• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Parannettavaa Helsinki Openissa

Aloittaja Rossonero, toukokuu 25, 2010, 17:30:38

« edellinen - seuraava »

Rossonero

#45
Olen aiemmin vältellyt täällä nimeämästä ketään kritiikin kohdetta. Osasyy on se, että olen arvostanut Hönkkiä hänen näkemastään vaivasta, enkä ole halunnut pahoittaa hänen mieltään. Koska tunne ei ole molemminpuolinen, muutan linjaani. Olen myös pettynyt siihen, että olen oikeastaan ainoa, jota hän kritisoi, kun taas minulle kritiikin kohteella ei ole merkitystä, jos on syytä kritisoida tai kyseenalaistaa.

1. Perjantai-illan järjestelykaaos. Hönkki oli Competition Manager, jonka vastuulla on organisoida tai delegoida hommat. Hän on vastuussa kenttien sijoittelusta yms. Hönkki kuitenkin laittoi yhtä pöytää kuntoon n. tunnin, eikä ohjeistanut tai ottanut hommaa haltuun.

2. Palkintojenjako oli täysin naurettava, koska sitä ei ollut. Minulla oli hankittuna Plateenkin omilla rahoilla palkinto, josta olin jo aiemmin maininnut Hönkille, mutta hän ei järjestänyt koko palkintojenjakoa, vaan sysäsi todella tökerösti pystit voittajile pahoitellen (kuulemani mukaan) jopa palkinnon pientä kokoa. minulla oli mielessä kunnon kuulutukset ja olimme jo mm. Hölttien kanssa miettineet palkintokorokettakin.

3. On häpeällistä, että veteraanien finaali, kisojen viimeinen peli, päättyy kesken. Hönkki oli tuomari, koska peli oli ehditty aloittaa, kun jouduin käymään tiloista vastaavana muualla. Kun tulin takaisin, oli täysi "tappelu" käynnissä tulkintakysymyksistä. Hönkki tuomarina ja Competition Managerina sekä järjestävän maan liiton puheenjohtajana ei ottanut hommaa haltuun, vaan vetäytyi takavasemmalle.

Minun piti olla pelissä tuomarina. Olin jo edellisenä päivänä kuullut kyseisten pelaajien skismoista ja kysellyt hieman eri tahoilta syistä ja temperamenteista. Olin myös keskustellut molempien pelaajien kanssa. Tiesin mitä tuleman pitää ja olin siihen valmis. Homma vaati tuomarilta jämäkkää otetta ja vastuun kantamista. Tuomiot nopeasti, selkeästi ja varmasti. Jos tulee skismaa, tuomari ottaa sen tuomioillaan vastaan, ja on siten pelaajien välissä. Jos tilanne karkaa käsistä on se tuomarin moka. Viimeistään tilanteen äidyttyä pahaksi pitää molemmat pelaajat ottaa erikseen puhutteluun, käyttää tilanteen vaatimaa psykologiaa, ja saada peli jatkumaan.

Huomionarvoista tässä kaikessa on se, että Hönkki ei ole ottanut yhdestäkään kohdasta vastuuta. Hän oli jopa iloinen, kun veteraanit olivat sanoneet (kohteliaisuuttaan), että ei ollut tuomarin virhe. Itsekriittinen vastuunsa kantava henkilö olisi tajunnut, että se on aina tuomarivirhe, jos ruvetaan kiistelemään tahallisista virheistä tai vaparien paikoista. Juttelin molempien pelaajien kanssa ennen kuin lähtivät, ja pyrin saamaan molemmille paremman olon kisajärjestäjän puolesta, mutta häpeä oli sanoinkuvaamaton.

Koko yllä oleva kritiikki perustuu tosiasioihin.

Rossonero

Laitan tämän nyt tänne, kun ei täällä ole sopivaa osiota.

Lainaus kansainäväliseltä foorumilta kovasti mutta perustellen (moneen kertaan eri näkökulmista) kritisoimani tämänhetkisen FISTF:n urheilujohtajan De Francescon teksteistä liittyen hänen "unelmakokoonpanoonsa":

"Silvio Catania - President
Stefano Tagliaferri - Secretary and comunication
Piero Capponi - Marketing and media
Alan Collins - Finance
Stefano De Francesco - Sport

For Sport : Organization, calendar and Tournaments Heinz Eder; Ranking Freddy Paerdens; Development in Europe: Josè Carlos Guerrero (Spain, Portugal and Gibraltar), Janus Gersie (Germany, France, Switzerland, Nederland, Austria), Mike Burns & John Lauder (Great Britain & Ireland), Vesa (Scandinavian area), .................... (East Europe).
Youth development : Juan Carlos Granados, Pierceleste Zambello, Oliver Pere, Eric Verhagen.
(Diversamente abili) Disability: Gianni Guercia

I think that will be a good team."

"It 'also clear why I proposed Janus (Gersie, Saksan liiton pj. huom. minun lisäykseni). I prefer an intelligent enemy (for the game only of course) than a stupid friend."

Jokainen voi tuosta vetää omat johtopäätöksensä minun tavastani toimia, ja siitä miten siihen muualla suhtaudutaan.

Hysteerinen rage quittaaja

Tämähän on aivan uskomatonta, että VESA niminen henkilö tuolla mainitaan. Voitko lähettää KIRJALLISEN todisteen, etä tuo mainittu VESA olet juuri sinä?

Jos näin on, onhan se mahtavaa että olet saavuttanut näin mahtavien ihmisten kunnioituksen FOORUM keskustelujen perusteella. Koska näin mahtavat ja valtaa ylläpitävät henkilöt arvostavat ja pitävät pätevänä, ehdotan VESAN valitsemista Suomen seuraavaksi Presidentiksi.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 17:24:19
Jokainen voi tuosta vetää omat johtopäätöksensä minun tavastani toimia, ja siitä miten siihen muualla suhtaudutaan.

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - kesäkuu 06, 2010, 18:33:49
Tämähän on aivan uskomatonta, että VESA niminen henkilö tuolla mainitaan. Voitko lähettää KIRJALLISEN todisteen, etä tuo mainittu VESA olet juuri sinä?

Jos näin on, onhan se mahtavaa että olet saavuttanut näin mahtavien ihmisten kunnioituksen FOORUM keskustelujen perusteella. Koska näin mahtavat ja valtaa ylläpitävät henkilöt arvostavat ja pitävät pätevänä, ehdotan VESAN valitsemista Suomen seuraavaksi Presidentiksi.

Kiitos johtopäätöksestäsi!

Pahoittelen, mutta en rupea vaivaamaan Stefanoa tuolla asialla.

Hysteerinen rage quittaaja

#49
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 16:21:41

vaan sysäsi todella tökerösti pystit voittajile pahoitellen (kuulemani mukaan) jopa palkinnon pientä kokoa.

Kuulopuheita.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 16:21:41
Hän oli jopa iloinen, kun veteraanit olivat sanoneet (kohteliaisuuttaan), että ei ollut tuomarin virhe.

Rossonero:

Mistä voit olla varma, että sanominen perustui vain ja ainoastaan KOHTELIAISUUTEEN ?

Se että OLETAT näin olleen, ei riitä perusteluksi.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 16:21:41

Koko yllä oleva kritiikki perustuu tosiasioihin.

Kuten aina.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 20:29:57

Pahoittelen, mutta en rupea vaivaamaan Stefanoa tuolla asialla.

Jos kerran olet niin ylistetty henkilö FISTF:n piireissä kun annat ymmärtää, luulisi heidän kirjautuvan tälle foorumille, ja seisovan edustajansa takana näissä asioissa, jotka ovat sinulle näinkin tärkeitä.

Pyysin sinulta kirjallista TODISTETTA väittämiisi. Jos et sitä kykene toimittamaan, ohitan tuon "Dreamteam" linkityksesi tarpeettomana egoiluna. "VESA" nimisiä henkilöitä löytyy tästä maailmasta useita, eikä tuossa edes mainita että kyseinen henkilö on edes Suomesta.

De Francesco on nyt vaihtunut Stefanoksi. Mahdatte olla nyt jo parhaat kaverit, kun oikein sinutellaan.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - kesäkuu 06, 2010, 21:50:51
De Francesco on nyt vaihtunut Stefanoksi. Mahdatte olla nyt jo parhaat kaverit, kun oikein sinutellaan.

Kyllä. Olemme sinutteluväleissä ja käytämme etunimiä. Voit kysyä häneltä itsekin. Minlla ei ole tarvetta tuota kenellekään todistaa.

Emme ole parhaita kavereita, vaan erittäin kriittisesti toistemme mielipiteisiin suhtautuvia, mutta kantamme perustelevia henkilöitä. Sinuttelu ja arvostus perustuu juuri tähän. Se myös perustuu pelkään forum- ja yksityisviestikeskusteluun, jossa toimin samoilla periaatteilla kuin täällä. Sitä osataan muualla arvostaa, ja monet muutkin osaavat siellä keskustella kriittisesti väitellen ja kantansa perustellen.

