• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 03, 2015, 01:59:26
Itse asiasta en enää jatka, vaikka tällaisen änkyrän on vaikea sitä tehdä.

Sanon vain, että asia on asia, joka liittyy peliin eikä mihinkään muuhun. Sinun asemasi on selvä ja arvostus lajiniilona suuri näkemyseroista riippumatta. Erimielisyyksien ja kritiikin lisäksi olen myös useamman kerran todennut (mm. viimeksi Heikosen historiakeskustelussa), että ilman työtäsi pelin eteen ei olisi sitäkään mitä nyt on. Se mitä kirjoitan ei liity henkilöön koskaan (ei ainakaan ole tarkoitus), vaan esillä olevaan asiaan.

Kun et tullut mietimme soittamista, mutta sitten ajattelimme, että on joku syy, että et päässyt, eikä häiritä soitoilla. Koputusta en minäkään kuullut. Lisäksi ulos ei näe pimeällä, jos ei mene tihrustamaan tuulikaappiin. Killeri on lisäksi sen sortin touhottaja, että ei varmasti edes rekisteröinyt katsovansa ulos, vaan katse harhaili. Samoin käy esim. minulle usein. Yksikään kerholla olevista ei jätä muita ulos, ja ainakin minusta kaikki porukassa mukana olevat ovat tärkeitä. Asioista voi olla eri mieltä, mutta se ei koske ihmisiä.


Ok, kiitos tästä kommentista.

Mikma, koita kestää. Sinua vastaan ei ole kellään mitään.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Ehdotan, tai en ehdota vaan vaadin Hesuun ensikaudeksi pöytäkirjoja, joihin laitetaan kokoonpanot ennen peliä ja pelin aikana maalit, vaihdot, varoitukset ja ulosajot. Tällöin tulisi katsottua tarkemmin ketä on peliin laittamassa ja vastustajakin voisi vähän kommentoida, jos on tapahtumassa jotain traagista. Yleensäkin pelit tulisi aina tilastoitua kunnollisesti ja loppuisi tämä h****tin puskahinkkaaminen. Tässä voisi lähteä hifistelemään jotain digitaalista juttua nettiin, mutta uskon että meidän tapauksessa kynä-paperi-systeemi toimii paremmin. Tehdään vaan pohja josta otetaan paperikopioita muutama sata kappaletta. Onnistuu ainakin minun työpaikallani. Hesussa oli ainakin kausilla 81-82 ja 83-84 pöytäkirjat. Muistikuvani on, että homma toimi erittäin hyvin tilastoinnin osalta. Pöytäkirjan pohja voisi kaikessa yksinkertaisuudessaan olla tällainen (voi olla ulkoasultaan jotain muutakin)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sarja: Hesu-liiga   Päivämäärä: xx.xx.xxxx

Joukkue A     -    Joukkue B        0  - 0
             
pelaaja 1            pelaaja 1
pelaaja 2            pelaaja 2
pelaaja 3            pelaaja 3
pelaaja 4            pelaaja 4
pelaaja 5            pelaaja 5
pelaaja 6            pelaaja 6
pelaaja 7            pelaaja 7
pelaaja 8            pelaaja 8
pelaaja 9            pelaaja 9
pelaaja 10           pelaaja 10
pelaaja 11           pelaaja 11


Maalit


Vaihdot


Varoitukset


Ulosajot


------------------------------------------------------------------------------------------------

Voin tulostaa pöytäkirjapohjat. Teidän pitää vain täyttää ne ennen peliä ja pelin aikana ja laittaa tärkeimmät tiedot foorumille. Lopuksi pöytäkirjat kerätään mappiin.
Olen jotain tällaista ennenkin ehdottanut, mutta silloin ei ottanut tuulta purjeisiin. Ensikaudella tämä askel kannattaa ottaa. Asiat pysyisivät selkeämpinä
ja säästyisimme monelta harmilta.



Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hysteerinen rage quittaaja

Tämä toki auttaa, mutta kuka sitten edelleenkään valvoo, ettei pelikiellossa olevia pelaajia (=figuureita) peluuteta? Tämä on jäänyt usein vain toisen pelaajan tarkkaavaisuuden vastuulle. Ei pitäisi olla niin, että pitää huolehtia ensin omista ja sitten vielä vastustajankin pelikielloista. Jos näin on, olisi toki helppoa kerätä 3 pinnaa ennen ottelua, kun huomaisi että vastustajalla on kokoonpanossa pelikiellossa oleva figuuri, mutta ei mainitse tästä mitään. Heti kun peli on alkanut, voisi sitten ottaa asian puheeksi. Itse en pelaa omia otteluitani täysin "oikealla" kokoonpanolla, mikä voisi tarkoittaa esim. kokoonpanoa, millä joukkueeni on oikeasti pelannut esim. edellisessä ottelussaan. En myöskään seuraa onko joku pelaajistani oikeassa joukkueessaan pelikiellossa, ja tästä syystä jättäisin hänet kokoonpanosta pois. Toki pitemmät pelikiellot huomioin. Myöskään Afrikan mestaruusturnaukseen osallistuvat pelaajat pelaavat joukkueessani normaalisti. Olisi siis kohtuutonta, että joitakin pelaajia rangaistaisiin sääntörikkomuksesta esim. juuri pistemenetyksinä, juurikin niitä pelaajia jotka huolehtivat kokoonpanoistaan, ja sitten taas jotkut, jotka eivät niin tarkkaan seuraa mahdollisia pelikieltojaan, jotka koskevat siis HeSun sisäisiä sarjoja, pääsisivät samasta rikkeestä rangaistuksetta. Tällä tarkoitan sitä, että jos säännöt sanovat, että kyseisestä sääntörikkomuksesta seuraa kyseinen rangaistus, tulee se koskea kaikkia, subupelaajan pohjan väriin katsomatta. Jos sääntö tuntuu kohtuuttomalta, sääntöä voidaan toki muuttaa, mutta ei toki kesken kauden. Itse en ole säännöstön jäsen, enkä välttämättä ole aina ollut tai tule aina olemaan sitä mieltä, että kaikki HeSunkaan säännöt minua henkilökohtaisesti miellyttäisivät, mutta säännöt ovat sääntöjä, ja pelaan niillä mitkä kulloinkin ovat voimassa.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

Mitä jos näitä sääntöasioita sun muita käsiteltäisiin paikan päällä eikä täällä. Minusta nimittäin kuulostaa erikoiselta, että täällä nyt ruvetaan vaatimaan jotakin ilman mitään keskustelua. Ja koska keskustelu täällä ei ole kauhean toimivaa, on se parasta käydä paikan päällä, vai vieläkö ollaan tästä eri mieltä?

Olen eräällä koululla pelatulla kaudella (08-09 tms.) tuota ehdottanut ja tuollaiset tilastopaperit jokaiselle jengille tehnyt, mutta ei saanut tarpeeksi tukea. Nyt kun katson tuota, tulee se fiilis, että aika paljon saa kirjoitella, kun muutenkin omat kokoonpanonsa ja tilastonsa pitää kunnossa ja ne ovat lisäksi tarkistettavissa tälläkin hetkellä.

Mutta jatketaanko tästä mieluummin paikan päällä.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Hysteerinen rage quittaaja - maaliskuu 03, 2015, 23:33:37
Tämä toki auttaa, mutta kuka sitten edelleenkään valvoo, ettei pelikiellossa olevia pelaajia (=figuureita) peluuteta? Tämä on jäänyt usein vain toisen pelaajan tarkkaavaisuuden vastuulle. Ei pitäisi olla niin, että pitää huolehtia ensin omista ja sitten vielä vastustajankin pelikielloista. Jos näin on, olisi toki helppoa kerätä 3 pinnaa ennen ottelua, kun huomaisi että vastustajalla on kokoonpanossa pelikiellossa oleva figuuri, mutta ei mainitse tästä mitään. Heti kun peli on alkanut, voisi sitten ottaa asian puheeksi. Itse en pelaa omia otteluitani täysin "oikealla" kokoonpanolla, mikä voisi tarkoittaa esim. kokoonpanoa, millä joukkueeni on oikeasti pelannut esim. edellisessä ottelussaan. En myöskään seuraa onko joku pelaajistani oikeassa joukkueessaan pelikiellossa, ja tästä syystä jättäisin hänet kokoonpanosta pois. Toki pitemmät pelikiellot huomioin. Myöskään Afrikan mestaruusturnaukseen osallistuvat pelaajat pelaavat joukkueessani normaalisti. Olisi siis kohtuutonta, että joitakin pelaajia rangaistaisiin sääntörikkomuksesta esim. juuri pistemenetyksinä, juurikin niitä pelaajia jotka huolehtivat kokoonpanoistaan, ja sitten taas jotkut, jotka eivät niin tarkkaan seuraa mahdollisia pelikieltojaan, jotka koskevat siis HeSun sisäisiä sarjoja, pääsisivät samasta rikkeestä rangaistuksetta. Tällä tarkoitan sitä, että jos säännöt sanovat, että kyseisestä sääntörikkomuksesta seuraa kyseinen rangaistus, tulee se koskea kaikkia, subupelaajan pohjan väriin katsomatta. Jos sääntö tuntuu kohtuuttomalta, sääntöä voidaan toki muuttaa, mutta ei toki kesken kauden. Itse en ole säännöstön jäsen, enkä välttämättä ole aina ollut tai tule aina olemaan sitä mieltä, että kaikki HeSunkaan säännöt minua henkilökohtaisesti miellyttäisivät, mutta säännöt ovat sääntöjä, ja pelaan niillä mitkä kulloinkin ovat voimassa.


