• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ymmärrättekö muut??

Aloittaja Fabio, elokuu 03, 2015, 10:34:18

« edellinen - seuraava »

Fabio

..Bloggailua, Instagrammailua jne..?? Facebook oli vielä aika kesyä
menoa nykyhommaan verrattuna!

Itseäni ihmetyttää tosiaan tämä uusi (varsinkin tyttöjen ja naisten)
tarve tuoda oma lärvinsä (ja tissinsä ja perseensä) kaiken kansan
nähtäville koko ajan netin avulla! Kehujen perässähän sitä tietysti
tehdään, mutta mistä tarve siihen nousee?!?

..On kummalista että ihan tavalliset ihmiset yrittää antaa itsestään
rikkaan ja menestyvän ihmisen vaikutelman kuvaamalla itseään
ainoastaan luksustuotteilla ympäröitynä. (tyyliin. "Shampanjalla
Louis Vuittonin liikkeen edessä").

Ja aina pitää myös olla kuvia salilta!!.. "Tänään tein pakarapäivän"
Ja sitten kuva OMASTA PERSEESTÄ!!! :D

En tiedä oletteko itse törmännyt tähän "ilmiöön", mutta itseäni se
todella kummastuttaa! Mikä tarve nuorilla tytöillä / naisilla on hakea
ihailua ja kannustusta tuntemattomilta?!?

Olenko liian vanha ymmärtämään?? Pitääkö itsekin alkaa tehdä samaa?
Tulisiko siitä parempi fiilis kun joku ihailisi: "Ooo!! "Olet niin komea
ja sinulla on niin ihana auto" (autoa ei kyllä ole, mutta voisin ottaa
kuvan Keekin autosta!  ;D). En oikeasti ymmärrä, mutta olenhan minäkin
sitä sukupolvea, jolloin "itsestä ei tehty numeroa".. Mutta kyllä tämänkal-
tainen "numeron tekeminenkin" on jotenkin outoa!

Jos joku ymmärrätte tätä nykymenoa ja osaatte jopa perustella miksi se on
järkevää ja tarpeellista.. Koheneeko tuolla itsetunto?!? Vai onko siitä jotain
muuta hyötyä??  Pliis, kertokaa..

t.Pasi

ps. Onko muuten kukaan nähnyt hauskaa leffaa nimeltä Idiocracy (idioluutio)?
Jotenkin pelottavan totta näyttää leffan tulevaisuuden ennustus olevan..

AriFerra

Erös Neil Armstrong niminen mies teki pienen matkan reilu 40 vuotta sitten. Hän otti matkalle oman henkilökohtaisen kameransa, jolla hän otti viisi kuvaa matkalta. Kirjaimellisesti maisemakuvia. Kun arki koitti, hän aina silloin tällöin "jakoi" kuvia. Kun ystäviä ja sukulaisia tuli kylään, niitä viittä kuvaa katseltiin.

Tänään kun 16 vuotias tyttö juo Starbucksissa makeaa siirappikahvia ystävänsä kanssa, ja hän lähtee käymään naistenhuoneessa, hän ottaa 55 kuvaa ja "jakaa" ne välittömästi vähintään 555:n ystävänsä kanssa.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

Olen täysin eri mieltä. Mielestäni jokainen voi laittaa FB tai muualle sosiaaliseen mediaan kuvia parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei siinä ole mielestäni mitään pahaa. Itse laitan kasvokuvia ja kuvia soittolaitteistani yms. vastaavaa. Sosiaalinen media on mielestäni hieno homma ja olisi ollut hyvä jos se olisi ollut olemassa paljon aikaisemmin. Itsekin olen sitä sukupolvea joka kasvatettiin ettei "saa tuoda itseään esille, kehua itseään yms.". Olen muuttunut ajan muutosten mukaan ja mielestäni itsensä kehumisessa ja esilletuonnissa ei ole mitään pahaa. Asia jota korostan on oma vastuu ja yksilönvapaus: jokaisella on oikeus tuoda itsensä esille harkintansa mukaan. Jos mokaa niin oma asia. Olen liberaali arvoiltani ja sosiaalinen media sopii asiaan erittäin hyvin. Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä, mutta itse olen vannoutunut sosiaalisen median kannattaja.

Fabio

Naulan kantaan Ari Ferra.

Toinen pointti mitä tässä asiassa ihmetyttää että kun syödään ravintolassa,
otetaan kuvia annoksesta(!), kun ollaan konsertissa, koko yleisö kuvaa
KÄNNYKÖILLÄ konserttia!!! (Varmasti välittyy hyvin tunnelma ruudulta katsojalle!!).

Jotenkin ihmiset ei luota tunteisiinsa.. Pitää yrittää kynsin hampain tallettaa
jokainen kokemus jaettavaksi?!? Ei Jymmarra...

Mutta silti tää omien töröhuulien ja lärvin kuvaaminen on musta vielä oudompaa!
("Olenhan mä kaunis.. Olenhan?!?")

t:Pasi

Hönkki

tämänpäiväinen fingerpori oli aika hyvä

Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Diego Walmaggio - elokuu 03, 2015, 11:02:59
Olen täysin eri mieltä. Mielestäni jokainen voi laittaa FB tai muualle sosiaaliseen mediaan kuvia parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei siinä ole mielestäni mitään pahaa. Itse laitan kasvokuvia ja kuvia soittolaitteistani yms. vastaavaa. Sosiaalinen media on mielestäni hieno homma ja olisi ollut hyvä jos se olisi ollut olemassa paljon aikaisemmin. Itsekin olen sitä sukupolvea joka kasvatettiin ettei "saa tuoda itseään esille, kehua itseään yms.". Olen muuttunut ajan muutosten mukaan ja mielestäni itsensä kehumisessa ja esilletuonnissa ei ole mitään pahaa. Asia jota korostan on oma vastuu ja yksilönvapaus: jokaisella on oikeus tuoda itsensä esille harkintansa mukaan. Jos mokaa niin oma asia. Olen liberaali arvoiltani ja sosiaalinen media sopii asiaan erittäin hyvin. Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä, mutta itse olen vannoutunut sosiaalisen median kannattaja.

Puhutaan ehkä vähän eri asiasta.. Tai ainakin eri asian piirteestä.

Oli tarkoitus ihmetellä tapaa jolla Instagrammia (ja ehkä myös Facebookia) käytetään..

Eihän niissä välineinä mitään pahaa ole, mutta tämä tyyli miten nämä nykynuoret (ja vanhemmatkin)
niitä käyttävät. Se kun ei ole ihan pelkkää viatonta kuvaamista..

Näyttää ainakin mun mielestä vahvasti siltä että monet antaa elämästään todella liioitellun kuvan!!
Aina vaan matkoilla ja aina vaan salilla ja aina vaan ravintolassa ja aina vaan kampaajalla ja aina
vaan bileissä ja....

Joku tutkimus oli tehty siitä että Facebookin seuraaminen aiheuttaa masennusta monissa ihmisissä.
Tämän voin kyllä uskoa. Jos seuraa vaan tuttujen (ja tuntemattomien) teennäistä "Jetset elämää",
voi oma "tavallinen elämä" alkaa tuntua vääristyneen surkealta..

Toinen pointti on tämä "kehujen kalastelu". "Mitä mieltä olette uudesta tukastani?? Entä tästä merkki-
laukustani??" Jotenkin narsistista puuhaa.. Ei Jymmarra!

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#6
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 03, 2015, 11:49:14
Näyttää ainakin mun mielestä vahvasti siltä että monet antaa elämästään todella liioitellun kuvan!!
Aina vaan matkoilla ja aina vaan salilla ja aina vaan ravintolassa ja aina vaan kampaajalla ja aina
vaan bileissä ja....


Ainakaan minun laajassa FB-kaveripiirissäni en ole havainnut mainitsemaasi ilmiötä. Useimmat antavat elämästään todelliselta vaikuttavan kuvan että käydään töissä, ollaan perheen parissa, ilot, surut, lomat jne eli aivan normaaliin, tavalliseen elämään kuuluvia asioita. Itsekin annan 100 % todellisen kuvan elämästäni: en liioittele enkä vähättele mitään vaan kerron ihan avoimesti mitä puuhailen nykyisin. Kerron tästä tilanteesta mikä minulla on eli etsin töitä ja vapaa-aikana soitan ja teen omakustannetta jne.. Ihan normaalia juttua. Voi olla että nuoremmat tekevät mainitsemaasi asiaa. Kaveripiirini näet koostuu lähinnä yli 30-vuotiaista eikä mistään teineistä.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Diego Walmaggio - elokuu 03, 2015, 12:08:01
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 03, 2015, 11:49:14
Näyttää ainakin mun mielestä vahvasti siltä että monet antaa elämästään todella liioitellun kuvan!!
Aina vaan matkoilla ja aina vaan salilla ja aina vaan ravintolassa ja aina vaan kampaajalla ja aina
vaan bileissä ja....


Ainakaan minun laajassa FB-kaveripiirissäni en ole havainnut mainitsemaasi ilmiötä. Useimmat antavat elämästään todelliselta vaikuttavan kuvan että käydään töissä, ollaan perheen parissa, ilot, surut, lomat jne eli aivan normaaliin, tavalliseen elämään kuuluvia asioita. Itsekin annan 100 % todellisen kuvan elämästäni: en liioittele enkä vähättele mitään vaan kerron ihan avoimesti mitä puuhailen nykyisin. Kerron tästä tilanteesta mikä minulla on eli etsin töitä ja vapaa-aikana soitan ja teen omakustannetta jne.. Ihan normaalia juttua. Voi olla että nuoremmat tekevät mainitsemaasi asiaa. Kaveripiirini näet koostuu lähinnä yli 30-vuotiaista eikä mistään teineistä.

Ok, ymmärsin..  Eli et ole törmännyt kyseiseen ilmiöön.. (Tämä
on kieltämättä enemmän esim. Instagram-juttu, kuin Facebook
vastaava..)

Ymmärtääkö kukaan muu mistä puhun?

t.Pasi

Epis

LainaaMun maailma on muuttunut muoviksi
Naapurin tytöt naamioi itteensä huoriksi
Jo skidinä lisäkkeit, irtoripsiä
Usko mua, ilman niitki oisit käyny missistä

. . .
Barbei, Kenei
Metskaamas jenei
Autoja ja veneit
Voi vittu mitä spedei


Steen1 - Valepuvussa

Muutama laini, loput voi kuunnella vaikka Youtubesta..

Roskamedia täyttää kaikki paikat ja ihmisille tyrkytetään pinnallista maailmaa tienvarsimainoksista lähtien. Jonkin aikaa sitten törmäsin jossain tutkimukseen, jonka mukaan nykyisten teinien suosituin haaveammatti on olla kuuluisa. Eli sisällöstä ja sanomasta viis, kunhan naama jää mieleen. Ehkä mainostajat riemuitsevat, mutta itse en niinkään ja vielä kun mainostenkaan mallit eivät kelpaa näytille ilman Photoshop-filtteriä..

"Äly"puhelin ja kuvaaminen on ilmiönä myös silmäänpistävää. Viimeksi lauantaina Lintsillä pääsi todistamaan kuinka monet ihmiset ottavat kuvia laitteissa. Eniten kiinnitin huomiota pienten muksujen kanssa laitteessa oleviin vanhempiin, joilla on toinen käsi laitteen puomissa ja toisella kuvataan. Tähän liittyen myös tarhan/eskarin/koulun juhlat ovat ällötyksiä, kun koko yleisö seuraa tapahtumia kännykän tai tabletin ruudun läpi ja pienimmät sisarukset pelaavat viereisellä penkillä jollain "äly"laitteella, kun eivät jaksa keskittyä tai kiinnostua itse ohjelmasta.

Julkisissa kulkuneuvoissa ja paikoissa sekä ruokapaikoissa törmää näkyyn, jossa 2-4 kaverin seurue istuu yhdessä, mutta kukaan ei puhu toisilleen ja kaikki vain tuijottavat ja räpläävät kännyköitään.

Voi tietty olla, etten vain tajua, mutta väitän kyllä saavani ja kokevani enemmän aistimalla tapahtumia ihan vain silmieni ja luontaisen muistini avulla. Toivon myös pystyväni vaikuttamaan tyttöjeni tapaan ajatella itsestään ja ympäristöstään iän karttuessa, mutta katsotaan miten käy..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

Sitten on vielä niitä venäläisiä sotilaita, jotka ottavat itsestään kuvia Ukrainassa ja pistävät nettiin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

#10
Kiitos Kaitsu. Oli pakko kuunnella toi Steen1:n biisi..

Hyvää lyriikkaa kieltämättä!

Käsittämätöntä että tuntuu tosiaan siltä että varsinkin
tytöt ja naiset hurahtaa näihin TV:n ja median (hirveisiin)
kauneusihanteisiin eniten!

Joku Kim Kardashian maksahuulineen, rasvapumpattuine
perseineen ja korsetteineen on se "upein nainen" nuorten
mielestä! Nice.. Ennen ihailtiin sentään luonnollisen näköisiä
naisia!!

En tajuu myöskään niitä moskaisia tekoripsiä mitä porukka
länttäilee naamaansa nykyään.. Tosi luonnollista..

Miksi 13 vuotiaat joutuu hakemaan huomiota kaupungilla
kulkemalla hutsun vaatteissa?!?

Tää kaikki on mulle niin vierasta. Jokaisen pitäisi olla julkkis ja
esillä koko ajan? Hinnalla millä hyvänsä.. ja eikä todellakaan
omana itsenään vaan tällättynä ja vähintään ruotsin laivalla
kuvattuna! :D

t.Pasi

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 03, 2015, 12:41:35
Sitten on vielä niitä venäläisiä sotilaita, jotka ottavat itsestään kuvia Ukrainassa ja pistävät nettiin.
Pakko tunnustaa, että nauroin tälle ääneen..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Fabio

#12
Ei tää varmaan ketään oikeasti kiinnosta, mutta tänään
radiossa puhuttiin tutkimuksesta jossa selvisi että näiden
"Elämänjakajien" identiteetti muuttuu pysyvästi.

Tutkija löysi selvän eron esim. Äidin ja Työntekijän roolin
suhteen verrattuna "Elämänjakajan" rooliin. Muut roolit
ovat On/Off -luonteisia, mutta tämä "somerooli" jää päälle.

Mielenkiintoista..

t.Pasi

Porvoon turkkilainen

Oli miten oli, ymmärsi mitä ymmärsi, mutta raveissa on aina mukavaa:

https://www.youtube.com/watch?v=aKSiEKtdntI

Tässä toinen biisi, mikä pitäisi soittaa aina raveissa:

https://www.youtube.com/watch?v=o_OeliGAyoY

Sain raveihin kipinän kevättalvella, ja kun näiltä Savon velmuilta on vaikea saada vihjeitä, niin pyydän ne jatkossakin Jaakolta:

https://www.youtube.com/watch?v=ubMipNoTpRg

Fabio

Ikinä en ole raveissa käynyt! (Vaikka yläkatsomosta ei näe hevon vittua!)

..mutta Miamissa käytiin lyömässä vetoa vinttikoirista! Ne vasta kirmasivat
saatanan kovaa! :D

t.Pasi