• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hefi 2010-2011

Aloittaja Hönkki, syyskuu 08, 2010, 15:04:19

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Aika laittaa sarja käyntiin. Mukana ovat:

Zinga
Vesa
Juho
Wille
Kaitsu
Hönkki
Saku
Zaccy
Jaakko
Masse
Puppe
Janne
Fabio

eli yhteensä 13 pelaajaa.

Sarjajärjestelmä normaali kaksinkertainensarja. Ylä- ja alaloppusarjaa vastustettiin enkä halua, että käyttämämme systeemi sopii jollekin erittäin huonosti.

Mites kauden aloitus ? 13.9 on Hesu-kokous jolloin minä, Vesa ja Janne tuskin ehdimme pelaamaan. Munkkiniemeen on kuitenkin useampia avaimia, joten on mahdollista, että muut aloittavat jo 13.9. Muuten aloitus 20.9. Pelipaikka tulee aika pitkälti olemaan Munkkiniemi (Tammitie 20 B, ovessa "Star solutions").
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Puppe

Mun kauden avaus venyy lokakuulle jos pelkkiä maanantaipäiviä katellaan. Mutta käsittääkseni muinakin päivinä on mahdollista pelailla myös Munkkiniemessä??
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

LainaaMutta käsittääkseni muinakin päivinä on mahdollista pelailla myös Munkkiniemessä??

ehdota päiviä
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Joo Munkkiniemessä lähes aina mahdollisuus pelata, jos avaintenhaltijoille (minä, Zinga ja Hovimestari?) sopii. Olen itsekin usein lähialueilla, joten järjestyy yleensä. Toistaiseksi avaimia ei ole kuin minulla.

Ensi viikolla voin itse aloittaa pelit jonain muuna päivänä.

Hönkki

Puhuimme Pupen kanssa, että pelaisimme 16.9 to Hefiä Munkkiniemessä. Aloitus olisi jo jotain klo 15. Onko Vesalle ok ? Tuleeko muita ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 09, 2010, 15:37:09
Puhuimme Pupen kanssa, että pelaisimme 16.9 to Hefiä Munkkiniemessä. Aloitus olisi jo jotain klo 15. Onko Vesalle ok ? Tuleeko muita ?

Pitäisi onnistua. Voin availla ovet, ja pelata vaikka aiemmin päivällä, mutta pitää lähteä heti kolmen jälkeen.

Epis

En vahvista osallistumistani ennen kuin tiedän a) voiko sarjan pelejä pelata Kala-Maijassa ja jos pelaa Munkassa, niin b) pitääkö tästä huvista maksaa ja c) miten paljon?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#7
Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 09, 2010, 19:08:43
ja jos pelaa Munkassa, niin b) pitääkö tästä huvista maksaa ja c) miten paljon?

Munkan kk-maksu/pelaaja on 20-25 euroa aluksi. En ole saanut kommentteja tai tietoa kuin osalta pelaajista kiinnostuksesta kyseisen kerhon käyttöön, joten tarkka maksu on auki. 25 euroa on kuitenkin minusta maksimi. Maksan itse loput. Tilasta menee vuokra joka kuukausi, joten vakiokäyttäjille tuo tarkoittaa käytännössä vuosimaksua. Kukaan ei ole kommentoinut sopivaa kertahintaa tms. joten se on vielä auki. En ole myöskään varma, onko minun mahdollista tilaa pitää, jos jatkuvia käyttömaksuja on vähän. Tämän takia kertamaksusysteemi olisi käytännössä vain säännöllisen harvoin pelaaville.

Useimmista harrastuksista pitää maksaa, ja toistaiseksi meidän tilanteemme on ollut poikkeuksellinen. Käytännössä toiminnan pyörittäminen taloyhtiöiden kerhotiloissa (ilman läsnäolevaa asukasta yleensä sääntöjenvastaista) ei anna mahdollisuutta harrastajamäärien kasvuun, ja pelitilat myös katoavat yhdellä muutolla. Taloyhtiöissä ollaan myös yhden ihmisen varassa avainten suhteen. Munkassa tarkoitus on, että kerholle pääsee lähes aina, jos yksi kolmesta avaintenhaltijasta on tavoitettavissa. Kun olen itse kaupungissa, olen yleensä tavoitettavissa kerhon lähellä.

Maksuilla katetaan tilan vuokrasta osa. Kerhohuoneella on pelitarvikkeet (kentät, maalit, hitaan aidat), joten toivottavasti jossain vaiheessa myös niiden kustannukset tulevat takaisin käyttömaksuissa.

