• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Starttipakettia ostamassa, apua kaivataan

Aloittaja Suvanto, heinäkuu 28, 2009, 15:29:27

« edellinen - seuraava »

Suvanto

Moikka,

Sain pari päivää sitten kipinän Subbuteosta ja olen tutkinut erilaisia vaihtoehtoja starttipaketin hommaamisen. Suomesta noita ei tunnu saavan mistään ja vastaan on tullut pari varteenotettavaa vaihtoehtoa:
http://www.subbuteoworld.co.uk/product_info.php?cPath=29_51&products_id=2762
http://www.flickmaster.com/english/club-set.htm

Budjetin osalta tarkoitus olisi pysytellä alle 100 eurossa. Osaako kukaan täältä sanoa, onko esimerkiksi tuo Subbuteo Worldin paketti hintansa väärti? Ehdotuksia parempiin vaihtoehtoihin otetaan myös mielellään vastaan.

AriFerra

#1
Molemmissa paketeissa on hyvät ja huonot puolensa.
Subbuteoworldin paketissa on hyvä kenttä. Noita meillä on Porvoossa PSKn peleissä kolme käytösssä.
Mutta nuo paketissa tulevat figuurit, Zeugot, ovat huonoja. Hajoavat nimittäin todella herkästi.

Tuon toisen firman paketissa olevat figuurit olisivat varmasti parempia, mutta siinä tuo kenttä taas on ilmeisesti aika surkea?

Jäädään kuuntelemaan kokeneempien (itsekin olen aika aloittelija) vinkkejä.
Halusin nyt vaan sanoa mielipiteeni noista Zeugoista, koska itse kaksi vuotta sitten karvaasti koin niiden "loukkaantumisherkkyyden".
Ovat varsinaisia lasinilkkoja.

Suomestahan on reilun kuukauden päästä lähdössä viisi kivenkovaa karjua MM-kisoihin.
Heiltähän voisi kysyä, jos ostaisivat paikanpäältä sinulle kentän, maalit, pallon ja "semi-pro" joukkueet?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

Zeugot soveltuvat painonsa ja muotonsa puolesta hyvin aloituspakettiin, sillä ne on helppo saada kulkemaan haluamaansa suuntaa. Noissa figuureissa taitaa olla jokseenkin eroja, sillä itselläni ei muistaakseni ole yhtään zeugoa hajonnut. Ainoastaan jostain on saattanut lähteä paino liikkeelle, mutta eipä sekään noissa haittaa. Kenttäkin uskoakseni on tuossa setissä hyvä.

Flickmasterin tuotteista ei ole muuta omakohtaista kokemusta kuin se yksi tilattu kangaskenttä, joka makaa kerhon tarvikelaatikossa taiteltuna ja pölyyntyneenä. Ko kenttää olen siirrellyt sivuun jotain tarpeellista etsiessäni. Figuurit ja pohjat vaikuttavat ihan hyviltä ainakin peruspeleihin ja saattavat olla hieman Zeugoja kestävämpiä (yleistettynä).

Joukkueita/figuureita saa kuitenkin lisää tai uusia pienellä rahalla, kun taas kalliimman kentän uusiminen on työläämpi homma. Tästä syystä itse kallistuisin Zeugo-pakettiin.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#3
Ebaystäkin saa Subbuteovälineitä (toisinaan myös aitoja starttipaketteja mutta myös sekalaisia joukkueita, kenttiä, palloja jne. joista voi koota oman starttipaketin) joten sekin kauppapaikka kannattaa tsekata. Itse olen käyttänyt useasti Ebaytä ja kokemukset ovat pelkästään hyviä. Tavara on tullut nopeasti ja aina on tullut sitä mitä on luvattu. Suosittelen!

Zinga

Lainaus käyttäjältä: SUFC - heinäkuu 28, 2009, 18:17:03Joukkueita/figuureita saa kuitenkin lisää tai uusia pienellä rahalla, kun taas kalliimman kentän uusiminen on työläämpi homma. Tästä syystä itse kallistuisin Zeugo-pakettiin.
Tämä on hyvä huomio, sillä itsellä on vielä käytössä 90-luvulla ostettu Astropitch, joka vaan paranee käytössä. Joukkueita on sitten tullut ostettua vuosien varrella jos jonkinlaista, joten ne ovat pienempi paha alkuhankinnoissa.

Jos tarvitset levyä kentän alle, minulta löytynee varastosta vanha levy, jossa on laidat. Sen saa ainakin itselleen, kunhan vaan jaksaa tulla hakemaan. Lisäksi voin MM-kisoista tuoda syyskuun alussa pelitarvikkeita tarvittaessa, jos meinaat koota oman aloitussetin. 

Suvanto

Kiitoksia vastanneille, poikkeuksellisen lämminhenkistä porukkaa moniin muihin suomalaisiin foorumeihin verrattuna :)

Taidan kallistua tuohon Subbuteoworldin pakettiin. Mitä katselin nettikaupoista, niin noita joukkueita tosiaan näyttää saavan sopuhinnalla, jos/kun niille tulee tarvetta.

Hönkki

Ihan vaan tiedoksi, että pyysin Profibaselta erikoistarjousta aloitus-setistä. Profibase on välinevalmista ja on jo toiminut pienimuotoisena sponsorina kahdessa tapahtumassamme. Jengit tulisivat varmaan olemaan Zeugoja. Uskoisin saavani vastauksen parissa päivässä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Suvanto

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - heinäkuu 29, 2009, 12:42:27
Ihan vaan tiedoksi, että pyysin Profibaselta erikoistarjousta aloitus-setistä. Profibase on välinevalmista ja on jo toiminut pienimuotoisena sponsorina kahdessa tapahtumassamme. Jengit tulisivat varmaan olemaan Zeugoja. Uskoisin saavani vastauksen parissa päivässä.
Olisiko kyseessä räätälöity paketti vai tuo Profibasen sivuilla listattu Zeugon setti? Eli siis tämä: http://www.profibase.it/easyStore/SchedeVedi.asp?IDCatSchede=376

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Suvanto - heinäkuu 29, 2009, 12:54:58
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - heinäkuu 29, 2009, 12:42:27
Ihan vaan tiedoksi, että pyysin Profibaselta erikoistarjousta aloitus-setistä. Profibase on välinevalmista ja on jo toiminut pienimuotoisena sponsorina kahdessa tapahtumassamme. Jengit tulisivat varmaan olemaan Zeugoja. Uskoisin saavani vastauksen parissa päivässä.
Olisiko kyseessä räätälöity paketti vai tuo Profibasen sivuilla listattu Zeugon setti? Eli siis tämä: http://www.profibase.it/easyStore/SchedeVedi.asp?IDCatSchede=376

Sorry vaan taas kaikille, kun olen aina äänessä. :D
Mutta ehdinpäs taas vastata...

Luulen, että Hönkki hankkisi Profibaselta sellaisen kasatun paketin, jossa olisi parempi kenttä kuin tuossa valmiissa paketissa. Siis samankaltainen kuin olisi Subbuteoworldin paketissa, Astroturf tahi Astropitch, jota Zinga, SUFC ja minä jo ehdittiin kehuakin.

Mitä tulee kommenttiisi "lämminhenkistä porukkaa", voin yhtyä siihen.
Kaksi vuotta sitten otin tänne yhteyttä ensimmäistä kertaa, ja olen saanut satoja vinkkejä ja rautalangasta ovat pojat jaksaneet vääntää minulle niitä.

Kun tulet turnauksiin, ihmettelet vielä enemmän, miten hyvä porukka täällä on.


