• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Treenipelejä

Aloittaja Hönkki, elokuu 04, 2009, 12:24:28

« edellinen - seuraava »

Hönkki

FI-säännöillä:
Man.Utd (Hönkki) - Nottingham (Petri Katila) 1-0 (1-0)
Rafael

Pelattiin Munkkiniemessä rankingturnauksen yhteydessä.

Porvoon sarjoissa hidasta pelaava Petri osoitti hyvää taktista näkemystä, eikä peli ollut ollenkaan läpihuutojuttu. Toki Manulla oli 4 ylärimaa ja 2 tolppaa, mutta Nottingham pystyi koko ajan rakentamaan omaa peliään samalla säilyttäen puolustuksen ryhmityksen, joten peli ei auennut Manulle liian helposti ja syntyneet paikat eivät olleet pomminvarmoja maalintekopaikkoja. Harvinaisen kypsää peliä kokemattomalta managerilta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Pelattiin Jaakon ja Pasin kanssa kaikki kaikkia vastaan kerran. Taktiikkaa ja muita asioita läytiin samalla läpi. Etenkin Pasin ja minun peli oli enemmänkin eri tilanteiden opiskelua. Mukava sessio.

Hönkki

kv-säännöillä:

Hönkki - Vesa 2-0
Hönkki - Vesa 1-1

shoot-outteja vedettiin ehkä viidet, jotka menivät Vesalle 4-1
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Puppe

Kv-säännöt

Puppe - Vesa 1-1 (0-1)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

SouthernBoogieCat

#199
KV-treenipelejä:
Pasi-Jaakko 1-0
Pasi-Jaakko 5-0
Pasi-Jaakko 4-0

Tällä hetkellä ei voi millään kiistää etteikö Pasi olisi tänä päivänä selvästi minua edellä. Vielä muutaman kuukauden takaiset tasaiset pelit ovat muisto vain. Tosin tämänpäivän peleistä 5-0-voitto hieman imartelee Pasia koska yhtä lukuunottamatta maalit tulivat puolustukseni selkeistä virheistä ja itse tuhlasin tukuttain selviä maalipaikkoja. 1-0-pelissä oli hieman sama tilanne. Viimeinen peli on taas aivan selvä. Minulla ei ollut ottelussa mitään jakoa ja pelissä näkyi selvästi tämänpäivän eromme: Pasi pääsee maalipaikkoihin selvästi paremmin ja käyttää ne myös. Lisäksi Pasin peruspeli on paremmin hanskassa: puolustus on organisoitu ja hyökkäyspeli toimii eli paketti on kondiksessa. Itsekin pystyn luomaan melko hyvin maalipaikkoja mutta jostain syystä viimeistely ei onnistu. Lisäksi puolustus vuotaa. Perusnäpäytykset ovat kunnossa joten niistä se ei ole kiinni vaan peruspelin toimivuudesta. No, seuraavat pelit ovat aina uusia pelejä mutta tällä hetkellä ei voi kiistää etteikö Pasi olisi meidän välisessärankingissamme ykkösenä.

Hyvä pelisessio tappioista huolimatta. Hauskaa oli pelata ja Munkkiniemen kerhotila on hyvä paikka käydä pelaamassa ja josta kannattaa vähän maksaakin. Vesan opetukset viime kerralta näkyivät varsinkin ekassa pelissä mutta muissa peleissä puolustuslinja hajosi liian helposti vaikka tärkeä opetus oli "pidä puolustuslinja kasassa". Tästä johtuen Pasi pääsi monta kerta varmoihin tekopaikkoihin ja se näkyi myös tulostaululla.

Pelisession ainoa "voitto" minulle oli voitto shoot-outien harjoituskisassa numeroin 2-1.

SouthernBoogieCat

Itse tiedostan suurimman ongelmani kv-peleissä: puolustus ja yritän pitää sen kasassa. Se onnistuu silloin kun olen joko johdossa tai peli on 0-0 mutta vastustajan päästessä johtoon puolustukseni organisointi sekoaa ja alan jopa riskillä hakemaan tasoitusta ja näin helposti omissa soi. Täytyy ehkä ottaa vähemmän riskejä 1-0-tilanteessa ja pelata organisoidummin kuten Pasin kanssa keskustelimme. Ongelma on tiedossa ja tiedän tasan tarkkaan mitä sille pitää tehdä (kiitos Vesan taktiikkakoulun) mutta aina peli ei etene niin että käytännön toteutus toimisi.

SouthernBoogieCat

Toisaalta....aktiivisella (ja hieman riskipitoisella) hyökkäyspelillä sain parhaat myllytykseni Pasin päätyyn ja paremmalla viimeistelyllä olisi tulos voinut olla hyvää. Jossittelu kuuluu asiaan ja se ei tuloksia mihinkään muuta mutta kun analysoi omaa peliä (sitä mikä oli hyvää ja mitä voisi tehdä paremmin) oppii uutta. Kautta Subu-urani (mukaanlukien FI-säännöt) pelitapaani on kuulunut olennaisena osana aktiviinen karvauspeli ylhäältä, voimakas hyökkääminen usein puolustuksen kustannuksella. Sillä tyylillä on tullut huteja mutta myös onnistumisia. Mielestäni kaikki suurimmat voittoni olen saavuttanut silloin kun olen uskaltanut hyökätä rohkeasti enkä silloin kun olen pelannut kilpikonnataktiikalla. Tietysti puolustuspelin saaminen balanssiin hyökkäyspelin kanssa auttaisi varmasti asiaa ja tasoittaisi suoritustasoa.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - lokakuu 07, 2010, 21:10:14
Toisaalta....aktiivisella (ja hieman riskipitoisella) hyökkäyspelillä sain parhaat myllytykseni Pasin päätyyn ja paremmalla viimeistelyllä olisi tulos voinut olla hyvää. Jossittelu kuuluu asiaan ja se ei tuloksia mihinkään muuta mutta kun analysoi omaa peliä (sitä mikä oli hyvää ja mitä voisi tehdä paremmin) oppii uutta. Kautta Subu-urani (mukaanlukien FI-säännöt) pelitapaani on kuulunut olennaisena osana aktiviinen karvauspeli ylhäältä, voimakas hyökkääminen usein puolustuksen kustannuksella. Sillä tyylillä on tullut huteja mutta myös onnistumisia. Mielestäni kaikki suurimmat voittoni olen saavuttanut silloin kun olen uskaltanut hyökätä rohkeasti enkä silloin kun olen pelannut kilpikonnataktiikalla. Tietysti puolustuspelin saaminen balanssiin hyökkäyspelin kanssa auttaisi varmasti asiaa ja tasoittaisi suoritustasoa.

On hyvä muistaa, että KV-pelissä maalinteko on helpompaa kuin suomalaisessa. Suomalaisessa voi täydellisillä puolustusnäpäytyksillä pärjätä jopa parilla puolustajalla ajoittain, mutta kv-pelissä parin figuurin puolustuksen vastustaja murtaa helpohkosti jo kahdella figuurilla.

Puolustuksen ja hyökkäyksen välille pitää siis löytää sopiva tasapaino, joka ei ole sama kuin FI-säännöissä. Se vaihtelee myös vastustajasta riippuen. Selvästi kovempaa vastustajaa vastaan ei voi hyökätä riskillä, koska omissa soi silloin lähes aina.

KV-pelissä voi pallollisena ottaa riskejä nostamalla hieman lisäpelaajia ylös. Yli viidellä figuurilla ei käytännössä koskaan kannata hyökätä, jos ei ole ole erittäin hyvä pitämään palloa.

KV-pelissä on myös olennaista laittaa heti puolustuslinja kuntoon pallonmenetyksen jälkeen. Ollakseen järkevää pitää yläkarvauksen joko olla sopivassa paikassa, jossa vastustajan tila ja figuurit ovat vähissä, tai osua joka kerta alle puolen sentin päähän pallosta ja mieluiten pallon ja vastustajan figuurin väliin. Yleensä huippupelaajatkin, jotka laittavat käytännössä joka ainoan kerran karvauksen millin päähän, laittavat ensin linjansa kuntoon.

Nämä tiettyjä perusteesejä, joita kannattaa opetella. Aina on poikkeustilanteita, mutta ensin perusasiat kuntoon.

Toki aina on muistettava, että jokaista treenipeliä ei tarvitse pelata samalla ajatuksella, ja niissä voi kokeilla eri asioita. Pelistä pitää myös nauttia.

SouthernBoogieCat

Kiitos Vesa loistavista teeseistä KV-Subuun! Et olekaan Subun Raimo Summanen tai Vladimir Jursinov vaan "Tami" Tamminen! ;D

miku

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - lokakuu 07, 2010, 22:13:40
"Tami" Tamminen! ;D

aika rumasti sanottu sillä Vesahan vain yrittää auttaa..  :-\
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: miku - lokakuu 07, 2010, 22:26:37
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - lokakuu 07, 2010, 22:13:40
"Tami" Tamminen! ;D

aika rumasti sanottu sillä Vesahan vain yrittää auttaa..  :-\

Aurinkokuningas on kuitenkin aina aurinkokuningas.

Epis

Lainaus käyttäjältä: miku - lokakuu 07, 2010, 22:26:37
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - lokakuu 07, 2010, 22:13:40
"Tami" Tamminen! ;D

aika rumasti sanottu sillä Vesahan vain yrittää auttaa..  :-\
Saanko mä olla Saukkonen, ku Jutiksi en taivu?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

LainaaSaanko mä olla Saukkonen, ku Jutiksi en taivu?

Mun mielestä sä oot Jone Nikula
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen

Ja tässä Hönäyksen ehdottomia kestosuosikkeja. Toimii rentoutuksena ennen turnauksiin valmistautumista, eli parasta mahdollista taktista valmennusta, koska laulajan karisma tarttuu myös peliesityksiin subu-veralla:

http://www.youtube.com/watch?v=ENNMLcAfFOA

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 08, 2010, 00:02:10
LainaaSaanko mä olla Saukkonen, ku Jutiksi en taivu?

Mun mielestä sä oot Jone Nikula
Kiitos! Haluatko sä olla Asko Kallonen?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!