Aukotonta systeemiä on mahdotonta keksiä pelikieltoisen pelaajan peluuttamista vastaan. Pöytäkirjat kuitenkin auttaisivat siinä, että tulisi edes vähän paremmin kontrolloitua ketä sinne kentälle on laittamassa, kun joutuu oikeasti kirjoittamaan pelaajien nimet. Vastustajakin (tai joku muu) ehkä ihan sattumalta voi huomata jonkun pelaajan jota ei saisi peluuttaa. Mahdollisuudet siihen, että homma menee oikein, kasvavat. Mielestäni on epäurheilijamaista olla kertomatta vastustajalle, jos tietää jonkun pelaajan olevan pelikiellossa ja vastustaja on sitä peluuttamassa. Puhun siis Hesun pelikielloista, en niistä oikeista.

Mielestäni ei pitäisi olla pakko seurata tiukasti oikeita Valioliigan kokoonpanoja. Ainakaan niin että on pakko noudattaa Valioliigan pelikieltoja tai loukkaantumisia tai osallistuuko joku Afrikan mestaruusturnaukseen yms. Meillä on kuitenkin niin erilaiset taustat fudiskiinnostuksen ja fudiksen seuraamisen suhteen, että pitää löytyä suvaitsevaisuutta, kun asetetaan sääntöjä kokoonpanoille. Pitää ymmärtää, että kaikki eivät ole niin tarkkaan tietoisia seuransa viimeisimmästä kokoonpanosta. Jonkinlainen löyhä side siihen oikeaan kokoonpanoon kuitenkin pitäisi olla eli että pelaaja yleensäkin kuuluu rinkiin. Niinhän se on käsittääkseni nytkin ollut. Tämä tietysti taas kuulostaa väännön paikalta, mutta en edes minä ole peluuttanut joukkuettani aivan täysin mahdottomilla kokoonpanoilla. Olen pyrkinyt edes jonkinlaiseen "puolitodellisuuteen" ja se on hyväksytty (ehkä pitkin hampain, mutta hyväksytty kuitenkin). Jos olisi pöytäkirjat, niin muutkin oikeasti näkisivät kuinka lähellä todellisuutta olen.

Samat sanktiot tietysti kaikille ja vasta ensikaudeksi tätä systeemiä ajattelin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 03, 2015, 23:59:04
Mitä jos näitä sääntöasioita sun muita käsiteltäisiin paikan päällä eikä täällä. Minusta nimittäin kuulostaa erikoiselta, että täällä nyt ruvetaan vaatimaan jotakin ilman mitään keskustelua. Ja koska keskustelu täällä ei ole kauhean toimivaa, on se parasta käydä paikan päällä, vai vieläkö ollaan tästä eri mieltä?

Olen eräällä koululla pelatulla kaudella (08-09 tms.) tuota ehdottanut ja tuollaiset tilastopaperit jokaiselle jengille tehnyt, mutta ei saanut tarpeeksi tukea. Nyt kun katson tuota, tulee se fiilis, että aika paljon saa kirjoitella, kun muutenkin omat kokoonpanonsa ja tilastonsa pitää kunnossa ja ne ovat lisäksi tarkistettavissa tälläkin hetkellä.

Mutta jatketaanko tästä mieluummin paikan päällä.

Voidaan jatkaa paikan päällä. Minusta pöytäkirjat kyllä auttaisivat.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

LainaaOlen eräällä koululla pelatulla kaudella (08-09 tms.) tuota ehdottanut ja tuollaiset tilastopaperit jokaiselle jengille tehnyt, mutta ei saanut tarpeeksi tukea.

Ne olivat muuten erilaiset paperit. Niissä papereissa jokainen laittoi omaan paperiinsa omat kokoonpanonsa aivan samalla tavalla kuin laittaisi omaan vihkoonsa. Minun ehdotuksessani
molemmat joukkueet laittavat kokoonpanonsa samaan paperiin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 04, 2015, 00:37:24
LainaaOlen eräällä koululla pelatulla kaudella (08-09 tms.) tuota ehdottanut ja tuollaiset tilastopaperit jokaiselle jengille tehnyt, mutta ei saanut tarpeeksi tukea.

Ne olivat muuten erilaiset paperit. Niissä papereissa jokainen laittoi omaan paperiinsa omat kokoonpanonsa aivan samalla tavalla kuin laittaisi omaan vihkoonsa. Minun ehdotuksessani
molemmat joukkueet laittavat kokoonpanonsa samaan paperiin.

Perustelu oli sama, eli kokoonpanot tiedossa. Paperin sisältö ei muuta asiaa. Noissa joukkuekohtaisissa etuna oli se, että ei tarvita kuin 1-2 paperia koko kaudelle ja täyttämiseen pelkät raksit oikeiden pelaajien kohdalle.

Olellinen kysymys on kuitenkin tarvitaanko/haluitaanko tällaista systeemiä, ja siitä enemmän paikan päällä.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 03, 2015, 23:05:22
Sarja: Hesu-liiga   Päivämäärä: xx.xx.xxxx

Joukkue A     -    Joukkue B        0  - 0
             
pelaaja 1            pelaaja 1
pelaaja 2            pelaaja 2
pelaaja 3            pelaaja 3
pelaaja 4            pelaaja 4
pelaaja 5            pelaaja 5
pelaaja 6            pelaaja 6
pelaaja 7            pelaaja 7
pelaaja 8            pelaaja 8
pelaaja 9            pelaaja 9
pelaaja 10           pelaaja 10
pelaaja 11           pelaaja 11


Maalit


Vaihdot


Varoitukset


Ulosajot


------------------------------------------------------------------------------------------------

Erinomainen ehdotus/vaatimus!!! Kannatan tätä kaikkiin HeSun alaisiin liigoihin. Lisäksi ehdotan käytettäväksi systeemiä jonka aloitin juuri Serie A:n eli foorumille perustettavan ketjun jossa seurataan varoitustilien täyttymistä reaaliajassa.

Hönkki

LainaaErinomainen ehdotus/vaatimus!!! Kannatan tätä kaikkiin HeSun alaisiin liigoihin. Lisäksi ehdotan käytettäväksi systeemiä jonka aloitin juuri Serie A:n eli foorumille perustettavan ketjun jossa seurataan varoitustilien täyttymistä reaaliajassa.

Kiitän ! Olen samaa mieltä. Interin varoitukset tulossa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hovimestari

Näitä voisi tosiaan pohtia kerholla seuraavalla kerralla, kun paikalla on enemmän väkeä.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - maaliskuu 04, 2015, 15:32:27
Näitä voisi tosiaan pohtia kerholla seuraavalla kerralla, kun paikalla on enemmän väkeä.

Kiitän ja olen samaa mieltä!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Diego Walmaggio - maaliskuu 04, 2015, 11:23:29
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 03, 2015, 23:05:22
Sarja: Hesu-liiga   Päivämäärä: xx.xx.xxxx

Joukkue A     -    Joukkue B        0  - 0
             
pelaaja 1            pelaaja 1
pelaaja 2            pelaaja 2
pelaaja 3            pelaaja 3
pelaaja 4            pelaaja 4
pelaaja 5            pelaaja 5
pelaaja 6            pelaaja 6
pelaaja 7            pelaaja 7
pelaaja 8            pelaaja 8
pelaaja 9            pelaaja 9
pelaaja 10           pelaaja 10
pelaaja 11           pelaaja 11


Maalit


Vaihdot


Varoitukset


Ulosajot


------------------------------------------------------------------------------------------------

Erinomainen ehdotus/vaatimus!!! Kannatan tätä kaikkiin HeSun alaisiin liigoihin. Lisäksi ehdotan käytettäväksi systeemiä jonka aloitin juuri Serie A:n eli foorumille perustettavan ketjun jossa seurataan varoitustilien täyttymistä reaaliajassa.

Milloin ehditään pelata?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0U-tCDy8dlQ#t=132

Kirjaan jo nämä kertaalleen. Tarkistaa saa ja pistemenetykset kärsitään, jos tapahtuu sääntörikkomus. Jos asiansa hoitavat joutuvat näitä tuplana ja triplana kirjaamaan sinne sun tänne, kuulostaa aika erikoiselta.

Mutta aiotaanko tämä nyt käsitellä täällä, Diego ja Hönkki? Vai puhutaanko kerholla porukalla?

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 03, 2015, 11:52:13
Mikma, koita kestää. Sinua vastaan ei ole kellään mitään.

Hyvä tarkentaa, että ei täällä ole kellään mitään ketään vastaan, jos olen oikein ymmärtänyt. Ne asiat, ei henkilöt...

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 04, 2015, 18:41:35
Mutta aiotaanko tämä nyt käsitellä täällä, Diego ja Hönkki? Vai puhutaanko kerholla porukalla?

Ei oman kannan ilmoittaminen tarkoita välttämättä että asia täällä pitäisi päättää. Puhutaan ilman muuta kerholla, mutta kai oman kannan asiaan saa esittää jos vaikka en pääsisikään kerholle silloin kun asiaa siellä käsitellään.