• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

20.1.2008 - Nopean SM-rankingkisa HEINOLAssa

Aloittaja miku, joulukuu 19, 2007, 19:54:58

« edellinen - seuraava »

Epis

#45
Todella mukava kokemus tuo Heinolan Open ja pelitkin meni ihan mukavasti. Itselleni loppusijoitukseni oli myös yllätys niin kuin monelle muullekkin, mutta näin tällä kertaa.

Eka peli Karhusta vastaan 3-0 päihin. Turnauksen eka peli ja eka puoliaika puolustus pysyi ihan hyvin koossa lukuunottamatta loppuhetken 1-0 maalia. Aikaa jäljellä n 30-40sek. Toinen puoliaika olikin jotain eikä mikään osunut kohilleen. Karhunen verytteli itsensä perusvireeseen ja viimeisteli 2 maalia alkupuoliskolla, loppu perus näpsyttelyä.

Toinen peli Mikua vastaan ja saman kaavan mukaisesti mentiin aiempiin kohtaamisiin verttuna. Eka puolisko perusnäpsyä, jossa kumpikin teki aivan käsittämättömiä virheitä mm hyppylaukaus pallon yli vaikkei 'välissä' tai pallon edessä ollut ketään. Miku onnistui kerran ja itse heti perään n 1-1,5min aloituksesta. Loppu tasaista hutilointia.

Willellä vielä puski edellisen illan juhlinta ja tästä johtuen olin lievästi niskanpäällä. Läpihuuto peli ei kuitenkaan ollut vaan Wille painoi päälle niin kuin parhaaksi pystyi. Onnekkaat lirutukset kuitenkin pelastivat tieni jatkooon.

Välierä Zingaa vastaan kisojen paras onnistuminen. Kumma kyllä jännitystä ei ilmennyt ja puolustus tuntui pysyvän kasassa ja ennakoimaan Mr Z:n liikkeet blokkaamalla toisen aallon liukujat. Osa kunniasta tosin kuuluu Mr Z:lle, sillä mies tuhri pari avopaikkaa ja sai aikaan laukauksen, jota en ole aiemmin ko vastustajaltani nähnyt. Maalivahtini myös loisti poimimalla 6-7 laukausta. Maalini tein tilanteessa, jossa ajattelin pallon olevan liian lähellä veskaa. Veto kuitenkin zippasi veskan yli ja olin itse luultavasti hämmästyneempi kuin vastustaja. Lopun ajan Zinga puski, mutta tasoitusta ei syntynyt. Tuloksen ihmettely jatkunee vielä jonkin aikaa..

Välierä Tiikkajaa vastaan oli yksi hankalimmista. Karhusta vastaan ei ollut oikeastaan edes paikkoja, mutta Tiikkajan "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa" -tyylinen vastus turhautti ja kasvatti pakkovoiton fiilistä. Hönkin sanoin äärimmäisen tarkat näpäytykset vaikeuttivat vetopaikkoihin pääsyn ja enemmän taisi itellä olla tahallisia kalastuksia kun maalilaukauksia. Kun Tiikkajan näpäytykset vielä toimivat tappavalla tarkkuudella hyökkäyksessä ja oma puolustukseni ei yltänyt edellisen pelin tasolle oli lopputulos sinetöity.

Pronssipeli oli lievä mysteeri sillä olen Purtsin muistaakseni kerran aiemmin kohdannut ja silloin tuli takkiin Purtsin hämäävällä kaukovedolla, johon en osannut yhtään varautua. Tällä kertaa kävi toisin ja voitot toisen Heinolalaisen kanssa tasattu. Tasainen peli, mutta lievä väsymys alkoi näkyä molemmin puolin.

Henk.koht. ISO kiitos järjestäjille! Tila oli toimiva ja ruoka hyvää. Kiitos myös kaikille osallistujille! olin muuten positiivisesti yllättynyt, kun katselin mikman näpsyttelyä yhden ottelun verran. Vielä vähän lisää pelejä alle niin hyvä tulee. Eiköhän se siinä pääpirteittäin ollutkin...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#46
Kiitos kaikille osallistujille myös järjestävän TFC Lynxin puolesta. Kolme Lynxiläistä sentään välierissä ja jos jätetään tarkentamatta että kaksi näistä toimi tuomareina niin menestyshän oli melkoinen..

Omista peleistä muutama kommentti:

vs. Wille 1-1
Voitin matsin laukaukset suunnilleen 10-1 ja peli olisi pitänyt kyllä voittaa parillakin maalilla mutta ei. Wille ei ekalla puoliajalla juuri hyökkäämään päässyt, laukaukset varmaan 6-0 mutta mies voitti ekan jakson 0-1. Lauoin hyvästä maalintekopaikasta kovan vedon tolppaan ja pallo kimposi siitä omaan maaliin.. Tasoituksen puskin väkisin toisella puoliskolla ja sitten kolistelin maalipuita pariin otteeseen. Tämä jäi harmittamaan.

vs. Kaitsu 1-1
Jos pelin ekalla jaksolla ois tullut maali niin peli ois ollu takuulla tasokkaampi. Tokan jakson alkupäässä tein jatkovedolla johtomaalin ja tämän Kaitsu kuittasi reilun minuutin päästä. Loppupeli olikin vauhdikasta ja pelistä jäi hyvä fiilis. Kaitsun kanssa on hiton reiluja ja tasaisia pelejä, näistä matseista nauttii - oli tulos mikä tahansa.

vs. Make 1-3
Make tuli, pyöritti ja voitti. Näinköhän mies löysäsi hivenen kolmen maalin johtoasemassa sillä sen jälkeen pelin hallinta oli mulla. Yksi kavennusmaali oli tosin laiha lohtu kun tiesi että matsi olisi pitänyt voittaa jatkomahdollisuuksien kannalta. Matsin eka maalintekopaikka oli kyllä mulla mutta siitä lauoin yli maalin. Make pelaa hiton hienoa hyökkäyspeliä josta on monella meillä paljon opittavaa.

vs. Juho 0-1 ja.
Juhon kanssa pelattiin rennosti jämäsijoista. Ottelun ainoa maali tuli vasta jatkoajan ekalla minuutilla mutta tätä ennen molemmat ManUt oli omat paikkansa hukannut. SiSu (Sihvolan Subbuteo??) nostaa tasoaan koko ajan sillä Juhon kehitys on huikeaa, seuraavassa turnauksessa en välttämättä miestä enää välittäisi kohdata.. :wink:

Onnittelut vielä Karhusen Makelle turnausvoitosta!

Niin ja hienoa oli myös se, että vähintään pari uutta subuilijaa löytyi sitten Heinolaan. Toivotaan että pojat saavat kavereita uuteen harrastukseen ja näin ollen Heinolaankin laajempaa toimintaa.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Puppe

#47
LainaaLauoin hyvästä maalintekopaikasta kovan vedon tolppaan ja pallo kimposi siitä omaan maaliin

Lynx meininki siis huipussaan!!!! :roll:
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

miku

#48
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"Lynx meininki siis huipussaan!!!! 8)

Willen kunto oli eniten Lynx, Purtsin toiseksi eniten. Väittäisin näin..
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.