• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Huonojen päivien iloksi

Aloittaja Hysteerinen rage quittaaja, tammikuu 22, 2008, 23:54:02

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#840
Hyvä Unkari!!! Pitkästä aikaa kisoihin (ensimmäisen kerran arvokisoissa sitten Meksiko 1986:n ja EM-kisoissa sitten vuoden 1972). Suomen lohko oli lopulta kova koska kolme maata pääsi kisoihin. Toivottavasti kaikki pelaavat hyvin niin sitten ei voi ainakaan sanoa että Suomi menetti kisapaikan huonoille joukkueille.


SouthernBoogieCat

Pääsin jatkohaastatteluun. En ole aiemmin päässyt toiselle kierrokselle työhaastatteluissa. Olen päässyt vain töihin jos on ollut yksi kierros. Nyt on murrettu osa taiasta ja ensi maanantaina sitten ehkä selviää (tai sitten esim. viikko sen jälkeen) että murranko koko taian ja pääsen kaksiosaisesta haastattelusta duuniin.

Epis

Lainaus käyttäjältä: BassJake - marraskuu 17, 2015, 15:07:29
Pääsin jatkohaastatteluun. En ole aiemmin päässyt toiselle kierrokselle työhaastatteluissa. Olen päässyt vain töihin jos on ollut yksi kierros. Nyt on murrettu osa taiasta ja ensi maanantaina sitten ehkä selviää (tai sitten esim. viikko sen jälkeen) että murranko koko taian ja pääsen kaksiosaisesta haastattelusta duuniin.
Onnittelut!
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Lainaus käyttäjältä: BassJake - marraskuu 17, 2015, 15:07:29
Pääsin jatkohaastatteluun. En ole aiemmin päässyt toiselle kierrokselle työhaastatteluissa. Olen päässyt vain töihin jos on ollut yksi kierros. Nyt on murrettu osa taiasta ja ensi maanantaina sitten ehkä selviää (tai sitten esim. viikko sen jälkeen) että murranko koko taian ja pääsen kaksiosaisesta haastattelusta duuniin.

Onnittelut Jake!
Suomesta on aina tullut hyviä jäänsärkijöitä. Puolestasi-IloinenNaama.

AriFerra

Hollande ja Merkel olivat katsomossa seuraamassa Ranska-Saksa -peliä. Hollanden katse etsi kentältä Saksan pitkäaikaista kapteenia, mutta turhaan. Tämä tiedustelikin Angelalta:
- "Is Lahm sick?"
- "No mutta tämähän on täysin rasistinen lausunto!", huudahti Merkel selvällä suomen kielellä.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Porvoon turkkilainen

Nyt ei olla keski-ikäisiä ja vihaisia, vaan imeliä ja limaisia:

https://www.youtube.com/watch?v=0Z-zmzeJicg

Tulkaahan tänne 12.12.15:

https://www.facebook.com/events/1105661512778097/


Killer

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - marraskuu 19, 2015, 15:39:41
Nyt ei olla keski-ikäisiä ja vihaisia, vaan imeliä ja limaisia:

https://www.youtube.com/watch?v=0Z-zmzeJicg

Mukava, melodinen kappale. Instrumentaalina varmaan toimisi. 

Porvoon turkkilainen

Samaahan tuo Lalli sanoi. Laulaja/sanoittajaa vaihtamalla vois myös toimia....

SouthernBoogieCat

#848
Vuokranantajani soitti. Kämppäni saattaa mennä myyntiin noin vuoden päästä. Mikäli menee niin minulla on siihen etuosto-oikeus. Pitää vaan toivoa että saan työpaikan jossa olen vielä silloin. Mikäli en lunasta asuntoa niin minä jatkaisin vuokralaisena kuin tähänkin asti vaikka vuokranantaja vaihtuisi. Katsotaan mitä tapahtuu. Olisi hieno tilanne jos voisin lunastaa asunnon itselleni. Olen viihtynyt siinä tämän 8 vuotta tosi hyvin mitä olen siellä asunut ja uskon viihtyväni jatkossakin.

SouthernBoogieCat

Hyvin meni haastattelu. Hyvät mahdollisuudet työllistyä mutta ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Hyvältä vaikuttava paikka: hyvät työtilat, työvälineet, ilmapiiri. Hyvä palkkamalli: ekan kuukauden aikana kiinteä+provisio jonka jälkeen voi kuukausittain valita joko kiinteä+provisio tai pelkkä provisio riippuen myynnistä. Muitakin  haastatellaan joten vielä ei tiedä tärppäsikö.

Fabio

#850
Lainaus käyttäjältä: BassJake - marraskuu 20, 2015, 13:00:24
Vuokranantajani soitti. Kämppäni saattaa mennä myyntiin noin vuoden päästä. Mikäli menee niin minulla on siihen etuosto-oikeus. Pitää vaan toivoa että saan työpaikan jossa olen vielä silloin. Mikäli en lunasta asuntoa niin minä jatkaisin vuokralaisena kuin tähänkin asti vaikka vuokranantaja vaihtuisi. Katsotaan mitä tapahtuu. Olisi hieno tilanne jos voisin lunastaa asunnon itselleni. Olen viihtynyt siinä tämän 8 vuotta tosi hyvin mitä olen siellä asunut ja uskon viihtyväni jatkossakin.

Onko vuokranantaja siis yksityinen? Ei liene ihme että hän antaisi sinulle "etuosto-oikeuden".. Totta kai hän myy sen kenelle tahansa (ilman välittäjäkuluja?)joka on valmis maksamaan asunnosta häntä tyydyttävän hinnan. (Vai saisitko asunnon jotenkin extra-edullisesti?).  

Mutta kannattaako asunto ostaa? Riippuu tietysti hinnasta.. Ja riippuu myös siitä, mikä vuokra on nyt ja mitä se tulee olemaan.. Jos katsot että asunto on hyvä sijoitus (Hyvän hintainen, hyvällä alueella ja hyvässä kunnossa), niin silloin tietysti kannattaa ostaa. Mutta en näe tuota "etuosto-oikeutta" minään Loistojuttuna, paitsi jos saat kämpän jotenkin "normaaliostajaa" edullisemmin. Kyllä "money talks" noissa kämpänostojutuissa aina.. Ja usein kämppien hinnoista myös tingitään.

Mitkä olisivat kk kustannukset suhteessa vuokralla asumiseen siihen että ostaisit kämpän? (Jos haluat kertoa)

Tiedätkö muuten varmasti että saat jäädä vuokralaiseksi jos kämppä myydään? Sehän riippuu kuitenkin uudesta omistajasta.. Jokuhan voi ostaa asunnon omaksi asunnokseen.. Tai vuokralle tyttärelleen..

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#851
Vuokranantajani on yksityinen. Olen asunut asunnossa nyt yli 8 vuotta ja maksanut vuokrat aina ajallaan ja pitänyt asuntoa hyvässä kunnossa niin en ihmettelisi vaikka normaalia alempi hintakin voitaisiin neuvotella. Kaikki kuitenkin riippuu osaltani siitä että olenko vakituisesti töissä vuoden päästä että saanko pankista lainaa.

Nythän oli juuri juttu jossain lehdessä että sijoitusasunnon ostajat mielellään ostaisivat mukana hyvän vuokralaisen. Luulen että nykyiset vuokranantajani ovat lukeneet jutun ja suunnittelevat että myisivät asunnon ja minut samassa paketissa. Uudelle vuokranantajalle olisi kullanarvoinen juttu saada paketissa hyvä vuokralainen josta on myös näyttää todistetta että on maksanut ajoissa vuokrat ja pitänyt asuntoa hyvässä kunnossa. Eri asia tuo toki että jos on ostamassa asuntoa lapselleen mutta sellaiselle voi vuokranantajani olla myymättä jos haluavat myydä vuokralaisen samassa paketissa. Tietysti nämä asiat on syytä varmistaa ajoissa.

Maksan nyt vuokraa 588 €/kk n. 40 neliön kämpästä joka on suhteellisen edullinen noin isosta ja hyväkuntoisesta ja hyvältä alueelta.  En tiedä paljonko joutuisin kuussa maksamaan jos ostaisin kämpän. Veikkaan että hintataso on tuolla suunnalla n. 160000 €-200000 € - mutta ehkä lähempänä kuitenkin 160 K kuin 200 K:a.


SouthernBoogieCat

Tietysti se loppupeleissä riippuu uudesta omistajasta saako vuokralainen jäädä, mutta olen niin hyvä vuokralainen että uusi vuokranantaja olisi todella tyhmä jos purkaisi sopimuksen. Vielä kun minulla on 6 kk irtisanomissuoja niin sekin varmasti hillitsee purkuhaluja. Eri asia tosiaan jos ostaa asuntoa itselleen tai lapselleen, mutta nykyinen vuokranantaja tosiaan voi valita kenelle sen asunnon myy ja ehkä paremmin he saisivat kämpän kaupaksi jos myisivät sen sijoittajalle koska sijoittajalle on yleensä tärkeää että kämpässä on jo valmiina hyvä vuokralainen koska uuden vuokralaisen etsintä on aikaa vievää ja kallista puuhaa.

Itse kyllä olen valmis ostamaan asunnon jos vaan pankista saan lainaa koska olen viihtynyt asunnossa ja uskon asuvani siinä vielä pitkään. Lisäksi voin aina myydä asunnon tai laittaa vuokralle jos haluan lähteä. Asunto on hyväkuntoinen ja hyvällä paikalla joten se on mielestäni kannattava sijoitus vaikka hinta olisikin korkeamman puoleinen mutta muut hyödyt kompensoivat hintaa. Itselleni minä sen asunnon ostaisinkin.

Mutta nyt asun vielä vuokralla tässä asunnossa. Toivottavasti nyt vuoden alusta pääsisin töihin ja olisin siellä vielä loppuvuodesta (ja pidempäänkin) että voisi näyttää että vakituinen työpaikka löytyy. Kyllä minä mielummin omassa asunnossa asuisin kuin vuokralla, mutta olen silti tyytyväinen nykyiseenkin tilanteeseen joka asuntoasiassa on ollut hyvä yli 8 vuotta (ensi helmikuussa 9 vuotta). Minun kaltaistani pitkäaikaista ja luotettavaa vuokralaista on vaikea löytää. Toivotaan että se olisi etu vuoden päästä joko asunnon hintaneuvotteluissa tai sitten uudelle vuokranantajalle osoittamisessa että olen hyvä vuokralainen.

Fabio

#853
Hyvä vuokralainen on aina hyvä vuokralainen! Mutta.. Hyviä vuokralaisia on kuitenkin paljon ja voisin kuvitella että kovin isoa alennusta harva myyjä antaa sen takia että olet maksanut asiallisesti vuokran asunnosta (sehän on kuitenkin se oletus). Yleensä näissä raha-asioissa ei hyvätkään kaverisuhteet mene paremman myyntihinnan edelle. Sellaisia ihmiset vaan tuppaavat olemaan..  :-\

Sitten on tuo vuokralle jääminen.. Sijoittajiakin on monenlaisia. Toiset haluavat itse tehdä sopimukset ja valita vuokralaiset. (Moni vähintään haluaa korottaa vuokraa kun ostaa asunnon.) Sitten on vielä vaihtoehdot: Joku ostaa omaksi tai tutulleen vuokralle.. Tuotahan ei ikinä voi varmasti tietää.. Ja vaikka sinulla olisi tuo 6kk irtisanomisaika, senkin moni voi olla valmis odottamaan jos vaan makselet vuokraa.. Voi kuitenkin olla ostajan mielessä esim. päivittää kämpän varustetasoa.

Itse tekisin myyjänä seuraavasti: Purkaisin sopimuksen varmuuden vuoksi 6kk ennen myyntiä, jotta voisin myydä asunnon tyhjänä. En usko että kukaan jättää asuntoa ostamatta (myöskään sijoittaja) jos ei saa siihen vuokralaista "kaupan päälle" . Joskus ilmoituksissa sanotaan: "Vuokralainen irtisanottu, mutta on halukas jatkamaan asumista". On kuitenkin niin että oikotiellä vuokralaisen etsiminen on ilmaista ja vie vain tunnin aikaa kun järjestää näytön.. (Sillä oletuksella että kämppä on haluttu!). Näen siis vuokralaisen kanssa myynnin hankalampana kuin ilman.. Oletustoive on mielestäni se että kämppä on tyhjä, tuli se sitten omaan tai sijoituskäyttöön. Siinä mielessä varminta olisi harkita kämpän ostoa jos haluat siihen varmasti jäädä! Tietysti sinun asuntosi omistaja voi suorittaa myynnin ihan mihin tyyliin tahansa, mutta varmasti ei valitettavasti voida sanoa sitä että voit jatkaa siinä vuokalaisena.

En halua masentaa, mutta näin nämä kämppämyynnit tuppaavat menemään.

Ai niin.. Kustannuksista: Riippuu vähän onko säästöjä (ainakin 10% pitää varmasti pankille olla) , mutta tuo arviosumman "ala-laita" 160k - 10% = 144k. Sellainen laina 25v laina-ajalla tarkoittaa kuukausilyhennystä 600-650€ + vastike 150-200€? = 750-850€. Äkkiseltään näyttäisi siltä että tuo vuokralla asuminen on tuossa varsin edullista! (Tietysti et kerrytä omaisuutta asumalla vuokralla..) Jos sijoittaja tuon ostaisi, miettisi hän varmasti vuokran nostoa.. Omistaja kun usein pyrkii siihen että vuokralainen maksaa vähintään lainan lyhennykset. Tällä hetkellä tuotto olisi uudelle omistajalle kehnohko..

Tämä on tietysti aikaista spekulaatiota, toivotaan että duunikuviot natsaavat ja pääset oikeasti miettimään miten kämpän suhteen etenet..


Epis

Itseäni ei haittaisi valmis (ja hyvä) vuokralainen ostamassani sijoituskämpässä, pikemmin ehkä päinvastoin.. Makuasioita..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!