• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Profibase

Aloittaja miku, joulukuu 07, 2008, 12:55:52

« edellinen - seuraava »

miku

Voin suositella lämpimästi Profibasea mikäli joku haluaa vaikka jouluksi tilata kaverilleen uusia joukkueita..

Prkl että sylettää vaikken ole odottanut kuin puolisen vuotta uutta jengiä, oli pakko avata oma keskustelukin. Onko kokemuksia muuten ko. lafkasta??

Laitoin tänään meiliä taasen tilauksen perään josko saisi vaikka SM-kisoihin 2015 uuden joukkueen. :twisted:
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Epis

#1
Ketutuksessa mukana... Yrittänyt spämmäämällä saada potkittua Marcoa haluttuun lopputulokseen, mutta turhaan. Jos tilauksen tekee ja maksaa kesäkuussa niin ei uskoisi odottelevansa ja miettivänsä tilausta vielä joulun kiireiden yhteydessä.

Laitoin muuten Marcolle kyselyä niistä Pupen disceistä ja Purtsin disc covereista, muttei ole mies vielä vastaillut. Aiempien viestien perusteella niiden pitäs olla valmiit joten pyysin vain että lähettää ne.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#2
mä laitoin suhtkoht katkeran meilin äsken niin katsellaan mitä vastailee.. :twisted:
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Make

#3
Sen jälkeen kun miehen toimintaa seurasin Wienin MM-kisoissa, niin on helppo ymmärtää, että homma ei aina toimi. Ukko oli sellanen vanhan liiton säheltäjä, eli uusia hommia aloitettiin koko ajan, vaikka vanhatkin olivat kesken.

Oman tilaukseni syksyllä sain kuitenkin kotiin kuudessa viikossa tilauksesta, lupaus oli 2-4 viikkoa.

Ei se homma aina toimi Astrobasellakaan: itse tilansin helmikuussa 2007 tribase pohjat, toimitus syyskuussa 2007 MM-kisojen yhteydessä. Sekin vielä niin, että menin miehen kojulle ja valitsin "varastosta" pohjat, tilaamiani ei siis oltu syyskuussa alettu vielä valmistaa...

Zinga

#4
Mulla on toi Astrobase toiminut yllättävän hyvin, vaikka Arsun pohjissa säätämistä olikin. Italialaiset, italialaiset...

Profibase vaikutti MM-kisoissa vähän säätäjältä. Astrobasen tyyppi on jotenkin säntillisemmän oloinen.

AriFerra

#5
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Profibase vaikutti MM-kisoissa vähän säätäjältä. Astrobasen tyyppi on jotenkin säntillisemmän oloinen.


Astron Enricohan on rankinglistallakin, eli kiertää edes jollakin lailla kv-kisoja?
mites tää profin hemmo? Pelaako itse?

Mää ainakin pari kertaa oon saanut Enricolta kamat hieman yli kuukaudessa.
Tosin, kuten Z sanoi, Italia...
Subbuteoworldistä, Briteistä, tuli kamat ennätysmäiseen kolmeen päivään.
Harmi kun heillä ei ole "kunnon" pohjia.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hovimestari

#6
Marco De Angelis (Spezia) näyttäisi olevan Italian subuliiton tuoreimmalla rankinglistalla sijalla 288 ja veteraaneissa sijalla 94.

miku

#7
ensi viikolla marco saa uusia pohjia ja ehkä mun pohjat on siinä mukana.. saan kyllä halutessani rahat takaisin mutta kun ei huvittaisi sekään.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Epis

#8
Oliko mitään puhetta mieliharmihyvityksestä?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#9
ei ollut tuossa muuten mutta meinaan kyllä irtomaalivahdin pyytää bonuksena.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

