• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Killer

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 13, 2016, 00:28:53
Ehdotus ei nähdäkseni lähde HeSun kehittämisestä, vaan omasta intressistäsi saada juuri haluamiasi pelejä yhdelle joukkueelle. Kukaan muu ei jaa tätä intressiä ainakaan samalla reunaehdolla (oikeat vastustajat).

Spot on.

Hönkki

#2251
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 13, 2016, 00:28:53
En toki ihmettele, että Hönkki on tällaista miettinyt. Onneksi ei ole mennyt läpi, koska olisi jäänyt tutustumatta koko mainioon - kauttaaltaan viiripäiseen toki - HeSun porukkaan (mukaanlukien mainitut ehdottelijat).

En ole miettinyt sellaista kuin Jaakko ehdottaa, vain vähän sinne päin. Nykyiset systeemit ovat ok, kuten aikaisemmin kerroin, eikä minulla ole (tai ole ollut) suurta tarvetta lähteä käännyttämään muiden mieltymyksiä. Menisi liian rankaksi. Kerron nyt kuitenkin sen mitä olen miettinyt. Loisin kaiken kattavan liigan, jossa olisivat kaikki Hesun jengit mukana ja joka korvaisi kaiken sen mitä nyt pelataan. Ottaisin Jaakon ehdotuksesta jaon brittijengeihin ja mannermaan jengeihin. Kummankin ryhmän voisi jakaa sopivan kokoisiin alkulohkoihin ja päättää moninko kertainen sarja niissä pelattaisiin. Siinähän olisi rajattomasti säätelyvaraa, jotta saataisiin sopiva määrä pelejä. Alkulohkojen jälkeen pudotuspelit tai jatkolohkot, joissa siis brittijengit kohtaisivat mannermaan jengit. Taas olisi säätelyvaraa ja varmasti olisi olemassa ratkaisu, jossa pelimäärät olisivat aikalailla samat kuin nykyään itse kullakin. Kyse olisi Hesun CL-tyyppisestä mestaruussarjasta, jonka voisi voittaa mikä tahansa Hesun jengeistä.

Miksi pitää hirttäytyä realistisuuteen ? Semi-realistisuus on se mikä minua kiehtoo ja itse asiassa voisin vaikka veikata, että 50 vuoden päästä eurooppalaista fudista pelataan tuolla systeemillä mitä ehdotin: kansalliset pääsarjat ovat kadonneet.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Killer

Helvetti, heräsin painajaiseen. Jatkan unia.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - helmikuu 14, 2016, 00:14:49
Helvetti, heräsin painajaiseen. Jatkan unia.

Niin, eihän sitä mitenkään poikkeavasti saa ajatella.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 14, 2016, 00:16:46
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - helmikuu 14, 2016, 00:14:49
Helvetti, heräsin painajaiseen. Jatkan unia.

Niin, eihän sitä mitenkään poikkeavasti saa ajatella.
Kuka niin on sanonut? Vaikuttaako ajatteluusi noin vahvasti muiden mielipiteet? Kyllä maailman näkemyksiä mahtuu.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 14, 2016, 00:10:24
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 13, 2016, 00:28:53
En toki ihmettele, että Hönkki on tällaista miettinyt. Onneksi ei ole mennyt läpi, koska olisi jäänyt tutustumatta koko mainioon - kauttaaltaan viiripäiseen toki - HeSun porukkaan (mukaanlukien mainitut ehdottelijat).

En ole miettinyt sellaista kuin Jaakko ehdottaa, vain vähän sinne päin.

Minun pyssyni tuokaa -mittarillani aivan yhtäläinen systeemi. Tuollaisen olemassaolo ei olisi minua innostanut koskaan pelaamaan. Makunsa kullakin, luonnollisesti.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 14, 2016, 00:10:24Miksi pitää hirttäytyä realistisuuteen ? Semi-realistisuus on se mikä minua kiehtoo ja itse asiassa voisin vaikka veikata, että 50 vuoden päästä eurooppalaista fudista pelataan tuolla systeemillä mitä ehdotin: kansalliset pääsarjat ovat kadonneet.

Miksi olla edes semi-realistinen. Siniset vastaan punaiset ja sillä hyvä. Eniten tässä ihmettelen sitä mitä tällä yrität parantaa ja mikä on nykyisen systeemin ongelma, jos tämä kerran on parempi? Jaakolla syy oli puhtaasti omien pelien lisääminen yhdelle jengille. Mikä sinulla? Kysyn ihan oikeasti mielenkiinnosta, koska en pysty ymmärtämään tällaisen tuomaa lisäarvoa.

