• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Miniliiga

Aloittaja Epis, syyskuu 28, 2006, 11:31:05

« edellinen - seuraava »

Rossonero

#75
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Viimeinkin keksittiin sarja missä minäkin voitan jotain.

Jep. Kysehän oli tosiaan eräänlaisesta kokeilumuotoisesta välisarjasta ennen virallista yleistä liigaa...

Itse voin olla ylpeä maalisaldostani. Olen selvästi sisäistänyt ajatuksen pelin ja fiiliksen tappamisesta.

Onnittelut kuitenkin Hönkille, jonka saldo on kyllä hieno.

Hönkki

#76
LainaaOlen selvästi sisäistänyt ajatuksen pelin ja fiiliksen tappamisesta

Tarkoitatko nyt vahojen käytön sallimista ? Itse en käytä ja ainakin minimegassa olen nauttinut kierteistä ja satunnaisesti jopa maaleista.
Olen oppinut hitaan pelin ilman vahoja ja ilman vahoja meinaan jatkaa. Omat pelifiilikset ovat olleet paljon enemmän kiinni siitä, miten oma peli kulkee kuin siitä, onko vastustajalla vahaa vai ei. Oman pelin kulkeminen on taas AINA kaikista eniten treenauskysymys.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#77
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaOlen selvästi sisäistänyt ajatuksen pelin ja fiiliksen tappamisesta

Tarkoitatko nyt vahojen käytön sallimista ? Itse en käytä ja ainakin minimegassa olen nauttinut kierteistä ja satunnaisesti jopa maaleista.
Olen oppinut hitaan pelin ilman vahoja ja ilman vahoja meinaan jatkaa. Omat pelifiilikset ovat olleet paljon enemmän kiinni siitä, miten oma peli kulkee kuin siitä, onko vastustajalla vahaa vai ei. Oman pelin kulkeminen on taas AINA kaikista eniten treenauskysymys.

Tarkoitin vain sitä, että pelasin seitsemän peliä maalierolla 7-4. Tuo, jos joku on pelin tappamista ja vie fiiliksen ainakin itseltäni. En käytä hitaassa vahaa, mutta onnistuu se näemmä ilmankin. Kritisoin tuossa itseäni, en muita.

Vahankäytöstä sanoisin kokeiltuani hieman vahattua matalaa joukkuetta harjoituspelissä, että uudemmat pelaajat tulevat siihen turvautumaan, ja muokkaamaan samalla peliä entistä enemmän Zingalta tai nopeasta tuttuun suuntaan, jossa keskikenttää ei juuri ole. Vaikeita pelejä ja mestaruuksia ei sillä viedä, mutta pelkäänpä valtaosan peleistä muuttuvan tylsähköksi liu'utteluksi.

Hönkki

#78
LainaaVaikeita pelejä ja mestaruuksia ei sillä viedä, mutta pelkäänpä valtaosan peleistä muuttuvan tylsähköksi liu'utteluksi.

Sepä se. Tasokkaissa hitaan peleissä maalien tekeminen vaatii sitä että osaa kierteet ja jatkot. Vaha on kierteissä vain este ja jatkoissakaan siitä ei ole hirveästi apua, jos oikea taito puuttuu. Aloitteleva hitaan pelaaja, joka käyttää vahaa välttää alussa murskatappiot, mutta ei ehkä ikinä opi kunnon hyökkäyspeliä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#79
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaVaikeita pelejä ja mestaruuksia ei sillä viedä, mutta pelkäänpä valtaosan peleistä muuttuvan tylsähköksi liu'utteluksi.

Sepä se. Tasokkaissa hitaan peleissä maalien tekeminen vaatii sitä että osaa kierteet ja jatkot. Vaha on kierteissä vain este ja jatkoissakaan siitä ei ole hirveästi apua, jos oikea taito puuttuu. Aloitteleva hitaan pelaaja, joka käyttää vahaa välttää alussa murskatappiot, mutta ei ehkä ikinä opi kunnon hyökkäyspeliä.
Vahauskysymys on kieltämättä aika vaikea pala purtavaksi. Toisaalta minimegaa olen pelannut Barnetilla, jota on viimeksi vahattu testiturnauksen alussa. Näkisin vahausta suurempana asiana kuitenkin pelifiguurien kahityksen, sillä sureshoteilla yms. pelifiguureilla saa jo ilman vahojakin niin varmoja näpäytyksiä, että se vaikuttaa selvästi pelin luonteeseen. Itse pelaan S3D-figuureilla, joilla saa loistavia kierteitä oli sitten vahaa pohjassa tai ei.

Mitä tulee pelin luonteeseen, niin Vesan kommentti pelityylistäni on osittain oikein ja osittain ei. Taktiikka on tosiaankin varsin puolustusvoittoinen (näkyy muuten aika hyvin myös tuloksissa  :?

Rossonero

#80
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaVaikeita pelejä ja mestaruuksia ei sillä viedä, mutta pelkäänpä valtaosan peleistä muuttuvan tylsähköksi liu'utteluksi.

Sepä se. Tasokkaissa hitaan peleissä maalien tekeminen vaatii sitä että osaa kierteet ja jatkot. Vaha on kierteissä vain este ja jatkoissakaan siitä ei ole hirveästi apua, jos oikea taito puuttuu. Aloitteleva hitaan pelaaja, joka käyttää vahaa välttää alussa murskatappiot, mutta ei ehkä ikinä opi kunnon hyökkäyspeliä.
Vahauskysymys on kieltämättä aika vaikea pala purtavaksi. Toisaalta minimegaa olen pelannut Barnetilla, jota on viimeksi vahattu testiturnauksen alussa. Näkisin vahausta suurempana asiana kuitenkin pelifiguurien kahityksen, sillä sureshoteilla yms. pelifiguureilla saa jo ilman vahojakin niin varmoja näpäytyksiä, että se vaikuttaa selvästi pelin luonteeseen. Itse pelaan S3D-figuureilla, joilla saa loistavia kierteitä oli sitten vahaa pohjassa tai ei.

Totta on, että vahaus ja uudet figuurit vaikuttavat molemmat asiaan. En kuitenkaan usko, että ongelma on suuri, jos näitä kahta ei yhdistetä. Zingan viimeistä lausetta uskallan epäillä. Toki 3D-ukkoja heikomminkin kiertävillä hasbroilla saa kierteitä aikaiseksi, mutta molempiin taitaa päteä se, että etenkin pitemmät kierrenäpäytykset ovat lähes mahdottomia tehdä korkealla prosentilla. En muista sellaisia Zingaltakaan nähneeni - ehket ole toisaalta niitä yrittänytkään. Myös minimaalisissa kierroissa voisi kuvitella olevan ongelmia. Pieni ero kierteiden tehossa on mielestäni myös. Ilmeisesti erilaisesta liikeradasta johtuen 3D:llä tai hasbrolla tehty kierre ei liikuta palloa syötössä yhtä hyvin kuin HW tai LW. Näppituntuma on siis tämä.

Vanhasta vahasta sen verran, että itselläni yhdessä Spurs-miehessä (hasbro) on pari-kolme kuukautta vanha vaha (olisiko juuri testiturnaus), ja ero muihin on edelleen selvä. Näin ollen pitääkin laittaa oma 3D-joukkue lainaan Zingalle testipeliin.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Mitä tulee pelin luonteeseen, niin Vesan kommentti pelityylistäni on osittain oikein ja osittain ei. Taktiikka on tosiaankin varsin puolustusvoittoinen (näkyy muuten aika hyvin myös tuloksissa  :o ), mutta en näkisi syynä olevan vahatut figuurit vaan sen, että olen näin jo iät ajat pelannut ja toisaalta vähäisellä viimeaikaisella pelikokemuksella ainoa tapa pärjätä on perustaa peli tiiviiseen puolustukseen.

Kommenttini oli toki liioittelua. Enemmänkin halusin nostaa esille jonkin todellisen esimerkin, joka hieman kuvastaisi asiaa. Pelityylisi on toki tehokas eliminoimaan vastustajan, mutta kuten nähdään, ei sillä ainakaan tässä vaiheessa pysty tekemään tarpeeksi maaleja, jotta menestyisi. Siinä mielessä olen luottavainen. Hieman samalla tavalla pelaava Hönkki menestyy hitaassa erinomaisen puolustuksen lisäksi juuri vahvan ja monipuolisen kierrepelin ansiosta. Aika näyttää pystyykö samanlaista pelaamaan 3D:llä.

Rossonero

#81
Kysely:

Mikä pelipäivä olisi mieluisin arki-illoista tai lauantai-päivästä? Maanantait ovat vastedes itselleni huonoja, joten pitänee järjestää pelejä joku toinen päivä. Toki maanantait sopivat varmaan edelleen silloin tällöin.

Hönkki

#82
to tai pe
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

#83
Marko voisi tulla 18.11 to
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#84
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Marko voisi tulla 18.11 to

Onpas pitkän aikavälin suunnitelma!

No, ensi torstaina siis pelejä koululla n. klo 17.30 alkaen. Katsotaan nyt toki, että ne, joilla on pelejä pääsevät paikalle. Eli seuraavia pelejä jäljellä, onnistuuko?

Hönkki - Marko
Zinga - Pekkala
Zinga - Marko
Ukko - Kaitsu
Ukko - Marko

Zinga

#85
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"No, ensi torstaina siis pelejä koululla n. klo 17.30 alkaen. Katsotaan nyt toki, että ne, joilla on pelejä pääsevät paikalle.
Sorry, mulla on tuona torstaina sekä taloyhtiön kokous  :shock:. Tuosta ohjelmasta on aika vaikea irrota subuilemaan.

Rossonero

#86
Zingan meriselityksen jälkeen nämä pelit mahdollista pelata. Hönkki ja Marko tulevat tietääkseni. Entäpä Kaitsu ja Ukko?

Hönkki - Marko
Ukko - Kaitsu
Ukko - Marko

Aloitetaan n. klo 17.30.

brfcboy

#87
Enköhän koululle ole tulossa pelaamaan pois pelit

ps..

Toivoisin että Ukko nimi jätettäisiin unholaan koska isä-Ukkokin on jo poissa ja jopa Jyrki Wilskman käyttää minusta Mikke nimeä nykyään,niin käytettäisiin sitä ja toinen Mikke:hän pelaa vain nopeaa niin ei tule sekaannuksia.

Kiitos
uudet tuulet puhaltaa  :D

Epis

#88
Tulossa paikalle näillä näkymin saattamaan omalta osaltani MiniMegan sekä mahdollisesti nopean liigan päätökseen.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#89
Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"Toivoisin että Ukko nimi jätettäisiin unholaan koska isä-Ukkokin on jo poissa ja jopa Jyrki Wilskman käyttää minusta Mikke nimeä nykyään,niin käytettäisiin sitä

Sopiihan se. Siirtymäaika vienee kuitenkin tovin. Sinänsä käsittääkseni "pakkasukko" -pohjainen lempinimi on mielestäni tyylikäs.