• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Aloittelijoiden ilta 26.1.2010 ti Kala-Maijassa

Aloittaja Hönkki, tammikuu 08, 2010, 13:03:15

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Aloitusaika klo 17.

Tämmönen tapaaminen on nyt sitten alustavasti sovittu. Kertsille ovat tulossa Mäntsälän kaverit sekä loppiais-turnauksessa paikalla piipahtaneet täysin uudet kasvot Pasi (34 v) ja Mikko (13 v). Heillä kaikilla on ennestään tuntumaa FI-sääntöihin.

Käyn heidän kanssaan läpi FI-säännöt sekä KV-säännöt. En tule suosimaan kumpiakaan sääntöjä, vaan pyrin kultaiseen keskitiehen. Toivon samaa muiltakin mahdollisesti paikalle tulevilta kokeneemmilta pelaajilta.

Ai niin, Nixa asuu nykyään Lappeenrannassa ja hän on pelannut siellä neljän (!) täysin uuden kaverin kanssa FI-säännöillä. Käsittääkseni Nixalla on haluja pelata myös KV-säännöillä, joten sitten vaan pelit käyntiin myös Maken ja Jarkon kanssa.

Tavoitteenani on järjestää jonkin sortin turnauksia aloittelijoille kevään aikana, ehkä sitten molemmilla säännöillä. Pidän tällaisten turnausten järjestämistä jopa tärkeämpänä kuin normaalien rankingturnausten järjestämistä.

Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Lasse

Mäntsälän tiimi yrittää tulla paikalle mahdollisimman aikaisin. Erinäisistä asioista johtuen(työt/lapset) ehdimme puoli kuudeksi, tai pian sen jälkeen.

Rossonero

Katsotaan, jos vaikka pääsisi paikalle. Melkein voisi jättää maanantain väliin, jos esim. Hovimestari ja joku muu pääsisi paikalle tuolloin. Voisi sitten pelata samalla pari liigapeliä, joita voisivat aloittelijat halutessaan seurata Hönkin opastuksella. Toki ensin kysyttävä maestrolta itseltään, olisiko hyvä asia?

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 08, 2010, 13:03:15
Käyn heidän kanssaan läpi FI-säännöt sekä KV-säännöt. En tule suosimaan kumpiakaan sääntöjä, vaan pyrin kultaiseen keskitiehen. Toivon samaa muiltakin mahdollisesti paikalle tulevilta kokeneemmilta pelaajilta.

Tähän toki pyrittävä. Molempien hyvät puolet erikseen esille. Ei vertailemalla sääntöjä keskenään.

Jos minä ja joku muu tulee paikalle, voidaan pelata pelit molemmilla säännöillä vieraiden ollessa paikalla.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 08, 2010, 13:03:15
Tavoitteenani on järjestää jonkin sortin turnauksia aloittelijoille kevään aikana, ehkä sitten molemmilla säännöillä.

Hienoa! Näitä todella tarvitaan. Porvoossa ainakin oli innostusta sellaiselle turnaukselle, joka siellä pidettiin pari vuotta sitten. Mahdollisuuksien mukaan pyrin auttamaan järjestämisessä.

mikma

#3
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 08, 2010, 13:03:15

Ai niin, Nixa asuu nykyään Lappeenrannassa
Imatralla ;)

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - tammikuu 08, 2010, 16:02:40
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 08, 2010, 13:03:15
Tavoitteenani on järjestää jonkin sortin turnauksia aloittelijoille kevään aikana, ehkä sitten molemmilla säännöillä.

Hienoa! Näitä todella tarvitaan. Porvoossa ainakin oli innostusta sellaiselle turnaukselle, joka siellä pidettiin pari vuotta sitten. Mahdollisuuksien mukaan pyrin auttamaan järjestämisessä.
erittäinkin tärkeitä aloittelijoille ja miks ei jo hieman kehittyneimmillekin.

itse en pääse paikalle, vaikka mieli kyllä tekisi.

Hönkki

LainaaImatralla

ok, ok. Joka tapauksessa Nixalta 15 min Makelle.


26.1. on paikalle saapumassa myös italialaissyntyinen ja turkulaistaustainen AC Milan-fani Mikael De Anna.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

#5
Jes nyt on Pasikin saanut oman "nicin".. Päädyin "Fabioksi"! Ai miksi?!? Fabio on italialaisin nimi jonka keksin ja koska Italia on siisti maa, sieltä tulee makeimmat kuteet ja hienoimmat autot, parhaat ruoat ym.. Ja kait ne on myös kovia futiksessa? Mikko on superinnostunut aloittelijoiden illasta,(yrittää myös värvätä kavereita mukaan paikalle!) tän alemmaksi ei aloituskynnystä voi alentaa! Kiitos etukäteen mahdollisuudesta! Ps. Mikko on kova Barcelona-fani!! Mulla ei ole niin tarkkaa millä jengillä pelaan, (kunhan on Italialainen), esim.Pisan jengi vois olla hauska! (Koska on kiva kaupunki!!)  :D Mä olen kersana pelannu 10 vuotta futista, mutta olen mailman huonoin penkkiurheilija!!! En tiedä futiksesta ja pelaajista nykyään mitään, mutta toivottavasti se ei estä pöytäjalkapallossa kehittymistä!  ;)

Meillä ei ole Mikon kaa vielä kunnon jengejä,(joku vanha Subbuteo-laatikko 90-luvulta sai innostumaan..) ollaan kyllä valmiita heti tilaamaan porukat kun tiedetään "mitä halutaan".. On himoja tilata kerralla "vähän paremmat" ukot heti alkuun! (Ettei tarvi kuukauden kuluttua tilata uusia heti perään!) Henk.koht. mua himottaa Italiasta noi Atrobasen pohjat.. Olen yrittäny niistä lukea, mutta täyttä varmuutta ei ole tullut koska en ole päässy niillä neppailemaan ja varsinkin kun niitä on niin monenlaisia! Sitten on tietty noi Profibasen pohjat ym.. Mutta toi Astrobase houkuttaa, varsinkin kun niiden nettikaupsta saa kaikkia kamoja niin hyvin: kenttiä, maaleja ym..

Eli pikku pyyntö olisi järjestäjille/Hönkille: Voitteko ottaa mukaan (vaikka vaan muutamia ykkoja) erilaisista sarjoista? Astro- ja Profibase, Soccer 3D, Zeugo.. ym.. Olis hauska testata ja kuulla risut ja ruusut joka tyypistä. Noita kenttiäkin on niin monella eri valmistajilla ja jopa eri kokoja(!)

Ollaan varmaan aloittelijoiden illan jälkeen paljon viisaampia!!  :D

Kiitti ja nähdään!

Fabio

Lasse

Ciao Fabio!
Benzino finito, probello stoppo, automobilo kaput!   ;D

Olen itse aloittanut loppuvuodesta harrastuksen. Siinä kävi itselläni niin, että sattumalta netissä törmäsin Subbuteoon ja vaikutti sen verran kiinostavalta, että päätin tutustua. Ainakin toistaiseksi olen jäänyt hyvin koukkuun.

Tarkoitus olis tulla tuonne aloittelijoiden iltaan paikalle poikieni kanssa ja oppia taas jotain uutta lajista. Itsellänikään ei ole mitään kummoista urheilu/penkkiurheilutaustaa ja silti Subbuteo tuntuu mukavalta lajilta. Tervetuloa joukkoon!

Hönkki

Täähän kuulostaa aivan loistavalta !! Voin tuoda paikalle Astrobase-, Profibase- ja HW-jengejä. Subutexillä on ainakin Soccer 3D -jengi, jonka vois tuoda mukanaan. Täytyy vähän katella mistä sais Zeugot näytille. Tosin jos meinaatte heti ostaa vähän paremmat äijät, niin varmaankin sitten Astrobaset tai Profibaset KV-sääntöjen peleihin.

FI-sääntöjen peleissä Soccer 3D-jengit ovat sopivia aloittelijoille, mutta vähintään 20-vuotta lajia harrastaneet "ammattilaiset" pitäytyvät uskollisesti HW-jengeissä. Selitän sitten tarkemmin paikan päällä ...
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Voin tuoda kaikki eri pohjat mitä minulta löytyy, eli Total Socceria lukuunottamatta kaikki täälläpäin käytetyt peruspohjat. Ammattilaispohjista erilaisia versioita parikymmentä (osa yksittäispelaajia), lähinnä profibasea. Astrobaseja muutama malli, ja yhdet Extremetkin löytyy. Profibasen settejä voin todennäköisesti myydäkin aika edullisesti muutamia.

Lasse

Älkää hirveäst tuoko myytäviä settejä näytille... menee muuten pian rahat   :'(

Fabio

Just niin.. KAIKKI MYYTÄVÄT JENGIT JA KAMAT MUKAAN!!!  ;D

T:Fabio Of Cash Money

Hovimestari

Pääsen luultavasti paikalle. Mikäli Rossonero pääset 26. tiistaina myös paikalle, niin pelattaisiinko Suomen Cupin pelimme silloin? Olen kyllä tulossa Tukholmasta samana päivänä, mutta se ei haitanne iskukykyä...

Lasse

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - tammikuu 14, 2010, 10:30:26
Pääsen luultavasti paikalle. Mikäli Rossonero pääset 26. tiistaina myös paikalle, niin pelattaisiinko Suomen Cupin pelimme silloin? Olen kyllä tulossa Tukholmasta samana päivänä, mutta se ei haitanne iskukykyä...

Mä olen näin kuullut että ruotsinlaivalla sitä iskukykyä just treenataankin.

Fabio

Vain viisi yötä "jouluun"!!  :D

Toiveita illan ohjelmasta:

Sääntöesittelyt + pelidemo molemmilla tyyleillä.. (pelin aikana kommentointia)
Pientä esittelyä eri pelityyleistä ja taktiikoista
Figuuri- ja muu sälä -esittely
"Myyntinurkkaus" (Täällä saa varmasti kamaa kaupaksi!)
Ja olis upeaa jos voitais tehdä jonkun osaavan avulla yhteistilaus esim. Astrobaselle!!

Kommentoikaa muutkin paikalle tulevat!

ps. Mikäli ilta menee purkkiin, ehkä tulevaisuudessa TI-illat voisi pyhittää aloittelijoille teemalla "Tunari-Tiistai" tms.. Vähän niinkuin karaten alkeiskurssit johon voi kuka tahansa tulla mukaan tutustumaan lajiin..

T:Fabio ja Mikko   :) :)




Rossonero

Hyvä, että on toiveita, joiden pohjalta on helpompi suunnitella iltaa. Aika lailla noissa merkeissä on tarkoitus iltaa viettää.

Kuinka pitkään vierailla on tarkoitus viipyä paikalla? Tieto auttaisi hieman sisällön miettimisessä. Minä ainakin voin olla kymmeneenkin saakka, ja usein siihen asti ainakin Hovimestarin kanssa pelit menevätkin.

Minä ja Hovimestari pelaamme illan aikana ainakin pari peliä suomalaisilla säännöillä. Yritämme valita pelit niin, että tarvittaessa voi keskeyttää pelin. Hönkki varmaan selostaa samalla, ja todennäköisesti mekin (ainakin pelaajien eli figuurien otteita). Kansainvälisestä tyylistä voidaan myös järjestää "näytösottelu" samalla tavalla.

Ainakin minä pyrin ottamaan mukaan kaikenlaista molempien sääntömuotojen tavaraa figuureista maaleihin jne. Myös myytäväksi, jos joku haluaa ostaa.