• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hysteerinen rage quittaaja

#240
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 02, 2010, 01:00:23

Oman pään kalastuksen vertaaminen loppuminuuttien hyökkäyspään kalasteluun on kyllä väkinäistä



LainaaEli siis kalastusta ei ole olemassakaan? Tuohan tarkoittaa sitä. Tiedät itsekin vallan hyvin mikä on selvä kalastus ja mikä ei, eikä tuo ole kenellekään ollut mahdoton oppia.

Puolustaja väittää että oli kalastus, hyökkääjän mielestä ei, ja tuomaria ei ole. Kumman sana ratkaisee?
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 02, 2010, 01:21:03
Mnusta myös osa jatkovedoista on juuri tällaisia (pallo on osumahetkellä 1-2mm päässä suoraan pallon ja maalin välissä olevasta pakista. Ei se ole maalintekoyritys vaan kalastus.

Nyt on kyllä pakko sanoa, että et voi olla tosissasi tuon viimeisen lauseen kanssa??
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

#242
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 01, 2010, 11:13:17

Tottenham-Manchester City 3-3 (2-1)
0-1 Barry 6.
1-1 Modric 41.
2-1 King 45.+1
3-1 Crouch 62.
3-2 Barry 65.
3-3 Bellamy 83.
varoitus: Huddlestone (T) 44.



Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 02, 2010, 01:21:03

Mnusta myös osa jatkovedoista on juuri tällaisia (pallo on osumahetkellä 1-2mm päässä suoraan pallon ja maalin välissä olevasta pakista. Ei se ole maalintekoyritys vaan kalastus.

Eikö kulman aiheuttanut tilanne ( = jatkolaukaus ) ollut juurikin identtinen?

Jos luin kirjoittamasi tekstin oikein, oliko kyseessä mielestäsi siis

a)



vai

b)

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 02, 2010, 02:02:26

Ei noissa ole mitään epäselvää, jos tilaa mihinkään muuhun kuin kalastukseen ei ole. Jos näen, että syöttö menee kohti vastustajaa, eikä tilaa maalinteolle ole, en vedä. Ei sitä ole vaikea nähdä tai tulkita.


Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Puppe

LainaaMnusta myös osa jatkovedoista on juuri tällaisia (pallo on osumahetkellä 1-2mm päässä suoraan pallon ja maalin välissä olevasta pakista. Ei se ole maalintekoyritys vaan kalastus.

Tämä on "kalastus" jota näkee joka ainoalla pelaajalla. Jokainen itse tietää ja tuntee tilanteessa että syöttö karkaa ja ainoa vaihtoehto on nopea jatko, josta seurauksena todennäköisesti kulma. Ja tämä on ollut kaikkien hyväksymää. Lisäksi näkee hyökkäyspäässä melkoisen tiukkoja tilanteita, joissa on ohut siivu hyökkääjän ja pakin välissä mutta silti yritetään maalia. Näissä onkin sitten oikeastaan omantunnon kysymys kuittaako tilanteen vastustajalle vai yrittääkö kulmasta maalia, jos veto epäonnistuu ja menee kulmaksi. Varsinaisia kunnon/törkeitä kalastuksia en mielestäni tällä kaudella ole nähnyt ollenkaan, toki en paljon ole pelaamassa ollutkaan mutta sehän on aivan loistavaa!!! Mutta jos tuota säännöksi asti aletaan vääntämään niin se täytyy miettiä tosi tarkkaan miten se tehdään...
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hysteerinen rage quittaaja

#244
Lainaus käyttäjältä: Puppe - kesäkuu 02, 2010, 09:46:57
Mutta jos tuota säännöksi asti aletaan vääntämään niin se täytyy miettiä tosi tarkkaan miten se tehdään...

