• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Puppe

http://www.transfermarkt.co.uk/sunderland-complete-deal-defoe-is-back-in-the-premier-league/view/news/184986

Nyt saatiin sateentekijä. Ei voi ainakaan pelata huonommin kuin vaihdokki. 2 kauteen yksi liigamaali...
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

... jatkoa keskusteluun PSK:n osiosta


Tää on jotenkin niin uskomatonta.

LainaaEihän siitä HJK:n pelistä Barcaa vastaankaan ollut klubin pelaajien kehitykselle mitään hyötyä.
Mistäs tiedät ? Muistan HJK:n Rasmus Schullerin haastattelun Barca-pelin jälkeen, kun hän ihmetellen kertoi miten nopeasti Barcan pelaajat tulivat kiinni pallolliseen ja miten hyvin he käyttivät
HJK:n virheet hyväkseen. Ilman Barca-peliä Schullerillä ei olisi tuota kokemusta ja hän ei tietäisi millaista on peli maailman huippuja vastaan. Oletan että Schuller on nähnyt TV:stä tai jopa paikan päällä Barcan pelaavan useita kertoja ja kuitenkin vasta nyt hän tajusi mitä on pelata Barcaa vastaan.

LainaaOn vaikea nähdä myöskään mitä kadunmies saisi irti turpasaunasta ammattinyrkkeilijää vastaan. Ehkä sen, että on hyvä jättää nousematta kehään.
Voi tsiisus sentään taas tätäkin. Nyrkkeilyssä voi tulla aivovamma, subussa ei ole ainakaan vielä tullut.


LainaaEräissä SM-kisoissa yksi lapsipelaaja itki murskauksen jälkeen. Ilmeisesti tästä ei ole opittu mitään. No, eihän se mitään, että itkettää, tämähän oli totista peliä ja se kasvattaa luonnetta...
Nyt kukaan ei alkanut itkemään. Muistetaan nyt vielä, että ne ovat minä, Kesis ja Kebab jotka ovat käyneet Askolassa pelaamassa. Sinä et ole ollut siellä sen kummemmin itkettämässä, myllyttämässä kuin opettamassakaan. Pelini päättyivät tällä kertaa 2-0, 4-0 ja 6-0. Kahdessa ekassa pelissä peluutin aika pitkälle kakkosmiehistöä, minkä voi päätellä esim. siitä että Hesussa vielä debytoimaton Shaw teki nyt yhteensä 5 maalia.

Kehuin vastustajaa aina kun siihen oli aihetta, mitä tapahtui yllättävän usein. Opastaminen tapahtui esimerkin voimalla. Opastitteko muuten Jussia paljonkin hänen ollessaan junnu ?
Yksi peli kuulemma päättyi 20-0 Jussin häviöksi. No, toki te olitte silloin teinejä. Jussin pelit eivät kuitenkaan siihen loppuneet.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hysteerinen rage quittaaja

Kun itse otin vuosikausia turpaan Pasilassa, ei minua kyllä kukaan opettanut, varsinkaan Exeterin hävitetessä **edit** 15-6 . Mihin voin valittaa? Saan kai jatkossa alennusta HeSu-maksuista...

T: Tulin, hävisin, nautin ( itkemättä ).

Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - tammikuu 20, 2015, 12:54:11
Kun itse otin vuosikausia turpaan Pasilassa, ei minua kyllä kukaan opettanut, varsinkaan Exeterin hävitetessä **edit** 15-6 . Mihin voin valittaa? Saan kai jatkossa alennusta HeSu-maksuista...

T: Tulin, hävisin, nautin ( itkemättä ).



Väärin hävitty. Kuusi itse tehtyä maalia ei turpaanvedossa ole sallittua, vaikka häviäisi 99-6.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 20, 2015, 12:05:02
... jatkoa keskusteluun PSK:n osiosta

Tää on jotenkin niin uskomatonta.

Olen samaa mieltä.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 20, 2015, 12:05:02
LainaaEihän siitä HJK:n pelistä Barcaa vastaankaan ollut klubin pelaajien kehitykselle mitään hyötyä.
Mistäs tiedät ? Muistan HJK:n Rasmus Schullerin haastattelun Barca-pelin jälkeen, kun hän ihmetellen kertoi miten nopeasti Barcan pelaajat tulivat kiinni pallolliseen ja miten hyvin he käyttivät
HJK:n virheet hyväkseen. Ilman Barca-peliä Schullerillä ei olisi tuota kokemusta ja hän ei tietäisi millaista on peli maailman huippuja vastaan. Oletan että Schuller on nähnyt TV:stä tai jopa paikan päällä Barcan pelaavan useita kertoja ja kuitenkin vasta nyt hän tajusi mitä on pelata Barcaa vastaan.