S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Suvanto

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - heinäkuu 29, 2009, 13:10:40
Lainaus käyttäjältä: Suvanto - heinäkuu 29, 2009, 12:54:58
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - heinäkuu 29, 2009, 12:42:27
Ihan vaan tiedoksi, että pyysin Profibaselta erikoistarjousta aloitus-setistä. Profibase on välinevalmista ja on jo toiminut pienimuotoisena sponsorina kahdessa tapahtumassamme. Jengit tulisivat varmaan olemaan Zeugoja. Uskoisin saavani vastauksen parissa päivässä.
Olisiko kyseessä räätälöity paketti vai tuo Profibasen sivuilla listattu Zeugon setti? Eli siis tämä: http://www.profibase.it/easyStore/SchedeVedi.asp?IDCatSchede=376
Luulen, että Hönkki hankkisi Profibaselta sellaisen kasatun paketin, jossa olisi parempi kenttä kuin tuossa valmiissa paketissa. Siis samankaltainen kuin olisi Subbuteoworldin paketissa, Astroturf tahi Astropitch, jota Zinga, SUFC ja minä jo ehdittiin kehuakin.
Ah, aivan. Jään siis odottelemaan Hönkin vastausta...

mikma

#10
Tervetuloa jengiin vaan :) (mutta älkää unohtako Soccer 3D, HW ja niitä Suomi sääntöjä ;))

hei te viisaat :P mikäs on subu edustus tuolla Pori/Salo suunnaalla (Profiilissa näky olevan tuo suunta). Turkusessa vissiin oli jotain pientä näpyttelyä? Onks Tampere sit niinku lähin?? maantieto koulussa 10  ::)

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - heinäkuu 29, 2009, 13:10:40


Mitä tulee kommenttiisi "lämminhenkistä porukkaa", voin yhtyä siihen.

Sorry Ile, jätän väliin..  ;)

LainaaKaksi vuotta sitten otin tänne yhteyttä ensimmäistä kertaa, ja olen saanut satoja vinkkejä ja rautalangasta ovat pojat jaksaneet vääntää minulle niitä.

Rautalanka loppui pahasti kesken, mutta vinkkejä riittää vielä muutamia..  ;)

LainaaKun tulet turnauksiin, ihmettelet vielä enemmän, miten hyvä porukka täällä on.


http://www.youtube.com/watch?v=q7DIgOdqnRw  ;D
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Suvanto

Lainaus käyttäjältä: mikma - heinäkuu 29, 2009, 20:33:10
hei te viisaat :P mikäs on subu edustus tuolla Pori/Salo suunnaalla (Profiilissa näky olevan tuo suunta). Turkusessa vissiin oli jotain pientä näpyttelyä? Onks Tampere sit niinku lähin?? maantieto koulussa 10  ::)
Ei mitään tietoa Salosta eikä Porista. Onneksi kaveriporukasta löytyy jalkapallofanaatikkoja, niin eiköhän sitä pelikavereita saa ;) Turku-Salo-välimatka on jotain 50 km ja Tampereelle on Porista reilut 100 km, joten vähän turhan kaukana sijaitsee.

Itse löysin Subbuteon vahingolla, kun etsin Foosballista Youtubesta videoita. Foosballia onkin sitten tullut pelailtua enemmän kuin tarpeeksi.

Hönkki

Pistin privameiliä Suvannolle Profibasen tarjouksesta.

LainaaFlickmasterin tuotteista ei ole muuta omakohtaista kokemusta kuin se yksi tilattu kangaskenttä, joka makaa kerhon tarvikelaatikossa taiteltuna ja pölyyntyneenä.

Omistan tuon kentän ja tuli itseasiassa mieleen, että voisin myydä sen pois paljon halvemmalla kuin mitä profibase pyytää astropitch-kentistään. Silloin päästäisiin jo alta sadan euron kokonaishintaan.

Zeugoista sen verran, että nykyään pidän niitä pelattavuuden kannalta parempina kuin Soccer 3D-jengejä, sillä vetoihin saa paremmin voimaa. Tuo rikkoutumisherkkyys kuitenkin askarruttaa. En tiedä onko se sääntö vai poikkeus.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Vielä sellainen lisätieto, että Flickmasterin kentät ovat 90 % villaa ja käsittääkseni niitä voi silittää. Kenttä tuli minulle paketissa taiteltuna.
Sillä ei ole pelattu peliäkään.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses