• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hovimestari

Kun koko nopean rankingiä katsoo, niin hesulaiset ovat:

5   Kari Hakkarainen   225,5
8   Vesa Kouvonkorpi   158,5
14   Jaakko Wälmä   62,25
15   Timo Ekholm   59,25
18   Mika Tuuri   49,5
28   Tommi Hujala   5,5

Tuon perusteella vaihtoehdot ovat siis joko Wälmä tai Hujala, kun itse en pääse, jollei sitten haluta ostaa vahvistuksia kansainväliseen tyyliin kuten "oikeissa" pöytäjalkapallomaissa tehdään. Kiinnittämättömiä isoja nimiä Suomessa taitavat olla vain Tiikkaja, Seppo ja Heikonen, kun Kokkonen ilmoitti eilen olevansa enemmän tai vähemmän Kurvin venkuloita.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Zinga - lokakuu 13, 2009, 08:14:00
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 12, 2009, 23:31:30lähdemmekö hankkimaan Helsingin ulkopuolisia vahvistuksia ?
Ja sehän ei olisi Suomen vanhimmalta ja suurimmalta seuralta mitenkään noloa...

Ikävä kyllä suomalainen subu on siirtynyt tuohon tyyliin kaikkien muiden seurojen (nousukasseurat) osalta (mitä lie korruptiorahaa käytössä), joten HeSun on ehkä pakko tehdä samoin. Kehityksen suunta on valitettava, mutta se ei ole HeSun valitsema suunta.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - lokakuu 13, 2009, 09:08:46
Kun koko nopean rankingiä katsoo, niin hesulaiset ovat:

5   Kari Hakkarainen   225,5
8   Vesa Kouvonkorpi   158,5
14   Jaakko Wälmä   62,25
15   Timo Ekholm   59,25
18   Mika Tuuri   49,5
28   Tommi Hujala   5,5

Tuon perusteella vaihtoehdot ovat siis joko Wälmä tai Hujala, kun itse en pääse, jollei sitten haluta ostaa vahvistuksia kansainväliseen tyyliin kuten "oikeissa" pöytäjalkapallomaissa tehdään. Kiinnittämättömiä isoja nimiä Suomessa taitavat olla vain Tiikkaja, Seppo ja Heikonen, kun Kokkonen ilmoitti eilen olevansa enemmän tai vähemmän Kurvin venkuloita.

Hovimestarin lisäksi ymmärsin, että Jaakkokaan ei joukkuekisaan olisi tulossa. Tällöin vaihtoehdot ovat vähissä. Hujalakin olisi enemmän kuin epävarma saapumisen suhteen. Joudumme ehkä joko jättämään väliin tai ottamaan vahvistuksen.

Seppo takaisi meille ehkä luovutusvoittoja, mutta ainoa mahdollinen olisi Tiikkaja, koska Heikonen ei juuri koskaan ole kehissä. Tiikkaja voisi mielellään pelatakin noissa kemuissa. Saku on myös ilman seuraa.

Itse asiassa täytyy sanoa, että joukkuekisan pitäisi melkein olla kolmen joukkueilla, koska silloin saataisiin enemmän seuroja mukaan. Esim. Porvoolla ja HeSulla olisi varmasti helpompaa saada kolme mukaan. Lisäksi silloin Lappeenrantaan voisi perustaa oman seuran, joka pääsisi mukaan jne.

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Rossonero
Lainaus käyttäjältä: Zinga
Lainaus käyttäjältä: Hönkkilähdemmekö hankkimaan Helsingin ulkopuolisia vahvistuksia ?
Ja sehän ei olisi Suomen vanhimmalta ja suurimmalta seuralta mitenkään noloa...
Ikävä kyllä suomalainen subu on siirtynyt tuohon tyyliin kaikkien muiden seurojen (nousukasseurat) osalta (mitä lie korruptiorahaa käytössä), joten HeSun on ehkä pakko tehdä samoin. Kehityksen suunta on valitettava, mutta se ei ole HeSun valitsema suunta.
Ööö, mihinköhän viittaat noilla muilla seuroilla? Minulla ei tule yhtään mieleen. Eikö HesUssa ole ihan riittävästi pelaajia vaikka kahteen joukkueeseen? En nyt ihan tarkkaan tiedä, ketä HesU:n jäsenistöön kuuluu, mutta eikö Tuurin listasta puuttunut mm. viime vuoden SM-pronssimitalisti? Myös tietty sininen uhitteli viime vuonna kovasti olevansa HeFissä kärkisijoilla tällä kaudella. Yksi HesU:n mainitsemattomista pelaajista taisi olla HeFi-kaudella 07-08 kolmen Sisun nykyisen pelaajan edellä sarjataulukossa. Niin, no eihän tuosta nyt joukkuetta SM-kisoihin kasaan saa...

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 13, 2009, 11:03:37
Itse asiassa täytyy sanoa, että joukkuekisan pitäisi melkein olla kolmen joukkueilla, koska silloin saataisiin enemmän seuroja mukaan. Esim. Porvoolla ja HeSulla olisi varmasti helpompaa saada kolme mukaan. Lisäksi silloin Lappeenrantaan voisi perustaa oman seuran, joka pääsisi mukaan jne.
Itse asiassa muuten hyvä idea, mutta silloin se ei olisi (todellinen) joukkuekisa. Asiasta on mm. hallituksessakin keskusteltu ja ainakin oma kantani on, että jos joukkueita ei saada kasaan, niin sitten ei mitään joukkueiden SM-kisoja pelata. Joukkuekisaan voi osallistua myös kolmella pelaajalla.

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Zinga - lokakuu 13, 2009, 11:11:21
Joukkuekisaan voi osallistua myös kolmella pelaajalla.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Yksi ottelu suoraan luovari?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

LainaaMitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Yksi ottelu suoraan luovari?

joo

LainaaÖöö, mihinköhän viittaat noilla muilla seuroilla?

En nyt ole aivan varma mihin Rossonero viittaa, mutta ihan faktahan on se, että Lynxissä on pelaajia Heinolasta, Jyväskylästä, Naarajärveltä, Lappeenrannasta ja Helsingistä. Suuri osa heistä on toki Heinolasta lähtöisin, mutta tämän hetkiset kolme parasta eivät ole koskaan (tietääkseni) asuneet Heinolassa. Minusta tämä on ok. Miksi siis Hesussa ei voisi olla pelaajia muista kaupungeista, kun meillä ei kuitenkaan ole nopean pelaajia kovin montaa ? Jussi ei pelaa kv-säännöillä ja ei muutenkaan ole koskaan viikonloppuisin vapaa. Muutkaan hesulaiset eivät nyt vaan ole niin kovin kiinnostuneita kv-säännöistä.

Jaakon kanssa hyvä ratkaisu voisi olla vaihtomiehen rooli ja päästää hänet jossain sopivassa kohdassa peliin, jos siis meillä olisi 5 pelaajaa.


Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

AriFerra

Vihjasiko joku, että Kokkonen olisi Kurvissa?
Kurvi ei kai osallistu KV-kisoihin (ainakaan joukkue)?

Eiköhän tuo Petrin nikkikin täällä jo edellytä, että aletaan käymään neuvotteluja Turkkilaisen liittymisestä PSKn riveihin...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Hönkki
En nyt ole aivan varma mihin Rossonero viittaa, mutta ihan faktahan on se, että Lynxissä on pelaajia Heinolasta, Jyväskylästä, Naarajärveltä, Lappeenrannasta ja Helsingistä. Suuri osa heistä on toki Heinolasta lähtöisin, mutta tämän hetkiset kolme parasta eivät ole koskaan (tietääkseni) asuneet Heinolassa. Minusta tämä on ok. Miksi siis Hesussa ei voisi olla pelaajia muista kaupungeista, kun meillä ei kuitenkaan ole nopean pelaajia kovin montaa ? Jussi ei pelaa kv-säännöillä ja ei muutenkaan ole koskaan viikonloppuisin vapaa. Muutkaan hesulaiset eivät nyt vaan ole niin kovin kiinnostuneita kv-säännöistä.

