• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Helsinki-Vantaa-Espoo Espanjan liiga

Aloittaja SouthernBoogieCat, helmikuu 17, 2008, 13:05:08

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#15
Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"Huh,huh mihin natsismiin mennyt subbuteo ei kyllä kiinnostaisikaan osallistua tollaiseen sarjaan.

Natsismista ei todellakaan ole kyse. Kyse on vaan siitä että homma saadaan edes alkamaan ja yhtään eteenpäin. Tämä ketju ei mennyt muutaman ensin ilmoittautuneen jälkeen yhtään eteenpäin ellen olisi alkanut johtamaan keskustelua ja viemään asioita eteenpäin.

Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"(Rossonero kirjoitti: Periaatteessa voisin Sevillalla osallistuakin. Riippuu liigan koosta. Mielellään osallistun liigaan, jonka henki on hengailu, pelitapa avoin, eikä nihkeä totinen pelaaminen ole homman nimi.)

Rossoneron kirjoituksista päätellen ajattelin että tämä liiga oisi enempi hengailua ja pelailua kuin hampaiden kiristystä.

Ei kyse ole hampaiden kiristelystä nytkään ja liiga tulee olemaan hengailua ja pelailua sikäli kun se ylipäätään saadaan alkamaan. Juuri tämän vuoksi organisaattorina otin velvollisuudekseni viedä keskustelua eteenpäin ja tehdä päätöksiä.

Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"ensinnäkään en kirjautuneena lue juuri koskaan subbuteo sivuja joten viestit menevät yleensä täysin ohi, ei esim ole edes suosikki listalla subusivut, helpommin voi soittaa tai textata joka nyky aikana toivonmukaan vielä on suht yleist salaisten viestien sijaan.

Luit ilmeisesti kumminkin tätä ketjua vaikka et ollut kirjautuneena. Ei olisi ollut suuri vaiva kirjautua sisään ja laittaa ilmoittautumiskiinnostusta osoittava viesti. Näin olisit nähnyt myös pikaviestin. Sitäpaitsi olit kyllä ainakin kerran kirjautuneena joten sinun on täytynyt nähdä että viesti on tullut.

Soittamisesta sen verran että olen kanssasi täysin samaa mieltä että puhelin on nykyaikanakin verraton keksintö. En kuitenkaan voinut tätä vaihtoehtoa käyttää koska en tiedä puhelinnumeroasi. Sitäpaitsi tämä foorumi on nykyaikainen tapa kerätä samasta jutusta kiinnostuneet yhteen ja foorumin mahdollisuuksia hyödyntäen muodostaa liigoja ja sopia pelipäiviä. Juuri näin on HeSu-liigaa käsittelevissä ketjuissa menetelty.

Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"En ymmärrä onko mitään järkeä pitää mitään hallituksia subussa, kun näköjään kuka tahansa voi mielijohteesta ohittaa ne ja määrätä omat hallitukset ja säännöt kuten esim jaakko the "pavunvarsi" nyt on tehnyt, mikä minun muistaakseni joskus vuonna 1999 espanjan liigassa  vielä ei ollut  hallituksen jäsen
Kuitenkaan en edes missään nähnyt tai ehkä olen sokea mutta milloin on ollut viimeinenpäivä ilmoittautua kyseiseen liigaan.

Se hallitusallekirjoitus oli lähinnä vitsi.:) Kuten aiemmin totesin otin velvollisuudekseni viedä keskustelua eteenpäin ja tehdä päätöksiä kun kukaan muu ei sitä tehnyt. Ei ollut ilmoitettua ilmottautumisaikaa ja ei sitä välttämättä tarvitse olla. Ei voi olla oikein jo muita ilmoittautuneita kohtaan että odotellaan liian kauan kun itse ovat olleet ajoissa hereillä ja ilmaisseet kiinnostuksensa asiaan. Jos odoteltaisiin kaikkia kiinnostuneita niin varmasti odottelisimme vielä syksyllä ennenkuin pelejä päästäisiin aloittelemaan. Syksyyn tai loppukevääseen asti mielestäni ei ole oikein antaa muiden odotella liigan aloittamista vaikka kyseessä onkin vain ns. sivuliiga.

Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"Voin jo tässä vaiheessa sanoa että ei ainakaan minun paluutani tälläinen Natsismi tule kiinnostusta lisäämään, mutta näköjään barca Führer kun kuulemma pelailee muutamat kerrat vuodessa on nyt sitten perustanut liigoja ja jopa oman hallituksen.

Sopisi ehkä paremmin tuo saksan liiga seuraavaksi herra Führerille.

Kuten aiemmin totesin kyse ei ole natsismista ja vielä että halusin saada keskusteluun vauhtia ja asioita eteenpäin joten oli tarpeen tehdä päätöksiä kun kukaan muu ei niitä tehnyt tai edes ehdottanut.

"muutaman kerran vuodessa"-pelailemisella ei ole mitään tekemistä jos nyt on kiinnostunut aloittamaan liigaa ja yrittää organisoida asiaa parhaansa mukaan.

Lainaus käyttäjältä: "brfcboy"(Ja Atleticolle ilmoitettiin pikaviestillä ja heillä oli tilaisuus ilmoittautua joko pikaviestillä tai tässä ketjussa kuten muut joukkueet ovat tehneet. Ilmoittautumista ei kohtuullisen ajan kuluessa tullut joten voi voi. )

Vittuilut voi sitten jatkossa tulla sanomaan kasvotusten paikanpäällä.

Kyse ei ollut vittuilusta vaan toteamuksesta että teille annettiin kaikki eväät ja tarpeeksi aikaa ilmoittautua mukaan ja ette sitä tehneet.

Rossonero

#16
Tämän kaltainen keskustelu on omiaan vähentämään kenen tahansa vanhan tai uuden pelaajan kiinnostusta lajiin ja yhteiseen toimintaan. Voisikohan tätä moderoida niin, että ei karkoteta ihmisiä pois. Jos on jo valmiiksi jotain hampaankolossa jotakin pelaajaa kohtaan, niin selvitetään ne jossain muualla. On eri asia, jos liigaan liittyen tapahtuu jotain selvittelyn arvoista.

Sitten liigasta. Otsikon ensimmäinen viesti on alle viikon vanha, joten en nyt oikein ymmärrä puheita homman seisomisesta paikallaan. En ole nähnyt Hovimestarin tai SUFC:n vahvistaneen osallistumistaan enkä ole sitä itsekään tehnyt. En oikein ymmärrä kiirettä, kun liiga ei kuitenkaan ala ennen maaliskuuta.

En oikein usko homman toimivan, jos ruvetaan pelaamaan kotipelejä jokaisen omassa luolassa. Se tarkoittaa käytännössä yhtä peliä kerralla vierailevalle joukkueelle, eikä sellaisessa ole mielestäni järkeä. Tässä yksi syy siihen, etten ole vahvistanut. Samoin liigan koko ja aikataulu vaikuttavat.

On hyvä, että joku vetää liigaa, mutta olisi myös mukavaa, jos asiat olisivat esillä jonkin aikaa, jotta niitä voi kommentoida. On myös kyseenalaista, jos yksi henkilö päättää säännöt kysymättä muilta. Etenkin, koska liigan kaikkia pelejä ei missään tapauksessa pelattaisi BarsaJaken luona, on muillakin sananvaltaa.

On kuitenkin ehdottomasti positiivista, että BarsaJake laittoi liigan liikkeelle, ja haluaa olla vahvasti mukana pyörittämässä sitä.

Brfcboy on minun puolestani tervetullut vaikkapa HeSun Cupiin, jos ei tämä innosta. Innostus peleihin ei saa hiipua tällaisen takia.

Epis

#17
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"En ole nähnyt Hovimestarin tai SUFC:n vahvistaneen osallistumistaan enkä ole sitä itsekään tehnyt. En oikein ymmärrä kiirettä, kun liiga ei kuitenkaan ala ennen maaliskuuta.
Tämä on käytännössä täysin totta mun kohdalla vaikken sitä edes itse tajunnut. Nimittäin Valencian pelaajien etsintää ei edes ole aloitettu puhumattakaan maalaamisesta ym viimeistelystä.

