• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hönkki

LainaaKala Maija kolmosen roska-astiat tyhjenetään huomenna puolilta päivin. Jos joku kaipaa pientä PUUHASTELUA kesäksi, niin sieltä voi käydä kaivamassa. Mm. Exeterissä OLI muutama ihan hyväkin pohja.

Siis hetkinen hetkinen. Exeter ihan oikeasti paskana.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Benali

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07
Olisiko tämä Tuurin mestaruuden menetys ollut oikein esim. Kaitsun ja Benalin mielestä?

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07
Oli lähellä ratketa. Puu olisi ehkä vienyt ennen Tuuria. Hönkin tasuri Puun kanssa vei kuitenkin mahdollisuuden mestaruuteen ennen vikoja pelejä.

Tiedät varmaan ettei olisi ollut. Mutta olisiko kyseistä kalastusta tapahtunut jos se olisi oikeasti ratkaissut mestaruuden akselillla Pekkala/Tuuri? Tuskinpa. Ehkäpä tuo oli helpompi toteuttaa koska mitään ihmeellisiä seurauksia tuolla ei pitänyt tulla. Nyt kuitenkin ikävä kyllä tuli.


Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07
Herrasmeslajissa myös noudatetaan herrasmiessääntöjä pelatessa. Olin paikalla, ja ymmärrän myös Petrin reaktion. Vanhana futismiehenä tiedät, että jos joku tulee nappulat edellä polveen, niin suutut varmasti, vaikka tuomari hoitaisikin tehtävänsä. Sellainen uranlopetustaklaus ei kuulu lajin henkeen. Säännöthän sen sallivat tietyllä sanktiolla, joka on mahdollisesti vain punainen kortti ja yhden pelin pelikielto. Olisit varmasti vihainen, vaikka meni ihan sääntöjen mukaan. Vielä kun tuon siirtää puulaakitasolle, jota meidän puuhastelumme käytännössä on, niin tappeluhan siitä syntyisi, vaikka kotiin voisi lähteä ilmankin.

No nyt on turha vetää mitään tappotaklauksia tähän mukaan. Käsittääkseni kerholla ei kuitenkaan mitään käsiä oltu katkomassa, vai oliko minimies vaarassa?

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07
Futiksen säännöissä ei ole muistaakseni kielletty kaatumistakaan, mutta silti se tuntuu ottavan koville, kun hyökkääjä kaatuu rankkarialueella ja saa rankkarin. Kysehän on tuomarin mokasta. Pelaaja ei tehnyt mitään väärää, jos vain kaatui. Olisiko tässäkin samanlaisesta reilun pelin normista kyse?

No nyt löytyi parempi esimerkki.

Sallin filmaamisen vastustajalle, koska sallin sen myös omalle joukkueelle. Harrastan myös itse. Mutta nyt kuitenkin puhutaan täysin eri asioista minun kohdalla. Puhutaan lajista jossa olen valmis tekemään kaikkeni voittamisen eteen, ja sitten lajista jossa en todellakaan tee kaikkea mikä sijaitsee harmaalla alueella. Mutta en myöskään tuomitse jos joku käy subussa harmaalla alueella, koska silloin se antaa suostumuksen myös itselleni siinä koitoksessa käydä hieman "viivan" väärällä puolella. Futiskentällä tämä tarkoittaisi jatkuvaa piilossa repimistä, ärsyttämistä, filmaamista jne. mutta kuten sanoin, noita harrastan jatkuvasti, koska niin harrastaa 99% muistakin pelaajista. Kun tuon viivan yli astuu, on hyvä muistaa ettei voi valittaa jos itse kärsii seuraamuuksista. Näin ilmeisesti tässä tapauksessa kävi eli aiemmin toinen osapuoli oli fisustamista harrastanut joten edelleen pidän tuota täysin oikeutettuna.

Mainitaan nyt vielä että ketään en ole ikinä kentällä tahallisesti vahingoittanut.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07
Petrin haukkumisen ja syyllistämisen voisi myös lopettaa, etenkin jos ei ole ollut paikalla. Peli oli painostavin ja ehkä negatiivisimmin latautunut peli, jota olen pitkään aikaan todistanut. On sitä ennenkin aika pahoja suusta päästetty. Jos vanhoja muistellaan, niin on myös hyvä muistaa, että Seppo on jopa heitetty kerholta ulos, mutta ei silloin tainnut kukaan sanoa heittäjälle, että olisit vain lähtenyt kotiin, kyse on herrasmieslajista.

Jos mielestäni ei ole oikein vittuilla päin naamaa kerholla eikä forumilla niin toki saan sen varmaan myös kertoa? Oli käsittääkseni toinen postaus koko aihetta liipaten, joten mielestäni en ole edes vielä asiaa maininnut. Luin kuitenkin muutamat haukkumasanat forumilta jotka eivät minun mielestäni kuulu tämän lajin ympäristöön.

Sepon ulostamisen aikaan en ole ollut paikalla enkä edes syytä tähän en nopeasti mietittynä muista. Toki jos joku kertoo tarinan, voin kertoa kantani ja paremman ratkaisumallin vastaavanlaisen tilanteen hoitamiseen jatkossa.


Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07
Nyt tuntuu siltä, että uudempi tulokas, jota osa ei kunnolla tunne, on eri asemassa kuin vanha pelaaja.

Kyse ei ole siitä onko uudempi vai vanhempi pelaaja. Luulisi aikuismaisen käytöksen riittävän, koska nyt ei mitellä hikisinä viheriöllä eikä kepin kanssa kaukalossa. Kyse on kuitenkin siististä sisälajista, jossa useimmat ovat mukana vain hauskanpidon merkeissä. Jos säännöissä on joku porsaanreikä minkä takia kärsii vääryyttä, voi tähän asiaan hakea muutosta muutoinkin kun haukkumalla vastustajan rotaksi jne. Tälläisellä episodien jälkeen on vaikea löytää lajille uusia harrastajia. Aikanaan itse ajauduin lajin pariin nimenomaan hyvän hengen ansiosta, enkä muista tälläistä kanssapelaajan haukkumista aiemmin.

Ja mainitsen nyt vielä erikseen että en puolusta/tuomitse täällä ketään tiettyä henkiloä, nyt vaan sattuivat nämä naamat olemaan pöydän äärellä. Samaa mieltä olisin asioista, vaikka pöydän ääressä olisivat olleet Tuuri ja Janne.

Benali

#287
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 03, 2010, 02:10:21
LainaaKala Maija kolmosen roska-astiat tyhjenetään huomenna puolilta päivin. Jos joku kaipaa pientä PUUHASTELUA kesäksi, niin sieltä voi käydä kaivamassa. Mm. Exeterissä OLI muutama ihan hyväkin pohja.

Siis hetkinen hetkinen. Exeter ihan oikeasti paskana.

Veikkaisin että kyllä. Tuskinpa muuten olisi viestitellyt että PSV enää pystyssä kun melkein kaikki muut saaneet lekasta. Toki voi olla että mulle taas syötetään espoolaista huumoria, mitä toki hieman epäilen.

Epis

Rossonero..

Mielestäni Puu on saanut liian suuren suitsutuksen osakseen tekemällä yhden kalastuksen, joita monet muut (minä mukaan lukien) ovat viljelleet huomattavissa määrin enemmän ja "selvinneet" osasta tilanteista ilman minkäänlaista itkua vastustajan puolelta. Puu on myös yksi näistä pelaajista, joka ei jaksa itkeä jokaisesta kokemastaan kalastuksesta.

Enemmän itseäni häiritsee tässä tapauksessa vastustajan käyttäytyminen (oli se kuka tahansa), sillä lautapelistä tämän tasoisten agrojen vetäminen ei ole ihan sitä totutuinta käytöstä. Monet pelaajat ovat pettyneet ja ehkä suuttuneet jostain pelitilanteesta, mutta käytös on silti pysynyt hillitymmissä rajoissa. Minusta on osittain käsittämätöntä, että tälläinen toiminta sivutetaan päänsilityksin siinä vaiheessa, kun ensin on herjattu K-18 tekstillä päin naama ja tämän jälkeen vielä julkisella forumilla, kunhan kaveri on tämän jälkeen pari dumaavaa kommenttia luettuaan tajunnut pyytää edes anteeksi. Tällä kertaa kyseessä vielä sattui olemaan hallituksen jäsen, joka nyt voi jollekkin tarkoittaa esim luottamustoimea, mutta tämäkin seikka lakaistiin maton alle samalla kun yhden kalastuksen tehnyttä kaveria vastaan vaan heitettiin vettä myllyyn. Vaikka aikaisemmin mainitsemani maalivahdin lainaamattomuus -episodi on pölyyntynyttä historiaa, niin jos mietin sitä tunnetilaa ja tästä johtunutta solvailua ja vielä lisään siihen kalastuksella hävityn ottelun niin huhhuh..

Kalastuksia tekee jokainen tässä lajissa, se on todettu täällä jo moneen kertaan ja useamman pelaajan toimesta. Toiset fisset vaan sattuvat olemaan sallitumpia, kuin toiset ja tästä syystä olisi mukava saada kaikkia näitä tilanteita koskeva sääntö, joka ainakin vähentäisi näistä saatua hyötyä. Samalla jos itse edelleen viljelen kalastuksia huomattavasti enemmän, kuin muut niin varmaan kerän suurimman osan noista nytkin vellovista agroista itseeni, sillä en ole vastaavaa suitsutusta kokenut aiemminkaan ja vaikka kokisin niin mielestäni se olisi paljon oikeutetumpaa, kuin tässä tapauksessa. Kirjoituksistani on myös varmaan käynyt selkeästi ilmi, että minua ei juurikaan hetkauta asiasta saamani palaute (tätä ei pidä tulkita asenteelliseksi haistatteluksi eikä mitenkään henkilökohtaisesti). Samalla olen valmis kokemaan mahdolliset kostamiset, joita aiemminkin on viljelty enkä tunne tarvetta tai edes oikeutta itkeä näistä edellä mainituista syistä.

Tässä vaiheessa iltaa/yötä/aamua (mikä tää on?) alkaa tuo artikulointi töiden ohessa olemaan suht yksitoikkoista, joten ehkä pystyn vielä tarvittaessa rikastuttamaan forumia uusilla lauseilla ja perusteluilla huomenna muutaman tunnin nukuttuani.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 03, 2010, 01:25:07


Kritiikki oli kovaa. Ei toki henkilökohtaista

Ei toki, ei tietenkään. Ei se siltä kuulostanutkaan...

Olisin voinut Hönkkiä vastaan kalastaa joka tilanteesta, ja varmistaa näin 1-0 voiton. Teinkö näin, en.

Amazonin viidakoista löytyy vielä pari eristettyä heimoa, jotka eivät vielä tiedä, kuinka kalastin. Kaikille muille se on jo selvinnyt, joten viimeisenä toiveena pyydän, jos se minulle suodaan, että edes he saisivat elää ilman tätä tietoa. Viimeiset hatulliset saapuivat perille, joten enää ei valitettvasti mahdu. Löytyykö muista vastaavista "tilanteista" foorumilta vastaava ryöpytys? En ainakaan ihan heti löytänyt. Mutta ymmärrän toki. Subu on herrasmieslaji, jossa julkisesti voidaan sitten foorumilla dissailla jälkikäteen kaikki asiaan kuuluvat henkilöt ja lyödä kaikki faktat pöytään todisteeksi. Mitä SYVEMMÄLLE tämä keskustelu etenee, sitä enemmän uskon vahvasti siihen, että Maunulan aikainen fiilis on kuollut, ja on syytä vaihtaa maisemaa.




Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Porvoon turkkilainen

Eikö tämän jutun vois antaa oikeasti jo olla. Ikävä kyllä kyseisessä matissa herrasmiessäännöt unohtuivat ja sama koski myös kommenttejani, jotka totta kai menivät yli, mutta sitäkään en jaksa enää loputtomiin jankata, koska ihan aidosti olen siitä harmissani. Mutta jos joku, joka ei ole edes ollut paikalla ja haluaa siitä edelleen minua syyllistää, niin se on mulle aivan sama. Jannea lainaten, että eiköhän lopeteta tämä jankkaaminen ja jos jotakin tässä on, niin ihan mielelläni juttelen asiasta ihan asiallisesti Pekkalan kanssa joko puhelimessa tai kasvotusten. Luulenpa, että sitä kautta tämä juttu on helpompi jättää taka-alalle.

Kaikki puheet pisteiden luovuttamisesta ja Sm-pokaalin palauttamisesta voidaan myös täysin unohtaa.

Mielestäni tämän muutaman kauden mitä olen pelannut, niin asiat ovat menneet ihan hyvin ja uskon myös, että asiat menevät jatkossakin niin. Oudolta tuntuu, jos joku väittää, että en olisi muka pyrkinyt herrasmiesmäisyyteen näiden kausien aikana....

Hönkki

Puu on pyytänyt anteeksi. Kokkonen on pyytänyt anteeksi. Asia on heidän kesken silloin selvitetty ja se on tässä oleellisinta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

brfcboy

Forum on myrkyttänyt subun/Facebook on myrkyttänyt elämän
saatanallisia molemmat
olen puhunut:
Aamen

Epis

Lainaus käyttäjältä: brfcboy - kesäkuu 03, 2010, 22:38:56
Forum on myrkyttänyt subun/Facebook on myrkyttänyt elämän
saatanallisia molemmat
olen puhunut:
Aamen
Ja tän takia resetoin sun passun ;D  ??? ::) ???
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Paljon olisi kommentoitavaa ja jopa oikaistavaa, mutta vanha pyromaani jättää kerrankin kanisterin kotiin. Heitin vain tämän korkillisen...

Ja sitten jotakin ihan muuta:

Pitäisikö HeSussa luopua laattapohjien, tai ennen kaikkea pro-pohjien (myös sureshot, advantage jne.), käytöstä kokonaan. Hasbron laattapohjat ja 3D:t voisivat mennä läpi, jos halutaan, mutta siihen raja.

Hovimestari taisi tämän heittää ilmoille maanantaina kotimatkalla.

Hasbroihin ja 3D:henkin ehdottaisin kuitenkin puuhastelu-hengessä Blatterin ajamaa 6+5 ratkaisua (toki eri ongelmaan, vaikka ehkä myös Sepp pelaa suomalaista). Siis ainakin 5 HW/LW -pohjaa kentällä samaan aikaan.

Omista jengeistäni tämä koskisi erityisesti Sevillaa, Pupella Mallorcaa ja myös Porto on nyt koko-Hasbro, kuten Kaitsun Staffordkin (jonka kohdalla poikkeuslupa myönnettäköön tarvittaessa).

Epis

Mulle ihan sama millä kukakin pelaa, mutta menisi enemmän yksiin tuon keijo-säännön kanssa. Tämä tosin olisi yksi rajoite lisää ja rajoitteita vastaan olen ennenkin puhunut. Oma Staffordini on viimeksi laukannut kentällä Arabian neitsytmatkalla, joten itseeni tämä tuskin kauheasti koskisi.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

En osallistu tulevalla kaudella Hesu-liigaan.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Benali

#298
Tässä suora lainaus sääntökirjan sivulta 60:

Lainaus käyttäjältä: Suomen pöytäjalkapalloyhdistys ry.
(Subu ry.)
Subbuteo pöytäjalkapallon kilpailusäännöt hitaalle pelityylille
Versio 5.3
15.7.2008
Jokaisen pelaajan tulee kunnioittaa vastustajaansa. Rasistinen, loukkaava, uhkaava ja agressiivinen käyttäytyminen vastustajaa, tuomaria ja muita paikalla olevia kohtaan johtaa automaattisesti yhdistyksestä erottamiseen, mikäli pelaaja on yhdistyksen jäsen.

En vaadi kenenkään naulitsemista mutta säännöistä näköjään löytyy selkeä linjaus tälläiselle tapaukselle. Jokaisen varmaan kannattaa jatkossa muistaa miten asian laita on.

Samoiten on hyvä palauttaa mieliin muutama muu kohta:

Lainaa1.Sännöissä mainittua "kalastamista" pidetään lajin harrastajien parissa yleensä lajin luonteeseen kuulumattomana, ja yleinen mielipide "kalastamisen" suhteen on kielteinen ja sitä pidetään epäurheilijamaisena. Lajin säännöt eivät kuitenkaan kiellä "kalastamista", joten kukin pelaaja suhtautukoon tähän omalla tavallaan. Vahinkoja ja epäonnistuneita näpäytyksiä tapahtuu kaikille, ja tämän takia ei olekaan järkevää tuomita pelaajaa. Kyseessä on kuitenkin, vain ja ainoastaan, peli.

Lainaa1.Pöytäjalkapallo on herrasmieslaji. Suurin osa lajin harrastuksesta tapahtuu
kaveriporukassa. Tästä syystä suurin osa peleistä tulisi olla mahdollista pelata ilman tuomaria, ilman että syntyy tilanteita ja tulkintoja, jotka johtavat riitatilanteisiin.
Kuitenkin, jos mahdollista, olisi suotavaa että jokaiseen peliin nimetään tuomari, joka valvoo että lajia harrastetaan sääntöjen mukaisesti. Tämä takaa sen, että molmmat pelaajat voivat luottaa siihen, että peli etenee sääntöjen määräämällä tavalla. Kyseessä on kuitenkin, vain ja ainoastaan, peli.


Porvoon turkkilainen

No, tätä juttua kun tunnutaan jatkavan, niin jatketaan sitten. Parasta on se, että suurimmat hämmentäjät ovat niitä, jotka eivät edes olleet paikkalla. Maanantaina paikallaolleilta voi myös kysyä, että kuka pelasi agressiivisesti... mut joka tapauksessa ollaan Pekkalan kanssa aikaisemminkin montakin peliä pelattu jopa kadestaan eikä mitään tällaista niissä ole tapahtunut, vaan pelit ovat olleet erittäin reiluja. Saattaa olla, että tämä peli meni miten meni ehkä väsymyksestäkin johtuen.

Ylilyöntejä tapahtui, mikä on valitettavaa, mutta täytyy muistaa, että kaikkihan olemme ihmisiä. Mielestäni sovinto on yksi parhaista asioista, mitä ihminen pystyy tekemään. Tässä tapauksessa en halua muuta kuin sopia asian. Vittumaista lopettaa kausi näin ja vittumainen kesän alku myös.

Mut voi huoletta erottaa ja asioista tietämättömät voivat pulla suussa mussuttaen huudella niin paljon kuin haluavat. Toki, jos asia kiinnostaa näin paljon, niin mulle voi lähettää privana meiliä osoitteeseen: petrixspana@hotmail.com.