaroi. Ennen kaikki oli... nuorempia.

Kenties sama turnaus jossa Puu onnistui kaatumaan niin, että seinää vasten olleet pöytälevyt kaatuivat päälle.

Hönkki

Sitten yhteislaulua auringonpimennyksen muistolle


1) Intiassa kuukin on kuumempi
kun aurinko meillä mutta suurempi
kerran se lakkini sytytti
ja hiukset poltti mun päästäni

2) Linnut siellä paistuivat lennossa
ja voi siellä myytiin pulloissa
ja kaikki kalat jotka ongittiin
oli keitettynä kun ne nostettiin

*) Hei juttele sinä vaan
kyllä sinut tunnetaan
ja vaikka sen valheeksi vannotkin
niin kyllä sua uskotaan

3) Intiassa ankkuri nostettiin
o hii o hei
ja punaiseen mereen se laskettiin
o hii o hei
ja sen minä voin vaikka vannoa
o hii o hei
että seilasimme puolukkahillossa
o hii o hei

4) Näin minä niilin rannikot
o hii o hei
ja krokodiilit ja faaraot
o hii o hei
siellä muumiot eli niin kuin ennenkin
o hii o hei
ja lähettivät terveiset teillekkin
o hii o hei

*) Hei juttele sinä vaan
kyllä sinut tunnetaan
ja vaikka sen valheeksi vannotkin
niin kyllä sua uskotaan

5) Oli pyramidin huipulla majakka
o hii o hei
ja majakassa kapakka
o hii o hei
siellä muumiot kävivät ryypyllä
o hii o hei
ja erämaan tyttäret hypyllä

6) Siellä näin minä neekerityttösen
o hii o hei
niin sievän mustan ja herttaisen
o hii o hei
vaan yks murjaani juoksi mun perääni
o hii o hei
Ja halkaisi kirveellä kalloni
o hii o hei

*) Hei juttele sinä vaan
kyllä sinut tunnetaan
ja vaikka sen valheeksi vannotkin
niin kyllä sua uskotaan


säv. Trad
san. Matti Jäppilä
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses