• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Epis

Joo, ei alunperin ollut tarkoitus jauhaa asiasta, mutta menihän tämäkin taas tähän pakkotoistoon. Pointtina tässä myös se, että vaikka paikalla olevat omaavat absoluuttisemman totuuden tapahtumista, niin miltä tämä saattaa vaikuttaa aloittelijoiden tai mahdollisten forumilla vierailijoiden silmään, jos pelaajat vuosien takaa tuntevat kanssa pelaajat saavat tilanteesta tälläisen kuvan.

No mutta ehkä se pöly alkaa pikku hiljaa laskeutua tai sitten homma vaan on hetken stabiili johtuen vain muiden paasaajien viikonlopun kiireistä ja jatkuu taas viimeistään yön pikkutunneilla. Eipä voi paljon muuta tehdä, kun odotella ja katsella myöhemmin uudestaan.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Porvoon turkkilainen

Aika diplomaattinen olen pyrkinyt olemaan ja edelleenkin haluan sopia. Jos jotakin suorapuheisuuteni harmittaa, niin harmittakoon. Edelleen toistan Pekkalalle kysymyksen: Miksi halusit tasata tilit ja kerro se yksityiskohtia myöten? Mielestäni muistissani ei ole mitään vikaa, joten sellaista tilannetta en muista, että sinun olisi pitänyt tasoittaa tilit. En pidä valehtelijoista.

Rossonero

#332
Kun nyt vihdoin selvisi syy kalastukseen on alla kysymys Hönkille. Tuon kalastuksen syyn (ja aiemman tapahtuman) kun olisi heti kertonut, olisi säästytty paljolta. En rupea enää asiaa sen enempää täällä käymään läpi, vaikka tuo antaisi siihen aihetta.

Hönkki:

Oletko valmis kantamaan vastuusi? Jäljet johtivat sylttytehtaalle tässä asiassa. En viitsi tarkentaa, koska sinun pitäisi tietää (minä tiedän ja muistan hyvin). Tiedän myös ettet jaksa lukea pitkiä tekstejä etkä perusteluja, joten mennään näin. Näinhän sinä haluat asiat hoitaa. Ei mennyt kuin muutama rivi.

Lisättäköön, että kyseisestä asiasta sinua kritisoin, perustelin kritiikkini ja kehotin hoitamaan asian kuntoon.

Rossonero

Pekkalalle (ja Benalille selostuksen) laitan yksityisenä asiasta, jahka kerkiän. Ehkä huomenna.

Lasse

Lainaus käyttäjältä: SUFC - kesäkuu 05, 2010, 19:39:51
Pointtina tässä myös se, että vaikka paikalla olevat omaavat absoluuttisemman totuuden tapahtumista, niin miltä tämä saattaa vaikuttaa aloittelijoiden tai mahdollisten forumilla vierailijoiden silmään, jos pelaajat vuosien takaa

:-\ Jep. t. Aloittelija

Rossonero

Toisaalta pitää muistaa, että tämä on HeSu-liigan höpötysotsikko, joten ei ole tarkoitettukaan ikkunaksi suomalaiseen subuun, vaan juri HeSun hiekkalaatikoksi, jossa saa toki viihtyessään vierailla...

Hönkkiä odotellessa...

Hysteerinen rage quittaaja

#336
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - kesäkuu 05, 2010, 19:44:24
Miksi halusit tasata tilit ja kerro se yksityiskohtia myöten?

Pahoittelen heti aluksi vastaukseni viivästymistä. Tänään oli työpaikkani läksiäiset, ja pääsin kunnolla koneen ääreen vasta nyt.

Minulla on periaate, että jos katson minua vastaan kalastetun, on myös minulla oikeus kalastaa. Sellaiset pelaajat, jotka eivät minua vastaan kalasta, en myöskään kalasta heitä vastaan. Esim. Kaitsu on muutamia kertoja kalastanut minua vastaan, mutta yhdessäkään pelissä ei ole tullut sellaista tilannetta, että kalastus olisi ollut niin merkittävä, että olisin katsonut tarpeelliseksi tehdä samoin, eli kalastaa myös. Yhdestäkään Kaitsun kalastuksesta ei ole tullut myöskään maalia, joka tottakai vaikuttaa tilanteeseen, ja tottakai ajankohta, jolloin kalastus suoritetaan. Lähes kaikki Kaitsun kalastukset ovat syntyneet pelin alussa, tai tilanteessa, jossa minulla on ollut selvä johto, eikä Kaitsu ole juurikaan hyötynyt kalastuksesta, vaan kalastus on ollut enemmänkin huumorimielellä suoritettu teko. Näihin olen myös itse suhtautunut huumorilla, tämän voi Kaitsukin vahvistaa. Hampaankoloon näistä ei ole minulle jäänyt mitään.

