• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Puppe

Lainaus käyttäjältä: BassoJake - helmikuu 26, 2015, 12:14:02
Serie B:stä puheenollen: mitä jos oikeasti Hellas putoaa Serie B:n niin saako se osallistua ensi kaudella Serie A:n (mikäli se vain minulle on mahdollista työn puitteissa)? Jos vain muu elämä sallii niin olen valmis pelaamaan Hellaksella Serie B:ssä jos se on niin tarkkaa että Serie A:ssa pelaavat vain oikeat Serie A:n jengit.

Joo Palermokin pelasi Serie A:ssa Hesussa viime kaudella vaikka tahkosi oikeasti Serie B:tä Italiassa.
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Killer

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 26, 2015, 12:02:55

Tässä mielessä ehkä olisi syytä pelailla eri sarjoja, joissa on eri meininki. Siitä vain perustamaan totista sarjaa, jossa vain voitto merkitsee ja tärkeintä on pelata parhailla mahdollisilla 11 figuurilla ilman nimiä jne. Nopeassahan näin tehdään, ja voi tehdä hitaassakin. Kukaan ei estä tuollaisen pelaamista. Itse en lähtisi mukaan vaan osallistuisin juuri puuhastelusarjoihin, vaikka niissä olisi vain muutama pelaaja (esim. erittäin mukava Serie B).

Tuo ToTo-liiga (Totisten Tovereiden) voisi olla hyvä ja tarpeellinen lisä joillekin.

Mun pyyhe pysyy kehän ulkopuolella, se varmaa. Puuhastellen puupalttooseen periaatteella.


SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 26, 2015, 12:17:23
Lainaus käyttäjältä: BassoJake - helmikuu 26, 2015, 12:14:02
Serie B:stä puheenollen: mitä jos oikeasti Hellas putoaa Serie B:n niin saako se osallistua ensi kaudella Serie A:n (mikäli se vain minulle on mahdollista työn puitteissa)? Jos vain muu elämä sallii niin olen valmis pelaamaan Hellaksella Serie B:ssä jos se on niin tarkkaa että Serie A:ssa pelaavat vain oikeat Serie A:n jengit.

Ei tarvitse pelata B:ssä, jos putoaa oikeasti tai jää hännille subussa. B oli minun ja Hovin parina vuotena lisäpeleinä pelattu viritys, jossa molemmilla oli monta jengiä.

Hyvä! Sitten pelaan Serie A:ssa Hellaksella ensi kaudella jos se vain on mahdollista muun elämän osalta.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 13, 2014, 14:08:28
Lainaus käyttäjältä: Killer - lokakuu 13, 2014, 14:00:49
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - lokakuu 13, 2014, 09:50:40
Voitte toki laittaa tuloksen Manulle 3-0. Ei se mua haittaa.

Selvä. Man Ulle 3-0. Kuka päivittää taulukon?

Pakko oli näköjään päästä provoilemaan  :)  Ei todellakaan laiteta 3-0.

Yllä esimerkki siitä, että ainakin tämän kerran olen vastustanut luovutusta, jota oltiin tarjoamassa minun hyväkseni. Coventry - Everton 0-3 luov. ei mielestäni koskenut minua ja Coventrylle se oli muutenkin ok. Tärkeää Coventrylle oli vain se ettei tullut sakkoja. Coventry - Everton pelin jälkeen pistevähennyssääntö oli ikäänkuin "laillistettu". Sen jälkeen saattoi sanoa, että näin on tehty ennenkin. No, tehdään sitten niin, mutta ei se tee säännöstä hyvää. Mielestäni Hesu-liigassa ei ole ollut muita figuureista aiheutuneita luovutustilanteita. Serie B sitten erikseen.

Myönnän että mokasin peluuttaessani de Geaa, mutta olo on aika samanlainen kuin jos olisin kävellyt punaisia päin ja joutuisin siitä vankilaan. Aina voi tietysti perustaa P-Korean liigan ...

Jos ei ole jollekin tähän mennessä selvinnyt, että olen oikeastaan aina vastustanut liian tiukkoja sääntöjä kokoonpanojen suhteen (ja varsinkin niistä aiheutuvia rangaistuksia), niin sitten
on pakko nostaa kädet ylös.

Kesis, pääset edelleen ilmaiseksi mun kyydillä, mutta ota kuitenkin hyvät kävelykengät mukaan.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Tässä vielä linkki tuohon Storari-tapaukseen
http://forum.subu.fi/index.php?topic=1692.15

Molemmissa tämän kauden Manu-Everton peleissä oli siis ongelmia veskareiden kanssa. Molemmissa oli laiton veskari ja molemmissa se kenelle oltiin antamassa pisteitä, oli sitä mieltä ettei tarvitse antaa. Ekassa pelissä ei vaan syntynyt mitään kuoroa väkisin vaatimaan 3-0 luovutusta (enkä halua luovutuspisteitä vieläkään). Tokassa pelissä sitä vastoin kuoro oli pystyssä noin kahdessa sekunnissa, eikä uusittua sarjataulukkoakaan tarvinnut odotella kauhean montaa minuuttia. Se on aika mielenkiintoista.

Varoitusten antamisesta: Hesun peleissä on aika normaali meininki, että vastustajalle annetaan pienehköä kuittia, eikä niistä ikinä anneta varoituksia, paitsi minulle voidaan antaan.

Ehkä tää kuulostaa turhalta itkemiseltä, enkä haluaisi tässä riidellä, mutta tällaiset asiat vaan oikeasti saattavat välillä vituttaa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen


SouthernBoogieCat

#1536
HeSussa on selkeästi kaksi erilaista koulukuntaa: puuhastelukoulukunta (johon itse kuulun sekä ainakin Rosso, Jykä, Hovi jne.) ja pelataan vain-koulukunta (johon kuuluu ymmärtääkseni ainakin Hönkki ja mahdollisesti myös Kebab ja SUFC). Puuhastelukoulukunta haluaa pelistä, tilastoista ja olosuhteista mahdollisimman realistiset ja pelataan vain-koulukunnalle ei ole väliä realistisuudesta kunhan vain pelataan. On melko vaikea tehdä sääntöjä ja niiden tulkintoja, jotka kelpaisivat kummallekin koulukunnalle. Kuten Rosso mainitsi aiemmin liiga jossa pelataan vain ilman välittämättä realistisuudesta voisi sopia henkilöille jotka eivät välitä realistisuudesta puuhastelijoiden tavoin. Tämä on vähän sama kuin roolipeleissä oli 80-luvulla ja lisäksi 90-luvun alussa: joidenkin pelien säännöt olivat tylsiä puuhastelijoille jotka halusivat sääntöjä jotka tekivät peleistä realistisempia ja niistä johtuivat sen aikaiset kiistat pelien "paremmuudesta". Meillä on vähän sama juttu nyt menossa.  

AriFerra

Lainaa80-luvulla 90-luvun alussa

Miten 80-luku voi olla 90-luvun alussa?  ;D
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

#1538
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - helmikuu 27, 2015, 11:31:56
Lainaa80-luvulla 90-luvun alussa

Miten 80-luku voi olla 90-luvun alussa?  ;D

Tuo tarkoitti 80-luvulla ja lisäksi 90-luvun alussa. EDIT: lisäsin nuo sanat "ja lisäksi" tekstiin josta ne oli jäänyt pois.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Diego Walmaggio - helmikuu 27, 2015, 11:11:00
HeSussa on selkeästi kaksi erilaista koulukuntaa: puuhastelukoulukunta (johon itse kuulun sekä ainakin Rosso, Jykä, Hovi jne.) ja pelataan vain-koulukunta (johon kuuluu ymmärtääkseni ainakin Hönkki ja mahdollisesti myös Kebab ja SUFC). Puuhastelukoulukunta haluaa pelistä, tilastoista ja olosuhteista mahdollisimman realistiset ja pelataan vain-koulukunnalle ei ole väliä realistisuudesta kunhan vain pelataan. On melko vaikea tehdä sääntöjä ja niiden tulkintoja, jotka kelpaisivat kummallekin koulukunnalle. Kuten Rosso mainitsi aiemmin liiga jossa pelataan vain ilman välittämättä realistisuudesta voisi sopia henkilöille jotka eivät välitä realistisuudesta puuhastelijoiden tavoin. Tämä on vähän sama kuin roolipeleissä oli 80-luvulla ja lisäksi 90-luvun alussa: joidenkin pelien säännöt olivat tylsiä puuhastelijoille jotka halusivat sääntöjä jotka tekivät peleistä realistisempia ja niistä johtuivat sen aikaiset kiistat pelien "paremmuudesta". Meillä on vähän sama juttu nyt menossa.  

Molemmat koulukunnat voivat pelata samoissa sarjoissa, jos sanktiot vaan ovat mielekkäät kummankin kannalta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen

Sen verran minäkin tätä sanktiota ymmärrän, että pisterangaistus on tullut, jos pelikiellossa ollut nappula on ollut kokoonpanossa myös seuraavassa pelissä, mukaan lukien keppiveskarit. Joskushan ne ovat olleet luotuja kulkemaan, kuten irmatkin, mutta siitäkin huolimatta ne on jouduttu nimeämään oikein jokaiseen otteluun, josta varmasti kaikki ollaan oltu tietoisia ja lähdetty siihen mukaan osallistumalla sarjaan koulukunnasta riippumatta. Viime kaudella aika monessa pelissä mulla oli keppiveska jossa luki Stoari (tussasin sitä tussilla yli) maalissa, joka nimettiin maalille kulloisenkin joukkueen ja pelikiellon mukaisesti. Tällä kaudella se otettiin minulta jo ennen kauden alkua pois, mikä tulee esille tuossa Hönkin linkissäkin. Pitääkö joka joukkueessa olla oma keppiveska on kokonaan toinen keskustelu, mutta tällä kaudella se on ollut niin, kun se kesän harkkapelien jälkeen minulle kalloon taottiin. Joka tapauksessa Hönkki menetit kenties merkittömän pisteen, samasta tilanteesta niin kävi Jykälle myös viime kaudella, joten eiköhän tämä hauska viihde tämän osalta lopeteta tähän ja mennään eteenäpäin. Sille voidaan toki näin viikonlopun alkaessa ääneen nauraa, että viime kaudella miesparka menetti kaiken. Jopa kauden aikana tekemänsä maalit, eli pahemmin kävi. Loppuun vielä oikein vittumainen  ;)

Porvoon turkkilainen

Löytysköhän tohon winkkiin jostakin narrin päähine mikä lisätä?

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - helmikuu 27, 2015, 12:21:24
Sen verran minäkin tätä sanktiota ymmärrän, että pisterangaistus on tullut, jos pelikiellossa ollut nappula on ollut kokoonpanossa myös seuraavassa pelissä, mukaan lukien keppiveskarit. Joskushan ne ovat olleet luotuja kulkemaan, kuten irmatkin, mutta siitäkin huolimatta ne on jouduttu nimeämään oikein jokaiseen otteluun, josta varmasti kaikki ollaan oltu tietoisia ja lähdetty siihen mukaan osallistumalla sarjaan koulukunnasta riippumatta. Viime kaudella aika monessa pelissä mulla oli keppiveska jossa luki Stoari (tussasin sitä tussilla yli) maalissa, joka nimettiin maalille kulloisenkin joukkueen ja pelikiellon mukaisesti. Tällä kaudella se otettiin minulta jo ennen kauden alkua pois, mikä tulee esille tuossa Hönkin linkissäkin. Pitääkö joka joukkueessa olla oma keppiveska on kokonaan toinen keskustelu, mutta tällä kaudella se on ollut niin, kun se kesän harkkapelien jälkeen minulle kalloon taottiin. Joka tapauksessa Hönkki menetit kenties merkittömän pisteen, samasta tilanteesta niin kävi Jykälle myös viime kaudella, joten eiköhän tämä hauska viihde tämän osalta lopeteta tähän ja mennään eteenäpäin. Sille voidaan toki näin viikonlopun alkaessa ääneen nauraa, että viime kaudella miesparka menetti kaiken. Jopa kauden aikana tekemänsä maalit, eli pahemmin kävi. Loppuun vielä oikein vittumainen  ;)

Joo, kaikista parhaiten asiat sujuisivat jos minä ja Kebabbi päätettäis kaksistaan Hesun asioista. Säilyisivät kaikki kovalla raadannalla omin pikku kätösin hankitut pisteet.
Oltaisiin kuin lintukodossa turvassa riistäjäklaaneilta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen

Ja olokin olis paljon kevyempi ja rennompi, kun olisimme Hönkin kanssa päättävä elin  ;D Storarista koko kauden olen toivonut pistemenetyksiä, vieläpä pelistä jossa ei pelannut, koska se kuvais kaikella tavalla sitä älyttömyyttää, kun asiat viedään oikein pitkälle. Mut koitetaan kaikki jatkossa muistaa pelikieltomme, ja jos ei muista, niin tiedetään miten käy ja näillä mennään.

Killer


HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!