• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Tungen tämän ilmoituksen nyt alustavasti tänne: aussi Eliot Kennedy tulossa Suomeen kesällä. Hän ehdotti mahdollisiksi pelipäiviksi 22.-23.7. tai 29.-30.7 tai 5.-6.8. KV-säännöillä siis pelataan. En vielä itsekään tiedä miten itselleni sopii ja miten kertsi vapaana, mutta tutkitaan tilannetta. Samalla kertaa tulisi Robert Green Tukholmasta.

Saa tulla mukaan ja jopa toivottavaa. Pitää vaan tosiaan pelipäivä ensiksi selvittää.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Poimitaan muutama tapahtuma kertsiltä:
- Inter pelasi neljännen pelinsä tämän kauden CL:ssä. Tuloksena neljäs 0-0
- Bayern - Chelsea pelissä joukkueilla oli useamman minuutin toistensa maalivahdit, kun tauolla ei muistettu siirtää maalivahteja vastakkaisiin päätyihin. Maaleja ei tullut tuona aikana, ainakin yksi torjunta tuli Bayernille. Periaatteessa monen tilanteen olisi kuulunut päätyä paitsioon, kun vastustajan pelaaja (eli maalivahti) oli kerran puolustuslinjan alapuolella. Hämmästyttävää että näin pääsi tapahtumaan, varsinkin kun maailman paras tuomarikin oli paikalla. En vaadi rangaistuksia. Seurojen kannattaisi kuitenkin keskustella maalivahtiensa kanssa. 
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#4652
HeSussa QPR:llä on nyt erinomaiset saumat mestaruuteen. Viime kaudella tuli sulaminen (tai pupellus mitä sanaa haluaakaan käyttää) ja nähtäväksi jää kestääkö nyt kasetti loppuun saakka. Pahimpia uhkaajia ovat Manchester United ja Chelsea joista tosin viimeksi mainittu saattoi menettää mestaruussaumat keskinäisessä 0-1-tappiossa QPR:lle. Tosin kummallakin on pari peliä QPR:ä vähemmän mutta molemmissa tapauksissa piste-ero on silti melkoisen suuri.

Manchester Unitedilla on tasapelejä useita (kuten vähämaalisille joukkueille usein käy sarjoissa) joten ne saattavat jäljellä olevissakin otteluissa muodostua kohtalokkaiksi mestaruussaumojen kannalta. Nyt voi olla että QPR loput pelinsä voittamalla hoitaa mestaruuden palkintokaappiinsa. Varaa on jopa hävitäkin yksi jos Manchester United menettää pisteitä (varaa hävitä useampiakin mikäli Manchester United ei voita tarpeeksi). Tasapisteissä jos maaliero ratkaisee ensinnä niin QPR on vahvoilla mutta mikäli keskinäiset on Manchester United siinä tilanteessa tasapisteissä mestari.

Porvoon turkkilainen

#4653
Löytyykö alpatin kevätkahinoista mitään kirjallista raporttia?

Keppiveskarimokista on lähihistoriassa rangaistu ankarilla pistemenetyksillä. Lipsuuko linja kurinpidolla? Huudan avuksi Haagaa.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 25, 2023, 11:07:41Löytyykö alpatin kevätkahinoista mitään kirjallista raporttia?

Ei ainakaan minun kirjoittamana. En tiedä edes mistä Alpatin taulukot löytyvät sekä tulokset (jos netissä ylipäätään ovat). Hölpatista löytyy kyllä täältä. Voihan siitä myös kirjoitella raportin tai sitten Hönkki liigan isänä sen tekee.

SouthernBoogieCat

#4655
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 25, 2023, 11:07:41Keppiveskarimokista on lähihistoriassa rangaistu ankarilla pistemenetyksillä. Lipsuuko linja kurinpidolla? Huudan avuksi Haagaa.

Tästä Hönkin mainitseman ottelun tilanteesta Haaga pyytää erotuomariraportin ja sen jälkeen mietitään meneekö asia kurinpitokäsittelyyn. Totta on että jos ennakkotapaus on niin pitäisi toimia nytkin samoin. Mutta ainakaan toinen managereista ei vaadi rangaistuksia joten kiinni on paljon toisen managerin näkemyksestä sekä tuomarin raportista että vaaditaanko jatkokäsittelyä tälle jolle käsittelylle on kyllä olemassa perusteet.



Hönkki

Muutama korjaus:
- tietääkseni Hesussa tasapisteissä maaliero ratkaisee
- Se olin siis minä joka ei vaadi rangaistuksia maalivahti-sählingistä. Tuskin vaatii kumpikaan managereistakaan
- erotuomariraportti on aikalailla se mitä jo kirjoitin

Jos rangaistus ihan pakko antaa, niin joku "30 punnerrusta ja viikko ilman olutta" järjestely olisi mielestäni aika hyvä.  e_;D
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 25, 2023, 12:07:57Muutama korjaus:
- tietääkseni Hesussa tasapisteissä maaliero ratkaisee
- Se olin siis minä joka ei vaadi rangaistuksia maalivahti-sählingistä. Tuskin vaatii kumpikaan managereistakaan
- erotuomariraportti on aikalailla se mitä jo kirjoitin

Jos rangaistus ihan pakko antaa, niin joku "30 punnerrusta ja viikko ilman olutta" järjestely olisi mielestäni aika hyvä.  e_;D

Oliko siis tämä "maailman paras tuomari" Hönkki eli kaksoisrooli toisen joukkueen managerina ja erotuomarina? Jos ei niin olisi mukava kuulla tämän "maailman parhaan erotuomarin" oma näkemys ottelun raportoitavaan tilanteeseen.

Porvoon turkkilainen

"Maailman paras tuomari". Siinä on upea kaiku kuin valtakunnan johtajassa. Kuri on välittämistä:

https://www.youtube.com/watch?v=Iobg8PwBSyo

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 25, 2023, 12:43:18"Maailman paras tuomari". Siinä on upea kaiku kuin valtakunnan johtajassa. Kuri on välittämistä:

https://www.youtube.com/watch?v=Iobg8PwBSyo

Tai samankaltainen kaiku kuin Jaco Pastoriuksen itsestään  usein toteamassaan "World´s greatest electric bass player". Kukaan tunnettu tuon kuullut esim. kollega ei ole kyseenalaistanut tuota toteamusta Jacosta. Ehkä tässä "maailman paras tuomari" on sama asia.

Hönkki

#4660
Lainaus käyttäjältä: SouthernBoogieCat - huhtikuu 25, 2023, 12:28:07
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 25, 2023, 12:07:57Muutama korjaus:
- tietääkseni Hesussa tasapisteissä maaliero ratkaisee
- Se olin siis minä joka ei vaadi rangaistuksia maalivahti-sählingistä. Tuskin vaatii kumpikaan managereistakaan
- erotuomariraportti on aikalailla se mitä jo kirjoitin

Jos rangaistus ihan pakko antaa, niin joku "30 punnerrusta ja viikko ilman olutta" järjestely olisi mielestäni aika hyvä.  e_;D

Oliko siis tämä "maailman paras tuomari" Hönkki eli kaksoisrooli toisen joukkueen managerina ja erotuomarina? Jos ei niin olisi mukava kuulla tämän "maailman parhaan erotuomarin" oma näkemys ottelun raportoitavaan tilanteeseen.

Jos peli on Bayern - Chelsea, niin managerit ovat Rosso ja Kesis. Minä olin sohvalla erotuomaritarkkailijana. Erotuomaria ei tosin ollut. "Maailman paras erotuomari" nimityksen sain Hovilta, kun hyväksyin QPR:n hiukan kyseenalaisen maalin Chelseaa vastaan aikaisemmin tällä kaudella.

Erotuomariraportti:
CL-pelissä Bayern - Chelsea toisella jaksolla ajassa noin 70 min. managerit itse huomasivat pelaavansa vastustajansa maalivahdeilla. Eka jakso oli pelattu oikeilla veskareilla. Puoliajalla maalivahdit vain unohtivat vaihtaa puolta. Joukkueilla oli siis ollut väärät veskarit aikavälillä 45-70 min. Tuolla aikavälillä ei tullut maaleja. Bayernin veskarina toiminut Chelsean Kepa torjui ainakin yhden Chelsean vedon. Kun virhe huomattiin maalivahdit vaihtoivat oikeisiin maaleihin ja peli jatkui normaalisti. Monta paitsiota jäi kyllä viheltämättä välillä 45-70 min. Ennakkotapausta ei ole.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 25, 2023, 13:09:11Jos peli on Bayern - Chelsea, niin managerit ovat Rosso ja Kesis. Minä olin sohvalla erotuomaritarkkailijana. Erotuomaria ei tosin ollut. "Maailman paras erotuomari" nimityksen sain Hovilta, kun hyväksyin QPR:n hiukan kyseenalaisen maalin Chelseaa vastaan aikaisemmin tällä kaudella.

