• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Porvoon turkkilainen

Toivon, että tämä asia sovitaan mahdollisimman pian ja muualla kuin täällä forumilla. Ikävää, jos yksi tällainen valitettava episodi pilaa tämän kaiken....

Rossonero

Joo, olin minäkin jo jättänyt asian. Kuten sanottua, kanisteri jäi silloin kotiin, vaikka oikaistavaa olisi ollut paljonkin, ja valmiksi kirjoitettuna. En viitsi kuitenkaan niitä lähettää. Uudempiin juttuihin vastaan kuitenkin.

Lainaus käyttäjältä: Benali - kesäkuu 04, 2010, 23:05:00
Tässä suora lainaus sääntökirjan sivulta 60:

Lainaus käyttäjältä: Suomen pöytäjalkapalloyhdistys ry.
(Subu ry.)
Subbuteo pöytäjalkapallon kilpailusäännöt hitaalle pelityylille
Versio 5.3
15.7.2008
Jokaisen pelaajan tulee kunnioittaa vastustajaansa. Rasistinen, loukkaava, uhkaava ja agressiivinen käyttäytyminen vastustajaa, tuomaria ja muita paikalla olevia kohtaan johtaa automaattisesti yhdistyksestä erottamiseen, mikäli pelaaja on yhdistyksen jäsen.

En vaadi kenenkään naulitsemista mutta säännöistä näköjään löytyy selkeä linjaus tälläiselle tapaukselle. Jokaisen varmaan kannattaa jatkossa muistaa miten asian laita on.

Samoiten on hyvä palauttaa mieliin muutama muu kohta:

Lainaa1.Sännöissä mainittua "kalastamista" pidetään lajin harrastajien parissa yleensä lajin luonteeseen kuulumattomana, ja yleinen mielipide "kalastamisen" suhteen on kielteinen ja sitä pidetään epäurheilijamaisena. Lajin säännöt eivät kuitenkaan kiellä "kalastamista", joten kukin pelaaja suhtautukoon tähän omalla tavallaan. Vahinkoja ja epäonnistuneita näpäytyksiä tapahtuu kaikille, ja tämän takia ei olekaan järkevää tuomita pelaajaa. Kyseessä on kuitenkin, vain ja ainoastaan, peli.

Lainaa1.Pöytäjalkapallo on herrasmieslaji. Suurin osa lajin harrastuksesta tapahtuu
kaveriporukassa. Tästä syystä suurin osa peleistä tulisi olla mahdollista pelata ilman tuomaria, ilman että syntyy tilanteita ja tulkintoja, jotka johtavat riitatilanteisiin.
Kuitenkin, jos mahdollista, olisi suotavaa että jokaiseen peliin nimetään tuomari, joka valvoo että lajia harrastetaan sääntöjen mukaisesti. Tämä takaa sen, että molmmat pelaajat voivat luottaa siihen, että peli etenee sääntöjen määräämällä tavalla. Kyseessä on kuitenkin, vain ja ainoastaan, peli.



HeSu ei pelaa kaikilta osin samoilla säännöillä. Jos et sitä tiennyt, niin miksi kommentoit? Noissa säännöissä muuten tietääkseni myös koko pelin kestävä lähes jatkuva aggressiivinen v...n huutelu luokitellaan rangaistavaksi. Kumpikohan maanantaina oli se, joka sitä teki? HeSussa se on sallittu jostain syystä, mutta joku raja siinäkin.

Pakko on myös kysellä Benalin motiivia tulla pitkän ajan päästä hämmentämään tänne. Et ollut paikalla etkä edes liigassa mukana. Mikä siis tänne toi, ja mistä syystä?

Aiemmin HeSussa on ollut todella törkeääkin, jopa kiusaamiseksi laskettavaa, "läpänheittoa" ns. heikompia kohtaan (voin valaista privana, jos ei joku muista). Myös esim. Seppo on heitetty fyysisesti ulos kerholta samalla haukkuen, on minulle usein kerrottu eri henkilöiden toimesta. Ja tämäkö on nyt joku maailmanloppu? Taitaa olla liian herkkä hipiä jollakin, tai sitten HeSussa on todella vastenmielinen hierarkia, jota en ilmeisesti ole halunnut nähdä.

Paikalla olivat pelin aikana Pekkala, Petri, Hönkki, Hovimestari ja Rossonero. Aika heikkoa on muiden tulla sanomaan mitä tapahtui. Minulta voi kysyä mitä mieltä olin. En viitsi tänne enempää ja tarkemmin siitä kirjoittaa.

Kyse tosiaan on vain pelistä. En vain oikein ymmärtänyt kumpaan suuntaan Benali nyt viittasi tuon pelin osalta.

Rossonero

Osallistun tietenkin kaikkiin mahdollisiin puuhasteluliigoihin hyvällä asenteella tunnelmoiden futiksesta, kokoonpanoista, tilastoista ja pelistä, ja vähät välittäen jos ei peli kulje tai häviän. Aion nauttia hienosta harrasteesta täysin siemauksin.

Porvoon turkkilainen

Minä osallistun myös ja varsinkin herramiessääntöjä kunnioittaen. Voitto hinnalla millä hyvänsä ei ole ikinä ollut mikään tärkeä juttu minulle. Tiikkajan, Hönkin, Vesan, Jykän ja Liesivaaran ja kanssa on tullut monta tilannetta, jossa tilanne ollaan nähty erilaisin silmin, mutta asia on sovittu saman tien. Ainuttakaan kalastusta näissä peleissä ei ole nähty, kuten ei minun ja Pekkalankaan aikaisemmissa peleissä.

Itse ainakinn osallistun näihin liigoihin myös jatkossa mukautuen sääntöihin ja ne, jotka eivät asioita halua sopia, niin se on heidän häpeänsä. Tekisi mieli sanoa, että hamekangansta ja sanon myös täysin huumorilla. Jos tästäkin joku hermostui niin hermostukoon.. Naisia en missään nimessä solvaa tolla hamejutulla, koska niin monta kertaa he ovat paljon järkeämpiä kuin me miehet

Porvoon turkkilainen

Sorry noi äskeiset kirjoitusvirheet. Nyt sammutan valot ja nukkumaan, niin jaksan huomenna vapaa-ajattelijoiden tilaisuuden ja kummitytön synttärit. En ole oikea kummi, koska en kuulu kirkkoon

Epis

Lainaus käyttäjältä: RossoneroAiemmin HeSussa on ollut todella törkeääkin, jopa kiusaamiseksi laskettavaa, "läpänheittoa" ns. heikompia kohtaan (voin valaista privana, jos ei joku muista). Myös esim. Seppo on heitetty fyysisesti ulos kerholta samalla haukkuen
Sanoo mies, joka on sivu kaksi taaksepäin dissannut omaa seurakaveriaan ja käskenyt minun olla "jaakkoilematta" ::) Miten Sepon ulosheitto liittyy tähän ja miksi otat sen esille kuulopuheiden perusteella, kun et ollut itse paikalla todistamassa tapahtunutta?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Benali

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 04, 2010, 23:54:08
Pakko on myös kysellä Benalin motiivia tulla pitkän ajan päästä hämmentämään tänne. Et ollut paikalla etkä edes liigassa mukana. Mikä siis tänne toi, ja mistä syystä?

Hmm...hämmentämään? Aika ajoin forumia lueskelen ja nyt satuin avaamaan sivuston tämän episodin aikoihin. Oletan että jos en saisi kirjoittaa avoimelle forumille mielipidettä asioista, se myös minulta evättäisiin. Kuten sanoin, en kommentoi asioita ketään henkilöä vastaan enkä kenenkään puolesta, tuon vain oman kantani julki tässä asiassa. Ilmeisesti kuitenkaan et toivo että näin tapahtuu, koska oma mielipiteeni asiaan on erilainen kuin sinun.