Esimerkki oli huono (toki nappasit vain juuri tämän, joka ei ollut olennaisin), koska HJK on kuitenkin ammattilaisjengi eikä tasoeroa voi verrata tässä puhuttuun. Kerrotko kuitenkin millä tavalla Schullerin kehitystä auttoi tuo peli? Mies tajusi, että ei pärjää huippuja vastaan eikä tule koskaan pärjäämään. Mitä muuta sai taskuunsa?

Entä mitä itse saisit siitä, että Suomen paras salibandypelaaja pyrittelisi sinua täysillä ja saisit koskea palloon lähinnä aloituksessa maalin jälkeen, etkä toki pystyisi puolustamaan, eikä kukaan edes kertoisi miten pitäisi puolustaa?

Erittäin hyvä esimerkki huomattavasti tehokkaammasta kehityksestä on Venezuela. Kun E-Amerikan karsinnat olivat vielä pikkulohkoissa, oli pelejä vähän ja kovimmat maat pystyivät pelaamaan jokaisen pelin kovilla tehoilla. Lisäksi pelit omaa tasoa lähellä oleviin jäivät minimiin. Venezuela oli täysi heittopussi. Kun muuttivat systeemin yhteen isoon lohkoon, on seuraus lukuisista tasaisista peleistä näkynyt jo vuosia. Nyt Venezuela kolkuttelee jatkokarsintojen portteja. Maan sisäisessä futiksessa ei tuona aikana ole kummempia tapahtunut.

Jos haluaa mennä opettamaan, on syytä antaa sopiva haaste. Jos haluaa mennä murskaamaan, menee murskaamaan.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 20, 2015, 12:05:02
LainaaOn vaikea nähdä myöskään mitä kadunmies saisi irti turpasaunasta ammattinyrkkeilijää vastaan. Ehkä sen, että on hyvä jättää nousematta kehään.
Voi tsiisus sentään taas tätäkin. Nyrkkeilyssä voi tulla aivovamma, subussa ei ole ainakaan vielä tullut.

On siis olemassa vain fyysinen ihminen. En tiennytkään. Mistähän ne itkut sitten joskus tulivat, kun ei edes tullut aivovammaa. Onko tullut mieleen, että voi tuntua ihan helvetin pahalta. Ja olet varmasti tietoinen siitä kuinka pahalta herkässä iässä olevasta herkästä lapsesta/nuoresta voi tuntua, vaikkei se näy. Yksittäiset muiden mielestä pieneltä tuntuvat asiat voivat olla todella isoja. Sinä ja Janne ette tunne PSK:n junnuja yhtään (pelaaminen ei ole tuntemista). Silti linjaat, että ei voinut tulla paha mieli, tai ei haittaa, jos tuli (luuletko, että teini myöntää).

Itselle tulee mieleen kuinka paska fiilis oli, kun vieraat isot pojat tuli sotkemaan pikkupoikien lätkäpelit ja myllytti. No, aika pian lähdettiin kotiin ja katsottiin tarkasti, milloin mennään pelaamaan.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 20, 2015, 12:05:02
LainaaEräissä SM-kisoissa yksi lapsipelaaja itki murskauksen jälkeen. Ilmeisesti tästä ei ole opittu mitään. No, eihän se mitään, että itkettää, tämähän oli totista peliä ja se kasvattaa luonnetta...
Nyt kukaan ei alkanut itkemään. Muistetaan nyt vielä, että ne ovat minä, Kesis ja Kebab jotka ovat käyneet Askolassa pelaamassa. Sinä et ole ollut siellä sen kummemmin itkettämässä, myllyttämässä kuin opettamassakaan. Pelini päättyivät tällä kertaa 2-0, 4-0 ja 6-0. Kahdessa ekassa pelissä peluutin aika pitkälle kakkosmiehistöä, minkä voi päätellä esim. siitä että Hesussa vielä debytoimaton Shaw teki nyt yhteensä 5 maalia.

Kukaan ei itkenyt, mutta tuntuiko mukavalta. Ei kyyneliä näkyvissä, ei pahaa mieltä?

Minun käymiseni Askolassa eivät tähän liity. PSK:n porukka tietää ihan hyvin millä tavalla olen opettanut, kun vielä ehdin kisoissa käydä. Mutta siitä ei ole kyse.

