• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Huonojen päivien iloksi

Aloittaja Hysteerinen rage quittaaja, tammikuu 22, 2008, 23:54:02

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

AriFerra

Tein joku viikko sitten Lapin Ukon Keittoa, joka kostautui erinomaiseksi. Pääruokaaineet poro, puikulat, voi, sipuli, kerma ja viherpippurijuusto.

Tarkoitus oli tehdä huomenna taas, ohjetta kuuklaillessa törmäsin kenties vielä parempaan keitto-ohjeeseen:
Läpin Äijän Koskelokeitto
Ensin keitethän koskeloa tunti maijossa. Otethan koskelo ja heitethän liemi pois. Sitte keitethän koskeloa vähän aikaa veessä. Otethan taas koskelo ja heitethän liemi pois. Sitte vielä liotethan koskeloa viinassa. Sen jälkhin otethan koskelo, heitethän se pois ja juuhan liemi.

Kelpais varmaan Lynxiläisillekin...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

miku

Aika perinteinen keitto-ohje näyttäis olevan eli toimii Lynxille. Myös tuo ensimmäinen toimii kyllä. Pitää myös muistaa klassinen ohje varsinkin nuoremmille subupelaajille: "Kannattaa syödä runsain verroin leipää kun on keittoa ruokana."
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

AriFerra

Mitä eroa on Putinilla ja Hitlerillä?

- Putin on uhannut lopettaa kaasutoimitukset.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

AriFerra

HeSu tilasi profiilin nostamiseksi tunnuskappaleen saksalaiselta megabändiltä Rammsteinilta. Kappaleen nimeksi tuli Pu Hast.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

Isona perusta subumiesten raittiusseuran. Se nimeksi tulee "Turha toivo".
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen

Tämä mies pyrkii eduskuntaan keskustan riveistä. Vihdoinkin ikään kuin pahin terroristi:

https://www.youtube.com/watch?v=TmVN1tsx6nA

AriFerra

"Suomalainen on ainoa maailmassa, joka on valmis maksamaan viiskymppiä siitä, että näkee naapurinsa menettävän satasen"
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

AriFerra

Seuraava tarina on hyvän päivän iloksi, ainakin omalle kohdalleni:

Joskus korjaamojen asiakaspalvelu voi yllättää positiivisesti. Faija osti 2004 uuden Punton. Viimeisenä huoltohommana 25.3.2013 teetti jakohihnan vaihdon. Sitten osti uuden auton ja antoi tuon Punton minulle. On ensimmäinen asia 25 vuoteen, joka on minun oma. Ihan oma. Pelkästään minun. Oma.

Edellispäivänä, tiistaina, katsastutin Punton. Ystävällinen katsastusinsingjööri näytti minulle että vesipumppu vuotaa.

Ajattelin, että turha toivo, mutta soitinpahan Vantaalla sijaitsevaan AD huoltoon jossa ko. työ oli vajaa kaksi vuotta sitten tehty. Ja yllätys, "takuu voimassa, tuo auto tänne niin vaihdetaan hihna, kiristin ja pumppu".

Tänään vaihtoivat. Oli outo tunne hakea auto jakohihnan vaihdosta, kun ei tarvinnut senttiäkään maksaa. Ja muutenkin palvelu oli hämmentävän ystävällistä. Italian matkailut, Serie Aat sun muut käytiin läpi korjaamon asiakaspalvelussa olevan herrasmiehen kanssa. Subbuteota en sentään uskaltanut nostaa esiin.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - maaliskuu 12, 2015, 18:01:58
Seuraava tarina on hyvän päivän iloksi, ainakin omalle kohdalleni:

Joskus korjaamojen asiakaspalvelu voi yllättää positiivisesti. Faija osti 2004 uuden Punton. Viimeisenä huoltohommana 25.3.2013 teetti jakohihnan vaihdon. Sitten osti uuden auton ja antoi tuon Punton minulle. On ensimmäinen asia 25 vuoteen, joka on minun oma. Ihan oma. Pelkästään minun. Oma.

Edellispäivänä, tiistaina, katsastutin Punton. Ystävällinen katsastusinsingjööri näytti minulle että vesipumppu vuotaa.

Ajattelin, että turha toivo, mutta soitinpahan Vantaalla sijaitsevaan AD huoltoon jossa ko. työ oli vajaa kaksi vuotta sitten tehty. Ja yllätys, "takuu voimassa, tuo auto tänne niin vaihdetaan hihna, kiristin ja pumppu".

Tänään vaihtoivat. Oli outo tunne hakea auto jakohihnan vaihdosta, kun ei tarvinnut senttiäkään maksaa. Ja muutenkin palvelu oli hämmentävän ystävällistä. Italian matkailut, Serie Aat sun muut käytiin läpi korjaamon asiakaspalvelussa olevan herrasmiehen kanssa. Subbuteota en sentään uskaltanut nostaa esiin.
Onnittelen ja toivon vastaavan osuvan mahdollisimman monelle muullekin.. Autohuolto on lähes poikkeuksetta stressaava paikka..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - maaliskuu 12, 2015, 18:01:58
Seuraava tarina on hyvän päivän iloksi, ainakin omalle kohdalleni:

Joskus korjaamojen asiakaspalvelu voi yllättää positiivisesti. Faija osti 2004 uuden Punton. Viimeisenä huoltohommana 25.3.2013 teetti jakohihnan vaihdon. Sitten osti uuden auton ja antoi tuon Punton minulle. On ensimmäinen asia 25 vuoteen, joka on minun oma. Ihan oma. Pelkästään minun. Oma.

Edellispäivänä, tiistaina, katsastutin Punton. Ystävällinen katsastusinsingjööri näytti minulle että vesipumppu vuotaa.

Ajattelin, että turha toivo, mutta soitinpahan Vantaalla sijaitsevaan AD huoltoon jossa ko. työ oli vajaa kaksi vuotta sitten tehty. Ja yllätys, "takuu voimassa, tuo auto tänne niin vaihdetaan hihna, kiristin ja pumppu".

Tänään vaihtoivat. Oli outo tunne hakea auto jakohihnan vaihdosta, kun ei tarvinnut senttiäkään maksaa. Ja muutenkin palvelu oli hämmentävän ystävällistä. Italian matkailut, Serie Aat sun muut käytiin läpi korjaamon asiakaspalvelussa olevan herrasmiehen kanssa. Subbuteota en sentään uskaltanut nostaa esiin.

Mikä AD-korjaamo? Pitää ehdottomasti hyödyntää joskus. Normaalisti huollatan Joensuussa yhdessä Ad-huollossa. Sielläpäin toki merkkihuollotkin ihan eri meiningillä kuin täällä. 14 vuotta vanhan Focuksen sähkövian korjaaminen osat päikseen vaihtamalla olisi maksanut n. 600, mutta ehdottivat itse vanhalle autolle ongelman kiertämistä (eri sulakkeen kautta?) jolloin hintaa tuli hieman reilu 150 euroa selvittelyineen. Autoa haettaessa antoivat vielä uunituoreen paikallisen pikkuleipomon laadukkaan ruislimpun, joita kuulemma jakavat asiakkaille.

PK-seudulla tuntuu olevan parasta etsiä netin merkkikohtaisten palstojen kautta huollot etenkin, jos ei ole merkkihuollon tarvetta. Esim. bemareille löytyy pieni huippupaja (edullinen ainakin minusta) Malminkartanosta.

AriFerra

#792
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 12, 2015, 22:27:11
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - maaliskuu 12, 2015, 18:01:58
Seuraava tarina on hyvän päivän iloksi, ainakin omalle kohdalleni:

Joskus korjaamojen asiakaspalvelu voi yllättää positiivisesti. Faija osti 2004 uuden Punton. Viimeisenä huoltohommana 25.3.2013 teetti jakohihnan vaihdon. Sitten osti uuden auton ja antoi tuon Punton minulle. On ensimmäinen asia 25 vuoteen, joka on minun oma. Ihan oma. Pelkästään minun. Oma.

Edellispäivänä, tiistaina, katsastutin Punton. Ystävällinen katsastusinsingjööri näytti minulle että vesipumppu vuotaa.

Ajattelin, että turha toivo, mutta soitinpahan Vantaalla sijaitsevaan AD huoltoon jossa ko. työ oli vajaa kaksi vuotta sitten tehty. Ja yllätys, "takuu voimassa, tuo auto tänne niin vaihdetaan hihna, kiristin ja pumppu".

Tänään vaihtoivat. Oli outo tunne hakea auto jakohihnan vaihdosta, kun ei tarvinnut senttiäkään maksaa. Ja muutenkin palvelu oli hämmentävän ystävällistä. Italian matkailut, Serie Aat sun muut käytiin läpi korjaamon asiakaspalvelussa olevan herrasmiehen kanssa. Subbuteota en sentään uskaltanut nostaa esiin.

Mikä AD-korjaamo? Pitää ehdottomasti hyödyntää joskus. Normaalisti huollatan Joensuussa yhdessä Ad-huollossa. Sielläpäin toki merkkihuollotkin ihan eri meiningillä kuin täällä. 14 vuotta vanhan Focuksen sähkövian korjaaminen osat päikseen vaihtamalla olisi maksanut n. 600, mutta ehdottivat itse vanhalle autolle ongelman kiertämistä (eri sulakkeen kautta?) jolloin hintaa tuli hieman reilu 150 euroa selvittelyineen. Autoa haettaessa antoivat vielä uunituoreen paikallisen pikkuleipomon laadukkaan ruislimpun, joita kuulemma jakavat asiakkaille.

PK-seudulla tuntuu olevan parasta etsiä netin merkkikohtaisten palstojen kautta huollot etenkin, jos ei ole merkkihuollon tarvetta. Esim. bemareille löytyy pieni huippupaja (edullinen ainakin minusta) Malminkartanosta.

Relluille löytyy huippupaja Korsosta, jos joku Rellun omistaa. Kujala. Kuuklella löytyy, paja on tehnyt Relluja 40 vuotta, isältä pojalle.

LainaaMikä AD-korjaamo? Pitää ehdottomasti hyödyntää joskus.

AD Huolto Suni. Valimotie 37. Melkein Kehä kolmosen "alla", Auramotalon lähellä. Kilsan kävelymatka Jumboon odottamaan huollon valmistumista. Käteislaskun (joka siis ei ollut lasku tässä tapauksessa) mukaan asiakaspalvelijan nimi on Joni. Nuoren miehen nimi on, kyseinen herra oli kyllä yli 50 vee. On itsekin mekaanikko. Auton viedessä hänellä oli siviilit päälleä, mutta kun hain auton, oli haalareissa. Ja tämähän havainto totakai vaan lisää uskoa ammattiosaamiseen.

Näkyi listassa lukevan, että heillä tuntiveloitus 75€. Porvoossa mulla on luottopaja, jossa perheen ykkösautoa (GS II 2.0T) olen huollattanut. 60€ tunti. http://autodoctor.fi/

Ymmärrettävistä syistä PK-seudulla tuntiveloitus on hieman kalliimpi. Olen monta vuotta ajatellut, että Suomesta ei löydy parempaa asiakaspalvelijaa kuin on Doctorin omistaja Forsbergin Tomppa. Nyt, käytyäni tuolla Sunilla, pakko todeta että Tomppa löysi vertaisensa, ehkä jopa ylikin.  ;D

Sen verran matkaa Valimotielle kuitenkin mulla on, että Tompalla jatkan ainakin GS II:n huollattamista. Tämä episodi tosiaan käytiin Sunilla siksi, koska kakkosautoni entinen omistaja (isäni) on tuolla ko. Puntoa yhdeksän vuotta huollattanut. Mutta nousipahan tämä paja ehdottomasti ykkösvaihtoehdoksi, jos Doctorille jostakin syystä ei saa tms, mitä ei tosin tule tapahtumaan.

Öljyt, suodattimen, ilmanputsarin, tulpat jne. olen itse tuohon Puntoon vaihtanut. Kai ne onnistuisi reilusti uudempaan GS II:eenkin tehdä, mutta jotenkin vain on aina ollut tunne että nämä tuoreet autot vie mieluummin ammattilaisen tehtäväksi.

Ja lopuksi vielä sanonta vuosikymmenien takaa: "Hevoseton mies on onnellinen mies, ei huolia hevosesta". Näin se on autojenkin kohdalla. Paljon huolettomampaa olisi, jos autoa ei tarvitsisi omistaa, saatikka sitten kahta. Ja elokuussa niitä on ehkä kolme...tosin se mahdollinen kolmas on vain ja ainostaan Alfa, joten se keskimäärin lisää elämisen laatua parempaan suuntaan. Tottakai se lisää myös Tompan tuloja...

S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Porvoon turkkilainen

Meidän Malmin treenipaikasta tulee tänään ohjelma radiosta:

Tänään Studio 303:n historiaa n. klo 14.00 ja Patala Bandin musaa n. klo 15.00 radio Roll FM 89,7 MhZ.

Oikaisu haastattelijan sanomisiin: Studio 303 ei ole Suomen vanhin, vaan EHKÄ Suomen vanhin vielä toimiva pienstudio. Mika Sundqvistillakin on iäkäs studio Tampereen seudulla.

Porvoon turkkilainen

Väärää infoa. Tuo ohjelma tulikin jo eilen.