• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Uusia osioita tarvitaan?

Aloittaja Rossonero, syyskuu 08, 2009, 19:44:24

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: mikma - joulukuu 19, 2014, 06:41:52
Mä olen oikeasti kyllästynyt tähän ihmisten paskan jauhamiseen, enkä tarkoita nyt tätä viimeistä tapahtumaa.
Loppujen lopuksi puhukoon ihmiset mitä tahansa, mutta minä yritän ajatella YHDISTYSTÄ ja sen etua. Tällaiset keskustelut eivät millään muotoa aja yhdistyksen etua. On hienoa, että jätkät väkisin ovat hallituksen jäseniä ettei toiminta kaadu, mutta onhan se nähty niin monet kerrat, että kukaan mitään ole valmis tekemään YHDISTYKSEN/LAJIN eteen Suomessa, jotta saisimme uutta verta ja nää väkisin hallituksessa paskovat ihmiset vaihtoon. anteeksi kielen käyttö.

Asiallinen keskustelu mitä täällä foorumilla käydään - poislukien törkeydet joita täällä ei ole - ei ole mitään paskanjauhamista. Mitä varten foorumi olisi jos ei saisi olla eri mieltä asioista ja käydä keskustelua? Uskon vahvasti etteivät nämä keskustelut mitä käymme täällä, eivät vahingoita yhdistyksen etua. Paljon pahempi homma yhdistyksen edulle olisi mielestäni foorumi jossa ei käytäisi juuri lainkaan minkäänlaista keskustelua. Silloin ihmiset saattaisivat ajatella, että ei tuonne kannata mennä kun ei kukaan muukaan siellä käy. Nyt meillä on täällä vilkasta keskustelua menossa niin se jos mikä houkuttaa ihmisiä lukemaan ja ehkä osallistumaan pelitoimintaan.

Otat ehkä liian vakavasti uusien pelaajien rekrytoinnin. Onhan se kiva jos joku uusi pelaaja aina silloin tällöin tulee mukaan, mutta ei siitä minusta mitään elämää suurempaa asiaa kannata tehdä ja ottaa stressiä. Mielestäni meidän toimintamme tulisi perustua enemmänkin vetovoimaan kuin huomion herättämiseen eli ei mihinkään tyrkyttävään markkinointiin vaan siihen että joku on jossain kuullut meistä ja sitten haluaa tulla kokeilemaan. Olen edelleenkin sitä mieltä, että tämä foorumi on nykyisellään meille edustava kanava kertoa meistä kun täältä näkee että pelitoimintaa on tulosten myötä paljon ja on keskustelua peleistä, peliraportteja yms. Lisäksi keskustellaan aktiivisesti myös toiminnan kehittämisestä ja muusta aiheeseen liittyvästä. Paljon enempää ei mielestäni voisi pyytääkään.

Minä olen ainakin ihan tyytyväinen nykymenoon ja harrastajamääriin. Minä keskittyisin enemmän omiin tilastoihin, peleihin yms. kuin stressaamiseen siitä miten saamme uusia pelaajia. Niitä uusia pelaajia tulee jos niin on tarkoitettu. Ei 1990-luvullakaan stressattu markkinoinnista ja uusien pelaajien rekrytoinnista vaan pääpaino oli itse asialla eli pelillä ja tilastoinnilla yms. asiaankuuluvalla. Keskitytään peleihin ja tilastoihin (ja jos jotkut haluavat joskus käydä joillain messuilla niin siitä vaan) ja nautitaan pelaamisesta! Se pelaaminen ja hauskanpitohan on tässä viime kädessä se pääasia! Ei pelaajarekrytointi tai imagon luominen. 

mikma

Lainaus käyttäjältä: BassoJake - joulukuu 19, 2014, 07:40:44
Lainaus käyttäjältä: mikma - joulukuu 19, 2014, 06:41:52
Mä olen oikeasti kyllästynyt tähän ihmisten paskan jauhamiseen, enkä tarkoita nyt tätä viimeistä tapahtumaa.
Loppujen lopuksi puhukoon ihmiset mitä tahansa, mutta minä yritän ajatella YHDISTYSTÄ ja sen etua. Tällaiset keskustelut eivät millään muotoa aja yhdistyksen etua. On hienoa, että jätkät väkisin ovat hallituksen jäseniä ettei toiminta kaadu, mutta onhan se nähty niin monet kerrat, että kukaan mitään ole valmis tekemään YHDISTYKSEN/LAJIN eteen Suomessa, jotta saisimme uutta verta ja nää väkisin hallituksessa paskovat ihmiset vaihtoon. anteeksi kielen käyttö.

Asiallinen keskustelu mitä täällä foorumilla käydään - poislukien törkeydet joita täällä ei ole - ei ole mitään paskanjauhamista. Mitä varten foorumi olisi jos ei saisi olla eri mieltä asioista ja käydä keskustelua? Uskon vahvasti etteivät nämä keskustelut mitä käymme täällä, eivät vahingoita yhdistyksen etua. Paljon pahempi homma yhdistyksen edulle olisi mielestäni foorumi jossa ei käytäisi juuri lainkaan minkäänlaista keskustelua. Silloin ihmiset saattaisivat ajatella, että ei tuonne kannata mennä kun ei kukaan muukaan siellä käy. Nyt meillä on täällä vilkasta keskustelua menossa niin se jos mikä houkuttaa ihmisiä lukemaan ja ehkä osallistumaan pelitoimintaan.

Otat ehkä liian vakavasti uusien pelaajien rekrytoinnin. Onhan se kiva jos joku uusi pelaaja aina silloin tällöin tulee mukaan, mutta ei siitä minusta mitään elämää suurempaa asiaa kannata tehdä ja ottaa stressiä. Mielestäni meidän toimintamme tulisi perustua enemmänkin vetovoimaan kuin huomion herättämiseen eli ei mihinkään tyrkyttävään markkinointiin vaan siihen että joku on jossain kuullut meistä ja sitten haluaa tulla kokeilemaan. Olen edelleenkin sitä mieltä, että tämä foorumi on nykyisellään meille edustava kanava kertoa meistä kun täältä näkee että pelitoimintaa on tulosten myötä paljon ja on keskustelua peleistä, peliraportteja yms. Lisäksi keskustellaan aktiivisesti myös toiminnan kehittämisestä ja muusta aiheeseen liittyvästä. Paljon enempää ei mielestäni voisi pyytääkään.

Minä olen ainakin ihan tyytyväinen nykymenoon ja harrastajamääriin. Minä keskittyisin enemmän omiin tilastoihin, peleihin yms. kuin stressaamiseen siitä miten saamme uusia pelaajia. Niitä uusia pelaajia tulee jos niin on tarkoitettu. Ei 1990-luvullakaan stressattu markkinoinnista ja uusien pelaajien rekrytoinnista vaan pääpaino oli itse asialla eli pelillä ja tilastoinnilla yms. asiaankuuluvalla. Keskitytään peleihin ja tilastoihin (ja jos jotkut haluavat joskus käydä joillain messuilla niin siitä vaan) ja nautitaan pelaamisesta! Se pelaaminen ja hauskanpitohan on tässä viime kädessä se pääasia! Ei pelaajarekrytointi tai imagon luominen. 

UGH! Olen sanottavani sanonut. Nyt hiljenen.

Fabio

Minä otan kantaa:

Mikma älä karkaa, kyllä se tästä iloksi muuttuu!! Sun kanssa on aina ollut
hauskaa esitellä tätä hienoa peliä!

1. En usko että yhdenkään uuden mahdollisen harrastajan tie on katkennut
meidän forumin "tuhmiin" teksteihin! Aika monta kertaa ollaan yhdessä kes-
kusteltu että ongelma piilee nimenomaan harrastuspaikoissa ja välineiden
saannin hankaluudessa
. Ja tämä "tuhmuus" selvästi nousi nyt esille kun pu-
huttiin
yhdestä liikaa kaljaa(?) nauttineesta pelaajasta.. Ei tuo nyt ihan maa-
ilmanloppu ole! (Vaikka varmasti hänen toimintansa Livenä sitä olikin!!!)

2. Monesti ne Forumilla eniten kirjoittelevat (myös "tuhmia") ovat niitä lajiin
sitoutuneimpia! ..ja eivät todellakaan halua lajille mitään pahaa!

3. On ikävää että lajin eteen "uhrautuvat" aina turhautuvat jos muut eivät
osallistu tapahtumiin, roudauksiin jne.. Toisilla on "perhesyitä" toisia ei
nappaa jne. Mitä sitten?!? Itse ainakin tulen ihan mielelläni esittelemään
peliä messuille, koska se on KIVAA! Totta kai olisi hienoa jos esittelijöitä olisi
enemmän, mutta minkä sille voi että jotkut eivät vaivaudu paikalle?!? Jokaisen
vain pitäisi vain oikeasti mennä itseensä..

4. Tuo yhdistyshomma kieltämättä tökkii minuakin! Ehkä se on pakko olla olemassa,
jotta voidaan osallistua messuille ja joskus ehkä vuokrata vuoroja nuorisotaloilta
jne. Mutta en minä ainakaan sen takia pelaa että meillä on yhdistys!

Jake ei tarkoittanut mitään pahaa kirjoituksellaan, hän toivoo että keskitytään oleel-
liseen, mikä ei ole Forumin siivoaminen, vaan pelaaminen! Itse tykkäisin että pelaa-
jia olisi enemmänkin ja olen pelistä usein puhunutkin innolla (tällä hetkellä koukutan
yläkerran naapurin futisjunnua pelaamaan..). Kieltämättä mullekin on välillä tullut
mieleen ajatus että moni pelaaja ei edes halua lisää harrastajia mukaan, mutta kun
uusia kasvoja on kertsille tullut on vastaanotto ollut aina todella lämmin!!

Vieno pyyntö kaikille: Voisiko tällä kertaa kaikki (myös perheelliset) miettiä jos se isukki olisi
muutaman tunnin pois kotoa tuona messuviikonloppuna?!? Ei olisi varmaan mahdotonta
kenellekään.. Ja olisi reilumpaa Mikmaa kohtaan, joka tekee kohtuuttoman työn seisomalla
aamusta iltaan nuo päivät lähes yksin!!!! Isompi määrä esittelijöitä.. se jos mikä antaisi
loistavan kuvan lajistamme!! Sitä paitsi siellä on oikeasti hyvä meininki! :D

Ja herää kysymys: Onko Mikman pakko olla paikalla aamusta iltaan joka päivä?
Suuttuuko joku jos paikka on tyhjänä jonkun aikaa? (vaikka "säännöissä" näin lukisikin).
En usko että ainakaan sakkoja kehtaavat antaa.. (Eikä kukaan varmaan pöytiä varasta!)
Jos tyhjänä ei uskalleta pitää, Mikma voisi sanoa että olen paikalla silloin ja silloin ja sitten
katsotaan saadaanko miehitys puuttuville tunneille kuntoon.. Mitä olette mieltä??


Rauhaa ja rakkautta Subbuteoon!!

t.Pasi



miku

Lainaus käyttäjältä: mikma - joulukuu 19, 2014, 06:41:52
Mä olen oikeasti kyllästynyt tähän ihmisten paskan jauhamiseen, enkä tarkoita nyt tätä viimeistä tapahtumaa.
Loppujen lopuksi puhukoon ihmiset mitä tahansa, mutta minä yritän ajatella YHDISTYSTÄ ja sen etua. Tällaiset keskustelut eivät millään muotoa aja yhdistyksen etua. On hienoa, että jätkät väkisin ovat hallituksen jäseniä ettei toiminta kaadu, mutta onhan se nähty niin monet kerrat, että kukaan mitään ole valmis tekemään YHDISTYKSEN/LAJIN eteen Suomessa, jotta saisimme uutta verta ja nää väkisin hallituksessa paskovat ihmiset vaihtoon. anteeksi kielen käyttö

Henk.koht. Olen ainakin jo ilmoittanut haluavani pois hallituksesta edellisenä vuonna mutta taisi mennä kaksi vuotta samalla hallituksella. Muutenkaan ei yleisesti käsittääkseni ole yhdistyksissä hallituksen homma varsinaisesti tehdä asioita vaan hyväksyä/hylätä/päättää erilaisia esityksiä tai ehdotuksia vaikkapa työryhmien tms puolesta. On tässä kanssa vuosien varrella muutamat tempaukset tullut järjestettyä lajin eteen ilman menestystä, tosin nuo ovat tapahtuneet pk-seudun ulkopuolella niin lieneekö niillä niin isoa merkitystäkään.

Juuri kaiken tällaisen takia suurin osa Lynxistä on luopunut koko pelitouhusta ja todennut että on parempi käyttää rajallinen vapaa-aika vaikka johonkin järkevämpään koska voidaan 160% varmuudella olla sitä mieltä, ettei tämän maan sisällä saada aikaan subbuteoon liittyvää laajamittaista yhteistyötä ilman leiriytymistä tai turhaa kiistelyä asioista. Surullista, harmittavaa, vituttavaa mutta niin totta.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: SUFC - joulukuu 18, 2014, 16:05:13
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - joulukuu 18, 2014, 02:49:16
Mä kyllä rajaisin eri tavalla kuin kirjautumisella. Jos uusi kaveri heti kirjautuu, neitsyys menee ekana iltana. Mieluummin niin, että availlaan tuota osastoa vain tarpeeksi kahjoille, joiden maailmaa on subu kyllästänyt tarpeeksi kauan.
Tämä olisi kyllä aikaa vievä prosessi, kun kaikki topikit pitäisi käydä läpi ja siirtää paheelliset ketjut omaan osioonsa..

En ajatellut sitä menneiden osalta. Lähinnä niin, että jatkossa tietyt jutut siellä, ja jos on liian kovaa menoa julkisella, niin siirretään. Vanhojen osalta ehkä vain, jos tulee vastaan. Tuskin kovin moni kahlaa noita vuosien vanhoja ketjuja läpi.

Rossonero

#35
Mitä tulee tuohon keskusteluasiaan, niin minusta tässä pitää huomioida kuka kirjoittaa. Jake on Jake, mutta Mikma ei oikeastaan tunne Jakea. Mikman ei pidä ottaa kaikkea liian suoraan itseensä.

Mikma on ihan oikeassa. En lähtisi itsekään väkisin jonnekin Hermannissa sijaitsevalle kerholle ventovieraaseen porukkaan kokeilemaan jotain outoa harrastusta, jos jengi on sellaista kuin foorumin kautta voi lukea. On luonnollisesti todella iso ero sillä, mikä on ronskia läpänheittoa - mautontakin sellaista - ja mikä on ns. tappelua. Kyllä täällä, Jake, on myös paljon ollut asiatonta, ja aikoinani olen itsekin moiseen sortunut. Ronski huumori, sarkasmi jne. ovat minusta ihan ok, enkä usko Mikmankaan niitä tarkoittaneen foorum-kirjoittelussa.

Yhdistyksen tavoitteissa on lajin edistäminen, joten ei ole merkitystä, mitä esim. Jake ajattelee (sori vain). Jokainen saa toki yksilönä ajatella oman pelaamisensa miten vain, mutta yhdistyksenä pitäisi joskus saada joku uusikin. Jos kukaan ei koskaan ennenkään olisi värvännyt, ei koko peliä pelattaisi Suomessa...

Mikun kommenttia ja kitkeryyttä jostain pk-seutu vs. muu Suomi -kuviosta en ymmärrä. Minä en sellaista ole löytänyt toiminnasta. Ainoa kerta oli se yksi vuosi joskus muinoin, kun oli kuvio "me ei tulla teidän kisoihin, kun te ette tule meidän kisoihin", mutta se oli kerran ja siitä on ehkä 5 vuotta.

Minusta on todella harmillista, että toiminta on niin passiivista. Se passivoitui, kun liian moni sai lapsia. Itse järkkäsin vaikka kuinka paljon yhdessä vaiheessa, mutta ikävä kyllä elämässä on tullut aikamoisia muutoksia sen jälkeen (lapset, äidin Alzheimer, linjasaneerausprojektin vetäminen, lasten koulu homeessa, eli nyt pitäisi pykätä puolessa vuodessa jollakin porukalla uusi koulu pystyyn jne. jne.). Ja kun vaimoni tekee suurimman osan viikonlopuista töitä, on aika vaikea napata siitä ainoasta vapaasta aikaa subulle. En ole kovin monessa turnauksessakaan pelannut sen takia. Hallituksessa olen tällä hetkellä vain sen takia, että yhdistys on laillinen. Aiemmin oli toisiakin syitä.

Minusta on selvää, että jos löytyy porukkaa mennään (menette) messuille. Jos ei löydy, ei mennä (ette mene). Ja kyllä minusta sinne pitää löytyä porukkaa, joka oikeasti sinne haluaa, eikä niin, että yhden on pakko olla siellä koko ajan velvollisuudentunnosta. Itse tiedän vasta vähän ennen tuota, pystynkö auttamaan.

Minä toivoisin, että jengi oikeasti pitäisi niin paljon tästä harrastuksesta ja porukasta, että pelaisi ja puuhaisi mielellään porukassa. Ja olisihan se tietenkin mukavaa, että kaikki teksivät osansa, tai ainakin suurin osa. Näin ei kai vain ole missään...

Hönkki

Varmasti yhdistyksen toiminnassa on paranneltavaa, mutta entäs itse peli ? Eikö enää tunnu hyvältä ihan vaan pelata subbuteota ? Jos ei tunnu, niin sitten yhdistys saisi toimia kuinka hyvin vain ja silti kannattaisi lopettaa. Jos taas pelaaminen tuntuu edes kohtuullisen hyvältä, niin eikö sitten kannata jatkaa ? Vaikka sitten sattunnaisesti turnauksissa käyntejä, jos ei muuta.

Mikma kirjoitti siitä, että tarvitaan uutta verta hallitukseen. Sopii minulle ihan koska vaan, mutta se vaatii sitä että joku/jotkut uudet kasvot ilmoittavat halukkuutensa hallitukseen ja näyttävät miten hommat hoidetaan. Olen odottanut sitä jo monta vuotta. Aika monesta turnauksesta olen ollut päävastuussa ja en vaan jaksa hirveästi enempää tehdä kuin sen mitä turnaukset vaativat ja että saan omat liigapelit pelattua (Hesussa ja Askolassa).

Kun nyt ajattelee, ketä meillä on toiminnassa mukana, niin kyllä sieltä löytyisi ihan fiksuja kavereita asioita ajamaan ja ideoimaan. Moni varmasti ajattelee ettei hänellä olisi aikaa hoitaa hallituksen asioita. Ehkä osittain totta, mutta ei ole minullakaan sen enempää aikaa/energiaa ja jotenkin tämä toiminta kuitenkin pyörii. Ei ehkä hyvin, mutta pyörii kuitenkin. Joidenkin pitäisi vaan astua esiin, ottaa vastuuta ja toteuttaa omia ideoitaan. Kritiikistä ei kannata hirveästi välittää. Parempi että tapahtuu jotakin edes huonosti toteutettuna kuin että ei tapahdu mitään.

Täällä forumilla on välillä paljonkin kuohuntaa ja ehkä jotkut kommentit eivät sitten ole sieltä edustavimmasta päästä, MUTTA nuo kommentit kuitenkin kertovat että olemme elossa. Netistä löytää paljon subufoorumeita, jotka ovat lähes kuolleita.

Niin ja sitten vielä toiminnan laajentamisesta: jos olen ihan rehellinen, niin toiminnan laajentaminen merkitsee samalla työtaakan kasvua asioista päävastuussa olevalle. Minulle se merkitsisi loppuunpalamista pitkässä juoksussa. Joku kolmenkymmenen pelaajan turnaus on jo iso paukku, vaikka olisi avustajiakin. Organisointikin on raskasta työtä. Toki toivon että toiminta laajenisi, mutta ei haittaa yhtään jos joku toinen on päävastuussa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

miku

Kommenttini oli Rossonero lähinnä siihen liittyen että omat uusien pelaajien värväykset yms on järjestetty muualla Suomessa joten niistä ei ole hirmusti foorumilla tai muuten pk-seudulla välttämättä huudeltu. Eli ymmärsit väärin, eikä siinä ollut tarkoitus kuulostaa kitkerältä.

Ja toki tuossa vuosien varrella tuli kenties jotain positiivista tehtyä yhdistyksenkin eteen mutta rehellisesti voin ainakin todeta että liki joka vkl kun menee töissä niin on ollut vaan pakko nostaa lapaset ylös kun aika ei millään kellossa riitä.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: miku - joulukuu 20, 2014, 07:30:40
Kommenttini oli Rossonero lähinnä siihen liittyen että omat uusien pelaajien värväykset yms on järjestetty muualla Suomessa joten niistä ei ole hirmusti foorumilla tai muuten pk-seudulla välttämättä huudeltu. Eli ymmärsit väärin, eikä siinä ollut tarkoitus kuulostaa kitkerältä.

Ok, ymmärsin ihan väärin tuon, kun jotenkin luulin, että siinä oli pk-seutu-muu Suomi -asetelma. Sori vain. Kai tästä koko asiasta tuli sellainen "mitä hittoa nyt" -olo, kun tuli ihan puskista, ja sitten niputin kaikki kommentit negatiivisiksi.

Lainaus käyttäjältä: miku - joulukuu 20, 2014, 07:30:40Ja toki tuossa vuosien varrella tuli kenties jotain positiivista tehtyä yhdistyksenkin eteen mutta rehellisesti voin ainakin todeta että liki joka vkl kun menee töissä niin on ollut vaan pakko nostaa lapaset ylös kun aika ei millään kellossa riitä.

Sinä olet minusta tehnyt hyvää työtä yhdistyksen ja lajin eteen ottaen huomioon, että ole tollut hieman syrjässä sitlä missä eniten on peliporukkaa. Turnausten ja muiden järkkäykset, syömingit sun muut. Top class!

Aikaa ei vain ole juuri kellään panostaa kauheasti. Tarvittaisiin isompi rinki porukkaa, niin olisi helpompi järkätä kaikenlaista. Nyt kaikki asiat, jotka voisivat oikeasti poikia jotakin vaativat aika paljon muutamalta henkilöltä.

Minusta iso asia mitä voi tehdä pelin ja yhdistyksen eteen, on pelaaminen ja osallistuminen siihen. Se pitää kuitenkin homman isompana ja fiiliksen hyvänä. Ikävä kyllä sekin painottuu kisojen osalta viikonloppuihin ja ne ovat minullakin aika tukossa.