Ehkäpä osallistun ensi kaudella mukaan HeSuun jotta saan kertoa täällä oman mielipiteeni asioista, ilman että minun motiivini kyseenalaistetaan.

Se etten osallistunut sarjaan ei johdu siitä etteikö laji kiinnosta tai etten haluaisi pelata. Osallistumattomuuteni on muista syistä kiinni, mutta oletan että saan osallistua keskusteluun siinä missä muutkin? Tämä tapahtuma sotii kuitenkin sitä ilmapiiriä vastaan minkä takia lajia ylipäätänsä olen pelannut/pelaan.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 04, 2010, 23:54:08
Aiemmin HeSussa on ollut todella törkeääkin, jopa kiusaamiseksi laskettavaa, "läpänheittoa" ns. heikompia kohtaan (voin valaista privana, jos ei joku muista).

En muista.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 04, 2010, 23:54:08
Myös esim. Seppo on heitetty fyysisesti ulos kerholta samalla haukkuen, on minulle usein kerrottu eri henkilöiden toimesta.

Et voi tietää miten asiat on mennyt, et ole ollut paikalla.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 04, 2010, 23:54:08
Paikalla olivat pelin aikana Pekkala, Petri, Hönkki, Hovimestari ja Rossonero. Aika heikkoa on muiden tulla sanomaan mitä tapahtui.

Kommentoin tasan sitä mitä olen lukenut täältä eli kalastusta (se kai tapahtui?), forumilla haukkumista (luin omin silmin) ja myös osapuolten selostusta tapahtuneesta. Uskon että minulla on oikeus kommentoida muiden kirjoittamia tekstejä, vaikken mihinkään kilpailutoimintaan osallistunutkaan. Muutoin vaadin suljettua forumia johon pääsevät vain ne, jotka osallistuvat sarjoihin.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 04, 2010, 23:54:08
Minulta voi kysyä mitä mieltä olin. En viitsi tänne enempää ja tarkemmin siitä kirjoittaa.

Odotan viestiäsi.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 04, 2010, 23:54:08

Minulta voi kysyä mitä mieltä olin. En viitsi tänne enempää ja tarkemmin siitä kirjoittaa.

Mitä mieltä olit? Saa soittaa, laittaa privana tai sähköpostilla.


Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hönkki

Jätetään nyt kuitenkin Kokkonen rauhaan, kun on jo monta kertaa yrittänyt pyytää anteeksi. Toki hän pahasti kirjoitti, mutta se oli kuitenkin vain hetken kuohahdus ja patoutuneiden tunteiden mylväys (vähän kuten Puun kalakin). Minulla ei ole Kokkosta vastaan mitään enkä muista hänen koskaan vastaavaa tehneen. Kerrankos sitä sattuu itse kullekin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Itseäni hymyilytti tuo kalastuksiin liittyvä huomautus. ;D ::)
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Itseäni tässä nyt harmittaa vain se, että KOSKAAN aikaisemmin EI ole tälläistä kalapaliikkia syntynyt muiden toimesta tehdyistä kalastuksista. Kokkonen itse myöntää kalastaneensa myöskin, veikkaisin enemmän kuin minä, myös Kaitsu myöntää kalastaneensa, myös enemmän kuin minä, Jussinkin muistan aikoinaan olleen aika vilkaskin kalastaja, joskin on sittemmin jättänyt kalat pois, myös Ukko kalasti joskus aikoinaan muutaman kerran. Ovatko nämä mainitut henkilöt joutuneet samanlaisen tuomion kohteeksi? En usko. Olenko jotenkin eri asemassa kuin muut? Muut saavat kalastaa ilman mitään seuraamuksia, minä en ? Ja jos Rossoneron aikaisemmin kuvailemat tilanteet ovat hänen mielestään myöskin kalastamista, on myös Rossonero kalastanut, vaikkei myönnäkkään näin ikinä tehneensä. Tähän viittaukseen hän ei kuitenkaan kommentoi mitään, vaan ohittaa nämä viittaukset täysin. Rossoneron kuvailemat tilanteet, jotka hänen mielestään ovat kalastamista, ovat täysin jokapäiväisiä KAIKKIEN pelaajien peleissä. Näin myös Rossoneron mielestä Hovimestari, Hönkki, kesämesu ja Killer ovat myöskin siten kalastaneet. Miten eroaa tahallinen pysähtyneeseen palloon suoritettu kalastus, ja "tahallinen" jatkolaukauksella suoritettu kalastus? Kyselin tätä jo aikaisemmin, mutta Rossonero ei kuitenkaan ole tähän asiaan kommentoinut vieläkään.

Rossoneron viittaukset siitä, että hän "herrasmiehenä" jättäisi jatkon suorittamatta, jos pallo on valumassa kohti vastustajan figuuria ja on juuri osumassa vastustajan figuuriin ja näin aiheuttamassa hallinnan vaihtumisen eikä selkeää maalintekomahdollisuutta ole, on jalo AJATUS, mutta varsin paikkaansapitämätön väite. Jos Rossonero voisi nyt rehellisesti miettiä viimeistä liigaotteluamme, jossa King teki ensimmäisen jakson lopussa maalin kulmasta. Jos kelaat hieman taaksepäin, ja mietit millaisesta tilanteesta tuo kulma syntyi, niin on aika absurdia kirjoittaa täällä, että jätät jatkolauksen vetämättä noissa ylläkuvailemissani tilanteissa. Ainakin silloin jatko tuli, pallo pakista yli päätyrajan. Seuranneesta kulmasta teit Kingillä maalin. Kuten Puppe kommentoi asiaa heti seuraavaksi, näitä jatkoja harrastavat KAIKKI, myös sinä. Osa on täysin refleksejä, ja loistavia maalintekoyrityksiä, kuten omasikin oli. Sinun on kuitenkin turha luoda imagoa, että olet jotenkin erityisen enemmän "herrasmies" kuin muut. Täysin samallalailla voit itse myöhästyä sektorin yli ajatuvasta syötöstä kuin muutkin, ja jatkat vaikka pallo on jo ajatumassa vastustajalle, kuten Puppe omassa vastauksessaan selvästi kertoi.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

brfcboy

Avaan kyllä nyt salaisen arkkuni vaikka en ole missään liigassa mukana mutta poistakaa viestit jos ei saa "turistina"kirjoittaa vaan pitää kuulua johonkin liigaan että saa edes nykyään kirjoitella.

Kyllä on mennyt käsittömäksi kun yhdestä kalastuksesta nykyään subu ura joudutaan lopettamaan,mitäh eikö saa enää edes tunteitakaan näyttää liigassa kiroilla ja antaa tunnekuohujen tulla.  

Toista se oli 90luvulla kun jatkuivat sarjat vaikka muistan kun Esim Jan grasten esim heitti koko liverpoolin joukkueen seinään kun hävisi pelin jollekkin,
olen itsekkin tainnut niin tehdä.
tai se kun Marko air hyypiä teki liigamatsissa vikalla hyökkäyksellä pakkini kautta maalin ja ei ollut tuomaria, ehey ei silloin  tarvittu sain kyllä loppuviikon tatin otsaan mutta seuraavalla viikolla jo paiskattiin kättä hymyssä suin.

Tai sumputin puolustukseni 11pelaajalla rankkualueen sisään, ehey auttanut tuuri nosti yli ja turpaan tuli 8-0 silloinkin vaan hymyiltiin.
Myös silloin  kun leikin Bruce Leetä maunulan kerholla ja pelkässä harkkapelissä tuuria vastaan, tunteeni saivat vallan ja kiehui nuoruuden innossa yli, ja potkin kerhon oven sisään, ehey ei pelkoakaan että oisi minut poltettu roviolla.
Myös kun olin tuomarina ja ratkaisin muistaakseni em mestaruuden kohtalon tuomiollani vielä taisin muuttaa tuomiota hetiperään ei,ei silloinkaan mitään huonoa verta ollut matkassa niinkuin nyt tuntuu kaukaa katsoen touhussa olevan.

Maunla-aikaan pelejä oli kiva pelailla kun tunnelma oli kaikkien kesken hyvä pienet vittuilut kuuluivat vaan kuvaan mutta ei niitä enää ensi kerralla muisteltu saati sitten käyty läpi lanka-puhelimessa tai kirjeitse,silloin jos joku asia painoi uskallettiin vielä jutella naamat vastakkain ja kertoa mikä mieltä painoi vai eikö mikään, nykyään vaan forumit täynnä suolletaan tekstiä ja välillä tuntuu että jengi on kännissä kun yö aikaan kirjoittelee ja muutenkin pidetään mölyt mahassa ja sitten vasta kotona avaudutaan forumeilla tai tuijotetaan hemmetin sääntökirjaa kuin lakikirjaa joka hemmetin pykälää, Maunula-aikaan pelit rullas, säännöt oli vuodet samoja ja mikä tärkeintä kavereiden kesken fiilis oli kiva ja tuntui että kuului osana joukkoon

Ei tähän voi muuta sanoa kuin:
http://www.youtube.com/watch?v=-FiP3B3ipeY

taidan jatkaa vain subbuteon pelaamista Amiga500:sen tietokonepelillä niin järjettömäksi tämä on mennyt nykyään.

Hysteerinen rage quittaaja

#312
Pahoittelen kiroilullani ja agressiivisella pelityylilläni = huutamisella aiheuttamaani mielipahaa niille, joihin se on nyt syvästi vaikuttanut. Myös kesämesu ja Killer "huutavat", lujempaa kuin minä, eikä se ole Rossoneroa ainakaan koskaan haitannut, tai että hän olisi siitä koskaan valittanut. Olen pelannut samalla tyylillä 24 vuotta, ja nyt ensimmäisen kerran kuulen, että yhtäkkiä se haittaa. Pyrin olemaan yhteydessä Olarin kirkkoon, jotta voisimme saada mahdollisuuden pelata lajia hautajaisten, häiden, ristiäisten ja muiden menojen aikana, jotta nämä valitettavat tunnekuohut ja "huutaminen" pysyisivät edes jotenkin siedettävissä rajoissa. Paikallinen kanttori on luvannut viihdyttää pelaajia maalimusiikilla NHL:n tyyliin. Tuemme paikallista nuorisojärjestöä vuokraamalla albat peliasuiksi 10€ / peli. Jatkoajat ja rp-kisat laskutetaan erikseen. BJ:lle käytössä oma hupullinen KKK malli.

Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

#313
Kehoitan kaikkia lajin harrastajia perehtymään alla olevaan sivustoon, jos tuntuu ettei ole faktat hallussa

http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/kalastus_riista_porot/vapaa_ajankalastus/mita_lupia_tarvitsen.html

Ehdotan sääntövaliokuntaa ottamaan huomioon sivustolla olevat rajoitukset, jotta vältytään jatkossa turhilta agreilta ( foorumilla ).
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

Eikös Tuuri sanonut olevansa Moikipäässä? Tällä ei siis mitään keskustelua rikastuttavaa vaikutusta ole, mutta korostettu teksti sopii teemaan ja on tähän aikaan hauska, aamulla tuskin enää...

Moikipää (ruots. Molpe) on kalastajakylä Korsnäsin kunnan pohjoisosassa Pohjanmaan maakunnassa. Se mainitaan ensi kerran Moikipe -nimisenä vuonna 1490. Asukkaita on noin 550 ja osa heistä saa elantonsa kalastuksesta. Moikipäällä on myös turkistarhausta. Kylässä on kyläkauppa, pankki, huoltoasema  ja ruotsinkielinen koulu. Kylän edustalla olevassa saaristossa (Molpehällorna) oli Ilmatieteen laitoksen sääasema  1973-1992. Kylässä pidetään myös Söu Rock -festarit.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Moikip%C3%A4%C3%A4
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!