Erotuomariraportti:
CL-pelissä Bayern - Chelsea toisella jaksolla ajassa noin 70 min. managerit itse huomasivat pelaavansa vastustajansa maalivahdeilla. Eka jakso oli pelattu oikeilla veskareilla. Puoliajalla maalivahdit vain unohtivat vaihtaa puolta. Joukkueilla oli siis ollut väärät veskarit aikavälillä 45-70 min. Tuolla aikavälillä ei tullut maaleja. Bayernin veskarina toiminut Chelsean Kepa torjui ainakin yhden Chelsean vedon. Kun virhe huomattiin maalivahdit vaihtoivat oikeisiin maaleihin ja peli jatkui normaalisti. Monta paitsiota jäi kyllä viheltämättä välillä 45-70 min. Ennakkotapausta ei ole.

Aivan, niin tuo minkä Kokkis otti esiin maalivahtien vaihtumisen (ja hänen mukaansa siitä on olemassa ennakkotapaus josta rangaistuksia on annettu) oli tuo Bayern-Chelsea jossa ei ollut tuomaria eikä kumpikaan pelaajista ollut Hönkki. Hönkki oli sen sijaan erotuomaritarkkailijana vaikka tuomaria ei ollut mutta siten varmaankin käytännössä tuomarina. Joten eiköhän Hönkin selvitys riitä koska ei ollut pelaajana itse tuossa. Molemmat pelaajat taisivat sitäpaitsi unohtaa maalivahtien vaihdon joten kumpaankin pitäisi rangaista jos jotakin pitäisi rangaista. Tai sitten ottelu mitätöidä ja pelata uudestaan. Pelaajienkin mielipiteitä voisi olla hyvä kuulla koska heitä se ottelu koski ja koska kumpikin oli rikkojana niin kumpikin rikkoi ja kärsi yhtäpaljon. Erikoinen tilanne.

kesämesu

Chelsea haluaa että tämä farssi unohdetaan mahdollisimman NOPEASTI ja uusinta peliä ei vaadita vaikka sille voisi perusteita ollakin. Ainoa jolle Chelsea toivoo sanktioita on Kepa joka torjui yhden oman pelaajan vedon.(vastaavasti BM veskari Sommer Chelsean maalissa avasi tahallaan huonosti hyvässä paikassa minkä huomasi katsoja Mika Tuuri).Manageri ottaa myös mahdollisen rangaistuksen vastaan kunhan se ei ole minkäänlainen kalja kielto.
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Hönkki

Juu, ei mitään uusintapelejä tai mitätöintejä. Cooperintesti olisi sopiva rangaistus. Voin olla taas erotuomaritarkkailijana katsomossa hilpeenä kaljaa (Clausthaler 0,0 %) juoden.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#4664
HeSun mestaruustaistelussa saattoi tulla ratkaiseva käänne Manchester Unitedin jäädessä maalittomaan West Hamiä vastaan. Nyt ero QPR:ään on 5 pistettä ja kummallakin on 3 ottelua jäljellä. Aiemmin Manchester Unitedilla oli kaksi peliä vähemmän pelattuna QPR:n nähden ja tilaisuus kuroa eroa kolmeen pisteeseen voittamalla molemmat (Newcastle-voitto tuli kuitenkin) rästipelit. Näin ei käynyt joten nyt pistemenetyksiin ei ole enää varaa.

Manchester United voi loput pelinsä voittamalla päästä 36 pisteeseen mutta pistemenetyksillä voi jäädä esim. 32-34 pisteeseen. QPR:llä on nyt 32 pistettä joten mestaruus on nyt viime kauden tavoin enemmän kuin lähellä. Jopa tappiot saattavat riittää mikäli Manchester United puppeloi lopuissa otteluissa. Toki QPR:kin voi pupeltaa mestaruuden jälleen mutta vaikea kuvitella että salama iskisi kahteen kertaan samaan paikkaan eli toistamiseen samanlainen ratkaisu kävisi mitä viime kaudella. Huikea loppu kaudelle jälleen odotettavissa.