• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hefi 2010-2011

Aloittaja Hönkki, syyskuu 08, 2010, 15:04:19

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Siis mikä se summa on yhteensä joka pitää koota kuukausittain subun pelaajilta ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

Jos kerhohuoneella pelataan kisat, voi järjestäjä periä 5 euroa osallistujamaksua. Tällä katetaan ainakin osa ko. kuukauden vuokrasta. Ei toki kaikkea, tiedän.

Olisi todella hyvä, jos kerhohuoneen rahoitus saataisiin hoidettua. Kuten Ile kirjoitti, olisi kerhohuone merkittävä asia lajin kehityksen kannalta. Juhon kanssa olen samaa mieltä, että 25 euron kuukausimaksu on kohtalaisen paljon. 15-20 euroa olisi jo huomattavasti parempi.


Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Zinga - syyskuu 10, 2010, 13:49:48
Jos kerhohuoneella pelataan kisat, voi järjestäjä periä 5 euroa osallistujamaksua. Tällä katetaan ainakin osa ko. kuukauden vuokrasta. Ei toki kaikkea, tiedän.

Olisi todella hyvä, jos kerhohuoneen rahoitus saataisiin hoidettua. Kuten Ile kirjoitti, olisi kerhohuone merkittävä asia lajin kehityksen kannalta. Juhon kanssa olen samaa mieltä, että 25 euron kuukausimaksu on kohtalaisen paljon. 15-20 euroa olisi jo huomattavasti parempi.

Tällä hetkellä arvioisin, että vuokran suhteen n. 280 euroa kuussa pitäisi saada subun pelaajilta. 20 euron maksulla tämä vaatisi 14 pelaajaa. Maksan itse 150 euroa kuussa tuon lisäksi.

Tämän lisäksi kaikki tarvikkeet on hankittu valmiiksi (muutama levy vielä tarvitaan, ehkä yhdistyksen levyjä?), ja niiden kustannuksia olisi mukava jossain vaiheessa saada katettua. Tämä siksi, että riski hajoamisista yms. olisi yhteinen kerhon käyttäjillä, ja toisaalta siksi, että kerho ei olisi juuri minun kerhoni. Voihan olla, että joskus muutan vaikka pois paikkakunnalta.

Tässä syitä siihen, että aluksi 20-25 euron maksu on nostettu esille. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että jossain vaiheessa meillä on kerhon omistamat kamat, ja 30 pelaajaa, joista kaikki maksavat alle kympin. Toisaalta 30 pelaajalle ei taas riitä tuollainen tila, joten olisi sovittava vuoroista tai vuokrattava isompi. Pöytäfutis vaatii tilaa, ja se maksaa. Voimme toki ruveta harrastamaan neppaamista pihalla.

Maksut yms. ovat sellaisia, joita ilman ei minun ole mahdollista tätä ruveta pyörittämään. Entä mitä tehdään, jos taloyhtiöpaikat (nyt jo ajoittain järjestyssääntöjen vastaista käyttöä) menevät alta? Tämän edullisempaa tämän kokoista tilaa ei löydy lähialueilta. Yleensä vuokrat ovat sellaisia, että vastaava kk-maksu olisi ainakin tuplat.

Ymmärrän toki, että 20-25 euroa on kk:ssa aika paljon. Toisaalta yksi käynti uimahallissa maksaa hyvinkin 7 euroa, ja punttiskortti yksityiselle rauhalliselle kuntosalille huomattavasti enemmän.

Kysymys onkin siitä, että ajattelemmeko pöytäfutista satunnaisena pelailuna, vai oikeana harrastuksena. Oikeana harrastuksena pelikertoja tulee säännöllisesti joka viikko, ja silloin tuo hinta ei ole enää niin paha. Etenkin, jos on kerholla useamman tunnin.

Jos tämä ei kuitenkaan toimi näin, niin ilmoittakaa nyt heti (kesällä jo 20-25 euroa on mainittu, mutta kommentteja ei juuri ole tullut). Luovun sitten saman tien tilasta.

Hönkki

Menisköhän tämä 10 euron kertamaksulla ? Vakiokävijöille ja satunnaisille sama. Jos joku haluaa maksaa samantien "kausikortin" koko vuodesta, niin varmaan sillekin hinta keksittäisiin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 10, 2010, 14:23:06
Tällä hetkellä arvioisin, että vuokran suhteen n. 280 euroa kuussa pitäisi saada subun pelaajilta. 20 euron maksulla tämä vaatisi 14 pelaajaa. Maksan itse 150 euroa kuussa tuon lisäksi.