Tässä kaikille liigan pelaajille taustaa siihen, miksi Munkka on vuokrattu ja miksi se on maksullinen.

SouthernBoogieCat

Näillä näkymin pääsen ma 20.9 joskus klo 17 kieppeillä.

Kuukausimaksu on mielestäni sopiva, mutta kertamaksukin voisi olla vaihtoehto vaikkapa 25 € / 4 eli 6,25 € / pelikerta. Tuo neljällä jako perustui siihen että useimmiten käydään pelaamassa n. kerran viikossa ja kuukaudessa viikkoja on neljä. Pelaaja voisi valita maksaako kuukausimaksun tai kertamaksun riippuen siitä kuinka usein arvelee käyvänsä kerholla. Useasti viikossa käyvän kannattaisi ilman muuta valita kuukausimaksu ja kerran viikossa käyvä (jolle voi tulla usean vkon taukoja pelikertojen väleissä) voisi valita kertamaksun.

Maksujen seurantaan kannattaisi alkaa pitämään työaikakirjanpitotyyppistä seurantaa esim. excelillä. Siten pystyisi kätevästi seuraamaan kuinka usein kukin käy kerholla ja laskuttaa käynneistä sen mukaan.

Rossonero

#9
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - syyskuu 09, 2010, 21:44:56
Kuukausimaksu on mielestäni sopiva, mutta kertamaksukin voisi olla vaihtoehto vaikkapa 25 € / 4 eli 6,25 € / pelikerta. Tuo neljällä jako perustui siihen että useimmiten käydään pelaamassa n. kerran viikossa ja kuukaudessa viikkoja on neljä. Pelaaja voisi valita maksaako kuukausimaksun tai kertamaksun riippuen siitä kuinka usein arvelee käyvänsä kerholla. Useasti viikossa käyvän kannattaisi ilman muuta valita kuukausimaksu ja kerran viikossa käyvä (jolle voi tulla usean vkon taukoja pelikertojen väleissä) voisi valita kertamaksun.

Tuo voisi toimia, jos meillä olisi 30-40 vakituista tai satunnaista kävijää. Ongelmana useissa kertamaksuissa on tässä tilanteessa se, että minulla ei ole varaa esim. kesäkuukausina maksella vuokraa, kun porukka ei käy kovin usein pelaamassa. Tämän takia toivoisin, että mahdollisimman moni sarjoihin osallistuva näkisi jatkuvasti pelivalmiin kerhon, jossa pöytiä ja pelivälineitä on valmiina, tärkeänä asiana. En kuitenkaan rupea ajamaan mitään HeFi-sarjamaksuja.

Syksyn aikana nähdään mikä tulevaisuus tällaisella tilalla on. Jos haluamme lisää harrastajia ja toiminnan kehittämistä, on meidän joka tapauksessa siirryttävä taloyhtiöiden yksityisistä tiloista vuokratiloihin. Ja ainoita halvempia vuokratiloja ovat selliaset, joissa saamme yhden illan viikossa tiettyyn hintaan, ja pelivälineet on aina pakattava pois. Selliasten tilojen joustavuus muiden peliaikojen suhteen ja turnausten suhteen on aina ongelma.

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - syyskuu 09, 2010, 21:44:56
Maksujen seurantaan kannattaisi alkaa pitämään työaikakirjanpitotyyppistä seurantaa esim. excelillä. Siten pystyisi kätevästi seuraamaan kuinka usein kukin käy kerholla ja laskuttaa käynneistä sen mukaan.

Muuten ihan ok ajatus, mutta minulla ei ole intressejä ruveta vetämään tällaista systeemiä. Kyse on lajin hyväksi ajatellusta tilasta, joka ei ole minun kerhoni, jonka käytöstä rupean lähettelemään laskuja. Tilan vuokranneena olen tietenkin tilasta vastuussa, joten tietynlainen kerhon vetäjä olen.

Jotain kävijäkirjanpitoa voisi toki pitää ihan mielenkiinnon vuoksi, mutta maksunsa saa jokainen aikuinen luvan hoitaa itse.

