• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Rahakissa pöydälle!

Aloittaja Fabio, kesäkuu 16, 2010, 16:45:24

« edellinen - seuraava »

Fabio

Heippa! ja härkää sarvista.. Vittuilkaa jos olette eri mieltä!

Kun kattelee noita ulkomaan kisoja Youtuubista, ei voi muuta kuin
ihastella!! Kavereilla on upeat kentät yms.. Onko tietoa mikä on
jäsenmaksu esim. jenkeissä tai italiassa? Onko tämä 10e/vuosi joku
vihje lajin arvostuksen tasosta harrastajien kesken?

Mitä yritän tässä sanoa? Eikö jäsenmaksua voisi maltillisesti noistaa?
Meitä on suomessa vähän ja 10e jäsenmaksulla ei pitkälle pötkitä!
Toki olette tästä jossain äänestyksessä päättäneet, mutta onko asiaa
ajateltu loppuun asti? Mitään harrastusta ei voi harrastaa 10e:lla koko
vuotta!
Junnuille toki 10-20e ymmärrän.. Pelin välineetkin maksavat
200e (Kenttä, maalit, ukot..). Jokainen pelaaja kuluttaa kenttiä jo varmaan
20-30e edestä vuodessa. Mutta ihan oikeesti 10e on VITSI jos rahaa
tarvitaan ja sitä ei tule muualta.. Miksei kaikki voisi osallistua siihen että
saataisiin kunnon välineet harrasteluun? Vai onko hyvä näin??

Itse maksaisin mielelläni esim.30-50e/vuosi jos muutkin maksavat.. Se ei
musta ole mikään sijoitus vuodessa.. Ja kun joukkueet on hankittu, ei
lisäkustannuksia juuri tule. Pelipaikatkin ovat olleet ilmaisia! Olis kyllä
hienoa kun olis kunnon kentät ja härpäkkeet!

Tämä siis vain jos "rahalle on käyttöä".. Onko yhdistyksellä erityistä
rahantarvetta?
. Mihin esim. jäsenmaksut käytetään? Varmaan ainakin
Helsinki Openiin..  

Tässä on vähän sama maku kun jossain opiskelijoiden elokuvakerhossa:
Tehdään hirvee duuni: raahataan tuolit paikoilleen, ostetaan popparit,
lainataan videotykki, pystytetään kangas, levitetään esitteitä.. ja sitten
kaikilta kahdeksalta katsojalta pyydetään 1e lipuista!! :o :o :o

T:Pasi

ps. Antakaa tulla vaan! Kannattakaa/tyrmätkää jollain hyvällä perustelulla!!
Ymmärrän myös jos ei ole varaa!! (En oikeesti ymmärrä, paitsi jos olet
kerjäläinen Romanista!  ;D) .. Ja ehkä tähän tulee jotain hyviäkin perusteluja
(joita en osaa ajatella). Toki voisi ajatella jotain "opiskelija" hintaa.. Ja jos
perheessä on sata lasta jotka harrastavat myös Subua voitaisiin perhehintaa
musta alentaa. Mutta tosissaan, lopettaisko joku pelaamisen jos harrastus
maksaisi vaikka tuon 30-50e vuodessa?
. 10e ON TODELLA VÄHÄN RAHAA!!!

SouthernBoogieCat

Ihan hyvä keskustelun paikka jäsenmaksun suuruus on. Asiassa on monta puolta. On varmasti ihmisiä jotka ovat valmiit harrastuksestaan maksamaan 30-50 € / vuosi mutta on varmasti myös niitä jotka eivät ole esim. jos on muita rahaa vaativia harrastuksia niin vaikka periaatteessa olisikin varaa sijoittaa Subuun em. summan niin välttämättä halua ei ole. Lisäksi täytyy muistaa että jos jäsenmaksu pidetään nimellisellä tasolla tyyliin 10 € / vuosi voi se helpommin tuoda uusia harrastajia ja volyymi kasvaa näin helpommin kuin jos jäsenmaksu olisi tuo 30-50 € joka kuitenkin on selvästi suurempi summa investoida - varsinkin jos aloittaa lajin eikä takeita ole harrastuksen jatkuvuudesta. Yksi hyvä idea voisi olla että jäsenmaksu on vähintään 10 € / vuosi mutta enemmänkin saa maksaa jos haluaa. Näin jokainen voisi miettiä omien prioriteettien mukaan kuinka paljon haluaa investoida Subutoimintaan. Suuremmasta maksusta ei saisi välttämättä mitään lisäetua, mutta voi se olla jollekin mielekästä tukea asiaa haluamallaan summalla jos kokee sen tarpeelliseksi.

SouthernBoogieCat

#2
Jos ajatellaan vaikkapa Subun imagoa ihmisten silmissä niin hyvä valttikortti olisi pitää se "lajina jonka aloituskynnys on minimaalisen matala" eli Subu on laji jota jokainen kukkaron paksuudesta riippumatta voi harrastaa samalla tavalla. Mitä suuremmat pakolliset investoinnit ovat sitä enemmän ne karsivat potentiaalisia aloittajia. En ota kantaa onko tuo 30-50 € / vuosi liian suuri jäsenmaksu vai ei mutta jos aloittamiseen ei nykytilanteessa käytännössä tarvita muuta kuin edullinen joukkue (alussa vaikka lainajengi), intoa ja halua pelata sekä nimellinen 10 €:n jäsenmaksu jolla saa oikeuden osallistua kisoihin on laji varsin suuren joukon saavutettavissa (toisin kuin jotkut muut harrastukset joiden pelkkä aloituskynnys voi olla korkea juuri suurien alkuinvestointien takia). Minusta edellisessä viestissäni ehdottama nk. "liukuva jäsenmaksu"-systeemi olisi hyvä eli 10 € olisi minimimaksu mutta enemmänkin saa maksaa jos haluaa tukea toimintaa vapaaehtoisesti.

Lasse

Perus jäsenmaksu 10e.
Premium jäsenmaksu 30e.
Ultimate jäsenmaksu 50.

Sitten olis joka turnauksessa Perus-sarja, Premium-sarja ja Ultimate-sarja... ei tarttis ku parin tyypin maksaa Ultimate-jäsenyys niin käytännössä kaikkien muidenkin täytyis maksaa jos haluaisivat hyviä pelejä ;)

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Lasse - kesäkuu 16, 2010, 17:49:09
Perus jäsenmaksu 10e.
Premium jäsenmaksu 30e.
Ultimate jäsenmaksu 50.

Nimenomaan tätä en tarkoittanut vaan sitä että jäsenmaksu olisi 10 € / vuosi mutta saa maksaa enemmän jos haluaa vapaaehtoisesti tukea suomalaista Subua. Ajatukseni oli että mitään ylimääräistä etua (esim. Premium-jäsenyyttä) lisämaksulla ei saisi vaan se on tämän kyseisen lisämaksun maksajan vapaaehtoisesti antama lahjoitus yhdistykselle.

Zinga

Jäsenmaksusta keskusteltiin muun muassa viime vaalikokouksen alla ja kokouksessa. Itse olen alhaisen jäsenmaksun kannalla. Jäsenmaksun pitää olla sellainen, jonka jokainen vähänkin lajista kiinnostunut on valmis maksamaan. Silloinkin, vaikka ei osallistuisi yhteenkään kilpailuun vuodessa.

Jäsenmaksun lisäksi on perusteltua periä osallistumismaksuja kilpailuista, joilla kustannetaan kilpailutoiminnasta syntyviä kustannuksia. Esimerkiksi Helsinki Open kerää sen verran osallistujamaksuja, että niillä katetaan suurin osa kuluista. Sinällään ehdotus maksujen nostosta on aiheellinen, jotta varoja voidaan käyttää materiaalihankintoihin yms. lajia edistäviin asioihin. Korottaisin kuitenkin juuri kilpailumaksuja (esim. 5 e/turnaus). Lisäksi esimerkiksi Kala-Maijassa pelaavilta voitaisiin periä kausimaksu, jolla maksettaisiin tarvikkeita ja joulupullo Pekkalalle ja talonyhtiön puheenjohtajalle.

Lasse

Lainaus käyttäjältä: Zinga - kesäkuu 16, 2010, 20:08:21
Jäsenmaksun pitää olla sellainen, jonka jokainen vähänkin lajista kiinnostunut on valmis maksamaan.

Toi on hyvä lähtökohta. Minä en hirveän paljon enempää ainakaan ala maksuja maksamaan. Mielummin annan aikaa paikalliselle kerholle ja yritän potkia siihen vauhtia. Ja pitää kuitenkin sponssata PSK:takin, kun siellä olis tarkoitus käydä joka toinen viikko pelaamassa ensi kaudella...

Voihan sitä halutessaan vaikkan itselleen kehitellä jotain Premium-kunniakirjoja jos sponssaa yhdistystä vähän enemmän.. Vähän kuin MediHeli-kunniakirjat  ;D

Epis

Itsekin olen pariin otteeseen ehdottanut ihan vaan maksun tuplaamista 10e -> 20e. Viime kerralla suurempi yleisö innostui enemmän tuosta turnausmaksusta, joka sinäällään kattaa turnauksista aiheutuvia kustannuksia, muttei kartuta niin suuresti yhdistyksen tiliä.

Kala-Maijan suhteen olemme olleet enemmän, kuin onnekkaita. Ilmainen pelitila ja vielä tarpeeksi suuri turnausten järjestämiseen ja 5? eri liigan yhtäaikaiseen pyörittämiseen harkkapelien ohella. Tosin Puulla on ollut jonkin asteista liikehdintää asuntomarkkinoilla ja jossain vaiheessa Kala-Maija ei välttämättä enää ole käytössä. Toteutuessaan tämä tarkoittaa jonkin pelitilaksi kelpaavan paikan vuokraamista, kuten esim PSK ymmärtääkseni joutui tekemään. Onneksi muuttoa ei ole vielä näkyvissä, mutta silti tilanteet saattavat muuttua.

Tosin, ainahan voi maksaa enemmän, kun pyydetään oman näkemyksen ja rahatilanteen mukaan.. Saatampa ottaa tämän toiminnon omalla kohdallani käyttöön, jos se ei auheuta yhdistykselle mitään ongelmia (tuskin aiheuttaa, mutta emmää näistä tiedä).
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Zinga

Lainaus käyttäjältä: SUFC - kesäkuu 16, 2010, 21:59:49
Itsekin olen pariin otteeseen ehdottanut ihan vaan maksun tuplaamista 10e -> 20e. Viime kerralla suurempi yleisö innostui enemmän tuosta turnausmaksusta, joka sinäällään kattaa turnauksista aiheutuvia kustannuksia, muttei kartuta niin suuresti yhdistyksen tiliä.
Turnausmaksu voi mennä suureksi osaksi yhdistykselle, jolloin se kartuttaa yhdistyksen tiliä. Asioista on vain sovittava.

Fabio

Jotain tällastä odotinkin..

"Aloituskynnys pitää olla matala".. ..eipä ole aloittelijoita näkynyt..  :D
Sen sijaan monen harrastuksen kokeileminen maksaa jo 20euroa!!!
Seinäkiipeilyjä tai keilaamista ei voi edes kokeilla ilmaiseksi!! Ja sama
pätee moneen tietokonepeliin!! Peli maksaa 65e ja se pitää monesti
ostaa "sika säkissä"!! Saatika sitten pelikone.. 300e!!! Joogasalit ovat
tukossa ihmisiä ja harrastus maksaa 110 -130e / kuukausi!! Miten Subu
ei voisi muka maksaa enempää kuin 10e?? Mihin tämä perustuu??

Oletteko ikinä ajatellut että ehkä uudet harrastajat (ehkä myös vanhat)
eivät arvosta lajia joka on puoli-ilmaista?? Herää heti epäilys siitä
että "Mitä on laji, josta ei kannatakaan maksaa enempää kuin 10e /vuosi??"
Näin kävi ainakin mulle kun tutustuin lajiin.. Kävin Kala-Maijassa, Ihastuin
peliin.. Katsoin netistä kenttien hintoja.. Ja ajattelin että joudun varmaan
maksamaan 50-100e vuodessa että saan pelata noilla kentillä! (Ja olisin
senkin maksanut!). Nyt kun maksan 10e, tuntuu että olen ihan "lokki", en
osallistu mitenkään yhteisten harrastusvälineiden kustannuksiin!!!

Zinga:
"Jäsenmaksusta keskusteltiin muun muassa viime vaalikokouksen alla ja kokouksessa.
Itse olen alhaisen jäsenmaksun kannalla. Jäsenmaksun pitää olla sellainen, jonka
jokainen vähänkin lajista kiinnostunut on valmis maksamaan."

Epäilen suuresti että yksikään uusi harrastaja ei lopeta hauskaksi havaitsemaansa
peliä jos se maksaa vaikka tuon 30e vuodessa!! (Varsinkin kun kerrotaan hänelle
miksi vuosimaksu peritään.. esim. kertomalla paljon yksi kenttä maksaa!!!)
Vai minkä matemaattisen kaavan ansiosta olette päätyneet juuri tuohon 10euroon??

..ja kaikilla on varmasti varaa maksaa JOPA 30e / vuosi! Ja Lapsiperheille: Isukki
30e ja pojilta 10e / nenä. Olisko muka liikaa? Mitä maksavat lasten luistimet
tai lenkkarit tänä päivänä? Ei taida kympillä saada.. Ajatelkaa, yksi "pleikkapeli"
vähemmnän jouluna ja koko perhe pelaa vuoden Subua hyvillä kentillä..
Eikä Lassekaan maksusta luistaisi, jos saisi kiitokseksi yhteiskassasta pelivälineitä
salillensa.. Yhteisestä kassasta voitaisiin ostaa välineitä Kaikille pelipaikoille..

Ainakin minä pelaan subua jo nyt keskimäärin 50 kertaa vuodessa.. tämä tekee
"huimat" 20senttiä / kerta!  ;D Kyllä, olen sitä mieltä että "liian halvalla menee!"

Mun kysymys kuului: Onko rahalle yleensä tarvetta?? Mitä hankkisitte jos
saisitte jäseniltä enemmän rahaa?? LEIKITÄÄN että jokainen maksaisi tuon
30e / vuosi.. Mitä tuolla "n.tonnilla" hankkisitte? Ehkä lisää kenttiä ja maaleja..
Olisivat kaikkien yhteistä omaisuutta!! (Ei menisi Hönkin ja Vesan rahat kenttiin.)
Ja välineiden kohtelu olisi ehkä myös sen mukaista..

Vai oletteko tyytyväisiä tilanteeseen?? Toki olette, kun ei ole "markkaakaan
kiinni"!! Olen tottunut aina ostamaan kimppaan kavereiden kanssa harrastus-
välineitä.. esim. juuri noita tietokonepelejä!! Yhdessä on pelattu ja hauskaa
on aina ollut!

..Ja olette todellakin sitä mieltä että tuo 10e on sopiva summa?? Mitä luulette
yhdistyksen sillä hankkivan? ..niinpä!

Joku ystävällinen sielu (Hönkki, Vesa, Jykä tms..) hankkii omilla rahoillaan
välineet joilla muut sitten pelailevat ilmaiseksi.. Eikö tämä häiritse muita kun mua?
En ole tottunut "elämään siivellä!" ..Ja tämä "jokainen maksaa lisää jos haluaa"-
asenne ei muuta mitään!! Taas nämä samat tyypit maksavat ja muut esittävät
köyhää... (Mutta nauttivat pelaamisesta täysin rinnoin!!).

t.Pasi

Loppuun vielä kevennys (ehkä ansaittu).. Olin jossain yliopisto-opiskelijoiden
kirpputorilla myymässä.. Olivat järjestäneet hienot puitteet, tilan, pöydät yms..
Ja pyysivä osallistujilta 2e / myyjä!! Jokainen myyjä teki ainakin 100e tulot joista
kehdattiin siis juuri ja juuri ottaa tuo 2e maksu.. Ehdotin että keräsivät vaikka
5e, jotta saisivat itsekin jonkun vaivanpalkan.. Vastaus oli sama kuin täälläkin:
"Kaikilla pitää olla varaa osallistua"!!  :D







Epis

Itse joskus ajattelin, että jos ylimääräistä rahaa olisi enemmän voisi sitä käyttää esimerkiksi lajin mainostamiseen ostetuilla mainoksilla jossain mediassa tai vastaavaa. Esimerkiksi Helsinki Openista voisi ilmoitella jollain lehti-ilmoituksella, jos paikka ja puitteet ovat sopivat yleisön haalimiseen ja joku/jotkut pitäisi varmaan nakittaa selostamaan ihmisille pelin tapahtumia. Tämä on tälläistä joskus ohimennen ajateltua huttua.. Mutta edelleenkin olen Fabion linjoilla ja mielestäni 20-30e/vuosimaksu ei ole liian suuri raha, tai ainakaan vastaavalla summalla ei saa mitää muuta, ehkä jonkun tarjouslehden vuosikerran.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Zinga

Edelleenkin. Jäsenmaksun tehtävänä ei ole kattaa yhdistyksen toiminnasta aiheutuvia kuluja. Esimerkiksi salibandyjoukkueemme jäsenmaksu on 5 euroa. Luuletteko, että tuolla summalla pelaa salibandya koko kauden ja maksetaan salivuokria? Ei. Jäsenmaksu kannattaa maksa vaikka ei osallistuisi mitenkään pelaamiseen. Jos jäsenmaksu olisi 50 euroa, en usko kovinkaan monen aloittelijan tuota maksavan yhdistykselle ihan vaan siitä ilosta, että pääsee yhdistyksen jäseneksi. Salibandyssakin maksamme kausimaksua joukkueelle monta sataa euroa kaudessa. Lisäksi jokainen maksaa itse lisenssinsä liitolle ja vakuutusmaksut. Ne eivät kuitenkaan ole jäsenmaksuja.

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Fabio - kesäkuu 17, 2010, 09:53:19
Kävin Kala-Maijassa, Ihastuin
peliin.. Katsoin netistä kenttien hintoja.. Ja ajattelin että joudun varmaan
maksamaan 50-100e vuodessa että saan pelata noilla kentillä! (Ja olisin
senkin maksanut!). Nyt kun maksan 10e, tuntuu että olen ihan "lokki", en
osallistu mitenkään yhteisten harrastusvälineiden kustannuksiin!!!
Et maksakaan jäsenmaksu siitä ilosta että pelaat Kala-Maijassa. Maksat jäsenmaksun yhdistykselle siitä ilosta, että se ylläpitää nettisivuja ja hoitaa yhdistyksen yleishallinnon. Jos haluat osallistua Kala-Maijan kustannuksiin, on parempi keskustella Kala-Maijan kausimaksusta eikä yhdistyksen jäsenmaksusta. Välineethän eivät ole pääosin yhdistyksen.

AriFerra

Ja jos tämä toteutuu, veikkaanpa että saatte kyllä alkaa kaivelemaan kuvetta:
LainaaTosin Puulla on ollut jonkin asteista liikehdintää asuntomarkkinoilla ja jossain vaiheessa Kala-Maija ei välttämättä enää ole käytössä. Toteutuessaan tämä tarkoittaa jonkin pelitilaksi kelpaavan paikan vuokraamista, kuten esim PSK ymmärtääkseni joutui tekemään.

S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

miku

itse liputan myös alhaisen jäsenmaksun puolesta. (tosin ei mulle olisi ongelma vaikkapa tuplata tuo maksu..) perusteena se, että kun olen toiminut aika paljonkin elävän musiikin yhdistyksissä joille kannatusjäsenet tärkeitä - ei hinta saa missään nimessä olla juurikaan viinapulloa kovempi.

kyllähän lajin harrastaminen kuitenkin vie matkakuluina, palkattomina vapaapäivinä jne. huomattavasti enemmän rahaa vuodessa kuin tuon jäsenmaksun verran eli ihan suoraan siihen en alkaisi tuota verrastamaan.

ehdottomasti nostaisin turnausten osallistumismaksuja. mitäpä mieltä sellaisesta että turnausmaksu 10e josta puolet yhdistykselle ja puolet järjestävälle taholle kuluihin? SM-kisat olisivat ilmaiset kaikille jäsenmaksun maksajille ja muihin yhdistyksen alaisiin kisoihin tuo maksu (+jäsenmaksu oltava maksettu).

lehti-ilmoituksiin en lähtisi, hinta-laatusuhde helvetin huono. parempaa promoa on koittaa saada vaan niitä juttuja lehtiin yms. medioihin joiden oheen saisi maininnan turnausajankohdista jne.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.