Olen Rossoneron kanssa samoilla linjoilla. On hyvä, että asioita viedään eteenpäin mutta niin ettei se karkoita ihmisiä tai mielenkiintoa puhumattakaan pelaajien välille syntyvistä ristiriidoista.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#18
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Tämän kaltainen keskustelu on omiaan vähentämään kenen tahansa vanhan tai uuden pelaajan kiinnostusta lajiin ja yhteiseen toimintaan. Voisikohan tätä moderoida niin, että ei karkoteta ihmisiä pois. Jos on jo valmiiksi jotain hampaankolossa jotakin pelaajaa kohtaan, niin selvitetään ne jossain muualla. On eri asia, jos liigaan liittyen tapahtuu jotain selvittelyn arvoista.

Mielestäni tämä keskustelu on ollut pääosin asiallista - lukuunottamatta erään henkilön esittämät natsismikommentit - ja miksei saisi omia näkökantojaan tällä foorumilla ilmaista? On jokaisen oma asia vaikuttaako se kiinnostukseen lajiin vaiko ei. Mielestäni tämän foorumin tarkoitus on nimenomaan herättää keskustelua Subusta ja siihen liittyvistä asioista enkä ymmärrä miksi hieman kiivaampikin keskustelu ei toimisi siinä missä muukin keskustelu kunhan törkeyksiin (kuten henkilökohtaisuuksiin, natsismiin yms. vastaaviin) ei mennä. Omat näkökannat voi ilmaista voimakkaasti mutta sivistyneesti.

Minulla ei ole hampaankolossa ketään tuntemaani Subupelaajaa kohtaan. Pyysin pikaviestissä vartavasten mukaan yhtä pelaajaa kun kirjoitusta ei ollut tänne tullut - ennenkuin vasta hyllyttämisen jälkeen. Muille en edes lähettänyt pikaviestiä vaan he ilmoittautuivat oma-aloitteisesti.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Sitten liigasta. Otsikon ensimmäinen viesti on alle viikon vanha, joten en nyt oikein ymmärrä puheita homman seisomisesta paikallaan. En ole nähnyt Hovimestarin tai SUFC:n vahvistaneen osallistumistaan enkä ole sitä itsekään tehnyt. En oikein ymmärrä kiirettä, kun liiga ei kuitenkaan ala ennen maaliskuuta.

Kaikki muut ovat sentään ilmaisseet kiinnostuksensa liigaan. Se ei tietenkään ole vahvistus mutta syy olettaa osallistumisen mikäli liiga saadaan käyntiin. Kun ottaa huomioon kuinka paljon tätä ketjua on luettu ja kuinka vähän viestejä - eli keskustelua - on tullut voidaan minusta puhua homman paikallaan pyörimisestä. Minusta on myös outoa että keskustelu heti vilkastuu kun asia on laitettu eteenpäin ja ennen tekemiäni päätöksiä ei ollut yhtään keskustelua aiheesta. Kuitenkin useimmat liigassa tällä hetkellä mukana olevista ovat varmasti lukeneet tätä foorumia alle viikon aikana.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"En oikein usko homman toimivan, jos ruvetaan pelaamaan kotipelejä jokaisen omassa luolassa. Se tarkoittaa käytännössä yhtä peliä kerralla vierailevalle joukkueelle, eikä sellaisessa ole mielestäni järkeä. Tässä yksi syy siihen, etten ole vahvistanut. Samoin liigan koko ja aikataulu vaikuttavat.

En tarkoittanutkaan etteikö muualla kuin jokaisen omassa kotiluolassa saisi pelata mutta minusta se antaisi mahdollisuuksia lisää pelipäivien sopimiselle kun voidaan sopia esim. jollakin viikolla että pelataankin se ja se peli jommankumman kotona.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"On hyvä, että joku vetää liigaa, mutta olisi myös mukavaa, jos asiat olisivat esillä jonkin aikaa, jotta niitä voi kommentoida. On myös kyseenalaista, jos yksi henkilö päättää säännöt kysymättä muilta. Etenkin, koska liigan kaikkia pelejä ei missään tapauksessa pelattaisi BarsaJaken luona, on muillakin sananvaltaa.

On kuitenkin ehdottomasti positiivista, että BarsaJake laittoi liigan liikkeelle, ja haluaa olla vahvasti mukana pyörittämässä sitä.

En koskaan puhunutkaan että liigan kaikki pelit pelattaisi minun luonani. Puhuin vain omista kotipeleistäni.

Viitaten aiemmin tässä kirjoituksessa esittämääni kohtaan. Minusta omia sääntöideoita olisi voinut ehdottaa aiemmin. Puhuin pelisysteemistä aiemmin tässä ketjussa. Onko suunnittelemani pelisysteemi hyvä vai onko siihen jotain lisättävää?

Mielestäni jonkun on otettava aina joskus organisaattorin rooli jos tuntuu että ei tule edistystä. Olisin ehkä voinut olla kärsivällisempi ja odotella hieman kauemmin mutta muuten tätä keskusteluakaan ei olisi käyty ja olisimme edelleen tämän ketjun alkuvaiheissa.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Brfcboy on minun puolestani tervetullut vaikkapa HeSun Cupiin, jos ei tämä innosta. Innostus peleihin ei saa hiipua tällaisen takia.

Kuten alussa totesin minulla ei ole mitään Brfcboyta tai ketään muutakaan subuilijaa vastaan. Mielestäni hän on tervetullut liigaan ensi kaudeksi jos itse haluaa. En oikein ymmärrä miksi Subuinnostuksen pitäisi hiipua tällaisen takia. Ei minunkaan Subuinnostukseni 90-luvulla hiipunut vaikka en voinutkaan vaikuttaa kerhon/liigojen toimintaan millään tavalla vaikka olisin halunnutkin. Pelailuni väheni 90-luvun lopulla ja vuosituhannen alussa ihan muista syistä. Mielestäni olisi hienoa aloittaa uusi Subu-ura Porvoon Turnauksen ja Espanjan Liigan avittamina ja toivottavasti se onnistuu. Yritin tekemilläni päätöksillä saada liigaan ja keskusteluun vauhtia ja ainakin jälkimmäisessä onnistuin melko hyvin.:)

Hönkki

#19
On oikein hyvä että BarsaJake lähti järkkäämään tätä liigaa. Brfcboyn natsismikommentti meni täysin yli, mutta voisiko hän saada muutaman lisäpäivän aikaa ilmoittautua liigaan jos todella haluaa ?

t. ulkopuolinen konsultti
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#20
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"On oikein hyvä että BarsaJake lähti järkkäämään tätä liigaa. Brfcboyn natsismikommentti meni täysin yli, mutta voisiko hän saada muutaman lisäpäivän aikaa ilmoittautua liigaan jos todella haluaa ?

t. ulkopuolinen konsultti

Ulkopuolisen konsultin suosituksesta Brfcboylle myönnetään muutama lisäpäivä ilmoittautua Atleticolla mukaan liigaan mikäli todella haluaa tulla mukaan. Takarajaksi voitaisiin asettaa ensi viikonloppu eli maaliskuun 1.-2.päivä. Siihen mennessä Atleticon oletaan käyneen foorumilla ja lukeneen tämän viestin. Mikäli siihen mennessä ilmoittautumista tähän ketjuun ei ole tullut niin ei ole enää mahdollista hakea joustoa eikä valittaa. Sama koskee kaikkia muita joukkueita: sunnuntai 2.3 on viimeinen päivä jättää ilmoittautuminen liigaan. 2.3:n jälkeen mikään ei enää auta.

Ilmoittautumisajan jatkaminen mielestäni tarkoittaa myös sitä että pelejä ei voida aloittaa ennen 2.3 eli käytännössä ennen viikonloppua 8.-9.3. Olen sitä mieltä että joukkuemäärän ja sitä kautta myöskin pelisysteemin pitää olla lukkoon lyöty ennenkuin yhtään ottelua voidaan pelata. Ilmoittautumisajan jatko viivästyttää siten myös koko liigan aloitusta.

Hönkki

#21
LainaaUlkopuolisen konsultin suosituksesta Brfcboylle myönnetään muutama lisäpäivä ilmoittautua Atleticolla mukaan liigaan mikäli todella haluaa tulla mukaan. Takarajaksi voitaisiin asettaa ensi viikonloppu eli maaliskuun 1.-2.päivä. Siihen mennessä Atleticon oletaan olevan käynyt foorumilla ja lukenut tämän viestin. Mikäli siihen mennessä ilmoittautumista tähän ketjuun ei ole tullut niin ei ole enää mahdollista hakea joustoa eikä valittaa. Sama koskee kaikkia muita joukkueita: sunnuntai 2.3 on viimeinen päivä jättää liigapaikka ilmoittautuminen. 2.3:n jälkeen mikään ei enää auta.

Erittäin hyvä päätös ja saa ulkopuolisen konsultin täyden tuen. Sunnuntai 2.3.2008 on viimeinen päivä ilmoittautua.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

miku

#22
Älkää nyt hyvät ihmiset kiistelkö tällaisista asioista, kuitenkin kyseessä on mukava harrastus nimeltä subbuteo ja kaikille on kivaa että tulee uusia liigoja (siitä peukku ylös jaakolle)..

Jos kotipelit pelattaisiinkin aina kotona niin mähän voisin lähteä mukaan FC Malagalla ja.. No joo..

Nyt puhallellaan vaan samaan hiileen ja pidellään kaikki välit kunnossa kun kuitenkin aika hiton pieni jengi kuka tätäkin lajia pelailee.

t. Erittäin ulkopuolinen laukaalainen
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

SouthernBoogieCat

#23
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Brfcboyn natsismikommentti meni täysin yli

Ehdotan että mikäli Atletico osallistuu liigaan - tälle tai tuleville kausille -vähennetään heiltä kolme pistettä - joko tämän tai sen kauden alusta mihin osallistuvatkaan - natsismikommenttien takia.

Perustelut:

- Tuontyyppisten kommenttien avulla ei pitäisi pystyä vaikuttamaan jo tehtyihin päätöksiin joten tulevaisuutta silmällä pitäen pitäisi ottaa tiukka linja epäasiallisiin kommentteihin vaikka keskustelu - tiukkakin keskustelu - on aina sallittua mutta raja pitää vetää johonkin.

Epis

#24
Lainaus käyttäjältä: "BarsaJake"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Brfcboyn natsismikommentti meni täysin yli

Ehdotan että mikäli Atletico osallistuu liigaan - tälle tai tuleville kausille -vähennetään heiltä kolme pistettä - joko tämän tai sen kauden alusta mihin osallistuvatkaan - natsismikommenttien takia.

Perustelut:

- Tuontyyppisten kommenttien avulla ei pitäisi pystyä vaikuttamaan jo tehtyihin päätöksiin joten tulevaisuutta silmällä pitäen pitäisi ottaa tiukka linja epäasiallisiin kommentteihin vaikka keskustelu - tiukkakin keskustelu - on aina sallittua mutta raja pitää vetää johonkin.
En suosittele tätä. On foorumilla ja kasvotusten kylvetty rajumpaakin kommentointia ilman rangaistuksia missään liigoissa tai muuallakaan. Tämä ei tarkoita sitä, että hyväksyisin ylilyöntejä kenenkään kohdalla vaikka olen niihin itsekkin sortunut.

[Offtopic]
Joku tolkku tiettyihin viestinvaihtoihin tulisi saada, mutta tästä varmaan keskusteella ja sovitaan jossain vaiheessa tietty linjaus. Kuten aiemmin on mainittu ja huomattu niin leikkisät sarkasmit saadaan vaikuttamaan hyökkääviltä henkilökohtaisuuksilta, joten rajaus tämänkin suhteen on hankala. Vaatii myös jokaiselta kirjoittajalta henkilökohtaista tarkkuutta ja harkintaa aina kun lähtee internauttiin "avautumaan", sillä monesti kirjoittajan ja lukijan/lukijoiden aivotukset eivät kohtaa samalla tasolla.
[/Offtopic]
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

#25
Tämä vetsku sanoo: jäitä hattuu ja housuihin pojat (Jake/Micke), ja sarja pyörimään.

Hysteerinen rage quittaaja

#26
Ensinnäkin, tämän foorumin tarkoitus ei ole antaa käyttäjille mahdollisuutta avautua toisilleen kasvottomina henkilöinä, vaan yrittää pitää lajia koossa ja antaa lajia harrastaville informaatiota ja kanava, jonka kautta voidaan ylläpitää yhteyttä muihin lajin harrastajiin.

Olen jo usean kertaan todennut, että yleinen avautuminen täällä antaa lajista hyvin negatiivisen kuvan sellaisille henkilöille, jotka ehkä harkitsevat lajin aloittamista tai ehkä uudelleen aktivoitumista.

Olen samoilla linjoilla Rossoneron kanssa siitä, että alle viikon auki ollut topikki ja alle viikon deaddline mahdolliselle osallistumiselle liigoihin, niin sisäisiin tai julkisiin, on aivan liian lyhyt. Se että liigan hallinnoija määräytyy sen mukaan kuka postaa ketjuun eniten, on mielestäni arveluttava peruste, ja jos liigaa tosiaan pelataan yhdessä, tulee kaikilla jäsenillä olla sananvaltaa asioihin. Mihinkään ikuisuusliigaan en ole lähdössä mukaan, joten toivon että liigan pelipäivät tarkennetaan, ennen kuin lyön lukkoon osallistumiseni.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hönkki

#27
LainaaTämä vetsku sanoo: jäitä hattuu ja housuihin pojat (Jake/Micke), ja sarja pyörimään.

Juuri näin. Brfcboy ei varmaan tarkoittanut niin pahalla kuin miltä se kuulosti. En suosittele pistevähennyksiä. Suorittakaa virtuaalinen kättely netin välityksellä ja alkakaa pelaamaan. Brfcboyn edes osittainen anteeksipyyntö saattaisi auttaa asiaa ja BarsaJake varmaan ymmärtää että aikataulu ilmoittautumiselle oli aika tiukka.

... vaikka eihän tämä minulle kuulu. Liiga tehköön itse lopulliset päätöksensä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#28
Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Ensinnäkin, tämän foorumin tarkoitus ei ole antaa käyttäjille mahdollisuutta avautua toisilleen kasvottomina henkilöinä, vaan yrittää pitää lajia koossa ja antaa lajia harrastaville informaatiota ja kanava, jonka kautta voidaan ylläpitää yhteyttä muihin lajin harrastajiin.

Nimenomaan, mutta kaiken keskustelun ei tarvitse olla sitä että ollaan kaikesta samaa mieltä vaan rakentavaa keskustelua pitää olla. Rakentavasti olen tässäkin ketjussa kirjoittanut jopa vastineeni joihinkin erittäin negatiivisiin itseäni koskeviin kirjoituksiin. Oma nk. "vittuiluni" oli leikkiä joka jostain syystä otettiin tosissaan.

Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Olen jo usean kertaan todennut, että yleinen avautuminen täällä antaa lajista hyvin negatiivisen kuvan sellaisille henkilöille, jotka ehkä harkitsevat lajin aloittamista tai ehkä uudelleen aktivoitumista.

Se on henkilöstä kiinni miten suhtautuu avautumisiin täällä. On muidenkin alojen foorumeilla ns. avautumista ja ainakin ne missä itse käyn (mm. eräs musiikkia käsittelevä foorumi) eivät ole minulle antaneet mitään negatiivista vaikutelmaa. Tietenkin rakentava keskustelu on aina parempaa kuin avautuminen.

Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Olen samoilla linjoilla Rossoneron kanssa siitä, että alle viikon auki ollut topikki ja alle viikon deaddline mahdolliselle osallistumiselle liigoihin, niin sisäisiin tai julkisiin, on aivan liian lyhyt. Se että liigan hallinnoija määräytyy sen mukaan kuka postaa ketjuun eniten, on mielestäni arveluttava peruste, ja jos liigaa tosiaan pelataan yhdessä, tulee kaikilla jäsenillä olla sananvaltaa asioihin. Mihinkään ikuisuusliigaan en ole lähdössä mukaan, joten toivon että liigan pelipäivät tarkennetaan, ennen kuin lyön lukkoon osallistumiseni.

Ehkä viikko on liian lyhyt aika mutta täytyy huomioida se että kuinka paljon tätäkin topicia luettiin sinä aikana eikä juurikaan kirjoituksia parin ekan päivän jälkeen tullut. Siitä päättelin että enempää kiinnostuneita ei olisi ja laitoin ovet kiinni (ilmoittautumisaikaa sittemmin jatkettiin 2.3 saakka). Ketjuun voi postata vaikka kuinka paljon mutta jos ei postaa asiaa on se sama vaikka sinne ei postaisi yhtään mitään. Postasin muutaman keskustelua eteenpäin vieneen viestin ja siinä se. Enkä missään vaiheessa väittänyt että hallinnoija olisi se joka postaisi eniten ketjuun. Vein vaan keskustelua eteenpäin ja siten omalta osaltani liigaa eteenpäin kun kukaan muu ei sitä tehnyt. Ja se tepsi! Parissa päivässä keskustelu alkoi rullata vasta sitten kun tein omavaltaisesti muutaman päätöksen mutta sitä ennen tuntui kun tämä liiga olisi unohdettu.:) Tottakai kaikki saavat sanoa mielipiteensä. Sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt. Tuskin liigasta mikään ikuisuusliiga tulee kunhan se ylipäätään saadaan edes kunnolla alkamaan.

Laitoin pelisysteemiehdotuksen alkuvaiheeseen joka nyt on päässyt jo unohtumaan joten eiköhän aleta keskustelemaan siitäkin:

Pelataan kaksinkertainen sarja jossa eniten pisteitä kerännyt on liigamestari. Tasapisteissä sijoituksen ratkaisevat: 1) keskinäisten otteluiden pisteet, 2) keskinäisten otteluiden maaliero, 3) koko kauden pisteet, 4) koko kauden maaliero, 5) koko kauden tehdyt maalit, 6) yksiosainen uusintaottelu playoff-säännöin. Liiga on suljettu josta ei putoa eikä sinne nouse. Uusia joukkueita otetaan harkinnan mukaan edellisen kauden päättymisen ja uuden kauden alkamisen välisenä aikana. Voitosta saa kolme pistettä ja tasapelistä yhden. Eiköhän tässä melko selkeät säännöt liigan läpiviemiselle? Mitä mieltä?

SouthernBoogieCat

#29
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaTämä vetsku sanoo: jäitä hattuu ja housuihin pojat (Jake/Micke), ja sarja pyörimään.

Juuri näin. Brfcboy ei varmaan tarkoittanut niin pahalla kuin miltä se kuulosti. En suosittele pistevähennyksiä. Suorittakaa virtuaalinen kättely netin välityksellä ja alkakaa pelaamaan. Brfcboyn edes osittainen anteeksipyyntö saattaisi auttaa asiaa ja BarsaJake varmaan ymmärtää että aikataulu ilmoittautumiselle oli aika tiukka.

... vaikka eihän tämä minulle kuulu. Liiga tehköön itse lopulliset päätöksensä.

Itselläni ei ole mitään Brfcboyta vastaan - vain hänen kirjoituksiaan tuossa aiempana. Ymmärrän että aikataulu oli tiukka mutta tuossa vastineessani Jewellin kirjoitukseen selitin jo että luulin että kiinnostuneita ei enempää olisi kun kiinnostusta eivät osoittaneet kovin monet henkilöt ja hekin jo heti alkuvaiheessa. Brfcboylle lähetin yksityisviestin ja oletin hänen käyneen lukemassa myös tätä topicia ja laittavan kiinnostusta osallistumiseen osoittavan viestin tähän ketjuun mikäli on kiinnostunut tulemaan mukaan. Tämän vuoksi laitoin ns. ovet kiinni ja keskustelun eteenpäin.

Emmeköhän saa liigan käyntiin maaliskuun aikana.