Epis

Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 09, 2010, 19:08:43a) voiko sarjan pelejä pelata Kala-Maijassa
Voisiko joku vielä vastata tähän? Hönkki, Zinga, Vesa, anyone?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

LainaaVoisiko joku vielä vastata tähän? Hönkki, Zinga, Vesa, anyone?

voi pelata, mutta tuskin onnistuu kaikkien pelien pelaaminen.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Kiitos vastauksista. Osaatko Vesa vielä heittää edes jonkun ympäripyöreän arvion kertamaksusta?
Edit: Niin ja voidaanko HeFiin osallistuvaa laskea 'satunnaiseksi kävijäksi' ?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Juho

Munkkiniemen tila on kieltämättä erinomainen subutila hyvällä sijainnilla, mutta ongelmaksi voi koitua nuo kuukausimaksujen haalimiset. Jos arvioin tilannetta ainoastaan omalta kannaltani ja oman budjettini osalta, niin saadut hyödyt ovat suhteessa pienet korkeaan hintaan nähden.

Mikäli tuo kk-hinta asettuu tuonne 25€ tuntumaan, niin vuodelta kerhohuoneen käyttö tulisi siis maksamaan yhteensä 300€. Tämä ei ole paha hinta harrastuksesta, tiedän, mutta sillä hinnalla pelaan 2-3 vuotta jalkapalloa. Lisäksi en usko, että kerkeän tulevana kautena käyttämään uutta kerhohuonetta muuhun kuin Hefi-peleihin, joten pelikertoja tulisi kuukaudessa vain muutama. Käytännössä tuo 300€ olisi ainakin minulle siis Hefin vuosimaksu.

Omalta osaltani tulisi siis halvemmaksi käyttää tuollaista kertamaksua, mutta kuinka moni tuota kuukausimaksua sitten maksaisi. Luulen, että monella jää pelikerrat kuitenkin muutamaan kuukaudessa, vaiko? Onko tämän hintaisen tilan ylläpitäminen vielä kannattavaa, koska pelaajia on kuitenkin niin rajallinen määrä?
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

SouthernBoogieCat

#14
Voisiko ajatella että kertamaksu olisi esim. 20 €. Näin vuokra katettaisiin joka kuukausi melko varmasti pelkillä käyntimaksuilla koska pelaajia on kauden aikana lähes joka kerta 5-6 ja esim. 5 pelaajalla / kerta (jos oletetaan että käydään kerran vkossa) tulot viikossa olisivat 100 €/vko ja kuukaudessa 400 €. En tiedä mitä vuokra maksaa mutta arvioisin että se ei paljoa heitä 400 €:sta. 20 €:n kertamaksu on verrattain korkea mutta em. edun lisäksi yksittäiset pelaajat hyötyisivät siitä (verrattuna vuosimaksuun 300 €) että vaikka kävisi kerholla kerran kuussa 8-9 kuukauden ajan (jonka pituinen kausi yleensä on) jäisi kustannus kauden osalta alle tuon 300 €:n. Yhdellä pelikerralla pelataan yleensä useampi peli ja jos otetaan HeFi esimerkiksi: kaudessa pelejä/pelaaja 24 kpl, pelaaja pelaa 3 peliä/kerta ja kertoja/kk on 1 eli tuolla tahdilla pelit tulisi pelattua 8 kk:ssa ja hinnaksi kauden osalta muodostuisi 160 €.

Tällä systeemillä tuskin tulisi tilannetta että kaikki kävisivät pelaamassa vain kerran kuussa koska esim. HeFissä on 13 pelaajaa ja kaikki eivät pääse millään yhtäaikaa paikalle. Joku voi esim. halutessaan/ehtiessään käydä pelaamassa pelinsä nopeammin pois ja loppukaudesta säästää maksuissa. Joku toinen taas pystyy käymään kerholla vain melko epäsäännöllisesti ja säästää näin maksuissa. Jos taas käy kerholla usein niin voisi maksaa kuukausimaksua kertamaksun sijaan.

Tämä maksuasia ei ole välttämättä niin yksinkertainen. Mielestäni on vaikea velvoittaa kaikkia maksamaan samaa summaa jos yksi käyttää kerhoa harvemmin ja toinen käytännössä "asuu siellä". Täytyisi löytää hyvä kompromissi että kaikki kerhoa käyttävät maksavat jotakin mutta harvemmin käyttävät eivät joutuisi maksamaan turhasta ja kerhon kalustoon kuuluvien osuus ei nouse kohtuuttomaksi. Lisäksi olisi hyvä keksiä keino saada maksut kattamaan kerhotilan vuokran kokonaisuudessaan. Jos tietäisi paljonko vuokra on kuussa niin olisi helpompi miettiä toimivaa ratkaisumallia asiaan.