• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Kysymyksiä yhdistyksen uusista sivuista ja foorumista

Aloittaja Hönkki, kesäkuu 12, 2009, 12:13:48

« edellinen - seuraava »

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 17, 2011, 15:24:03
LainaaRankinglistat (kuten HeFin otteluohjelmat ja sarjataulukot) hallinnoidaan Excelissä, jossa on automaattisesti päivittyvät html-koodit kopioitavaksi www-sivuille. Rankingin ja sarjataulukoiden päivittäminen nettiin vie siis aikaa ehkä sen yhden minuutin sen jälkeen, kun olet syöttänyt uudet tulokset Exceliin ja painanut päivitä-nappulaa:
1) Kopioi html-koodi Excelistä.
2) Mene subu.fi -sivustolle (salasana on koneen muistissa).
3) Etsi päivitettävä sivu ja paina "Muokkaa artikkelia"
4)  Klikkaa "html" ja pääset käpistelemään html-koodia
5) Korvaa (paste) vanha taulukko uudella ja paina "update"
6) Paina "Tallenna"

jos siinä menee yksi minuutti, niin miksi ihmeessä et ole käynyt itse päivittämässä tuloksia ?
HeFin tulokset olen päivittänyt aina pelikertojen jälkeen nettiin. Rankinglistaa en ylläpidä joten en ole sitä myöskään nettiin ole päivittänyt. Työkalun päivityksen helpottamiseksi olen toki koodannut.

Jos viittasit turnaustulosten päivittämiseen, on se eri asia, sillä ne on varmaankin joka tapauksessa järkevintä uploadata nettisivuille pdf:nä ja sitten linkata.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 17, 2011, 15:24:03
Missä excelissä ovat rankinglistat ? En löydä dropboxista.
Dropbox/Subu ry/SUBU rankinglistat.xls. Tuo ei tosin näyttäisi olevan ajan tasalla oleva versio. Se lienee Makella.

Make

Rankinglista Exceli on tosiaan miun koneella.

Dropboxin käyttämisessä hankaluuksia, kun ((firman)) palomuuri ei salli yhteyttä. Yritän kotikoneelta viikonloppuna...

Epis

Hönkki (ja muut), testasin tuota uutta editoria ja sen avulla voi myös siirtää tiedostoja palvelimelle, eli ei tarvitse kikkailla Joomlan kautta. Tämän pitäisi nyt myös nopeuttaa ja ehkä helpottaa, kun monta asiaa voi tehdä samalla kertaa. jos tuon kanssa tarvitsee ohjeistusta niin olkaa yhteydessä, mutta alla pikainen ohje, kuinka homma tehdään:

1) Kirjaudu Joomlaan
2) Luo artikkeli / muokkaa vanhaa
3) Kirjoita turnauksen/linkin nimi, esim. SM-rankingkilpailu, Helsinki, 12.2.2011, SISU-turnaus
4) Maalaa teksti ja klikkaa 'Link' -painiketta (paperi, jonka edessä on ketju?)
5) Aukeavassa ikkunassa klikkaa 'Browse Server' ja klikkaile itsesi oikeaan kansioon
6) Oikeaan kansioon päästyäsi klikkaa 'Browse' -painiketta ja etsi koneesi syövereistä oikea tiedosto ja klikkaa 'Send it to server'
7) Kun tiedosto näkyy listalla, klikkaa sitä kerran (tiedoston oikean polun ja nimen pitäisi näkyä URL-kentässä
8) klikkaa OK ja nauti valmiista tuloksesta

Mikäli haluaa tehdä linkin ilman tiedoston siirtämistä omalta koneelta, niin jättää 6 -kohdan väliin.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

LainaaDropbox/Subu ry/SUBU rankinglistat.xls.

Löytyi ja oli näköjään Juhokin laittanut sinne aikaisemmin oman versionsa. Taisi olla liian helpossa paikassa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Juho

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 18, 2011, 10:57:12
LainaaDropbox/Subu ry/SUBU rankinglistat.xls.

Löytyi ja oli näköjään Juhokin laittanut sinne aikaisemmin oman versionsa. Taisi olla liian helpossa paikassa.
??? Mitä mä oon taas tehnyt?? En ainakaan mielestäni mitään rankinglistoja ???
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

Hönkki

LainaaMitä mä oon taas tehnyt?? En ainakaan mielestäni mitään rankinglistoja

tämmönen siellä on sinun nimissäsi laitettuna 27.1.2011

SUBU rankinglistat.xls
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 18, 2011, 12:52:26
LainaaMitä mä oon taas tehnyt?? En ainakaan mielestäni mitään rankinglistoja

tämmönen siellä on sinun nimissäsi laitettuna 27.1.2011

SUBU rankinglistat.xls
Juho on räplännyt rankinglistaa samaan aikaan jonkun toisen käyttäjän kanssa ja näin Dropboxiin on jäänyt molemmat versiot. Kyseessä on siis versionhallintaominaisuus, joka mahdollistaa monikäyttäjyyden, tuosta ei kannata murehtia. Poistin Juhon räpläykset.

Make


AriFerra

Onko jonkin otsikon alla lista tms. (peli)välineistä jotka yhdistys omistaa ja mahdollisesti myy?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - maaliskuu 10, 2011, 13:22:52
Onko jonkin otsikon alla lista tms. (peli)välineistä jotka yhdistys omistaa ja mahdollisesti myy?
Ei ainakaan toistaiseksi mun tietojen mukaan...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

mikma


Epis

Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

mikma

#27
korjasin subu.fi sivuilla subbuteo linkit Foosball Table Soccer:n linkin. on nykyään http://www.kikkeri.fi/

muistaakseni jossain topicissa joskus mainitsin naapuri yhdistyksen unohtaneen subu.fi:n. nyt näyttäisi olevan asia kunnossa ja heidän sivuston linkit sivulla on meidän sivu


korjaus myös fistf:n linkkiin

Epis

#28
Lainaus käyttäjältä: mikma - helmikuu 08, 2012, 19:24:17
korjasin subu.fi sivuilla subbuteo linkit Foosball Table Soccer:n linkin. on nykyään http://www.kikkeri.fi/

muistaakseni jossain topicissa joskus mainitsin naapuri yhdistyksen unohtaneen subu.fi:n. nyt näyttäisi olevan asia kunnossa ja heidän sivuston linkit sivulla on meidän sivu


korjaus myös fistf:n linkkiin
Kiitos Mikma!
Vaikka ette kysyneet, niin kerron kuitenkin.. Joomlan uusi versio (2.5) ilmestyi 24.1 ja vajaa viikko sitten päivitys 2.5.1. Päivitys ladattu ja uusi Joomla testiasennettu omalle koneelle uuden ulkoasupohjan kanssa, jota nyt sitten aletaan työstämään. Uuden pohjan demo löytyy täältä. Saas nährä mllaisen pläjäyksen tosta saa, mutta ilmoitelkaa jos mielestänne ollaan menossa täysin metsään.

Tarkennettu kuvaus täältä.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!