Et voi olla tosissasi tuossa kakkosmiehistöasiassa. Minä voitin juuri 4-2 Tuurin Quprun ykkösmiehistön muikkujengillä, jolla en ollut pelannut pariin vuoteen. Jos ei ole ihan liimaklönttipohjat, niin kokeneen pelaajan pelin taso ei laske paljon. Pelin tasoon merkitystä normaalien figuurien vaihtamisella on korkeintaan jossain erityisissä näpäytyksissä ja tiukoimmissa peleissä.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 20, 2015, 12:05:02
Opastaminen tapahtui esimerkin voimalla.

Eli pelaat hyvin ja toinen näkee sen? Et ole tainnut seurata alan tutkimusta liiemmin. Juuri uutisoitiinkin, että esimerkki on huonoimpia tapoja opettaa käytännön asioita, jos ei samalla selitetä miksi ja miten. Tämä on ollut tutkijoiden mukaan yksi vahvimmista syistä kielen kehitykseen ihmislajilla.

Pelkkä katsominen toimii käytännössä vain niillä harvoilla, jotka pystyvät oppimaan pelkkien omien mielikuvaharjoitteittensa avulla ja pystyvät toteuttamaan asian luomansa muistikuvan pohjalta. Tämä vaatii tietenkin tarpeellista teknistä osaamistasoa pohjalle.

Oliko se 11-0 myös esimerkin voimaa? Hönkkikin voi kertoa Liesikselle siitä, mikä siellä Porvoossa on joidenkin taso ja mitä hän itse on mennyt sinne tekemään (opettamaan), mutta jostain syystä täysin mautonta murskausta kaunistellaan jonakin "hyödyllisenä opetuksena" ja sitten sanotaan, kun joku sitä kritisoi.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 20, 2015, 12:05:02Opastitteko muuten Jussia paljonkin hänen ollessaan junnu ?
Yksi peli kuulemma päättyi 20-0 Jussin häviöksi. No, toki te olitte silloin teinejä. Jussin pelit eivät kuitenkaan siihen loppuneet.

Itse en ole koskaan Jussia voittanut yli 6 maalilla (muistaakseni). Jussi oli tuntenut Timon syntymästään saakka ja oli jatkuvasti tekemisissä kaikessa tämän kanssa. Jussi oli ehkä 8 ja Timo 14, eli molemmat lapsia. 25-0 tappio (Klinsmann 15 maalia) ei varmasti kehittänyt Jussia yhtään, mutta oli mukavaa olla naapurin ison pojan kanssa pelaamassa (vissi ero). Jotkut ovat myös sellaisia, että eivät välitä myllyistä, tai pitävät pelistä niin, etteivät välitä. Kaikki eivät ole. Olen nähnyt monen junnun lopettavan muita harrastuksia, kun aikuiset miehet, joita he eivät kunnolla tunne, osoittavat kerta toisensa jälkeen kuinka huonoja he ovat (oma kokemus, ei ehkä aikuisen tarkoitus).

En tiedä mitä PSK:n suht uudelle nuorelle pelaajalle kuuluu (en muista nimeä, oli Jeren kaveri), mutta en muista poikaa nähneeni tai juurikaan kuulleeni hänestä sen jälkeen, kun Karhunen latoi SM-kisoissa 15-0 tauluun, ja poika olisi vain halunnut pois koko paikasta. Ehkä se sitten on juuri tätä hyödyllistä touhua ja opetti pojalle tärkeitä asioita pelistä.

Muistatko MM-kisoissa, kun pelasin Gibraltarin 12-vuotiasta vastaan joukkuekisassa? Olit ihan hermona, kun johdin vain 1-0 ekalla jaksolla ja annoin pojan saada vetopaikkoja ja hain itse vaikeita ratkaisuja. Poika oli pieni lapsi, jonka olisin voinut piestä 20-0. Lopulta luvut 5-0 (saattoi jopa tehdä yhden), mutta poika sai sopivaa haastetta, kun laitoin hänet tilanteisiin, joissa hänen piti pelata korkeimmalla tasollaan, mutta oli mahdollisuus onnistua. Neuvoin häntä myös kiertämään pöytää ja keskittymään näpäytyksiin. Juteltiin muutakin. Toisella jaksolla italialaistuomari (maailmanmestari) oli pitkiä toveja pois pöydältä, koska hiffasi kuvion. Poika nautti pelistä ja oli sen jälkeen iloinen. Samoin oli hänen isänsä, joka peliä seurasi.

Mutta eipä tässä mitään. Tehkää kuten lystäätte.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - tammikuu 20, 2015, 12:54:11
Kun itse otin vuosikausia turpaan Pasilassa, ei minua kyllä kukaan opettanut, varsinkaan Exeterin hävitetessä **edit** 15-6 .