Kuten jo aikaisemmassa viestissäni mainitsin, minua jäi harmittamaan viime kauden peli, jonka voitit 2-1. Voittomaali syntyi 90. minuutilla muistaakseni McNaugtoninin toimesta. Itse maalihan oli komea, laitoit muistaakseni jostain keskialueelta pitkän syötön keskeltä läpi, johon jatkolla teit maalin. Tässä ei tietenkään mitään. Mutta tilanne joka edelsi tätä maalia, jäi minua kismittämään. Minulla ei ole mitään syytä valehdella, kerron vain sen mitä itse muistan, ja miten itse tilanteen koin. Cardiffilla oli pallo laidassa hallussa, lähellä sivurajaa, ja puolustajani oli mielestäni aika hyvin pallon edessä. Ei missään tapauksessa kiinni pallossa, mutta kuitenkin sijoittunut siten, että pallon pelaaminen keskelle oli käytännössä mahdotonta. Minulla irto-mv kentällä. Lähdit kuitenkin pelaamaan palloa, ja pallo meni puolustajani kautta yli. Sivuraja Cardiffille. Koska minulla oli irtomaalivahti kentällä, jouduin näpäyttämään sen sisään. Heitit sivurajan keskelle. Puolustajani ei päässyt väliin. Laitoit pitkän syötön, josta maali. Minulle jäi tästä käsitys, että pelasit pallon tahallisesti pakin kautta yli. Pahoittelen tässä vaiheessa syvästi, mikäli tämä ei ollut tarkoituksesi. Minulle vain jäi sellainen käsitys, koska peliaikaakin on suhteellisen vähän jäljellä. Maalintekoajaksi merkittiin muistaakseni 90min., mutta se oliko kyseessä viimeinen hyökkäys vai ei, siitä en voi olla varma, koska itse merkitsen kaikki sellaiset maalit jotka syntyvät kun alle 20s toista jaksoa on jäljellä, syntyneeksi 90min. Lisäksi kaikki viimeisellä hyökkäyksellä syntyvät maalit merkitsen syntyneeksi 90min., koska en käytä tyyliä esim. 90min.+1

Lisäksi minua harmitti viimeisessä liigapelissämme passiivisuutesi, ja verkkainen näpäyttelysi, koska minulle peli oli tärkeä, sinulle täysin yhdentekevä. Muutamia kertoja tiuskaisin hieman, kun katsoin että pyrit "pelaamaan aikaa", ja näin hermostuttamaan minua, koska tiesit että peli oli minulle tärkeä, ja pakkovoiton paikka. Aikaisemmissa kohtaamisissamme olin ollut havaitsevinani samanlaista "ajan peluuta". Tämä häiritsi minua, ja alkoi mennä hermot. Pyydän jälleen anteeksi, jos olen tulkinnut pelityyliäsi väärin, mutta tälläinen käsitys minulle jäi, enkä sille mahda mitään. Pelaat kuitenkin aivan erilailla muita vastustajia vastaan kuin minua, ja tästä syystä pelityylisi minua vastaan antoi ymmärtää, että tarkoituksesi oli "pelata aikaa". Minulla ei ole mitään tarvetta valehdella, miten olen asiat nähnyt ja/tai miten ne muistan. Mikäli minut kuitenkin tuomitaan ikuisiksi ajoiksi kalastajaksi tämän yhden episodin takia, pidän sitä epäreiluna. Minulla olisi ollut mahdollisuus kalastaa kulmapotkuja Hönkkiä vastaan pelatussa 1-1 päättyneessä liigapelissä vaikka kuinka monta kertaa olessani 1-0 johdossa, mutta en kuitenkaan näin tehnyt. Olisin voinut näin varmistaa 1-0 voiton, ja olla edelleen mukana mestaruustaistelussa hampaat irvessä. Hönkkiä vastaan käydyssä pelissä minulla olisi ollut viimeisellä hyökkäyksellä mahdollisuus pelata tilanne erilailla kuin sen pelasin, ja mahdollisuus jopa kalastaa. En kuitenkaan näin tehnyt. Petri on antanut ymmärtää, että hänellä on tuosta viime kauden pelistä erilaiset muistikuvat. Absoluuttista totuutta en voi vannoa, koska kaikki perustuvat omaan muistikuvaani ja siihen, miten asian koin ja näin. Pelistä ei ole olemassa videota, josta voisimme tilanteen uudelleen tarkistaa. Korostan edelleen, että minulla ei ole mitään sen kummempaa kaunaa Petriä kohtaan, mikä ajaisi minut tahallaan kalastamaan, ilman mitään syytä. Tiedän varsin hyvin sen mitä kalastuksesta seuraa, joten olisin hyvin tyhmä, jos lähtisin tähän aivan syyttä suotta. Mm. Petri on itsekin kalastusta aikoinaan harrastanut, paljon enemmän kuin minä, ja hän sen aikasemmassa postauksessaan myöntääkin. Haluasin kysyä Petriltä, mikä oli hänen motiivinsa kalastaa aikonaan, ennen kuin karsi nämä pois pelistään? En tarkoita nyt tätä yhtä väittämääni kalastusta, koska en voi olla 100% varma oliko sen tahallinen vai ei. Itse koin sen tahallisena. Aikaisempina kausina Petriltä on kuitenkin nähty ihan tahallisiakin kalastuksia. Kaitsun kohdalla tiedän että kalastukset ovat olleet myös tahallisia, mutta näistä ei ole selkeästi haettu hyötyä tai selkeää maalipaikkaa. Itsekin olen joskus vahingossa pelannut pallon vastustajan kautta yli rajan ( kalastus sekin ), mutta heti antanut pallon suosiolla takaisin vastustajalle, tai pelannut pallon siten, etten tilanteesta ole hyötynyt. Miksi olisin pelannut lajia 24 vuotta herrasmiessäännöillä, ja yhtäkkiä hylännyt ne täysin, varsinkin kun tiedän mitä näistä kalatuksista seuraa. Toisaalta "rangaistukset" muiden kalastajien kohdalla ovat olleet viimeaikoina täysin mitättömät.

Loppujen lopuksi en voi kuitenkaan enää muuttaa tapahtumia. Tein mitä tein, ja lopputulos oli tämä. En voi päättää sitä, mitä ihmiset minusta ajattelevat. Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä. Olen kuitenkin päättänyt vetäytyä lajin parista, koska katson etten pysty harrastamaan lajia kalastajan leima otsassa, saaden ikuisesti paheksuvia katseita osakseni. Olen menettänyt kanssapelaajieni kunnioituksen, ja ilman sitä en pysty lajia jatkamaan.  Kannan vastuun teostani, mutta toivon että jatkossa vastaavaan rikkomukseen syyllistyvät pelaajat pääsisivät hieman pienemmällä ryöpytyksellä. Itse jään subuhistoriaan 2000-luvun uutena SP:na.





Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Killer

Tämä megalomaanin jauhaminen on saanut jo sellaiset mittasuhteet, että pahoin pelkäämäni tilanne, jossa "hidas" jakautuu omiin kuppikuntiinsa ja alkaa pelata omia pikkusarjojaan, alkaa olla jopa lähellä. " Mä leikin vaan ton kanssa". Tämä ei auta pientä lajiamme. Mutta jos tämä on niin vakavaa touhua, ja pelaajien väliset suhteet niin tulehtuneet, sitten olkoon niin.

Itse tapahtumaan en ota tässä minkäänlaista kantaa; en ollut itse paikalla, joten kaikki se mitä olen kuullut, on toisten kertomaa.

Oma kantani/toiveeni on, että säännöistä puhuttaisiin mahdollisiman pian kasvotusten, selvitettäisiin kohtia, jotka meidän mielestämme sitä vaativat. Kenties löytäisimme jopa kaikkia jollain lailla tyydyttävän "yhteisen sävelen"
Mielestäni voisimme toimia kuten aikuiset parhaimmillaan kykenevät, ja suunnata katseet eteenpäin.

T: Jykä

Hönkki

LainaaHönkki:

Oletko valmis kantamaan vastuusi? Jäljet johtivat sylttytehtaalle tässä asiassa. En viitsi tarkentaa, koska sinun pitäisi tietää (minä tiedän ja muistan hyvin). Tiedän myös ettet jaksa lukea pitkiä tekstejä etkä perusteluja, joten mennään näin. Näinhän sinä haluat asiat hoitaa. Ei mennyt kuin muutama rivi.

Lisättäköön, että kyseisestä asiasta sinua kritisoin, perustelin kritiikkini ja kehotin hoitamaan asian kuntoon.

En tiedä ollenkaan mistä on kyse. Voit paljastaa kaikille. Jos se on jotain sellaista, että olen tehnyt suuren virheen ja se kyseenalaistaa paikkani PJ:na, niin siitä vaan. Liittykö tämä siihen kun kerran autossa sanoin, että sinä ja Tuuri saatte tehdä loput sääntöviilaukset, kun en itse enää jaksa keskittyä niihin ? 


LainaaOma kantani/toiveeni on, että säännöistä puhuttaisiin mahdollisiman pian kasvotusten, selvitettäisiin kohtia, jotka meidän mielestämme sitä vaativat. Kenties löytäisimme jopa kaikkia jollain lailla tyydyttävän "yhteisen sävelen"
Mielestäni voisimme toimia kuten aikuiset parhaimmillaan kykenevät, ja suunnata katseet eteenpäin.

Tämä on ainoa oikea tie. Meidän pitää nyt sääntöjen suhteen tehdä näin:
1) otetaan pohjaksi 90-luvun säännöt
2) katsotaan mitä muutoksia olemme tehneet uuden Hesun aikana
3) sitten äänestämme muutoskohta kerrallaan pidetäänkö muutos voimassa vai ei

Tämä on pakko hoitaa äänestyksellä, sillä jos alamme pelkästään keskustelemaan asioista kasvotusten, niin siitä keskustelusta ei tule loppua. Äänioikeutta joutuu hiukan miettimään, mutta lähtökohtaisesti ne jotka ovat olleet mukana yhdistyksen FI-toiminnassa viime vuosina.

Se ei toimi että sääntövaliokunta vaan päättää asioista. Parempi tapa on sellainen, että sääntövaliokunta esittää muutoksia ja sitten niistä äänestetään kaikkien kesken.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Hyvä idea ja voisin mielenkiinnosta osallistua, mikäli äänioikeus myönnetään. Ihan pienenä tarkennuksena, onko tämän tarkoitus määrittää säännöt Hesuun vai koko yhdistyksen FI-toiminnalle? Tässä voi tovi vierähtää, muuten olisin ehdottanut turnausta äänestyksen yhteyteen.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 06, 2010, 13:34:56
LainaaHönkki:

Oletko valmis kantamaan vastuusi? Jäljet johtivat sylttytehtaalle tässä asiassa. En viitsi tarkentaa, koska sinun pitäisi tietää (minä tiedän ja muistan hyvin). Tiedän myös ettet jaksa lukea pitkiä tekstejä etkä perusteluja, joten mennään näin. Näinhän sinä haluat asiat hoitaa. Ei mennyt kuin muutama rivi.

Lisättäköön, että kyseisestä asiasta sinua kritisoin, perustelin kritiikkini ja kehotin hoitamaan asian kuntoon.

En tiedä ollenkaan mistä on kyse. Voit paljastaa kaikille. Jos se on jotain sellaista, että olen tehnyt suuren virheen ja se kyseenalaistaa paikkani PJ:na, niin siitä vaan. Liittykö tämä siihen kun kerran autossa sanoin, että sinä ja Tuuri saatte tehdä loput sääntöviilaukset, kun en itse enää jaksa keskittyä niihin ? 

Miksi minun aina pitää tehdä ajatustyö, kun se ei edes yleensä kelpaa tai saa arvostusta?

Näe kerrankin vaivaa, ja käy ajatusprosessi läpi, ja yritä selvittää miten voisit olla asiasta vastuussa. Käy läpi kaikki mahdollisuudet ja näkökulmat.

Jos et siihen pysty, pidän jatkuvaa minun kritisoimistani (muita et koskaan kritisoi, pelkäätkö vanhoja tuttuja, vai onko se henkilökohtaista) täysin naurettavana.

Puheenjohtajuudessasi on huomattavasti vakavampiakin puutteita ja heikkouksia, mutta ne eivät kuulu tähän otsikkoon.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 06, 2010, 13:34:56Tämä on pakko hoitaa äänestyksellä, sillä jos alamme pelkästään keskustelemaan asioista kasvotusten, niin siitä keskustelusta ei tule loppua. Äänioikeutta joutuu hiukan miettimään, mutta lähtökohtaisesti ne jotka ovat olleet mukana yhdistyksen FI-toiminnassa viime vuosina.

Pakko kysyä puhutko nyt FI-säännöistä vai HeSusta. Taas menee vaihteeksi puurot ja vellit sekaisin. Tämä on HeSu-otsikko ja sinä puhut FI-säännöistä. Eikö yhdistys päätä tällaisista uusista linjauksista? Esim. Porvoossa ei nykysäännöissä ole tietääkseni mitään vikaa, kuten ei monella ole ollut HeSussakaan.

Aikamoista pelleilyä puheenjohtajalta.

Missasit myös yllättäen Jykän pointin, ja sen mitä minäkin olen ehdottanut jo useamman kauden ajan. Eli ennen kautta puhutaan, sovitaan eikä heti pelata. Ja käydään läpi epäselvyyksiä aiheuttavat tilanteet.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 06, 2010, 13:34:56Se ei toimi että sääntövaliokunta vaan päättää asioista. Parempi tapa on sellainen, että sääntövaliokunta esittää muutoksia ja sitten niistä äänestetään kaikkien kesken.

Pakko vaatia, että koska tämä on paras tapa, ehdotat tätä myös FISTF:n suuntaan. Siis nin, että kaikki pelaajat voivat osallistua äänestykseen.

Haluaisin  myös, että ilmoittaisit FISTF:n sääntöjä koskevissa kansainvälisissä sääntökeskusteluissa, että olet eri mieltä, mutta et jaksa lukea muiden jankkausta ja 500 sivua perusteluja. Ja samalla tuot esiin sen kuinka naurettavaa keskustelu, väittely ja perusteleminen ovat.

Haluan myös sinulta kirjallisen (ei havainnollistamista veralla) sääntökohdan sallitusta kontaktista 90-luvun säännöissä (saman tien, koska säännöt ovat kuulemma selvät ja vailla epäselvyyksiä). Oletan, että se ei ole lainkaan tulkinnanvarainen, ja odotan innolla säännön lukemista.

Haluan myös samanlaisen selvityksen kalastukseen liittyvästä säännöstä. Jos sellaista ei ollut, niin miksi ei jatkuvasti kalastettu? Oliko kenties kyse herrasmiessopimuksesta?

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 06, 2010, 13:34:56
LainaaOma kantani/toiveeni on, että säännöistä puhuttaisiin mahdollisiman pian kasvotusten, selvitettäisiin kohtia, jotka meidän mielestämme sitä vaativat. Kenties löytäisimme jopa kaikkia jollain lailla tyydyttävän "yhteisen sävelen"
Mielestäni voisimme toimia kuten aikuiset parhaimmillaan kykenevät, ja suunnata katseet eteenpäin.

Tämä on ainoa oikea tie. Meidän pitää nyt sääntöjen suhteen tehdä näin:

Ei Jykä tuota sinun 3 kohdan suunnitelmaasi tarkoittanut.

Miksi tämä on ainoa oikea tie? Perustele siten, että otat huomioon sen, että minä teen vastaperusteluja, jos se on mielestäni tarpeen. Sinun pitää pystyä tuo perustelemaan ja vastaamaan mahdolliseen kritiikkiin, jos sitä esität. Näin minä olen jokaisen esittämäni sääntökohdan kohdalla tehnyt.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: SUFC - kesäkuu 06, 2010, 13:56:57
Hyvä idea ja voisin mielenkiinnosta osallistua, mikäli äänioikeus myönnetään. Ihan pienenä tarkennuksena, onko tämän tarkoitus määrittää säännöt Hesuun vai koko yhdistyksen FI-toiminnalle? Tässä voi tovi vierähtää, muuten olisin ehdottanut turnausta äänestyksen yhteyteen.

Ei näitä äänestyksiä kannata tehdä. Rittää kun ajattelee mitä mieltä on asiasta. Jollain ihmisillä on kyky lukea ajatuksesi. He voivat sitten ilmoittaa faktoina mitä olisit äänestänyt, jos äänestys olisi järjestetty oikeasti.

Lisäksi ehdotan, että jokaisen liigan jokaiselle pelaajalle perustetaan ennen uuden kauden alkua "Anteeksi, olen pahoillani, tämä ei tule toistumaan" -tili , mihin jokainen voi ladata haluamansa määrän "KatumusAnteeksiantoPahoillaanOlo" -credittejä, joita voi sitten kauden aikana käyttää, jos ajautuu tilanteisiin, joissa tarvitsee jälkeenpäin selitellä ja pyydellä anteeksi jotain. Ainoana ehtona tässä olisi se, ettei tiliä voisi kauden aikana uudelleen ladata. Näin ollen jos alkukaudesta on joutunut paljonkin kuluttamaan credittejä, joutuu loppukauden olemaan aika varpaillaan, kun tili näyttää nollaa. Ehdotan että jokaiselle annetaan vaikka näin aluksi 10 credittiä. Mikäli tuntuu siltä, että määrää tulisi tarkentaa, niin voidaan sitten kesäisin kokoontua spirituaaliseen istuntoon jokainen omassa kodissaan, ja telepaattisesti keskustella asioista. Tulevaisuuden subun näen siten, että pelaajat istuvat lotusasennossa haluamassaan paikassa, esim. kotona. Pelaajan palkkaama avustaja matkustaa subujoukkue mukanaan kerholle, ja asettelee pelaajat kentälle managerin etukäteisohjeiden mukaisesti. Tämän jälkeen managerit ajattelevat pelaavansa subua, tekevänsä näpäytyksiä, hienoja kierteitä ja maaleja. Avustajat toimivat managerin ajatusten vastaanottajina ja selostavat vastustajan avustajalle mitä vastustaja kulloinkin tekee. Eli figuurit itsessään eivät liiku, vaan ainoastaan parantavat henkistä yhteyttä hieman kuin tukiasemat konsanaan. Peliajan jälkeen katsotaan, kumpi manageri on ajatellut enemmän tekevänsä laillisesti hyväksyttyjä maaleja, ja avustajat ilmoittavat pelin lopputuloksen. Herrasmiessäännöt vallitsevat tässäkin lajissa, ja on kiellettyä esim. ajatella tekevänsä maalin, jos toinen juuri ajattelee että irma on irti. Lisäksi sellaiset tilanteet joissa syntyy tulkinnallisia ajatuksia, ovat kiellettyjä.


Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

On aina helppo lyödä leikiksi.

Kyllä Pekkalakin voi osallistua ihan todelliseen keskusteluun ja vaikka vastata noihin sääntökysymyksiin vastata ne tänne kirjoittamalla.

Hönkki:

En ole sinua monista asioista viitsinyt kritisoida, koska teet paljon töitä, ja arvostan sitä. Minusta olet myös mukava tyyppi, jonka kanssa on kiva pelata ja jutella lajista.

Koska sinä et arvosta minun työtäni, ja olen jopa silmätikkusi ja ainoa, jota kritisoit (minä kritisoin kaikkia, jos on mielestäni syytä), en näe syytä jatkaa samaa linjaa.

Hovimestari

Roihuavien päreiden käryssä muistutan, että Puulla ei kyllä ollut enää mestaruus omissa käsissään Kokkospelissä. Maalieroni on sen verran hyvä, että 0-0 tasurikin Hönkkiä vastaan olisi riittänyt minulle mestaruuteen, vaikka Puu olisi voittanut sekä Hönäyksen että Jannen viimeisissä peleissään.

Mitä itse tapaukseen tulee, niin asiasta on noussut ehkä hiukan liian suuri haloo. Kyseessä oli tapakulttuuria rikkova kalastus, johon yhtenä motiivina oli varmasti Puun voitonnälkä, ja vaikka Kokkonen muistaakseni haistattelikin jotain kättelytilanteessa (pelihän ei jäänyt edes kesken), niin mies pysyi silti loppuun asti kunnioitettavan stoalaisena.