Jokainen teistä tuntee minut pelaajana, joten en tiedä menettäisinkö kauheasti arvostusta, jos pelaisin häntä vastaan (paitsi että häviäisin murskaavasti).

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 17:24:19

"Silvio Catania - President

Puppe ja SUFC ovat tämän kaverin naamakirjakavereita, joten nokittavat Rossoneron foorumikaveruuden Stefanon kanssa. Eli siis Pupella ja SUFC:llä on selkeästi enemmän varaa... Muistakaa kuitenkin perustella tarkasti.

Sitä niittää mitä kylvää.  
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - kesäkuu 06, 2010, 22:24:53
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 17:24:19

"Silvio Catania - President

Puppe ja SUFC ovat tämän kaverin naamakirjakavereita, joten nokittavat Rossoneron foorumikaveruuden Stefanon kanssa. Eli siis Pupella ja SUFC:llä on selkeästi enemmän varaa... Muistakaa kuitenkin perustella tarkasti.

Kysyitkö Stefanolta ja Catanialta asiasta? Kysy ihmeessä.

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - kesäkuu 06, 2010, 22:24:53
Sitä niittää mitä kylvää.  

En usko, että haluat lähteä tuolle tielle.

Arvostan myös sitä, että lähetit tämän sen jälkeen, kun olit sulkenut puhelimen, etkä ollut vastannut soittoihini (lähetin myös tekstarin).

Tästä eteenpäin jätän tämän henkilön omaan arvoonsa.

Jokainen voi minulta kysyä syytä kovaan kritiikkiin Hönkkiä kohtaan. Jos Hönkki ei halua vastata mihinkään, tai ottaa mistään vastuuta (hän oli Kala-Maijan kalapelissä "tuomarina" ja seurasi suurimman osan pelistä, mutta ei ole viitsinyt tuoda omaa näkemystään esille, ja haluaisin tietää miksi) on syytä kysyä. Hönkki voi myös itse kertoa mistä minua syytti yksityisesti.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 23:49:06


Arvostan myös sitä, että lähetit tämän sen jälkeen, kun olit sulkenut puhelimen, etkä ollut vastannut soittoihini (lähetin myös tekstarin).

Voi herran jumala sentään! Olin koirien kanssa ulkona, eikä minulla ollut puhelinta mukana! Huomasin että oli postannut jotain että puhelut menee vastaajaan. Puhelimeni akku oli loppunut! Keskustelin hetkeä aikaisemmin kesämesun kanssa, ja puhelimeni akku loppui jo tämän puhelun aikana muutamia kertoja. Latasin puhelinta hetken, jonka jälkeen kaverini soitti, ja keskustelin hänen kanssaan parvekkeella tupakkaa polttaen, ja puhelin jäi parvekkeelle, ilman latausta. Riittääkö tämä perusteluksi, vai väännänkö 500 sivua tekstiä, kuten täällä näköjään on tapana. Voit soittaa kesämesulle, jos et usko.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 06, 2010, 23:49:06Tästä eteenpäin jätän tämän henkilön omaan arvoonsa.
Whatever.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

Laitoin tuon tiedon soitostani tuonne HeSu-osioon kaksi tuntia sitten. Sen jälkeen olet kuitenkin aktiivisesti täällä kirjoitellut, mutta nyt sitten reagoit tähän.

Olin soittanut kolme-neljä kertaa, ja lähetin yhden viestin. Seuraavalla kerralla puhelin oli poissa päältä. Ei siis akku loppunut soittaessa, mutta onhan sekin mahdollista.

Soita nyt. Olen hereillä. Samaa olen pyytänyt HeSu-otsikossa vähän aikaa sitten.

Rossonero

Odotan soittoasi edelleen. Yritin myös soittaa, mutta menee vastaajaan vieläkin.

Rossonero

Stefano korjasi pyynnöstäni myös sukunimen tuohon aiempaan. Oli aika huvittunut ja epäuskoinen...

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - kesäkuu 07, 2010, 00:18:21
Voi herran jumala sentään! Olin koirien kanssa ulkona, eikä minulla ollut puhelinta mukana! Huomasin että oli postannut jotain että puhelut menee vastaajaan. Puhelimeni akku oli loppunut! Keskustelin hetkeä aikaisemmin kesämesun kanssa, ja puhelimeni akku loppui jo tämän puhelun aikana muutamia kertoja. Latasin puhelinta hetken, jonka jälkeen kaverini soitti, ja keskustelin hänen kanssaan parvekkeella tupakkaa polttaen, ja puhelin jäi parvekkeelle, ilman latausta. Riittääkö tämä perusteluksi, vai väännänkö 500 sivua tekstiä, kuten täällä näköjään on tapana. Voit soittaa kesämesulle, jos et usko.