Tuo 20 € / kk ei ole paha mutta aina parempi jos hinta saisi pudotettua. Uskoisin että saisimme helpostikin nuo 14 maksavaa pelaajaa kun ajatellaan että pelkästään HeFissä on jo 13 ja sitten on ainakin vielä Hovimestari ja Killer joiden voisin kuvitella käyttävän Munkkivuoren kerhotilaa Kala-Maijan sijasta. Tuosta saadaan jo 15. Eri asia tietenkin on käyvätkö kaikki hefiläiset Munkkivuoressa vai pelaavatko osa mielummin Matinkylässä.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 10, 2010, 14:23:06Jos tämä ei kuitenkaan toimi näin, niin ilmoittakaa nyt heti (kesällä jo 20-25 euroa on mainittu, mutta kommentteja ei juuri ole tullut). Luovun sitten saman tien tilasta.

Itse kyllä olen valmis kuukaudessa maksamaan aivan maksimissaan 20-25 €/kk kerhotilan käytöstä. Aina parempi jos summa olisi pienempi ja kertamaksuvaihtoehto voisi sopia itselleni paremmin  (esim. 10-20 €/kerta) koska en välttämättä käytä kerhoa useita kertoja kuukaudessa. Kaiken kaikkiaan uskon kyllä käyväni Munkkiniemessä useammin kuin Matinkylässä eli siinä mielessä kuukausimaksunkin voisi kertamaksun sijasta maksaa. Kannattaisi varmaan perustaa uusi ketju aiheelle "Oletko valmis maksamaan 20-25 €/kk Munkkiniemen kerhotilasta?" ja katsoa kuinka moni vastaa ketjuun ja tehdä sen pohjalta päätelmiä kannattaako kerhotilasta luopua vai ei.

SouthernBoogieCat

Eli kysymykseen "Oletko valmis maksamaan 20-25 € / kk Munkkiniemen kerhotilan käytöstä?" vastaan kyllä.


Zinga

Kyllä lähtisin siitä että maksu on kuukausimaksu eikä kertamaksu. Tila on maksettava myös kesällä ja kuukausimaksu motivoi runsaaseen tilan käyttöön (toisin kuin kertamaksu).

Epis

Lainaus käyttäjältä: Zinga - syyskuu 10, 2010, 19:12:36
Kyllä lähtisin siitä että maksu on kuukausimaksu eikä kertamaksu. Tila on maksettava myös kesällä ja kuukausimaksu motivoi runsaaseen tilan käyttöön (toisin kuin kertamaksu).
Tämä on kyllä totta. Omalla kohdallani vaan on niin, että maanantait (totutusti) on varattu subulle, mutta muiden päivien kohdalla näpsyttely ei harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta onnistu. Samalla K-M (jossa toimintamme on hyväksyttyä tai näin ymmärrän siltä pohjalta, että Pekkala on yksi avaimen haltijoista) tarjoaa itselleni totutut ja toimivat puitteet harrastamiseen täysin ilmaiseksi. Puu ei myöskään ole tämän hetken tilanteen pohjalta muuttamassa lähiaikoina mihinkään, joten toiminta jatkuu normaalisti.

Näin ollen kk-maksuni (vaikka varmasti edistäisi lajia ja toimintaa) kohdistuisi lähinnä Hefi-liigaan ja rehellisesti sanottuna en ihan nopeasti ole valmis maksamaan 20-25eur/kk ja 240-300eur/vuosi yhden sarjan takia. Tilanne olisi huomattavan erilainen, jos olisi mahdollisuus näpsytellä vaikka 3 kertaa viikossa useamman tunnin ajan. Kohtalaisen kertamaksun edessä olen valmis harkitsemaan sarjaan osallistumista, mutta muuten passaan ainakin tulevan kauden.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Zinga - syyskuu 10, 2010, 19:12:36kuukausimaksu motivoi runsaaseen tilan käyttöön (toisin kuin kertamaksu).

Tuo on aivan totta! Jos 20-25 €:n kuukausimaksu tulee niin ZingaBet tarjoaa varmasti erittäin pienen kertoimen sille, että olen paikalla kerholla useammin kuin koskaan aikaisemmin sitten 1990-luvun puolivälin (tarkoittaa mahdollisuuksien mukaan viikottain). Maksusta, kun sen on kerran maksanut, pitää saada paras mahdollinen hyöty irti.

