• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Tilaus Astrobaselta

Aloittaja Hönkki, elokuu 19, 2008, 14:01:13

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#15
Lainaus käyttäjältä: "Hovimestari"Aika kaukana taitaa olla se päivä, kun subua pelataan olympialaisissa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin pelkän urheilulajistatuksenkin saaminen vaikuttaa hankalalta.

Off-topicina kommentointi tähän olympialaji/urheilulaji-juttuun (aiheesta käsittääkseni omakin topic): Kyllä minusta Subbuteo saisi helposti urheilulajistatuksen koska ovathan sellaiset hölmöt lajit urheilulajeja kuten ammunta, snooker, shakki jne. Mielestäni Subu täyttää urheilulajin määritelmän aivan yhtä hyvin siinä missä nuo em. esimerkitkin. Mitä tulee Subun olympialajiasiaan niin ei muuta kuin asiaa eteenpäin viemään Kansainväliseen olympiakomiteaan.:)

Rossonero

#16
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaMutta, kun Hovimestarin asiayhteys oli nuo 3D-jengit, ei ole kyse niinkään lajista vaan "lajista". Niillä voi toki harrastella hyvinkin, mutta ei todella pelata lajia.

Jos pelataan jalkapalloa lenkkarit jalassa, on se edelleen jalkapalloa.

Silloin ei ole kyse lajin pelaamisesta, koska lajia pelataan oikealla kentällä, kunnollisilla kamoilla. Silloin on kyse harrastelusta. Vertaa vaikkapa salibandy ja sähly, joista toinen on laji ja toinen on "laji".

Mutta tämä nyt on tällainen ikuisuusaihe, kuten tuo "mitä on urheilu?" Jokaiseen teoriaan voi keksiä vaikka kuinka perusteluja riippuen siitä, mitä asioita painotetaan. Yhtä totuutta ei ole.

Itse asiassa shakistakin on aika vaikea käyttää termiä laji. Kyse on "lajista" tai paremminkin pelistä. Subukin on peli, mutta ei ehkä laji tai urheilua. Tiedä häntä.

Hönkki

#17
LainaaVertaa vaikkapa salibandy ja sähly, joista toinen on laji ja toinen on "laji".

kyllä sähly on laji

t. yliopiston sähly-supersarjan mestari vuodelta 1997
 :tittidii:
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#18
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaMutta, kun Hovimestarin asiayhteys oli nuo 3D-jengit, ei ole kyse niinkään lajista vaan "lajista". Niillä voi toki harrastella hyvinkin, mutta ei todella pelata lajia.

Jos pelataan jalkapalloa lenkkarit jalassa, on se edelleen jalkapalloa.

Silloin ei ole kyse lajin pelaamisesta, koska lajia pelataan oikealla kentällä, kunnollisilla kamoilla. Silloin on kyse harrastelusta. Vertaa vaikkapa salibandy ja sähly, joista toinen on laji ja toinen on "laji".

Mutta tämä nyt on tällainen ikuisuusaihe, kuten tuo "mitä on urheilu?" Jokaiseen teoriaan voi keksiä vaikka kuinka perusteluja riippuen siitä, mitä asioita painotetaan. Yhtä totuutta ei ole.

Itse asiassa shakistakin on aika vaikea käyttää termiä laji. Kyse on "lajista" tai paremminkin pelistä. Subukin on peli, mutta ei ehkä laji tai urheilua. Tiedä häntä.

Kyllähän Subuakin harrastetaan kunnon välineillä (esim. HW-pohjaiset figuurit) ja kunnon kentällä.

Minusta yksi tärkeimmistä tekijöistä mikä erottaa urheilulajin ja esim. liikuntamuodon on että urheilulajissa on järjestäytynyttä kilpailutoimintaa kuten Subussakin on. Esimerkiksi Aikido (itämainen taistelulaji) ei ole urheilulaji vaan liikuntamuoto koska lajissa ei kilpailla. Sitävastoin esim. Judo ja Karate molemmat ovat urheilulajeja koska molemmissa kilpaillaan. Tämä kilpailu-kriteeri on nähdäkseni yksi niistä kriteereistä miksi esim. ammunta, snooker ja shakki lasketaan urheilulajeiksi vaikka yhdessäkään ei fyysisen suorituksen kanssa ole merkittävästi tekemistä.

EDIT: laitoin yo. tekstin osittain myös oikeaan topiciin joten tässä pyrin jatkossa olemaan käsittelemättä tätä urheilulaji-asiaa vaan tämä topic jatkossa pyhitettäisiin otsikonmukaiselle aiheelle.

Hönkki

#19
Nyt sitten toiveita mitä 3D-jengejä haluatte Astrobaselta ? Laitan tilauksen parin viikon sisällä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#20
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Nyt sitten toiveita mitä 3D-jengejä haluatte Astrobaselta ? Laitan tilauksen parin viikon sisällä.

Tilaatko muutakin Astrobasesta? Uskoisin, että muussa tapauksessa tulee edullisemmaksi Subbuteo Worldista. Postikulut ovat Italiassa aika kovat.

Hönkki

#21
LainaaTilaatko muutakin Astrobasesta? Uskoisin, että muussa tapauksessa tulee edullisemmaksi Subbuteo Worldista. Postikulut ovat Italiassa aika kovat.

Olen tilaamassa muutakin ja Enrico on luvannut jengit vähän halvemmalla kun tilaan paljon kerralla.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

zaccy

#22
Ota mulle yxo kiillotusrätti

Rossonero

#23
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaTilaatko muutakin Astrobasesta? Uskoisin, että muussa tapauksessa tulee edullisemmaksi Subbuteo Worldista. Postikulut ovat Italiassa aika kovat.

Olen tilaamassa muutakin ja Enrico on luvannut jengit vähän halvemmalla kun tilaan paljon kerralla.

Ok. Voisin myös tarvita jotain. Milloin teet tilauksen?

Zinga

#24
Mä voisin tilata pari jengiä esittelytilaisuuksia varten. Indoor-kenttä kiihottaisi, mutta voi jäädä vielä toivelistalle.

AriFerra

#25
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Indoor-kenttä kiihottaisi

Et suomentaisi indoor-sääntöjä?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

#26
Lainaus käyttäjältä: "AriFerra"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Indoor-kenttä kiihottaisi

Et suomentaisi indoor-sääntöjä?
No eipä tuo urakka olisi, Saa nähdä, miten jaksan illalla paneutua asiaan.

AriFerra

#27
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"
Lainaus käyttäjältä: "AriFerra"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Indoor-kenttä kiihottaisi

Et suomentaisi indoor-sääntöjä?
No eipä tuo urakka olisi, Saa nähdä, miten jaksan illalla paneutua asiaan.

Aloitin jo tuossa joki aika sitten, mutta minun lontoon murteellani + erikois sanastolla tuli aika nopeasti tenkka poo vastaan.
Nuo touch linet, goal linet, out of boardit ja closer of barriesit.
Kun yritin suomentaa, niin menivät aika usein pykälät ristiin.
Siis tuli seuraavassa pykälässä mielestäni asia joka kerrotiin jo edellisessä, ja nyt hieman erilailla. ;D

Esmes se, oliko aika alussa (3.2?), kun olin ymmärtäväni että laidan kautta saa pelata. Kuitenkin seuraava pykälä (tai edellinen) ihan kuin olisi kumonnut sen?

No joo. Kiva lukea, kun suomennat, että missä kohdissa menin metsään.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

#28

AriFerra

#29
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Indoor-säännöt: //http://subu.fi/media/rules/Indoor_saannot.doc

Jahuu. Kiitos.
2.12. lähtee tilaus.

ps. juuri noin olinkin tuon suomentanut...tai sitten en. ;D
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!