Rossonero

Pakko todeta, että 50 vuoden päästä tällä pallolla on nykymenolla aika paljon isompia asioita mietittävänä kuin futis ja globaalit sarjat. Jos koko lajia pelataan silloin kansainvälisesti, on ollut pakko saada valjastettua fuusioenergia liikkumiseen. Tuo vaatisi aika paljon muutakin positiivista kehitystä, josta ei näy viitteitä. Jollakin tasolla futista toki pelataan niin kauan kuin on ihmisiä.

JS

Vaikka kellonaika on tämä, niin kirjoitan kotisohvalta NBA All Star tapahtumaa katsellen enkä Erottaja Barin tiskiltä..

Ettekö näe tätä asiaa selkeästi vai ettekö halua nähdä? HeSussa toisia kiinnostaa jalkapallo ja Subbuteo, joitakin pelkkä Subbuteo. Toisille on sama onko pelaajilla nimiä ja pelaa näpyttelylajin takia. Toiset taas seuraa lajia ja haluaa siirtää mahdollisimman realistisesti sen Subbuteoon.

Seuraan jalkapalloa ja koripalloa. Kun pelaan Subbuteoa sillä on väliä mikä on sarja ja ketkä pelaa. Kun pelaan pleikalla Fifaa ja NBA:ta on väliä, että on oikeat pelaajat ja sarjat. Kun pelaan pleikalla NHL:ää ei pelaajilla tai joukkueella ole minulle mitään väliä, koska en jääkiekkoa seuraa. Pidän kuitenkin pelistä ja siksi sitä pelaan. Uskon, että sama toteutuu HeSussa.

HeSu tulee aina perustumaan oikeisiin sarjoihin. On kuitenkin kaikkien etu, että jokainen keskittyy omaan joukkueeseensa eikä tuijota liikaa toisten kokoonpanoja ja pelaajien perverssejä pelipaikkoja. Pieni virne silloin tällöin on varmasti riittävä.


Rossonero

Lainaus käyttäjältä: JS - helmikuu 14, 2016, 03:46:47
Vaikka kellonaika on tämä, niin kirjoitan kotisohvalta NBA All Star tapahtumaa katsellen enkä Erottaja Barin tiskiltä..

Ettekö näe tätä asiaa selkeästi vai ettekö halua nähdä? HeSussa toisia kiinnostaa jalkapallo ja Subbuteo, joitakin pelkkä Subbuteo. Toisille on sama onko pelaajilla nimiä ja pelaa näpyttelylajin takia. Toiset taas seuraa lajia ja haluaa siirtää mahdollisimman realistisesti sen Subbuteoon.

Seuraan jalkapalloa ja koripalloa. Kun pelaan Subbuteoa sillä on väliä mikä on sarja ja ketkä pelaa. Kun pelaan pleikalla Fifaa ja NBA:ta on väliä, että on oikeat pelaajat ja sarjat. Kun pelaan pleikalla NHL:ää ei pelaajilla tai joukkueella ole minulle mitään väliä, koska en jääkiekkoa seuraa. Pidän kuitenkin pelistä ja siksi sitä pelaan. Uskon, että sama toteutuu HeSussa.

HeSu tulee aina perustumaan oikeisiin sarjoihin. On kuitenkin kaikkien etu, että jokainen keskittyy omaan joukkueeseensa eikä tuijota liikaa toisten kokoonpanoja ja pelaajien perverssejä pelipaikkoja. Pieni virne silloin tällöin on varmasti riittävä.

Tekstin sisällöstä jo näkee, että ei olla tiskillä. Hyviä pointteja.

Kyllähän sitä aika paljon suvaitaan. Pieni naljailu kuuluu asiaan, kuten muissakin asioissa. Tietyt rajat toki on ja niitä noudatetaankin, tai kärsitään sanktiot.

Lähinnä minua kiinnostaa tässä sarja-asiassa se mistä tarpeesta nämä ehdotukset lähtevät. Eli mikä ongelma nykyisissä sarjoissa on, jos ei lasketa henkilökohtaista tarvetta johonkin. Sarjakeskustelun pitää perustua yleisiin argumentointiin sarjojen toimivuudesta ja tarpeesta. Muutoksen pitäisi kuitenkin perustua tarpeeseen. Hyvänä esimerkkinä jokavuotinen Englannin liigan muokkaus ottelumääriltään sopivaksi (2, 3 tai 4 kierrosta), joka on perusteltua.

Minusta nykyinen systeemi on realismin ohella muutenkin loistava. Voi pelata eri joukkueilla, voi valita sarjat pelimäärätarpeen mukaan, voi voittaa millä jengillä tahansa jotain (eri arvoisia voittoja, kuten oikeastikin vaikka Englanti onkin perverssisti arvostetuin...), voi saada mestaruuden lisäksi hyvästä kaudesta palkinnoksi paikan eurocupiin jne. jne. Koska en itse näe mitään ongelmaa sarjamuodossa, kiinnostaisi minkä takia tuollainen megasarja konferensseineen olisi parempi ja mihin tarpeeseen se vastaisi.

Hönkki

#2259
Haaveilemassani (ei siis edes ehdottamassani) mallissa ratkaistaisiin joka vuosi Hesun paras jengi. Nykyinen Hesun CL ei siihen aivan pysty, koska mukana eivät välttämättä ole kyseisen kauden parhaat jengit. Joku jengi voi voittaa esim. valioliigan mestaruuden, mutta menettää seuraavalle kaudelle parhaat pelaajansa, kun on CL:ssä, eikä ole enää yhtä hyvä. Lisäksi divarijengit ja jotkin "ulkopuoliset" jengit eivät voi voittaa CL-mestaruutta, elleivät jotenkin sattumalta tule valituksi mukaan CL:ään. Ulkopuolisilla tarkoitan niitä jengejä, jotka eivät kuulu mihinkään liigaan.

Lisäksi haavemallissani pääsisivät mahdollisesti kohtaamaan sellaiset jengit, jotka eivät muuten ikinä kohtaa virallisissa peleissä. Hellas Verona tulee tuskin ikinä kohtaamaan virallisessa pelissä esim. West Hamia tai Coventrya nykyisessä systeemissä.

Sanon vielä kerran että nykysysteemi on ok, mutta ei täydellinen.


LainaaMinun pyssyni tuokaa -mittarillani aivan yhtäläinen systeemi. Tuollaisen olemassaolo ei olisi minua innostanut koskaan pelaamaan. Makunsa kullakin, luonnollisesti.

Jos olisin mielipiteissäni yhtä jyrkkä, niin en olisi enää Hesussa mukana. Minähän tässä olen lähes jatkuvasti antanut periksi ja yrittänyt sopeutua esim. kokoonpanovaatimuksiin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hysteerinen rage quittaaja

Tykkään nykyisestä sarjamuodostelmasta. Ettehän muuta sitä, ettehän?

https://www.youtube.com/watch?v=TnF_dDlulIY

Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hovimestari

Minäkään en näkisi perinteisessä Hesusysteemissä suuria ongelmia. Asian pohtimisessa ei sinänsä ole mitään väärin.

On myös hyvä, että on olemassa aktiivista Kongontyylistä toimintaa, jossa voi pelata siniset vs punaiset pelejä esim. ilman kokoonpanoja ja sen kummempia tilastointeja.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - helmikuu 14, 2016, 12:39:32
On myös hyvä, että on olemassa aktiivista Kongontyylistä toimintaa, jossa voi pelata siniset vs punaiset pelejä esim. ilman kokoonpanoja ja sen kummempia tilastointeja.

Spot on. Lisää Syyrialaistyylistä Al Patty -toimintaa, koska niille(kin) on tilausta. Jokainen voi sitten valita uskontonsa itse.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

Onko siis Hönkillä toiveissa Jaakon rahaliigan tyylinen mestaruussarja, johon jokainen osallistuu parhaalla joukkueellaan?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 14, 2016, 12:32:16
Minähän tässä olen lähes jatkuvasti antanut periksi ja yrittänyt sopeutua esim. kokoonpanovaatimuksiin.

Onko jatkuva periksi antaminen kannattavaa? Kuulen tuossa melkoisen määrän katkeruutta. Vai ymmärränkö täysin väärin?

Jos kaikki tuovat toiveitaan esille myös esim ennen kautta, ja varsinkin livenä. Haluan uskoa että olemme  joustavampaa porukkaa kuin.... Tai ehkä olen täysin harhainen.