Juho

Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 10, 2010, 19:33:57
Näin ollen kk-maksuni (vaikka varmasti edistäisi lajia ja toimintaa) kohdistuisi lähinnä Hefi-liigaan ja rehellisesti sanottuna en ihan nopeasti ole valmis maksamaan 20-25eur/kk ja 240-300eur/vuosi yhden sarjan takia. Tilanne olisi huomattavan erilainen, jos olisi mahdollisuus näpsytellä vaikka 3 kertaa viikossa useamman tunnin ajan. Kohtalaisen kertamaksun edessä olen valmis harkitsemaan sarjaan osallistumista, mutta muuten passaan ainakin tulevan kauden.
Tuota yritin itsekin aiemmin sanoa.
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

AriFerra

Eikö joku aika sitten useat pelaajat olleet sitä mieltä, että yhdistyksen jäsenmaksua tulisi korottaa? Ja olivat valmiit maksamaan nykyistä suuremman summan?
Jäsenmaksua ei korotettu. (ei kai?) Miksi siis ei voisi ajaa yhdistyksen hyväksi harrastusta eteenpäin niin, että maksaisi tästä tilasta sen 25 € /kk vaikka ei kovin useasti pelaisikaan? Pitkällä juoksulla tilan käyttö/maksu koituu kuitenkin yhdistyksen hyväksi.

-nimim: jälleen helppo täältä maalta huudella-
Mutta sen olen päättänyt, että jos vaan koskaan saan aikaiseksi sen että tulemme pelaamaan sinne PSK:n joitakin pelejä (tai vaikkapa Suomen Cuppia), niin lompakon nyörit on höllässä. Toki se on helppo luvata, koska asia tapahtuu harvoin, mutta periaate on siis vahvasti se että paikka/tilaisuus on niin upea että sitä pitää tukea.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Sakdi

Lainaus käyttäjältä: Juho - syyskuu 10, 2010, 20:57:28
Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 10, 2010, 19:33:57
Näin ollen kk-maksuni (vaikka varmasti edistäisi lajia ja toimintaa) kohdistuisi lähinnä Hefi-liigaan ja rehellisesti sanottuna en ihan nopeasti ole valmis maksamaan 20-25eur/kk ja 240-300eur/vuosi yhden sarjan takia. Tilanne olisi huomattavan erilainen, jos olisi mahdollisuus näpsytellä vaikka 3 kertaa viikossa useamman tunnin ajan. Kohtalaisen kertamaksun edessä olen valmis harkitsemaan sarjaan osallistumista, mutta muuten passaan ainakin tulevan kauden.
Tuota yritin itsekin aiemmin sanoa.

Sama...

Rossonero

#27
On vaikea uskoa tätä. Neljän baarissa juodun tupin hinta kuukaudessa on liikaa paikasta johon voi tulla valmiiseen pöytään pelaamaan lähes milloin vain.

Eipä siinä mitään. Vastaukset ovat selviä (olisi ollut mukava saada näitä kommentteja jo kesällä, kun asia oli täällä esillä. Olisinpahan säästänyt 900 euroa). Luovun paikasta tämän kuun aikana.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 10, 2010, 15:07:02
Menisköhän tämä 10 euron kertamaksulla ? Vakiokävijöille ja satunnaisille sama. Jos joku haluaa maksaa samantien "kausikortin" koko vuodesta, niin varmaan sillekin hinta keksittäisiin.

Minä siis kannan riskin siitä, että kävijöitä ei ole tarpeeksi? Kirjoitin jo, ettei kyse ole mistään minun liiketoiminnastani. Olisitko itse valmis toimimaan tuolla sapluunalla?

Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 10, 2010, 19:33:57
Samalla K-M (jossa toimintamme on hyväksyttyä tai näin ymmärrän siltä pohjalta, että Pekkala on yksi avaimen haltijoista) tarjoaa itselleni totutut ja toimivat puitteet harrastamiseen täysin ilmaiseksi. Puu ei myöskään ole tämän hetken tilanteen pohjalta muuttamassa lähiaikoina mihinkään, joten toiminta jatkuu normaalisti.

Tietääkseni K-M:n tiloista ei ole kiinteistön omistaja tietoinen, ja mitä nyt asuntoasioista tiedän, ei kerhohuoneita saa käyttää ilman asukkaan läsnäoloa. Tuosta menisi iso vuokra, jos se olisi virallisesti tiedossa, ja luuleeko joku oikeasti, että jos tuo olisi avoimesti käytössä oleva tila kaikille, jotka tuntevat jonkun talkossa, ei siellä kävisi muita. Vuokratilana taas se olisi jatkuvassa käytössä myös kaikennäköisessä kerhotoiminnassa.

Jos joku epäilee, niin siitä vaan soittamaan kiinteistön omistajalle kerhotilan käyttäjänä.

Voin toki olla väärässä, mutta se selviää puhelinsoitolla (Hei, käytämme ilmaiseksi kerhotilaanne yhdistystoimintaan. Ei, emme toki ole asukkaita. Tunnemme asukkaan.)

Mitä tapahtuu, kun Pekkala joskus muuttaa? Ymmärtääkseni oli jo lähellä, ja siksi uudesta tilasta ruvettiin jo ennen kesää puhumaan.

Kuka muuten muistaa, ketkä olivat paikalla, kun Helsinki Openia siivoiltiin, ja puhuttiin omasta vuokratilasta toiminnalle, jossa vuokra voisi olla joku 20/kk. Silloin puhuttiin n. 400 kk-vuokrasta tilalle. "Ei olisi paha..."

Hovimestari sen sijaan sanoi, että riippumatta siitä miten käy Munkassa, on joka tapauksessa valmis maksamaan kk-maksun pelkästään toimintaa tukeakseen. Hatunnosto ja kiitos!

Lainaus käyttäjältä: Sakdi - syyskuu 10, 2010, 23:05:09
Lainaus käyttäjältä: Juho - syyskuu 10, 2010, 20:57:28
Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 10, 2010, 19:33:57
Näin ollen kk-maksuni (vaikka varmasti edistäisi lajia ja toimintaa) kohdistuisi lähinnä Hefi-liigaan ja rehellisesti sanottuna en ihan nopeasti ole valmis maksamaan 20-25eur/kk ja 240-300eur/vuosi yhden sarjan takia. Tilanne olisi huomattavan erilainen, jos olisi mahdollisuus näpsytellä vaikka 3 kertaa viikossa useamman tunnin ajan. Kohtalaisen kertamaksun edessä olen valmis harkitsemaan sarjaan osallistumista, mutta muuten passaan ainakin tulevan kauden.
Tuota yritin itsekin aiemmin sanoa.

Sama...

Vastatkaapa näihin:
1. Missä pelataan, jos K-M menee alta?
2. Millä neliöhinnalla?
3. Kuka tuon tilan järjestää?

Lasse

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 11, 2010, 01:36:25
On vaikea uskoa tätä. Neljän baarissa juodun tupin hinta kuukaudessa on liikaa paikasta johon voi tulla valmiiseen pöytään pelaamaan lähes milloin vain.

Eipä siinä mitään. Vastaukset ovat selviä (olisi ollut mukava saada näitä kommentteja jo kesällä, kun asia oli täällä esillä. Olisinpahan säästänyt 900 euroa). Luovun paikasta tämän kuun aikana.


Toivottavasti kukaan pk-seutulainen ei hermostu jos minäkin sotken lusikkani tähän soppaan:
Elä Vesa vielä heitä kirvestä kaivoon! Mä ainakin toivon ja haluan uskoa siihen, että tämä toteutuu. Itse en nimittäin näkisi todellakaan pahana jotain 25e/kk jos vastaava paikka ja peliseuraa löytyisi Mäntsälästä tai ihan lähialueelta!
 

mikma

minäkin :)
heitän joitain ajatuksia....ei vakavia....

Me poijat ollaan hieman hassunkurisia. Me maksamme mielellämme harrastuksista, koska tiedämme niiden olevan maksullisia. Maksamme myös tarpeista joito haluamme ja jos ei ole pakko maksaa, niin ei makseta. Onko subu meille harrastus vai vaan hengailua ja puuhastelua. Osalle kyllä. Eikö karkeasti tässäkin ole niin, että ne jotka kisaavat myös ulkomailla ovat helpostikin valmiita panostamaan lajiin hieman enemmän kuin me muut ja pitävät lajia enemmän harrastuksena. (poikkeuksia löytyy) en ole varma, mutta luulen näin.
Meillä on myös tuloeroja, ajattelemme asioita eri tärkeysjärjestyksessä jne. olemme siis erilaisia.

Ja kun jotain on tottunut saamaan ilmaiseksi, niin siitä maksaminen tuntuu pahalta.

On meillä PSK:n pojilla ihan sama juttu. Meillä oli erittäin hyvä paikka, siis se kamppulan nuokkari, jossa pystyi hyvin järjestämään kisojakin. Siellä ei ollut edes paha hinta 7e/h, mutta sitten menivät tuplaamaan vuokra, niin tuli jo meillekin pieni paniikki, et mitäs tehdään. Vaikka ei olisi paha vieläkään. Niin päätimme etsiä uutta paikkaa ja nyt olemmekin uusimaan tiloissa, koska siellä saa pelata ilmaiseksi. Se että jos uusimaalla ei saisi pelata, niin ehkäpä pahimmassa tapauksessa PSK:n ura olisi loppu tai ainakin hiipunut säästöliekille.

tässä nyt jotain ei vakavia mietteitäni.... tai olisi pitäny olla hiljaa :)