• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Ajatelkaa mitä sarjataulukon tulisi mitata ja mitä se nyt mittaa ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen


Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Purtsi - maaliskuu 01, 2015, 03:21:07
Onks toi vasemmanpuoleinen Vesan mummo?
Yhdennäköisyys on hämmentävä.

Ei mummo. Päätin vain pukea Coventryn pelipaidan ja irrotella.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 02, 2015, 10:02:58
Rosson tilastojen salassapitovelvollisuus

Jälleen pieni oikaisu, koska ei ole mitään minun tilastojani, joita voisi salata. Tilastot ovat pelin tuotos, ja ne ovat kaikilla tallessa, jotka ovat ne ylös ottaneet.

Kysypä noita tilastoja pelien toisilta osapuolilta.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 02, 2015, 10:27:39
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 28, 2015, 23:08:19
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 27, 2015, 02:51:00
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 13, 2014, 14:08:28
Lainaus käyttäjältä: Killer - lokakuu 13, 2014, 14:00:49
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - lokakuu 13, 2014, 09:50:40
Voitte toki laittaa tuloksen Manulle 3-0. Ei se mua haittaa.

Selvä. Man Ulle 3-0. Kuka päivittää taulukon?

Pakko oli näköjään päästä provoilemaan  :)  Ei todellakaan laiteta 3-0.

Yllä esimerkki siitä, että ainakin tämän kerran olen vastustanut luovutusta, jota oltiin tarjoamassa minun hyväkseni. Coventry - Everton 0-3 luov. ei mielestäni koskenut minua ja Coventrylle se oli muutenkin ok. Tärkeää Coventrylle oli vain se ettei tullut sakkoja. Coventry - Everton pelin jälkeen pistevähennyssääntö oli ikäänkuin "laillistettu". Sen jälkeen saattoi sanoa, että näin on tehty ennenkin. No, tehdään sitten niin, mutta ei se tee säännöstä hyvää. Mielestäni Hesu-liigassa ei ole ollut muita figuureista aiheutuneita luovutustilanteita. Serie B sitten erikseen.

Mitään merkitystä ei ole sillä, onko pelin toinen osapuoli valmis ottamaan pisteitä tai ei. Sehän menisi ihan kähminnäksi, etenkin kun eräät tunkevat jo oikeata rahaa tähän sekaan  ::) Tuo, että "Tärkeää Coventrylle oli vain se ettei tullut sakkoja." -lause menee niin järjettömäksi, etten enää tiedä pelaammeko me peliä, vai onko kyse jostakin oikeasta lajista, jossa pitäisi oikeasti maksella jotain sakkoja oikealla rahalla, jos tulee vaikkapa kortti. Itse en todellakaan ole missään tekemisissä harrastuksessa, johon sekoitetaan oikea raha peliasioihin mukaan.

Kyse ei myöskään ole luovutuksesta, vaan siitä, että peluuttaa pelikelvotonta pelaajaa. Siitä tulee tauluun 0-3. Ei mitään epäselvää. Miksi ihmeessä me edes otettaisiin varoituksia ylös, jos ei olisi seurauksia.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 27, 2015, 02:51:00Myönnän että mokasin peluuttaessani de Geaa, mutta olo on aika samanlainen kuin jos olisin kävellyt punaisia päin ja joutuisin siitä vankilaan. Aina voi tietysti perustaa P-Korean liigan ...

Mokasit ja seuraus on 0-3. Mikä siinä on niin vaikeaa? Olo voi olla mikä vain. Itse suhtautuisin hirtehisesti ja ottaisin opikseni. Minulle P-Korea on hieman isompien "vääryyksien" maa.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 27, 2015, 02:51:00Jos ei ole jollekin tähän mennessä selvinnyt, että olen oikeastaan aina vastustanut liian tiukkoja sääntöjä kokoonpanojen suhteen (ja varsinkin niistä aiheutuvia rangaistuksia), niin sitten
on pakko nostaa kädet ylös.

Tiedämme, mutta se ei taida muuttaa tilannetta kesken kauden miksikään, vai muutetaanko sääntöjä kesken kauden, koska rikoit niitä, etkä pidä niistä?


Aina yhtä ihanaa. Olen jo ilmoittanut, että senkus otatte pisteen pois, mutta se ei vaan ole oikeus ja kohtuus (ei ollut Coventryn kohdallakaan) ja ensikaudella asian tulisi todellakin olla toisin. Sanktiot tottakai samat kaikille, mutta ei ole pakko laittaa pistevähennyksiä. Voidaan laittaa figuuri vaikka loppukaudeksi penkille. Sakot otin esiin, koska jopa ne olisivat olleet parempi ratkaisu kuin pistevähennys. Ja miten ilmaiseksi Kokkis onkaan nyt saanut pisteitä parina kautena. Sarjataulukko on tietyllä tavalla pyhä asia ja nyt se on vääristynyt aivan mitättömien syiden takia.

Manu-Everton pelissä Hovi kysyi kesken pelin ketä minulla on maalissa ja tajusin tilanteen. Olisin voinut samantien lopettaa pelin siihen, koska 0-3 oli kuitenkin tulossa. Pelasin kuitenkin loppuun, mutta tilanne oli minun kannalta todella järjetön.

Sääntöjenmukainen seuraus ei ole oikeus ja kohtuus?

Oikea rahako parempi kuin peliin kuuluva seuraus?

Olen itsekin pelannut joskus pelin loppuun tuollaisen huomattuani (en muista sarjaa). Pelaajien maalithan noista tulevat joka tapauksessa tilastoihin ja jos luovuttaisit, eli jättäisit kesken, olisi se eri asia.

Turhaahan tänne on mitään kirjoittaa, kun mitään kunnollista perustelua ei tule eikä henkilö vastaa juuri yhteenkään vasta-argumenttiin ja yritä kumota niitä.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 02, 2015, 13:35:53
Ajatelkaa mitä sarjataulukon tulisi mitata ja mitä se nyt mittaa ?

Sitä mikä on tilanne, kun sarja on pelattu sääntöjen mukaan läpi. Se mittaa juuri sitä.

Jos todella luulet sen kuvaavan paremmuutta pelissä, on hyvä huomioida melkoinen ero siinä, miten pelaajat peluuttavat joukkueitaan. Jos kaikki pelaisivat parhailla 11 figuurillaan aina ja aina samoilla, olisi taulukko erilainen kuin se on nyt. Sinä kärsit kaikkein vähiten taulukossa puuhastelusta, kun taas useammalta muulta juuri puuhastelu vie pisteitä.

Jos haluat sarjan, jossa mitataan paremmuutta pelissä urheilunkaltaisesti, perusta sellainen.

Porvoon turkkilainen

Tämä tapaus on saanut monet runoilijat ja säveltäjät liikkeelle. Ilmeisesti soitetaan tämän biisin soinnuilla. Sovitus hieman eri:

https://www.youtube.com/watch?v=2jj7Etk64k4


Hönkki menetti pisteen, Hönkki menetti pisteen.
Laittoi väärän keppiveskan maalilleen, piste lähti
tuonpuoleiseen.

Hönkki menetti pisteen, Hönkki menetti pisteen.
Itku ja parku parku niin suunnaton, piste lähti oli
palaamaan haluton.

Hönkki menetti pisteen, Hönkki menetti pisteen.
Rosso meni sarjataulukossa menojaan, piste lähti
hänen luotaan pois melomaan.

Hönkki menetti pisteen, Hönkki menetti pisteen.
Ei puolustanut leskiä eikä orpoja, piste lähti välittämättä
kokiko viime kaudella joku samoja.





Hönkki

Kävin kertsin oven takana koputtamassa ja näin sisällä olevan porukkaa. Varmasti koputin riittävän monta kertaa, että kuulitte ja odotin ihan riittävästi, mutta mitään ei tapahtunut.

Se on nyt silleen, että tää oli tässä. Tämän kauden Hesu-tulokseni voi mitätöidä. Jatkossakaan en ole enää Hesussa mukana. PSK:n sarjoissa saatan hyvinkin jatkaa.




Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 02, 2015, 14:58:40
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 02, 2015, 13:35:53
Ajatelkaa mitä sarjataulukon tulisi mitata ja mitä se nyt mittaa ?

Sitä mikä on tilanne, kun sarja on pelattu sääntöjen mukaan läpi. Se mittaa juuri sitä.

Jos todella luulet sen kuvaavan paremmuutta pelissä, on hyvä huomioida melkoinen ero siinä, miten pelaajat peluuttavat joukkueitaan. Jos kaikki pelaisivat parhailla 11 figuurillaan aina ja aina samoilla, olisi taulukko erilainen kuin se on nyt. Sinä kärsit kaikkein vähiten taulukossa puuhastelusta, kun taas useammalta muulta juuri puuhastelu vie pisteitä.

Jos haluat sarjan, jossa mitataan paremmuutta pelissä urheilunkaltaisesti, perusta sellainen.


Ihan turhaan varmaan tätäkin kommentoin, mutta kommentoin kuitenkin. Nykyinen Hesun sarjataulukko kuvaa pelitaitojen lisäksi kiinnostusta Valioliigaan ja omiin kokoonpanoihin ja siihen miten tarkasti pitää kirjaa varoituksistaan. Sarjataulukko kuvaa myös sitä, että toisille ollaan vaatimassa 0-3 häviöitä paljon herkemmin kuin toisille. Viittaan siihen, että tämän kauden ekassa Manu-Everton liigapelissä Evertonilla oli laiton veskari ja kukaan ei ollut vaatimassa 0-3 voittoa minulle. Tokassa Manu-Everton liigapelissä oli sitten De Gea ja 0-3 voittoa Evertonille oli vaatimassa aika moni, ja vaikka Kokkis itse sanoi ettei halua, niin pakko oli ottaa tuo voitto.

Mitä noihin figuureihin tulee, niin ekaksi pitäisi todistaa että minulla on parhaat figuurit ennenkuin voi alkaa heittelemään noita kommentteja saamastani edusta.


LainaaSääntöjenmukainen seuraus ei ole oikeus ja kohtuus?

Ei ole jos rangaistus on ylimitoitettu ja suosii niitä, jotka ovat enemmän kiinnostuneita kokoonpanoista.


LainaaOikea rahako parempi kuin peliin kuuluva seuraus?

En väitä että sakot ovat paras mahdollinen ratkaisu. Monessa urheiluseurassa on kuitenkin rahallinen sanktio, jos myöhästyy treeneistä tai jää vaikkapa jotain tärkeitä pelivarusteita kotiin.
Se ei ole mitenkään tavatonta. Peliin kuuluva seuraus olisi toki paras mahdollinen, mutta sen ei ole pakko olla pistevähennys.


LainaaOlen itsekin pelannut joskus pelin loppuun tuollaisen huomattuani (en muista sarjaa). Pelaajien maalithan noista tulevat joka tapauksessa tilastoihin ja jos luovuttaisit, eli jättäisit kesken, olisi se eri asia.

Todennäköisesti Serie B:tä tai Hiirenniityn junnusarjoja.


LainaaTurhaahan tänne on mitään kirjoittaa, kun mitään kunnollista perustelua ei tule eikä henkilö vastaa juuri yhteenkään vasta-argumenttiin ja yritä kumota niitä.

Turha minunkaan on mitään kirjoitella, kun järkevätkään perusteluni eivät kelpaa. Olen myös halunnut säästää kanssafoorumisteja pitkiltä keskusteluilta. Voisin käydä kaikki ne pelit läpi, joista puuttuvat sinun tilastosi ja tarkastella kuinka suuri vastuu sinulla on ollut tilastojen kirjoittamisessa tänne foorumille, mutta antaa nyt olla. Ainakin molemmat Spurs - Evertonit ovat sellaisia, että sinulla olisi niissä enemmän merkintöjä kuin Evertonilla.

Jos muuten tilastojen laiminlyönnistä ei tule mitään sanktioita, niin aivan hyvin voisi aina vain ilmoittaa pelkän tuloksen, eikä ilmoittaisi koskaan varoituksia. Eipä tulisi pelikieltoja.

Jätän teidät nyt korjailemaan sarjataulukkoa. Ei tarvitse soitella.



Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

JS

Olin kertsillä kahdeksasta eteenpäin. En kuullut koputusta, eikä kuulleet muutkaan. Suuri pahoittelu Hönkki, ei ollut tietenkään tarkoituksellista.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: JS - maaliskuu 02, 2015, 22:58:39
Olin kertsillä kahdeksasta eteenpäin. En kuullut koputusta, eikä kuulleet muutkaan. Suuri pahoittelu Hönkki, ei ollut tietenkään tarkoituksellista.

Jos näin todella on, niin otetaan lopetuspäätös takaisin. Tilanne vain oikeasti näytti siltä, että huomasitte minut mutta ette tulleet avaamaan.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

kesämesu

Come on hönkki,en ollut enään silloin paikalla mutta uskon jussia että näin tosiaankin oli koska kaikki me rakastetaan sua :) ja nyt voitais OIKEASTI lopettaa tää ihme paskan suoltaminen ja keskitytään vaan ja ainoastaan hienoon peliin !
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Killer

Kävit koputtamassa? Täh? Mihin aikaan? Itse lähdin n 20.50. Puolen aikoihin kaikki odottelimme sua, koska pelijärjestys oli mietitty sen mukaan.




SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 02, 2015, 23:12:44
Lainaus käyttäjältä: JS - maaliskuu 02, 2015, 22:58:39
Olin kertsillä kahdeksasta eteenpäin. En kuullut koputusta, eikä kuulleet muutkaan. Suuri pahoittelu Hönkki, ei ollut tietenkään tarkoituksellista.

Jos näin todella on, niin otetaan lopetuspäätös takaisin. Tilanne vain oikeasti näytti siltä, että huomasitte minut mutta ette tulleet avaamaan.

En ollut paikalla enää tuolloin, mutta olen varma että tilanne oli puhdas vahinko.

Hienoa että jatkat!! Laji tarvitsee kaltaisiasi pelaajia, jotka ovat olleet mukana liki alusta lähtien kun lajia on Suomessa pelattu. Meillä kaikilla on sinulta paljon opittavaa. Olen aikaisemminkin sanonut tämän ja tässä jos jossakin on paikka sanoa uudestaan: olet yksi suurimmista Subu-esikuvistani. Olet tärkeä pelaaja ja persoona HeSussa ja suomalaisessa Subussa.

Hönkki

LainaaCome on hönkki,en ollut enään silloin paikalla mutta uskon jussia että näin tosiaankin oli koska kaikki me rakastetaan sua Smiley ja nyt voitais OIKEASTI lopettaa tää ihme paskan suoltaminen ja keskitytään vaan ja ainoastaan hienoon peliin !

tehdään näin


LainaaKävit koputtamassa? Täh? Mihin aikaan? Itse lähdin n 20.50. Puolen aikoihin kaikki odottelimme sua, koska pelijärjestys oli mietitty sen mukaan.

Kävin ovella 20.45. Koputin yhtä kovaa kuin aina ennenkin ja näin miten katsoit ovelle. Noh, sitä sattuu.


Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 02, 2015, 23:12:44
Lainaus käyttäjältä: JS - maaliskuu 02, 2015, 22:58:39
Olin kertsillä kahdeksasta eteenpäin. En kuullut koputusta, eikä kuulleet muutkaan. Suuri pahoittelu Hönkki, ei ollut tietenkään tarkoituksellista.

Jos näin todella on, niin otetaan lopetuspäätös takaisin. Tilanne vain oikeasti näytti siltä, että huomasitte minut mutta ette tulleet avaamaan.
Nyt alkaa ikirauhallista Hönkkiä sen verran selkeästi v*tuttamaan, että kannattaisi jotenki nollata tilannetta..
Meillä ois huomenna treenit ja voisit tulla purkamaan patoutumia.. Hyvällä tuurilla pääset potkimaan mua nivusiin, joten tervetuloa mukaan.. Mun metallikuppi kyllä kestää iskut..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!