70-lukulaista urheilukulttuuria, jossa pienin kantaa pallot ja huoltaa tavarat, ja kaikkien on hyvä kärsiä mahdollisimman paljon.

mikma

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - tammikuu 21, 2015, 03:52:26
mutta jostain syystä täysin mautonta murskausta kaunistellaan jonakin "hyödyllisenä opetuksena" ja sitten sanotaan, kun joku sitä kritisoi.
Lainaa
Mutta eipä tässä mitään. Tehkää kuten lystäätte.


kesämesu

#1373
Täytyy varmaan tässä miettiä että kiinnostaako enää Tää pelailu kun tulee sen verran paskaa niskaan ja Tän Pitäis kuitenkin olla hauskaa mutta nyt ei jostain syystä siltä tunnu  :-[
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

mikma

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 19, 2015, 09:11:51
Kiitos taas hyvin järjestetyistä peleistä ! Tällä kertaa hesulaiset antoivat aikaa kovaakin oppia, mutta koittakaa kestää. Muutaman myllyn joutuu ihan väkisin joskus ottamaan, jos haluaa kehittyä.

Minulla ei ole mitään murskalukemia vastaan, mutta kommenttisi rupesi ärsyttämään.

Mielestäni loppuosan olisi voinut jättää pois.
Lainaa, mutta koittakaa kestää. Muutaman myllyn joutuu ihan väkisin joskus ottamaan, jos haluaa kehittyä.


Lainaus käyttäjältä: kesämesu - tammikuu 21, 2015, 11:57:00
Tän Pitäis kuitenkin olla hauskaa mutta nyt ei jostain syystä siltä tunnu  :-[

Sinäpä sen sanoit.

Hönkki

Kummasta tulee pahempi olo ?
- pelaaja häviää ylivoimaiselle vastustajalle murskaavasti. Samalle vastustajalle häviävät melkein kaikki muutkin murskaavasti, eivät ehkä tosin ihan yhtä pahasti.
- pelaaja häviää tasaveroiselle vastustajalle niukasti 0-1 viime hetkien maalilla

Ihan yhtälailla voi tulla paha olo kummasta vaan. Paljon enemmän merkitsee se, onko tullut esim. sääntöerimielisyyksiä, kuten on Hesun peleissäkin huomattu.

LainaaKerrotko kuitenkin millä tavalla Schullerin kehitystä auttoi tuo peli? Mies tajusi, että ei pärjää huippuja vastaan eikä tule koskaan pärjäämään. Mitä muuta sai taskuunsa?
Hän tietää mikä on päämäärä. Hän tietää paremmin kuin ennen miten pitää toimia toisin. Jos ajatellaan subua, niin esim. puolustuspelissä oppii, että löysä miesvartiointi ei riitä, mikä ei välttämättä tule esiin normaaleja helppoja vastustajia vastaan.

Muistetaan nyt joka tapauksessa se, että tämä 0-11 tulos oli toistaiseksi ainoa näin iso voitto. Real Madrid on pelannut loput pelinsä selvästi tasaveroisempia vastustajia vastaan. Ei ole kyse mistään pisteautomaatista. Voitte väittää ihan mitä vaan, mutta olen sitä mieltä että PSK:n taso nousee pikku hiljaa siitä, kun siellä käy kovempia pelaajia vierailemassa liigoissa.
En opeta kesken pelien, mutta kyllä minulla sellainen muistikuva on että muuten olen neuvoja antanut.

LainaaEntä mitä itse saisit siitä, että Suomen paras salibandypelaaja pyrittelisi sinua täysillä ja saisit koskea palloon lähinnä aloituksessa maalin jälkeen, etkä toki pystyisi puolustamaan, eikä kukaan edes kertoisi miten pitäisi puolustaa?

Minä olen jo vanha mies. Minun ei tarvitsekkaan enää saada mitään. PSK:n Real Madridin manageri on kehittyvässä iässä, eli pystyy vielä oppimaan.

Lainaamutta jostain syystä täysin mautonta murskausta kaunistellaan jonakin "hyödyllisenä opetuksena" ja sitten sanotaan, kun joku sitä kritisoi.
Minusta se syyllistäminen, mikä tuosta 11-0 pelistä nousi, meni vaan vähän yli. Se on totta ettei näitä pelejä pidä ottaa niin tosissaan, mutta se toimii myös niin päin
ettei häviäjän pidä ottaa tappiotaan niin raskaasti. Mika Pakkanen aloitti Hesu-uransa 15-0 häviöllä. Pelit eivät jääneet siihen. Ne olivat aivan toiset syyt miksi subu jäi häneltä vuosia myöhemmin.





Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen

Ajattelin tässä keväällä anoa hallitukselta lupaa ja järjestää ranking-turnauksen hitaan säännöillä, kun niitä ei ole ollut pitkään aikaan ja meininki muutenkin hauskaa sekä ymmärrys kaikin puolin kohdillaan. Toivottavasti tulee paljon osallistujia, kun puuhamiehenä kommari, käpykaartilainen, pitkätukka (hintti ), salaatinpurija, irstas alkoholisti, paras ystävä Lalli, ei seuraa pelaajasiirtoja noin 7 h/päivässä, Hesun perinteisten arvojen nilkoille potkija sekä rienaaja, kun Evertonin sukan värit sinivalkoiset, eikä kokosiniset järjestää turnauksen.

Kisojen tunnaribiisi. Keski-ikäinen nollaluvulla:

https://www.youtube.com/watch?v=dhoeFm9MNjE

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 21, 2015, 12:24:45
Se on totta ettei näitä pelejä pidä ottaa niin tosissaan, mutta se toimii myös niin päin
ettei häviäjän pidä ottaa tappiotaan niin raskaasti.

Pakko sen verran kommentoida tätä topiikkia, koska voin kertoa omakohtaisesta kokemuksesta, millaista on pelata ylivoimaista vastustajaa vastaan selvästi heikommilla välineillä. Kaikesta huolimatta Pasilan sinipunaisen "Siperian leirin" jälkeen ei itkettänyt yhtään, eikä ollut paha mieli. Päinvastoin! Jokaisesta pelistä otin oppia, yritin kehittää peliäni siihen suuntaan, minkä katsoin olevan tavoitteeni, Suomen subun huipulla. Pelattuani muutaman sata peliä Pasilan sinisiä ja punaisia vastaan uskon että olen juuri tuon kokemuksen takia sellainen subupelaaja kun nyt olen. Valitettavasti leirillä ei saanut valita mitä ottaa, joten puolustuspeli ja taktiikkataulu jäivät saamatta. Jatkoleiritys Hulina-Hakkarisen kanssa ei olisi varmaan tehnyt pahaa. Lisäksi pelasin samoihin aikoihin legendaarista PDL-liigaa mentorini Kill.. Irritaattorin kanssa. Noissa peleissä ei kyyti ollut ihan yhtä kylmää kun Pasilan yöttömässä yössä, jossa pelit alkoivat puoliltaöin, ja jatkuivat niin kauan kuin silmät pysyivät auki. Kun siniset väsyivät aamu seitsämältä, saapuivat punaiset jatkamaan, ja espoolainen keräili itsensä kotiin joskus puolenpäivän jälkeen. Irritaattorin kanssa peliini tuli mukaan enemmän meteliä, pyydän anteeksi sitä. Ja pahoittelut Maunulan Marttojen kuorolle kiroilusta pelien aikana.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Puppe

Kumma juttu kun kaikesta saadaan nykyään aivan älyttömiä nahisteluja aikaiseksi. Jokainen meistä aikuisista? pelaajista pelaa ja harrastaa tätä omalla tyylillään. Osa tykkää neuvoa/osa ei on sitten kyse sarja-tai harkkapelistä. Kunnioitetaan jokaisen tyyliä harrastaa eikä arvostella sitä ainakaan tässä mittakaavassa. Keskustelua saa olla mutta muistetaan mistä tässä on loppujen lopuksi vaan kyse...
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Killer

Lainaus käyttäjältä: Puppe - tammikuu 21, 2015, 13:20:36
Kumma juttu kun kaikesta saadaan nykyään aivan älyttömiä nahisteluja aikaiseksi. Jokainen meistä aikuisista? pelaajista pelaa ja harrastaa tätä omalla tyylillään. Osa tykkää neuvoa/osa ei on sitten kyse sarja-tai harkkapelistä. Kunnioitetaan jokaisen tyyliä harrastaa eikä arvostella sitä ainakaan tässä mittakaavassa. Keskustelua saa olla mutta muistetaan mistä tässä on loppujen lopuksi vaan kyse...

Naulan kantaan!!!
(En missään tapauksessa ole esimerkki, valitettavasti)

Tuli myös mieleeni ihan vaan pikku juttu. Onko kukaan kysynyt pojalta mikä fiilis jäi? Kenties melkoisesti tärkeämpää kuin mitä täällä väännetään.