• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

EM-kisat 2008

Aloittaja Benali, maaliskuu 09, 2008, 00:45:06

« edellinen - seuraava »

Benali

#15
Kyllä sillä nyt hieman eroa on. Vaikka minulta löytyy puolalainen isoisä niin ei siteeni Puolaan ole yhtään sen tiukempi kuin esim. Venäjään. Toista se on maan kanssa jossa olet asunut, tehnyt töitä jne. Kyllähän tässä nyt puhutaan täysin eri asioista.

Mitä tulee kompromissiehdotukseesi niin se on todella tuomittavaa tavaraa...

Hönkki

#16
Se kumpi uskaltaa mennä myöhemmin määriteltävään ravintolaan ainoastaan Ruotsin pelipaita päällään, saa minun puolestani pelata aivan varmasti Ruotsilla. Ottakaa Wilskman mukaan.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#17
Lainaus käyttäjältä: "Benali"Kyllä sillä nyt hieman eroa on. Vaikka minulta löytyy puolalainen isoisä niin ei siteeni Puolaan ole yhtään sen tiukempi kuin esim. Venäjään. Toista se on maan kanssa jossa olet asunut, tehnyt töitä jne. Kyllähän tässä nyt puhutaan täysin eri asioista.

En sanoisi että täysin eri asioista puhutaan. Minäkin olen aikoinaan asunut Belgiassa jossä kävin koulua ja minulla oli belgialainen sotu ja pankkitili siellä mutta en silti koe nyt olevani osa belgialaista yhteiskuntaa. Isäni työskenteli Belgiassa ja hänelläkin oli belgialainen sotu ja pankkitili mutta ei hänkään nykyisin koe olevansa osa belgialaista yhteiskuntaa.

Tiedän samoihin aikoihin Belgiassa asuneita ihmisiä jotka sittemmin asuvat muualla mutta heillä on esim. belgialaisia sukulaisia joilla on lapsia. Kyllä minä pidän heidän tämänpäivän siteitään Belgiaan vahvempina kuin omiani. Kuten aiemmin sanoin, nykyisin minun siteeni Belgiaan ovat vaan belgialaiset tuttavat.

Kyllä mielestäni sukulaisuussuhteet (vaikka Brfcboyn tapauksessa puhutaan sisarpuolista mutta sukulaisia ovat hekin) ovat vähintään yhtä läheinen side - ellei jopa vahvempi - johonkin maahan kun se että on joskus asunut, opiskellut, ollut töissä yms. siellä. Brfcboy on sentään setä ruotsalaisen sisarpuolen ruotsalaiselle lapselle. Jos se ei ole side Ruotsiin niin mikä sitten? Mutta ratkaiskaa keskenänne asia.
   
Lainaus käyttäjältä: "Benali"Mitä tulee kompromissiehdotukseesi niin se on todella tuomittavaa tavaraa...

Miksi kompromissi voisi olla tuomittavaa jos sillä saataisiin ratkaisu aikaan? Ruotsin lätkämaajoukkueessa oli yhteen aikaan kaksi päävalmentajaa joten miksi sama ei voisi toimia Subussakin?

Hönkki

#18
Vakavasti ottaen: Benali johtaa 60-40.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hovimestari

#19
Tunteet ovat selvästi pelissä, joten hankala paikka...

...vem kan segla förutan vind, vem kan ro utan åror, vem kan skiljas från vännen sin utan att fälla tårar?

Rossonero

#20
Ruotsillahan on arvokisakokemuksia kahden valmentajan systeemistä, joten ehkä se olisi oikea ratkaisu...

Ratkaisen kuitenkin asian niin, että pelaan itse Ruotsilla. Länsinaapurin vihaajana (urheilussa) saan sen tiputettua alkulohkoon ilman mutinoita, ja lähes kaikki ovat tyytyväisiä.

Varaan samalla oikeuden jatkossa pelata kaikilla Afrikan joukkueilla, koska esi-isäni ovat kotoisin sieltä. Koko maanosa siksi, että siihen aikaan ei valtioita oltu vielä keksitty.

Jos totta puhutaan, on Benalin etuna se, että hän on myös jalkapalloillut Ruotsissa, jolloin hän on ollut osa ruotsalaista pelaavaa jalkapalloyhteiskuntaa.

Epis

#21
Keskustelun lukeminen oli yhdeltä istumalta järisyttävä kokemus enkä meinaa löytää sanoja kuvaamaan mietteitäni.. Olen tietynasteisessa tyhjiössä tyhmä ilme naamallani puistellen päätäni ja saamatta ajatuksista kiinni..

Ensinnäkin, kunhan jätätte mulle jengin tai pari, joita ei tarvi kauheesti fiksailla niin päättäkää lopuista keskenänne.

Toiseksi, yksi manageri per joukkue. Ehdotus manageroinnin jakamisesta on naurettava vaikkei se naurattanutkaan. Ainoa tilanne, jossa tätä voisi harkita olisi se, että kisat pelattaisiin nelinpelinä, mutta tätä tuskin tullaan näkemään. Tästä syystä nk "kompromissiratkaisu" voidaan tunkea takaisin niihin toisiin ulottuvuuksiin, joista se alun perin pulppusi...

Perusteluista.. En tiedä kuka näistä viime kädessä päättää, mutta en voi kun olla tyytyväinen etten se ole minä. Onnea vaan 'onnekkaalle'. Omat ja itse tehdyt kokemukset ovat aina painavia verrattuna siihen mitä joku toinen on joskus tehnyt, mutta tietysti sukulaisuus on jotain mikä on olemassa teoista huolimatta. En halua tähän sen kummemmin sekaantua kenenkään osalta...

Aiemmissa HeSu-kisoissa, joissa olen ollut mukana joukkueet on jaettu tietynlaisen realistisuuden ja faniuden pohjalta. Eli Hönkki on hinkannut muistaakseni koko subu-urani ajan Saksalla ja osalle nimetty joukkueet pelitaitojen/-tason perusteella. Tällöin esim Japani ei ole voittanut kisoja Brasilian jäädessä alkulohkon jumboksi ilman tehtyjä maaleja. Tämä siis vain esimerkkinä. Tosin joukkueiden jakaminen tällä perusteella voisi tuntua osasta epäreilulta ja 'dissaavalta'. Oma kompromissiratkaisuehdotukseni voisi olla jonkinlainen arvonta, mutta tämä nopeana ideana. En edelleenkään tahdo sörkkiä tähän soppaan pätkääkään.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

#22
Jotta tämä mehukas keskustelu jatkuu, ja saa kenties uusia ulottuvuuksia, päätin kantaa oman korteni kekoon.
Mielestäni olen ainoa varteenotettava vaihtoehto Turkin päävalmentajaksi: avovaimoni äiti oli naimisissa turkkilaisen Demirarslan (suom. rautaleijona)-nimisen miehen kanssa. Lisäksi oma äitini matkaili Turkissa 70-luvulla, ja kuvasi maata kuvankauniiksi.
Koska sekä sekä anoppini että äitini ovat jo kuolleet, koen että Turkin valmentaminen on kunnianosoitukseni Heille.
Tässä ei tarvita pankkitilejä, hetuja yms.
Olen puhunut.

Killer

#23
Lisäyksenä edelliseen: avovaimoni Helenan suosikkimaalivahti on Rüstü Recber.

Benali

#24
Mulle tottakai toiveena olisi Ruotsi eikä siinä mitään jos aiemmissa kisoissa joukkuetta hallinnut Puu tulisi ja ilmottaisi että pelaisi sillä. Nyt vaan tuntuu jotenkin siltä että brfcboyn kiinnostus heräsi vain koska olin aiemmin ilmaissut kiinnostukseni. Toivottavasti olen väärässä.

LainaaVoidaan myös harkita Ruotsi-faniuden tason syvempää puntarointia ja Ruotsi-tietämyksen tason arviointia. Löytyykö kummaltakaan Ruotsin pelipaitaa ?

Kyllä, paita löytyy. Kuten löytyy myös lukuisia erään seurajoukkueen fanipaitoja. Löytyy myös edustamieni seurojen asusteita. Ruotsipalloa käsittelevää kirjallisuutta noin 30 teosta. Olen myös ajanut Suomessa noin 500 kilometriä katsomaan maaliskuussa ruotsalaisen seurajoukkueen hallihöntsyä Veikkausliigajengiä vastaan. Allsvenskania olen käynyt katsomassa joka kesä vuodesta 2003 lähtien. Kuten myös menen tulevana kesänä. Olen pelannut tämän hetkistä Allsvenskan-joukkuetta vastaan heidän nousuvuotenaan. Tunnen myös pari Allsvenskan-pelaajaa (ruotsalaisia). Ja todellakin, olen asunut maassa pari vuotta mitä käsittääkseni brfcboy ei ole tehnyt.

Vastaan mielelläni kysymyksiin svedufutiksesta. Voidaan toki laittaa sellainen yleiskeskustelu missä voidaan pohtia Mark Selmerin eron syitä, fuusioseura BL-07:n menestysmahdollisuuksia MFF:n ja IFK:n puristuksissa tai vaikkapa syitä Mika Sankalan syrjayttämiseen ykkösvalmentajan tontilta. Toki jos intoa löytyy voidaan puida myös syitä miksi Nanne on onnistunut nostamaan hissijoukkue KFF:n sille tasolle missä se nyt on tai vaikka pohtia syitä Allsvenskanin suosion nousussa 90-luvulla (voin mainita vihjeeksi että kotikisat sitä ei nostanut...).

Syvältähän tälläinen jankkaaminen ja väittely mutta en ole vetänyt mitään hernettä nenään vaikka joku saattaa tulkita asian niin. Tämä nyt vain on enemmän periaatteellinen juttu, enkä olisi tähän mukaan lähtenyt ellei vastassa olisi tämä tietty herra :lol:  

Voisin heittää tähän yhden lämmittelykyssärin illanratoksi:
- Ainoa suomalainen joka on edustanut kahta tukholmalaista Allsvenskanissa esiintynyttä seuraa? (niihin lasketaan AIK, DIF, BP, Bajen sekä hieman tuntemattomat Reymersholm IK sekä Westermalms IF)

ps. Nyt tarkemmin ajateltuna en taida haluta osallistua kisoihin Ruotsilla koska tämä juttu nyt meni tietyllä tavalla hieman yli. Vetäydyn siis taka-alalle.

Benali

#25
Lainaus käyttäjältä: "Killer"Jotta tämä mehukas keskustelu jatkuu, ja saa kenties uusia ulottuvuuksia, päätin kantaa oman korteni kekoon.
Mielestäni olen ainoa varteenotettava vaihtoehto Turkin päävalmentajaksi: avovaimoni äiti oli naimisissa turkkilaisen Demirarslan (suom. rautaleijona)-nimisen miehen kanssa. Lisäksi oma äitini matkaili Turkissa 70-luvulla, ja kuvasi maata kuvankauniiksi.
Koska sekä sekä anoppini että äitini ovat jo kuolleet, koen että Turkin valmentaminen on kunnianosoitukseni Heille.
Tässä ei tarvita pankkitilejä, hetuja yms.
Olen puhunut.

Edes itse Atik Ismail ei saisi Turkkia sinulta pois :thumb:

Hovimestari

#26
Pyydän huomauttaa, että asun kebab-ravintolan yläkerrassa ja naisystäväni entinen työnantaja on nimeltään Turkki. Lisäksi olen pelannut kyseisellä maalla jo '96 kisoissa ja olen kulkenut omia, kartoitattomia teitäni vuosia Euroopan laitamilla hiukan kuin Turkki itsekin!

brfcboy

#27
Loistavaa et saadaan ainakin topicciin vauhtia :D )

okey omat matkakertomukseni Ruotsiin

ollut katsomassa malmössä ifk gothenburgin harkkapelia roversia vastaan, nähnyt  norköppinginsissa pelaavan roversia vastaan, ollut jönköpingissä katsomassa ifk jonköpingin harkkamatsin roversia vastaan. kiertänyt ruotsin ristiin rastiin 2x kahdenviikon ajan vain ja ainoastaan jalkapallon takia.

jumittunut autolla rankkasateeseen nörköpingissä(hinauksella siitä selvittiin), ja mikä ehkä perversseintä ollut katsomassa cup voittajien cupin finaalin chelsea - stuttgart (råsundalla) muistaakseen.

(joutunut mustalaisten ampumavälikohtaukseen jönköpingin
leirintäalueella "tiny taylor"arton kanssa, ollut katsomassa ruotsin hesa  cuppia malmossa.
(eksynyt malmössä mm finaali ottelun tauon aikana ja missannut koko ranskan maailmanmestaruuden. :D

ja muistin juuri että mutsin  veli on asunut 30 vuotta jo eteläruotsissa.

Drömhus ollut suosikki jo 90 luvulta samoin kun solid harmonie, ja eihän voi unohtaa e-typeäkään eikä markooliota.



Mutta hienointa että nämä kaikkien kaunat minua kohtaan ,tulee esiin vasta nyt aikuisiällä mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan  :lol:


En halua että ketään vetäytyy tämän takia taka-alalle kivaahan tämä on kun on ruotsi faneja suomessa muitakin kun yleensä tuntuu että niitä vain haukutaan ja itse saa puolustella kyseistä kansaa/maata.

Benali

#28
Odotan innolla tehoja kärkiparilta Bosse Larsson - Kennet Andersson. Mahtuukos Ravellin veljekset kehiin?

Killer

#29
Lainaus käyttäjältä: "Hovimestari"Pyydän huomauttaa, että asun kebab-ravintolan yläkerrassa ja naisystäväni entinen työnantaja on nimeltään Turkki. Lisäksi olen pelannut kyseisellä maalla jo '96 kisoissa ja olen kulkenut omia, kartoitattomia teitäni vuosia Euroopan laitamilla hiukan kuin Turkki itsekin!
Kuuntelin 80-luvun puolivälin aikoihin Radio City'n ohjelmaa Yölinja, jonka toimittaja oli aluksi yksi kyseisen kanavan perustajista eli Teppo Turkki. Kuten kaikki varmaan tietävät, T. Turkki toimii nykyisin mm vierailevana tutkijana Wasedan yliopistossa Tokiossa.