Ok, Kesämesu siis tietää missä ja milloin akku loppui, vaikka olitte puhuneet ennen sitä, etkä ole ilmeisesti avannut puhelintasi sen jälkeen, koska olisit nähnyt soittoni ja tekstiviestinkin. Oliko Kesämesu teillä?

Hönkki

Lainaa3. On häpeällistä, että veteraanien finaali, kisojen viimeinen peli, päättyy kesken. Hönkki oli tuomari, koska peli oli ehditty aloittaa, kun jouduin käymään tiloista vastaavana muualla. Kun tulin takaisin, oli täysi "tappelu" käynnissä tulkintakysymyksistä. Hönkki tuomarina ja Competition Managerina sekä järjestävän maan liiton puheenjohtajana ei ottanut hommaa haltuun, vaan vetäytyi takavasemmalle.

Minun piti olla pelissä tuomarina. Olin jo edellisenä päivänä kuullut kyseisten pelaajien skismoista ja kysellyt hieman eri tahoilta syistä ja temperamenteista. Olin myös keskustellut molempien pelaajien kanssa. Tiesin mitä tuleman pitää ja olin siihen valmis. Homma vaati tuomarilta jämäkkää otetta ja vastuun kantamista. Tuomiot nopeasti, selkeästi ja varmasti. Jos tulee skismaa, tuomari ottaa sen tuomioillaan vastaan, ja on siten pelaajien välissä. Jos tilanne karkaa käsistä on se tuomarin moka. Viimeistään tilanteen äidyttyä pahaksi pitää molemmat pelaajat ottaa erikseen puhutteluun, käyttää tilanteen vaatimaa psykologiaa, ja saada peli jatkumaan.

Huomionarvoista tässä kaikessa on se, että Hönkki ei ole ottanut yhdestäkään kohdasta vastuuta. Hän oli jopa iloinen, kun veteraanit olivat sanoneet (kohteliaisuuttaan), että ei ollut tuomarin virhe. Itsekriittinen vastuunsa kantava henkilö olisi tajunnut, että se on aina tuomarivirhe, jos ruvetaan kiistelemään tahallisista virheistä tai vaparien paikoista. Juttelin molempien pelaajien kanssa ennen kuin lähtivät, ja pyrin saamaan molemmille paremman olon kisajärjestäjän puolesta, mutta häpeä oli sanoinkuvaamaton.

Koko yllä oleva kritiikki perustuu tosiasioihin.

Pakkohan tässä on puolustautua. Veteraanien finaali oli siis Mattiangeli (ITA) - Titi Giaux (BEL) jonka lopputulokseksi merkittiin 1-0. Peli keskeytettiin ekan jakson lopussa Titin luovuttaessa. Pelin kulku oli seuraava: Mattiangeli pelasi pallollisena jatkuvasti erittäin nopeasti ja Titi yritti puolustaa parhaansa mukaan. Titi on nopea, mutta Mattiangeli on vielä nopeampi, seurauksena runsaasti vapareita Mattiangelikselle. Yksi näistä vaparin aiheuttavista rikkeistä tapahtui juuri vetoalueen sisällä keskisektorilla (Mattiangeli yritti vauhdilla keskeltä läpi ja Titi meni vaan väkisin väliin). Laitoin pallon paikoilleen ja otin "distance" eli siirsin Titin figuuria kauemmaksi. Titin mielestä siirsin väärään suuntaan. Huomasin virheeni ja laitoin figuurin Titi kannalta paremmalle paikalle. Tästä huolimatta Mattiangeli tekee vaparin jälkitilanteesta maalin. Peli jatkuu edelleen nopeana. Titi saa tilanteen jossa hän vetää suomalaistyyppisen jatkovedon. Katson että pallo ei ole ylittänyt vielä viivaa vedon lähtiessä. Olen siis keskittynyt vain viivaan. Samaan aikaan Mattiangeli on laittanut kätensä pallon ja maalin väliin. Laukaus osuu Mattiangeliksen käteen, mutta en huomaa sitä. Kysyn Mattiangelikselta osuiko pallo käteen ja hän myöntää sen. Sen verran pystyn päättelemään että käsi oli rp-alueen ulkopuolella. Kysymme Zingalta neuvoa. Hän sanoo vapari Titille. Titi olisi halunnut pilkun, mutta en voi antaa, koska veto ei lähtenyt vetoalueelta ja käsi ei ollut rp-alueella. Titiltä menee hermot ekan kerran ja hän pelaa pallon maalipotkuksi. Sitten aivan ekan jakson lopussa Mattiangeli murtautuu jälleen Titin puolustuslinjan läpi. Titi joutuu jälleen aiheuttamaan vaparin osumalla liikkuvaan palloon. Sanon "freekick", mutta Mattiangeli jatkaa pelaamista eli ottaa hyödyn. Titi pelaa puolustussiirrollaan jälleen liikkuvaa palloa ja sanon taas freekick. Sama kuvio vielä kerran. Sitten Mattiangeli ottaa viimein vaparin ja laittaa pallon mielestään oikeaan paikkaan. Titin mielestä paikka on väärä. Olisin laittanut pallon oikeaan paikkaan, mutta Titi päättää jo lopettaa koko pelin ja sanoo minulle "miten voin pelata tuota vastaan" ja "tämä ei ole sinun syysi". Olisin hyvin voinut antaa Titille ajanpeluusta keltaisen ja 10 sekkaa lisäaikaa. No, keltainen olisi varmaan jäänyt antamatta, mutta lisäaika oli harkinnassa. Minulla on mielipiteeni miksi Titi toimi kuten toimi, mutta en halua mustata hänen mainettaan tämän enempää. Pelin jälkeen järjestin Mattiangelikselle taksin ja saatoin hänet kadulle. Hän ei kritisoinut minua mistään asiasta. Titi oli jo lähtenyt omia teitään (olisin järjestänyt hänellekin taksin jos olisi tarvinnut). Myöhemmin olen saanut molemmilta myönteisessä hengessä kirjoitetun meilin. Meilit ovat tosin olleet hyvin lyhyitä. Heidän englanninkielentaitonsa on kovin vajavaista. Mattiangelis muuten onnitteli Makea voitosta meilissään.

Tuossa kirjoituksessani on yksityiskohtia joita en ole aikaisemmin kertonut. Mikä minua nyt häiritsee on se, että Vesa tuomitsee minut huonoksi dumariksi, vaikka ei ole tiennyt kaikkea mitä pelissä tapahtui. Tapahtuma saa Vesan kirjoituksessa erilaisen sävyn kuin asia oikeasti oli. Vesi muuttuu viiniksi.

Syy miksi olen kritisoinut Vesaa aikaisemmin on juuri tuo. Asiat saattavat kääntyä päälaelleen hänen kirjoituksissaan taitavalla kynänkäytöllä. Pekkala - Kokkonen pelissä Pekkala fissesi ja Kokkonen haistatteli. Sanottakoon nyt että en pidä kummastakaan tavasta, mutta heitä molempia on varmasti kritisoitu jo ihan tarpeeksi. Pekkalan fissen syy ei ollut mestaruuskamppailu, vaan keskinäinen skisma Kokkosen kanssa. Tiedän että asia on näin. Vesan väite oli että fissen syy oli mestaruuskamppailu. Hän ei kuitenkaan tiennyt sitä varmasti.


Lainaa1. Perjantai-illan järjestelykaaos. Hönkki oli Competition Manager, jonka vastuulla on organisoida tai delegoida hommat. Hän on vastuussa kenttien sijoittelusta yms. Hönkki kuitenkin laittoi yhtä pöytää kuntoon n. tunnin, eikä ohjeistanut tai ottanut hommaa haltuun.

Yritin kyllä sanoa miten pöydät tulisi laittaa, mutta et ottanut sitä kuuleviin korviisi. Tuli sellainen olo että yhtä ainutta pöytää ei saa sijoittaa ilman väittelyä sinun kanssasi. Minua ei kiinnostanut alkaa tappelemaan pöytien paikoista.

Lainaa2. Palkintojenjako oli täysin naurettava, koska sitä ei ollut. Minulla oli hankittuna Plateenkin omilla rahoilla palkinto, josta olin jo aiemmin maininnut Hönkille, mutta hän ei järjestänyt koko palkintojenjakoa, vaan sysäsi todella tökerösti pystit voittajile pahoitellen (kuulemani mukaan) jopa palkinnon pientä kokoa. minulla oli mielessä kunnon kuulutukset ja olimme jo mm. Hölttien kanssa miettineet palkintokorokettakin.

Myönnän, palkintojenjaossa oli parannettavaa. Palkinnot olivat pieniä, mutta pokaalit kuitenkin mielestäni ihan laatukamaa. Kun annan niistä laskun Zingalle, tyhjenee yhdistyksen tili.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses