• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Huonojen päivien iloksi

Aloittaja Hysteerinen rage quittaaja, tammikuu 22, 2008, 23:54:02

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#975
Hain äsken yhteen taloushallinnon työvoimakoulutukseen jonka kautta voisi päästä töihin. Koulutus alkaa helmikuussa jos siihen valitaan. Koulutus olisi lähellä eli Pitäjänmäellä Amiedun tiloissa jossa olin vuonna 2006 työvoimakoulutuksessa päivittäistavarakaupan alalle. Olin työharjoittelussa tuolloin - nyt jo edesmenneessä - Anttilassa ja työllistyin kurssin jälkeen - en Anttilaan - vaan Akseli Finanssipalveluihin joka oli hyvä vaihtoehto vaikka työt loppuivat 2008 sen takia kun ketjun omistajat varastivat siltä partneryritykseltä jossa olin töissä meille kuuluneita palkkioita. Itse sain minulle kuuluneet rahat koska esimieheni oli reilu ja maksoi firman tililtä säästöistä minulle kaikki minulle kuuluneet palkkiot mutta tuo partneryritys hakee vieläkin oikeusteitse viivästyskorkoineen monen miljoonan saatavia. Roistoja ne ketjun omistajat olivat. Hyvä työpaikka meni silloin jossa olisin ollut valmis olemaan pidempäänkin kuin n. 1,5 vuotta. Tästä tapauksesta oli muuten 45.minuuttia-ohjelmassa juttua vuonna 2011. Ohjelmassa haastateltiin sen partneryrityksen yhtä omistajista joka oli työkavereitani siihen aikaan (ei lähin esimies joka oli toinen niistä neljästä partneryrityksen omistajista).

Tämä Akseli-case oli vuosien 2008-2011 välillä salainen eli siitä ei siihen aikaan saanut puhua mutta viimeistään tuon 45.minuuttia-ohjelman jälkeen asiasta on tullut julkinen (ja hieman ennen sitäkin kun oikeuskäsittely oli julkinen oltuaan ennen sitä välimiesmenettelyssä joka oli salainen).

SouthernBoogieCat

Aika mielenkiintoisen jutun näin Arenalla tänään. Siellä oli perhe jossa isällä oli Jokeri-paita päällä ja äidillä....uskokaa tai älkää HIFK-paita. Melko huvittavaa. Esim. HIFK-peleissä en ole koskaan nähnyt Jokeri-paitoja poislukien tietenkin paikallispelit takavuosina.

Hönkki

Tartutin työtietokoneeseeni viruksen, joka oli lähtöisin lapseni lelusta. Kyseinen lelu on salapoliisirannekello, johon ladataan virtaa tietokoneesta USB-portin kautta. Samalla kun virtasi sähköä kelloon, niin ui viruksia tietokoneeseen. On tää taas sellasta touhua ...
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Mr. Posh

Tos oli yhden rahtarin kans juttua noista kelloista. Sillä oli joku mirkku drive-inisemässä ja aivan karmeet kelit ja vasta marraskuussa vaihdetut puuvillat kabiinissa. Ei auttanut kun vetää ketjut sohjoon päälle ja vaihtaa pojan lahja viruksettomaan just ennen joulua. Salapoliisin rannarilla lähtee ja ui-ui!! Ei kannata ottaa ikinä hyllyn ekaa.
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"


SouthernBoogieCat

Tänään sain hakea 12-kielisen akustiseni perushuollosta ja se on aivan kuin uusi vaikka ostin ko. kitaran vuonna 1999 Turusta jo edesmenneestä Rolling Store Musicista. Hyvä kitara ja nyt sitä on hyvä soittaa kun se on säädetty kunnolla ja otelauta öljytty sekä kielten korkeus on juuri sopiva. Aiemmin hain 6-kielisen akustiseni perushuollosta joka sekin on aivan uudenveroinen vaikka sen olen omistanut jo yli 20 vuotta. Samat jutut tehtiin kuin 12-kieliselle sekä lisäksi elektroniikka tsekattiin (12-kielisessä ei ole elektroniikkaa). Erinomaista työtä. Sähkökitaroihin/sähköbassoon olen aiemmin jo teettänyt perushuollon mutta akustisten kohdalla tämä oli ensimmäinen kerta eikä varmasti viimeinen. Ammattitaitoinen huolto saa vanhan soittimen aivan uuteen kukoistukseen. Itse haluan keskittyä soittamiseen/säveltämiseen/tuottamiseen joten jätän huoltohommat kokeneille ammattilaisille vaikka siitä hieman joutuu maksamaan mutta perushuoltoa ei tarvitse joka kuukausi tehdä.

AriFerra

Lainaaperushuoltoa ei tarvitse joka kuukausi tehdä

Ja koska tämä on hakamussuttelu-topic, kysytään nyt siis:

Mitkä ovat valmistajan tai maahantuojan suosittelemat huoltovälit? Riittääkö aina perushuolto, vai tarvitseeko joskus vaihdattaa jakohihnaa, tässä tapauksessa kai sitä hihnaa jolla vehe pysyy rinnoilla? Entäpä suodattimet? Otelaudan öljyämisessä kai käytetään öljynsuodatinta? Saako tarvikkeena, vai pitääkö ostaa merkkiliikkeestä? Missä kohtaa tässä lajissa ovat ilmansuodattimet, varsinkin raitisilmansuodatin? Kokkiksen ollessa kyseessä, tiedämme toki missä uloshengityksen ilmansuotimet ovat...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

#982
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - tammikuu 25, 2017, 00:16:21
Mitkä ovat valmistajan tai maahantuojan suosittelemat huoltovälit? Riittääkö aina perushuolto?

Kerran vuodessa on harrastajamuusikon soittimille suositeltava huoltoväli. Näin itse olen sähkökitaroiden/sähköbasson kanssa menetellyt ja jatkossa myös akustisten.

Useimmiten riittää pelkkä perushuolto. Joskus saattaa olla jotakin varsinaista vikaa jolloin tarvitaan kattavampi huolto mutta se ei onneksi hyvätasoisilla soittimilla ole yleistä (korkeintaan jos esim. sähkökitarassa/sähköbassossa/elektroakustisessa hajoaa mikki tai elektroniikka tai vaikkapa akustisen kanteen tulee halkeama yms.). Perushuolto on vuosihuolto jolloin ei tarvitse olla mitään erityistä vikaa vaan kitara säädetään optimaaliseen soittokuntoon (säädetyn kitaran säädöt eivät kestä ikuisesti joten ne on hyvä säätää säännöllisesti jotta soittimella olisi hyvä soittaa) ja esim. otelauta öljytään ja sähkökitaroissa esim. potikat tsekataan että toimivat sekä mikrofonit ja niiden valitsimet yms. Perushuolto maksaa hieman mutta ei kuitenkaan paljoa joten sen voi harrastajasoittaja kerran vuodessa maksaa. Ammattisoittajan soittimet vaativat luonnollisesti enemmän huoltoa koska keikkoja, levytyssessioita on usein paljon joten soittimet ovat kovassa käytössä päivittäin. Itsekin soitan päivittäin mutta kuitenkaan soittomääräni ja olosuhteet eivät ole verrannollisia ammattimuusikon olosuhteisiin jotka kuluttavat soittimia enemmän.

Autovertaus oli osuva koska molemmissa kannattaa perushuolto säännöllisesti jotta molempien käyttö on parasta mahdollista ja auton osalta turvallista. Kitaroissa turvallisuus-aspekti ei ole kovin yleinen. Ainoastaan esim. vahvistimissa on hyvä tarkistuttaa että vahvistin on turvallinen käyttää koska sähköisku voi olla tappava (kuten kävi mm. Keith Relfille 1970-luvulla hänen kuoltua sähköiskuun viallisesta vahvistimesta).

Hihna ei kuulu perushuoltoon koska se ei varsinaisesti kuulu kitaraan (joskin laitetaan usein siihen). Hihna on erillinen juttu. Mahdollista on asentaa hihnalukot jolloin hihna pysyy varmasti paikallaan eikä kitara voi pudota kuten silloin jos ei käytä hihnalukkoja jotka voi asentaa/asennuttaa erikseen. Itselläni on sähkökitarassa (toisessa) hihnalukko mutta akustisissa ei koska niissä en toistaiseksi käytä hihnaa.

Otelaudan öljyämiseen en ole ennen perehtynyt (aiemmissa huolloissa ei otelautoja ollut öljytty koska se ei niihin paketteihin kuulunut, tosin seuraavissa esim. sähkökitaran huolloissa aion öljyämisen pyytää). Sen vain heti huomasin (kokeiltuani huollettuja soittimia) että öljytty otelauta auttaa soittamisessa koska sävelten liu´uttaminen nauhalta toiselle on luonnollisesti liukkaammalla otelaudalla helpompaa - tosin vaatii enemmän tarkkuutta kuin öljyämättömällä otelaudalla.

Mr. Posh

Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

Pejoka

Oheinen juttu olisi varmaan voitu otsikoida myös muun muassa Kovaa peliä "Pohjolassa", Hurja takaa-ajo (vauhtia parhaimmillaan karvan päälle 80 km/h) tai Kulkuneuvon kuljettaminen selvin päin rikollista :D.

En tiedä, pitäisikö tässä itkeä vai nauraa.

SouthernBoogieCat

Tulipa juuri mieleen bändistämme. Laskin että keski-ikämme on yli 50 vuotta. Tuo on loistavaa koska olen aina halunnut soittaa papparokkia. Jo 14-vuotiaana kun aloitin Subbuteon oli porukan keski-ikä reilusti yli 20-vuotta. Monesti olen ollut vanhempien porukassa asiassa kuin asiassa. Aika jännää myös että nykyisen bändini jäsenistä jokainen voisi olla isoisä - jopa minä koska tiedän oman ikäisiäni ja aikoinaan lähes nelikymppisiä jotka voisivat olla isovanhempia. Tässä tajuaa kuinka vanha jo itseasiassa on. Hurjaa.  ;D

nabel

Savolainen ja irakilainen menivät kertsille. Kummalla oli kokoonpanot kunnossa?

Mr. Posh

Lainaus käyttäjältä: nabel - tammikuu 31, 2017, 09:56:58
Savolainen ja irakilainen menivät kertsille. Kummalla oli kokoonpanot kunnossa?

tääkin menee varmaan karille..??
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - tammikuu 31, 2017, 09:56:58
Savolainen ja irakilainen menivät kertsille. Kummalla oli kokoonpanot kunnossa?

Ei välttämättä kummallakaan. Savolaisella ei kokoonpanot kunnossa ja irakilainen liittyi KV-puolelle jossa ei välttämättä kokoonpanoja ollenkaan.  :)

nabel

Ns. rosteri- eikä puujalkavitsi.




:wall