Jaakon kanssa hyvä ratkaisu voisi olla vaihtomiehen rooli ja päästää hänet jossain sopivassa kohdassa peliin, jos siis meillä olisi 5 pelaajaa.
Minä olen antanut itseni ymmärtää, että Lynx on nykyään enemmän maakuntajoukkue kuin varsinaisesti heinolalainen joukkue. Kukaan ei ole sanonut, ettei HesU:lla saisi olla muita kuin HesUlaisia pelaajia. Noloahan se toki vain olisi.

Onko meillä muuten mitään rajoitusta ulkomaalaispelaajien määrälle?

Porvoon turkkilainen

Onko meillä muuten mitään rajoitusta ulkomaalaispelaajien määrälle?
[/quote]

Sen verran paljon kalan kertsilläkin pyörii ulkomaalaispelaajia, että siihen on pakko määrätä joku rajoitus. Välttämättä ei ole hyvää mainosta muille pöytäpelien harrastajille, jos Hesun joukkue vaikkapa vuoden päästä on täysin togolainen.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 13, 2009, 11:03:37ymmärsin, että Jaakkokaan ei joukkuekisaan olisi tulossa.

Olet ymmärtänyt väärin. Olen tulossa joukkuekisaan mikäli minut joukkueeseen valitaan joka ei ole omissa käsissäni vaan HeSun isojen herrojen.

Hovimestari

Hakkarainen-Kouvonkorpi-Ekholm kai tekevät lopullisen päätöksen, koska ovat HeSussa eniten nopeaa pelaavat/pelanneet pelaajat ja muodostavat joka tapauksessa joukkueen rungon. Itse kyllä suosin Jakea kisajoukkueeseen, mutta jos halutaan (kerrankin) kilpaurheilla tosissaan, niin rekrytointi on tietysti ymmärrettävää.

Ulkomaalaisten pelaaminen SM-kisoissa on evätty, jos luin oikein kilpailusäännöt. Toistaiseksi niissä ei ole mitään ns. regionaalisia rajoituksia.

miku

tähän tosiaan tarkennus että TFC Lynx EI ole heinolalainen joukkue. pelaajista tosiaan tasan yksi asustelee tällä erää heinolassa (en laske tähän nyt nevalaista ja hannukkaa mukaan kun eivät ole ilmeisesti aikoihin näpytelleet).

niin ja ei kai lappeenrannastakaan saisi kuin kahden miehen joukkueen..
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Zinga - lokakuu 13, 2009, 11:11:21
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 13, 2009, 11:03:37
Itse asiassa täytyy sanoa, että joukkuekisan pitäisi melkein olla kolmen joukkueilla, koska silloin saataisiin enemmän seuroja mukaan. Esim. Porvoolla ja HeSulla olisi varmasti helpompaa saada kolme mukaan. Lisäksi silloin Lappeenrantaan voisi perustaa oman seuran, joka pääsisi mukaan jne.
Itse asiassa muuten hyvä idea, mutta silloin se ei olisi (todellinen) joukkuekisa. Asiasta on mm. hallituksessakin keskusteltu ja ainakin oma kantani on, että jos joukkueita ei saada kasaan, niin sitten ei mitään joukkueiden SM-kisoja pelata. Joukkuekisaan voi osallistua myös kolmella pelaajalla.

Niin, onko se todellisempi joukkuekisa, jos yksi ottelu luovutetaan? Mielestäni aina pitää ottaa huomioon lajin tilanne, ja ainakin minusta olisi hienompaa pelata kisat vaikka viidellä seuralla kuin kolmella. Olisi hieman aidompi tunnelma. Lappeenrantakin olisi oma seuransa, joka olisi myös vain hienoa. Pelataan sitten ihan todellisesti, kun meillä on hieman enemmän pelaajia. On aika vaikeaa saada tarpeeksi porukkaa pelaamaan molempina viikonloppupäivinä, ja suurimmalla osalla yksilökisa menee edelle.

Olisikohan Zinga tätä mieltä, jos sisulla ei olisi neljää pelaajaa? En nyt sano, että HeSu ei saisi neljää kasaan, mutta jos ei saisi, niin ei varmaan osallistuisi, ja sitten ei olisi kuin kaksi joukkuetta.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - lokakuu 13, 2009, 12:17:34
Minä olen antanut itseni ymmärtää, että Lynx on nykyään enemmän maakuntajoukkue kuin varsinaisesti heinolalainen joukkue. Kukaan ei ole sanonut, ettei HesU:lla saisi olla muita kuin HesUlaisia pelaajia. Noloahan se toki vain olisi.

Alkuperäinen Lynx oli selvästi tietty ydinporukka, joka laajeni, koska lappeenrantalaisilla ei ollut omaa seuraa. Ihan sama tilanne kuin HeSulla vaikkapa Tiikkajan suhteen.

Mitenkäs se Kaitsun muiluttaminen Espooseen? Siinä vietiin suoraan pelaaja toiselta seuralta.

Mielestäni nuo ovat olleet ok, mutta on turha ihmetellä, jos HeSu hankkii pelaajan muualta. HeSu on ja pysyy ennen kaikkea suomalaisen subun lippulaivana.

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - lokakuu 13, 2009, 16:14:51
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 13, 2009, 11:03:37ymmärsin, että Jaakkokaan ei joukkuekisaan olisi tulossa.

Olet ymmärtänyt väärin. Olen tulossa joukkuekisaan mikäli minut joukkueeseen valitaan joka ei ole omissa käsissäni vaan HeSun isojen herrojen.

Cardiffin otsikossa kirjoitit näin:

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - toukokuu 13, 2009, 19:54:54
... Mielestäni Subu ei ole joukkuelaji vaan puhdas yksilölaji ja minun puolestani saa sellaisena pysyä ...

Tästä kai vedin tuon johtopäätöksen.

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - lokakuu 13, 2009, 18:53:20
Hakkarainen-Kouvonkorpi-Ekholm kai tekevät lopullisen päätöksen, koska ovat HeSussa eniten nopeaa pelaavat/pelanneet pelaajat ja muodostavat joka tapauksessa joukkueen rungon. Itse kyllä suosin Jakea kisajoukkueeseen, mutta jos halutaan (kerrankin) kilpaurheilla tosissaan, niin rekrytointi on tietysti ymmärrettävää.

Tässä on asian ydin. Jaakko voisi hyvin olla joukkueessa mukana, ja ainakin jos Porvoo osallistuu, niin pelata vaikka kokonaisen pelin. Jos halutaan pelata voitosta, on pakko rekrytoida Tiikkis, koska Liikkis ei pelaa nopeata.

Toki kyse on hieman myös siitä, pitääkö HeSun herrasmiesmäisesti tarjota Tiikkajalle mahdollisuus pelata joukkuekisassa.

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - lokakuu 13, 2009, 18:53:20Ulkomaalaisten pelaaminen SM-kisoissa on evätty, jos luin oikein kilpailusäännöt.

Näin on. Eliothan ei myöskään saanut pelata SM-kisoissa.

Lainaus käyttäjältä: miku - lokakuu 13, 2009, 21:27:43
niin ja ei kai lappeenrannastakaan saisi kuin kahden miehen joukkueen..

Jaa, onko Karra lopettanut?

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Rossonero
Lainaus käyttäjältä: Zinga
Lainaus käyttäjältä: Rossonero
Itse asiassa täytyy sanoa, että joukkuekisan pitäisi melkein olla kolmen joukkueilla, koska silloin saataisiin enemmän seuroja mukaan. Esim. Porvoolla ja HeSulla olisi varmasti helpompaa saada kolme mukaan. Lisäksi silloin Lappeenrantaan voisi perustaa oman seuran, joka pääsisi mukaan jne.
Itse asiassa muuten hyvä idea, mutta silloin se ei olisi (todellinen) joukkuekisa. Asiasta on mm. hallituksessakin keskusteltu ja ainakin oma kantani on, että jos joukkueita ei saada kasaan, niin sitten ei mitään joukkueiden SM-kisoja pelata. Joukkuekisaan voi osallistua myös kolmella pelaajalla.

Niin, onko se todellisempi joukkuekisa, jos yksi ottelu luovutetaan? Mielestäni aina pitää ottaa huomioon lajin tilanne, ja ainakin minusta olisi hienompaa pelata kisat vaikka viidellä seuralla kuin kolmella. Olisi hieman aidompi tunnelma. Lappeenrantakin olisi oma seuransa, joka olisi myös vain hienoa. Pelataan sitten ihan todellisesti, kun meillä on hieman enemmän pelaajia. On aika vaikeaa saada tarpeeksi porukkaa pelaamaan molempina viikonloppupäivinä, ja suurimmalla osalla yksilökisa menee edelle.

Olisikohan Zinga tätä mieltä, jos sisulla ei olisi neljää pelaajaa? En nyt sano, että HeSu ei saisi neljää kasaan, mutta jos ei saisi, niin ei varmaan osallistuisi, ja sitten ei olisi kuin kaksi joukkuetta.
Olen ollut ja olisin vieläkin. Jos meillä ei ole joukkueita, ei joukkue-SM:ää kannata pelata. Pelataan jostain muusta tittelistä ja vaikka parikilpailuna. Sekin voisi olla hauskaa.

Lainaus käyttäjältä: RossoneroMitenkäs se Kaitsun muiluttaminen Espooseen? Siinä vietiin suoraan pelaaja toiselta seuralta.
Ensinnäkin Kaitsu siirtyi omasta aloitteestaan ja tahdostaan. Ehkä Sisu tarjosi jotain Kaitsulle sopivampaa kuin mitä HesU tarjosi. Ei me Kaitsua yhden kisan takia Sisuun otettu.


Lainaus käyttäjältä: RossoneroMielestäni nuo ovat olleet ok, mutta on turha ihmetellä, jos HeSu hankkii pelaajan muualta. HeSu on ja pysyy ennen kaikkea suomalaisen subun lippulaivana.
Ei kukaan esim. Tiikkajan siirtymistä ole estelemässä. Jos Tiikkaja on halukas HesUun siirtymään, saatte ainakin HeSu-liigaan kovan luokan pelurin. Ehkä se riittää tiputtamaan Spursin UCL-paikkojen ulkopuolelle.  ;)

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - lokakuu 13, 2009, 18:53:20Ulkomaalaisten pelaaminen SM-kisoissa on evätty, jos luin oikein kilpailusäännöt.
Lainaus käyttäjältä: RossoneroNäin on. Eliothan ei myöskään saanut pelata SM-kisoissa.
Mielestäni tuo kohta pitää muuttaa ensi kaudeksi siten, että joukkueissa sallitaan (ainakin) yksi ulkomaalainen pelaaja. Tuo nykyinen rajoitus on alunperin kirjattu yksilökisaa ajatellen. Siinähän on luonnollista, ettei ulkolaiset voi osallistua. Sinällään asialla ei nykytilanteessa ole väliä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joku ulkolainen Suomeenkin eksyisi.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 13, 2009, 22:01:16

Cardiffin otsikossa kirjoitit näin:

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - toukokuu 13, 2009, 19:54:54
... Mielestäni Subu ei ole joukkuelaji vaan puhdas yksilölaji ja minun puolestani saa sellaisena pysyä ...

Tästä kai vedin tuon johtopäätöksen.

Joo, sanoin kyllä noin mutta luulin siinä vaiheessa että joukkuekisa Subussa tarkoittaa sitä että esim. neljä pelaaja (2 per joukkue) pelaa yhtä-aikaa samassa pelissä. Tarkensit Cardiff-topicissa myöhemmin asiaa ja mieleni joukkuekisasta muuttui. Olinhan mukana Cardiffissa Mikun ja Willen kanssa epävirallisessa Team Finlandissa sunnuntain joukkuekisassa ja siinä viimeistään sain ihan livenä käsityksen joukkuekisan luonteesta. Eli olen kiinnostunut paikasta (oli se sitten avauskokoonpanon tai vaihtomiehen rooli) HeSun-joukkueessa SM-kisoissa.