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 02, 2010, 02:02:26

Ei noissa ole mitään epäselvää. Ei sitä ole vaikea nähdä tai tulkita. 




http://www.youtube.com/watch?v=KsS0cvTxU-8&feature=related




http://www.youtube.com/watch?v=GqH21LEmfbQ
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - kesäkuu 02, 2010, 10:17:53jos olis yhtään miestä, niin vois edes sen tunnustaa, että maanantain pelissä teki tahallisen kalastuksen pysähtyneeseen palloon
en ollut paikalla, mutta eikös Puu alkuperäisessä viestissään kalastuksen tunnustanut? Ainakin itse ymmärsin näin ja ihan ekan kerran lukemisen pohjalta. Enemmän tässä ihmetyttää angsti ja agroominen ja varsinkin, kun itsekin olet kalastuksia kylvänyt olivatpa ne kostoksi tai muuten vaan.

Nyt voisi taas kaikille todeta, että mikäli kalastusta ei ole kielletty säännöissä on se kirjoitettujen sääntöjen pohjalta täysin sallittua toimintaa. Jos joku tästä ottaa minkä tahansa kokoisen herneen hajuelimeensä niin voi voi. Kuten on jo todettu niin jokainen kalastaa ja se on kiistämätön fakta, mutta tämän pelin kohdalla tapoja on useita ja toiset näköjään sallitumpia kuin toiset. Itse lasken nämä kaikki kuitenkin kalastuksiksi ja tästä syystä en pode huonoa omaa tuntoa kalastaessani enkä itke jos minua vastaan kalastetaan.

Edelleen, jos nyt kauden ollessa tauolla ehditte hetkeksi pois nojailemasta itkumuuriin niin tehkää se sääntö, joka kieltää sen kalastamisen tai vie hyödyn pois, mutta tehkää se niin, että se kattaa KAIKKI tavat ilman mahdollisuutta tulkinnallisiin ristiriitoihin, jotka puolestaan lisäävät väittelyä ja pahaa oloa. Mutta jos ette halua täysin kuolettaa hitaan pelaamista maan laajuisesti niin tehkää tämä rajaus pelkästään koskemaan elitismi-HeSua, vaikka onneksi suurin osa näistä vuosittaisista "mitä tekis? no muutetaanpa sääntöjä" -karkeloista ei ole ehtinyt ainakaan toistaiseksi koskettaa, kun sisäistä sarjaa.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - kesäkuu 02, 2010, 10:17:53
Ensinnäkään tuo viime kaudella tehty maali Cityä vastaan ei todellakaan ollut kalastus, vaan sain keskialueella muistaakseni riistettyä pallon, josta heitin pitkän syötön ja McNaughton teki jatkolla maalin.

No, mitkään tuon rotan pelleilyt ei enää kyllä millään tavalla yllätä, kun rupeaa vielä tuollaista skeidaa keksimään. Jos olis yhtään miestä, niin vois edes sen tunnustaa, että maanantain pelissä teki tahallisen kalastuksen pysähtyneeseen palloon, mutta sitä on huutavalta idiootilta turha odottaa. 



Olenko kiistänyt etten kalastanut ? En. Vahvoja sanoja hallituksen jäseneltä. Itse maali ei ollut kalastus, vaan sitä edeltävä tilanne, jossa hallinta vaihtui, oli. Allekirjoittanut kiittää Cardiffin manageria ystävällisistä kommenteista, ja lopettaa HeSu uransa tähän postaukseen.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Porvoon turkkilainen

Kieltämättä nuo nimittelyt olivat aika mauttomia. Joka tapauksessa muistan sen meidän viime kauden ottelun ja tiedän, että tahallaan en ole siinä ottelussa yhtäkään tilannetta kalastanut. Mut joo, eiköhän anneta tämän asian olla. Nuo äskeiset kommentit jo hävettävät, nyt kun tunnekuohu on taas laantunut. Mun puolesta se edellinen viestini voidaan poistaa.

Eiköhän käydä asia mielummin läpi jossakin muualla kuin täällä forumilla tai nyrkkeilykehässä. Pyydän noita kommenttejani anteeksi.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - kesäkuu 02, 2010, 11:17:40
Kieltämättä nuo nimittelyt olivat aika mauttomia. Joka tapauksessa muistan sen meidän viime kauden ottelun ja tiedän, että tahallaan en ole siinä ottelussa yhtäkään tilannetta kalastanut. Mut joo, eiköhän anneta tämän asian olla. Nuo äskeiset kommentit jo hävettävät, nyt kun tunnekuohu on taas laantunut. Mun puolesta se edellinen viestini voidaan poistaa.

Eiköhän käydä asia mielummin läpi jossakin muualla kuin täällä forumilla tai nyrkkeilykehässä. Pyydän noita kommenttejani anteeksi.
Niitä omia viestejään voi ihan itsekin modata halutessaan. Aika vahvaa tunnekuohuilua yhden pelin tiimoilta ja vahvaa ilmaisua Hallituksen jäseneltä. En tiedä, mutta toivon ettei anteeksi pyytely tullut myöhässä...

Itse harkitsen Hesusta pois jäämistä näiden käsittämättömien solvausten pohjalta. Vanha 90-luvun lopulla vallinnut avoin ilmapiiri alkaa olemaan enää vain kultainen muisto nuoren näpsyttelijän muistikuvissa. Silloin ei ollut tälläistä vääntöä ja perseilyä ja asiat hoidettiin veran ääressä kasvotusten. Olenkohan tulossa vanhaksi, kun kirjoittelen "silloin ennen kaikki oli toisin" viestejä? Anyways, jään odottamaan sääntökikkailun päätöstä lyömään viimeisen naulan HeSu-arkkuuni.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - kesäkuu 02, 2010, 11:17:40
Kieltämättä nuo nimittelyt olivat aika mauttomia.
Pyydän noita kommenttejani anteeksi.

Aivan sama  >:( .  Hallituksen jäsen on mielipiteensä sanonut kerholla ja nyt julkisesti. Naulitsit minut jo ristille, jonka varmasti ansaitsin. Kärsin rangaistustani kuin mies. Avaamalla sanallisen arkkusi ja sen aiheuttaman julkisen häpäisemiseni mukanaan tuomaa rangaistusta kärsin kuolemaani astin, ilman subua. Kuten itse aikaisemmin kirjoitit, joku RAJA.

Allekirjoittanut kiittää anonyymisti kaikkia lajin parissa kohtaamiaan henkilöitä, joista toiset enemmän, toiset vähemmän, ovat tuoneet lajin pariin sen vaatimaa taitoa ja sympaattisuutta. En olisi koskaan uskonut sanovani näitä sanoja, mutta itse jatkan eläkepäivieni viettoa mahdollisimman kaukana tästä nykysuuntauksesta, jossa ei ole mitään RAJAA.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Porvoon turkkilainen

Kyllä minä myönnän, että tämä karkasi minulta täysin käsistä. Eiköhän ole parempi, että tämä asia sovitaan ja sitä kautta saadaan unohdettua. Mutta jos sovinto tuntuu liian vaikealta, niin se on sitten oma asiasi. Eikä mulla mitään sinua vastaan todellakaan ole, mutta ikävä kyllä kadotin jotekin järkeni, kun avasin tämän forumin ja näin nämä keskustelut. Olis vaikka odottanut puoli tuntia ennen kuin vuodatukseni kirjoitin

Mut voi erottaa hallituksesta. Huonosti meni : D Mutta vakavasti, niin ikävä olla tällaisessa episodissa.

Hönkki

Olen 20 tuntia lukematta foorumia ja täällä ollaan aivan hajalla.

Nyt ensiksikin

1) Lopetetaan Puun tuomitseminen. Tuo yksi tilanne meni miten meni. Valitettavaa, mutta se oli päähänpisto. Puulla on ollut tuhansia muitakin mahdollisuuksia kalastaa, mutta ei ole kalastanut.

2) Ehdotan sääntömuutosta. Käytännössä tulee olemaan hyvin vaikeaa määritellä mikä on tahallinen kalastus ja mikä ei. Jossain todella pienessä porukassa se voisi onnistua, mutta ei missään nimessä koko yhdistystä kattavissa säännöissä. Tulkintaeroja tulisi kuitenkin niin paljon.

Sen sijaan ehdotan että kaikista kalastetuista erikoistilanteista otetaan hyöty pois muilla keinoin. Tähän on kaksi mahdollisuutta:
a) kalastaja ei saa sijoitusnäpäytyksiä, kalastuksen uhri saa sijoitusnäpäytykset
b) kalastaja ei saa tehdä maalia jatkolaukauksella kalastetusta erikoistilanteesta

tai vaikka sekä a) ja b)

maalivahdin torjumia vetoja ei lasketa kalastuksiksi.

Ja noin yleensäkin koitetaan rauhoittua.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#252
Miksi kalastukset pitäisi kitkeä sääntömuutoksilla pois? Eiväthän ne ole esikuvalajissakaan kiellettyjä. Jos FI-sääntöjen halutaan muistuttavan oikeaa futista niin minusta kalastusten pitäisi olla sallittuja. Onhan KV-säännöissäkin kalastaminen sallittua eikä kukaan nosta siitä mitään meteliä. Oikeassakin futiksessa vastaavasta tilanteesta maalin päästänyt joukkue ei missään nimessä olisi nostanut vastaavaa meteliä. Päinvastoin, he olisivat itse tehneet samoin vastaavassa tilanteessa. Vaikka en pelaakaan enää FI-säännöillä otan kantaa tähän väittelyyn: jyrkkä ei kalastuksen kieltämiselle.

SouthernBoogieCat

#253
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 02, 2010, 12:12:46
Olen 20 tuntia lukematta foorumia ja täällä ollaan aivan hajalla.

Nyt ensiksikin

1) Lopetetaan Puun tuomitseminen. Tuo yksi tilanne meni miten meni. Valitettavaa, mutta se oli päähänpisto. Puulla on ollut tuhansia muitakin mahdollisuuksia kalastaa, mutta ei ole kalastanut.

Olen täysin Puun puolella. Miksi häntä morkataan? Mitään väärää ei ole tehty. Nykysäännöt eivät kiellä kalastamista - eivätkä toivottavasti tulevatkaan. Hienosti toimittu! Jokainen järkevä pelaaja (väitän että myös tästä tilanteesta suivaantunut vastapuolikin) olisi tehnyt saman vastaavassa tilanteessa.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 02, 2010, 12:12:462) Ehdotan sääntömuutosta. Käytännössä tulee olemaan hyvin vaikeaa määritellä mikä on tahallinen kalastus ja mikä ei. Jossain todella pienessä porukassa se voisi onnistua, mutta ei missään nimessä koko yhdistystä kattavissa säännöissä. Tulkintaeroja tulisi kuitenkin niin paljon.

Sen sijaan ehdotan että kaikista kalastetuista erikoistilanteista otetaan hyöty pois muilla keinoin. Tähän on kaksi mahdollisuutta:
a) kalastaja ei saa sijoitusnäpäytyksiä, kalastuksen uhri saa sijoitusnäpäytykset
b) kalastaja ei saa tehdä maalia jatkolaukauksella kalastetusta erikoistilanteesta

tai vaikka sekä a) ja b)

maalivahdin torjumia vetoja ei lasketa kalastuksiksi.

Ja noin yleensäkin koitetaan rauhoittua.

Jos nuo  sääntömuutokset menevät läpi olen todella onnellinen että lopetin FI-säännöillä näpsyttelyn jo vuosi sitten koska muuten tekisin sen heti jos yo.  säännöt menevät läpi.

Hönkki

LainaaJos nuo Hönkin ehdottamat sääntömuutokset menevät läpi olen todella onnellinen että lopetin FI-säännöillä näpsyttelyn jo vuosi sitten koska muuten tekisin sen heti jos yo. naurettavat säännöt menevät läpi.

aha
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses