• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Pelikonsolit!

Aloittaja kasse, helmikuu 27, 2014, 23:36:39

« edellinen - seuraava »

nabel

Lisenssit ovat rahakysymys. EA pystyy ostamaan sarjat itselleen ja Konami sitten pitää muokkauksen mahdollisena ja porukka voi siten tehdä omia jengiä/liigoja (+ panostaa e-amerikkaan/aasiaan enemmän kuin eurooppaan käsittääkseni). Fifassa on sitten online-pelejä on tyrkyllä paremmin kun enemmän pelaajia. Mitä nyt Pessin Onlinea pelannut viime viikonloppuna niin aika kauan saa odottaa vastustajaa. Ja sekin on sitä läpisyötön räiskimistä yleensä. Onneksi yhden ruotsalaisen sentään voitin.

SouthernBoogieCat

#121
Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 12, 2017, 09:04:42
Lisenssit ovat rahakysymys. EA pystyy ostamaan sarjat itselleen ja Konami sitten pitää muokkauksen mahdollisena ja porukka voi siten tehdä omia jengiä/liigoja (+ panostaa e-amerikkaan/aasiaan enemmän kuin eurooppaan käsittääkseni). Fifassa on sitten online-pelejä on tyrkyllä paremmin kun enemmän pelaajia. Mitä nyt Pessin Onlinea pelannut viime viikonloppuna niin aika kauan saa odottaa vastustajaa. Ja sekin on sitä läpisyötön räiskimistä yleensä. Onneksi yhden ruotsalaisen sentään voitin.

Rahakysymys ilman muuta kalliit lisenssit ovat mutta ihmetyttää hieman se että Konami - joka on käsittääkseni iso pelifirma jo 1980-luvulta lähtien - haluaa säästää niissä. Toki sinänsä ihan fiksua Konamilta se että yrittää profiloitua eritavalla PESin osalta esim. juuri panostaa muihin maanosiin jotta pelissä on eroa FIFAn. Lisäksi se että pelaajat voivat luoda omia jengejä ja yhteisöistä ladata muiden tekemiä jengejä on ihan hyvä juttu. Esim. itse - kuten olen kertonut - selvittelen miten niitä jengejä luodaan ja pyrin luomaan El Pablon maajoukkueen ja ainakin joitakin seurajoukkueita. FIFA on myös hyvä peli jossa omat vahvuutensa ja jos en osta jatkossa muita versioita niin todennäköisesti pelaan myös FIFAa vaikkei siinä voi päivittää joukkueita uudelle kaudelle. PESistäkin mietin jatkossa hankinko tulevia versioita koska joukkueita voi ladata yhteisöistä ja tehdä itse.

F.C Barcelona lienee Konamin yhteistyöjoukkue koska peliä markkinoidaan Barcan pelaajilla ja väreillä sekä aloituskuvassa on Camp Nou ja jos ei vähän aikaan mene eteenpäin niin Barcan hymni alkaa soida ja demo alkaa pyörimään jossa Barcan tähtipelaajat ovat mukana. Varmasti Konami maksaa Barcalle avokätisesti diilistä vaikka säästää sitten muissa lisensseissä. Ihan fiksua koska Barcan nimellä ja pelaajilla peliä myydään varmasti paljon ja rahaa voi tulla enemmän takaisin näin kuin jos ostettaisiin kalliilla mahdollisimman monen jengin lisenssit ilman myyntiä vauhdittavaa suosikkiseuraa. En usko että monien lisenssien ostaminen olisi Konamille ylivoimaista mutta he ovat valinneet tämän linjan ja sinänsä ihan hyvä.

nabel

Wikipediasta tsekkasin huvikseni niin EA:n nettotulo on ollut vuonna 2008 339 miljoonaa dollaria, Konamilla vuonna 2013-2014 miinusta 10 miljoonaa. Että kyllä siinä EA ottaa ne lisenssit yksinoikeudella jotka niin myydään. Kovaa bisnestä, vähän kuin tv-lisenssit. Vaikka eri vertailuvuodet ja vanhoja tietoja niin kyllä toi jotain kertoo.

SouthernBoogieCat

#123
Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 12, 2017, 15:01:04
Wikipediasta tsekkasin huvikseni niin EA:n nettotulo on ollut vuonna 2008 339 miljoonaa dollaria, Konamilla vuonna 2013-2014 miinusta 10 miljoonaa. Että kyllä siinä EA ottaa ne lisenssit yksinoikeudella jotka niin myydään. Kovaa bisnestä, vähän kuin tv-lisenssit. Vaikka eri vertailuvuodet ja vanhoja tietoja niin kyllä toi jotain kertoo.

Tuon vuosien 2013-2014 tulos on voinut Konamilla sittemmin kohentua. Sitä paitsi yrityksen tulos vaikka se olisi negatiivinen ei kerro paljon yrityksellä on pankkitilillä rahaa vaan sen kertoo tase kuten myös sen kuinka paljon yrityksellä on velkaa. Tuloslaskelmassa liikevaihdosta vähennetään kulut sekä muita eriä jolloin saadaan liikevoitto josta puolestaan vähennetään verot ja joitakin muita eriä ja tuloksena on joko positiivinen tai negatiivinen tulos joka  (0-tuloskin periaatteessa mahdollinen mutta melko harvinainen) ei siis kerro paljonko yrityksellä on rahaa tilillä joko omaa pääomaa tai vierasta pääomaa. Näin ainakin Suomessa. Uskon että USAssa taloushallinto on melko samanlaista koska siinä pätevät tietyt lainalaisuudet. Tuo Konamin huono tulos voi tuolloin johtua monesta asiasta esim. että paljon on myyntisaamisia jotka eivät tuolloin kun tilinpäätös piti tehdä olleet tuloutuneet vaan näkyvät seuraavan tilikauden kirjanpidossa realisoituneena tulona ja siten myös seuraavan tilikauden tilinpäätöksessä.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 12, 2017, 15:01:04
Vaikka eri vertailuvuodet ja vanhoja tietoja niin kyllä toi jotain kertoo.

Kyllä kertoo ilman muuta jotakin mutta ei sitä että paljonko Konamilla on fyrkkaa pankkitilillä lisenssien hankkimiseen. Tuloslaskelma (kuten aiemmassa postauksessa totesin) kertoo vain sen miten yrityksellä on mennyt tietty tilikausi kuten esimerkissäsi mainitut tilikaudet. Jos yrityksen tulos on miinuksella se ei todellakaan tarkoita että pankkitilin saldo olisi miinuksella ja yritys olisi varaton. Varallisuuden ja velat kertovat siis tase kuten yllä mainitsin.

EA varmasti on varakkaampi firma kuin Konami mutta en usko että nykyään he tekevät noin huonoa tulosta koska Barcan ansiosta PESiä myytänee paljon (joskaan ei varmasti yhtä paljon kuin FIFAa). Konami ei varmasti pysty lisensseissä kilpailemaan EA:n kanssa mutta uskon että heiltä fyrkkaa löytyy. Pitäisi kaivaa jostain näiden firmojen tilinpäätökset viimeisten vuosien ajalta ja tehdä tilinpäätösanalyysi.

nabel

Nyt alkaa etelä-mantereen jäälautat poltella niin että jätetään tämä keskustelu tähän. Pistä matsipyyntöä jos ollaan linjoilla samaan aikaan. Kiits.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 13, 2017, 09:56:42Pistä matsipyyntöä jos ollaan linjoilla samaan aikaan. Kiits.

Laitan kutsun peliin kun olen seuraavaksi online kenties jo tänään illalla edellyttäen että satut olemaan samaan aikaan online.

SouthernBoogieCat

Pääsen tänään klo 21 pelaamaan onlineen jos Nabel pääset silloin onlineen. Olen todennäköisesti jo ennen klo 21 onlinessa jossa en tosin silloin vielä pelaa vaan tutkin miten luodaan oma joukkue. Jos onnistun ennen klo 21 luomaan El Pablon niin pelaan sitten sillä. Muussa tapauksessa jollakin muulla.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Kauko Kamarunkkari - heinäkuu 13, 2017, 17:25:18
Pääsen tänään klo 21 pelaamaan onlineen jos Nabel pääset silloin onlineen. Olen todennäköisesti jo ennen klo 21 onlinessa jossa en tosin silloin vielä pelaa vaan tutkin miten luodaan oma joukkue. Jos onnistun ennen klo 21 luomaan El Pablon niin pelaan sitten sillä. Muussa tapauksessa jollakin muulla.

Kuvitteellisen jengin luomiseen tarvittavaa osiota en löytänyt. Edit-osiossa pystyy kyllä muuttamaan yksittäisten pelaajien nimiä ja pelipaikkoja mutta se miten ne siirretään kuvitteelliseen joukkueeseen ja esim. miten kansallisuus muutetaan El Pabloksi en löytänyt. My Club-osiossa pystyy luomaan joukkueen samalla tavoin suunnilleen kuten FIFAn Ultimate Teamissa mutta sieltä en löytänyt mahdollisuutta lisätä kuvitteellisia pelaajia joukkueeseen. Jos Nabel tiedät miten Edit-osiossa muutetut pelaajat pystyy siirtämään joukkueeseen (sekä kansallisuudet muuttamaan kuvitteelliseksi maaksi) niin laitatko tähän ohjeita niin niiden perusteella voi edetä.

Mikäli kuvitteellisen joukkueen luonti itse ei onnistu niin jos mahdollista (jos tiedät miten sellaisen luonti tapahtuu) niin voin laittaa sinulle El Pablon pelaajalistan josta voit kenties luoda yhteisöön joukkueen jonka minä voin käydä lataamassa. Jos tällainen onnistuisi niin olisi hyvä mutta mielelläni kuulisin miten kuvitteelliset pelaajat siirretään omaan joukkueeseen niin olisi todella hieno homma kuten myös jos pystyt tekemään joukkueen yhteisöön mutta mielelläni tekisin sellaisia itse kunhan vain se selviää (mikäli pelissä on ylipäätään mahdollista) että miten kuvitteellisten pelaajien siirto My Club-joukkueeseen tapahtuu.

nabel


SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 13, 2017, 19:42:41
Nyt en osaa auttaa.

Eipä mitään. Ymmärrän. Et ehkä ole luonut kuvitteellisia joukkueita (tai sitten luonut niitä vuosia sitten viimeksi joten et enää muista) joten asia selvä. Selvittelen itse asiaa. Jos ehdit pelata "pienet pelit" klo 21 pintaan niin pelataan jos olet silloin online.

Killer

Tai ehkä on yrittänyt luoda (viimeksi eilen) - mutta.
..  VituiksMän

SouthernBoogieCat

Kiitos vielä hauskoista peleistä. Jälleen parempi viimeistely ratkaisi. Puolustuspelissä ja pallonhallinnassa olin mielestäni aikalailla tasoissa. Hyökkäyspeli edelleen vaikeata mutta kehittyy varmasti jatkossa. Otetaan uusiksi piakkoin.

nabel

Sait sentään eilen yhden laukauksen. Pallonhallintaa se on tietenkin kun syöttelee veskalla toppareille ja takaisin 

SouthernBoogieCat

#134
Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 14, 2017, 09:47:04
Sait sentään eilen yhden laukauksen. Pallonhallintaa se on tietenkin kun syöttelee veskalla toppareille ja takaisin  

Joo, maalipaikoille pääsy tuottaa edelleen PESissä vaikeuksia. Yritän pelata puolustuksen kautta ja joskus sen vedän äärimmilleen. Tietenkin tappiotilanteissa kuten esim. eilen olisi pitänyt pelata toisella jaksolla rohkeammin mutta molemmissa eilisissä peleissä toiset jaksot päättyivät 0-0. Kehitettävää edelleen tietenkin minulla on mutta ottaen huomioon noin viikon pelikokemuksen (ja siinäkään ajassa en ole joka päivä pelannut) niin eteenpäin on menty kuten Mursu aikoinaan totesi useasti Huuhkajien-peleistä (tosin lempinimeä Huuhkajat ei vielä silloin ollut vaan se syntyi Hodgsonin aikana Suomi-Belgia-ottelun jälkeen). Esim. tietokonetta vastaan olen jopa onnistunut maalinteossa sekä pelannut tasankin pari kertaa. Lisäksi vain kaksi yli kolmen maalin tappiota on tullut tähän mennessä ja nekin ekoissa peleissä. Sen jälkeen on ollut huomattavasti tasaisempaa.