#10
Olen saanut sen käsityksen että Profibasen Marco de Angelis on vähän sellaista unohtelevaa tiedemies-tyyppiä, kun taas Astrobasen Enrico Techiatti on pesunkestävä myyntitykki. Enrico ymmärtää firman imagon päälle sen verran paremmin, että hoitaa tilausten toimitukset edes kohtuullisesti. Pelivälineiden laadussa Profibase on ehkä aavistuksen parempi, mutta tämä on varmaan makuasia. Astrobasen kokonaisvalikoima on selvästi laajempi.  Astrobase pyrkii selvästi enemmän massatuotantoon, kun taas Profibase keskittyy enemmän uusien pohjatyyppien kehittelyyn.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hovimestari

#11
Samoja Profi- ja Astrobasen toimitusaikakysymyksiä kysytään myös italojen omalla isolla forumilla, joskin siellä kitistään yli kahteen viikkoon venyneistä toimitusajoista...

Profibase muuten maksaa kai arvonlisäveronsa Saksaan eikä Italiaan (ilmeisesti alempi), vaikka myynti on ilmeisesti yli 90% Italiassa. Pinnat on annettava kuitenkin siitä, että De Angelis vastailee forumilla omalla nimellään ikävinkiin kysymyksiin.

Rossonero

#12
Tuo Hönkin kuvaus on minunkin käsitystäni lähellä. Nettisivuistakin sen näkee.

Toisaalta Profibase on luonut ne pohjatyypit (ainakin valtaosan), joita Astrobasekin nyt käyttää. Helppohan se on bisneksiä hoidella, kun ei tee kehitystyötä ja nappaa toisen työstä hedelmiä.

Profibasen pohjat olivat muistaakseni Zingan mukaan aika yksilöllisiä. Eli ei ole massatuotantoa, vaan enemmän vanhan tyylin käsityötä.

Astrobase lähetti minulle Zingan kautta erikoistarjouksessa olleet C5-pohjat, joissa käsittämättömästi oli puolet korkeampia C6-pohjia (?). Ei sekään selvinnyt ennen kuin Zinga kävi MM-kisoissa vaihtamassa. Mitään kompensaatiota ei tullut.

Italialaiset ovat iltalialaisia, ja se pitää ottaa huomioon aina. Jotenkin kuitenkin sympatiat Profibasen puolella. Sori vain, kaverit.

Lisätään tuohon Hovimestarin Saksa-kommenttiin, että olen siinä luulossa, että De Angeliksella on majapaikka Saksassa. Ehkä toinen myös Italiassa.

Epis

#13
Jos kehitystä tehdään palvelun kustannuksella niin tuskin liian pitkään jatkuu toiminta, paitsi jos rahaa tulee jostain muualta.

Eipä tuon toimivan palvelun kehittämisen luulisi muodostuvan ongelmaksi tai yksinkertaisin keino olisi varoittaa pitkistä toimitusajoista nettikaupassa ja vielä mielummin antaa rehellisiä arvioita suorassa kirjeenvaihdossa.

Itse en ala kitisemään parin viikon tai kuukauden toimitusajasta tämän kaltaisessa ja tuskin kukaan muukaa. Tosin en myöskään jaa ihmisille symppis/ymmärrys -pisteitä kansallisuuden perusteella ja tästä johtuen teen seuraavan tilaukseni jostain toisaalta ja palaan Profibaseen vasta jos/kun tilanne ja tarve sitä tosissaan vaatii.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#14
omassa tapauksessani pohjien viipymiseen ilmoitettiin seuraavanlaista syytä: haluamani väri "metallic gold" on erittäin harvinainen ja niitä on vain muutama maailmassa. marco käsittääkseni teettää pohjia jossain autoteollisuuteen liittyvässä tehtaassa ja kulloinkien saatavien pohjien värit eivät ole marconkaan päätettävissä..

tokikaan en täysin tuota selitystä niellyt vaan kysyin miksi mies myy kaikkia vaihtoehtoja samoilla toimitusehdolla..

katsotaan joudunko sen verran antamaan periksi että ottaisin aluksi korvaavat vääränväriset pohjat käyttöön, saan sentään kuvia eri vaihtoehdoista (toivottavasti) reilun viikon päästä.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.