• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hesu-Liiga 20-21 osallistujat

Aloittaja kesämesu, elokuu 29, 2020, 19:19:29

« edellinen - seuraava »

nabel

Saa valita joko JB's viski baarissa tai giallo tyylinen sadetakkikosto porttikongissa.

Hönkki

Saadaan vielä kunnon keskustelut, jos liigaan tekevät paluuta T. Hujala (Nottingham), P. Lund (Everton), H. Laine (Southampton), M. Hyypiä (Everton), J. Keränen (QPR) ja V-P. Määttä (West Ham).
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hyökkäysketju

No, mun osalta nää on pelkkää jossittelua. Pelaan sillä jengillä millä sarjan olen aloittanut. Ei sen ihmeellisempää.

Hyökkäysketju

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - tammikuu 11, 2021, 02:00:26
Niin, jos olisi ennustaja, voisi kertoa asioita etukäteen.

Kuten totesin, en sano vieläkään mitään varmaa.

Tuollainen kommentointi on minusta täysin turhaa.

Sitäpaitsi vaikka olisin jättänyt kauden väliin aiemmin, ei se olisi tarkoittanut sitä, että Leskinen olisi voinut pelata Spursilla. Ei Liverpoolkaan ole automaattisesti vapaa, vaikka Jussi ei ole pelannut useampaan vuoteen.

Sitä piti vielä kommentoida et kuka sinä olet sanomaan millä kukakin saa tai ei saa  pelata? Jos jätät kauden väliin, niin kyllähän siinä voi käydä niin että joku toinen pelaa mielellään samannimisellä jengillä.

Mutta kuten sanottu, itse olen jo aloittanut kauden toisella jengillä joten sitä ei kannata spekuloida sen enempää.

kesämesu

Jussi pelannut Chelsealla kun vietin varhaiseläke vuosia  ::)
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Rossonero

#95
Lainaus käyttäjältä: Hyökkäysketju - tammikuu 11, 2021, 16:58:56
Sitä piti vielä kommentoida et kuka sinä olet sanomaan millä kukakin saa tai ei saa  pelata? Jos jätät kauden väliin, niin kyllähän siinä voi käydä niin että joku toinen pelaa mielellään samannimisellä jengillä.

Tämä on ollut systeeminä niin kauan kuin minä olen ollut mukana. Esim. Majuri ja Hovimestari ovat tätä linjausta tehneet.

On jengejä, joilla on pelannut useampi. Esim. niin sanottujen klassikkojengien (Kesämesun Chelsea ja Hönkin ManU) kohdalla Jussi pelasi niillä sen jälkeen, kun kyseiset pelaajat olivat ilmoittaneet lopettavansa pelaamisen kokonaan. Kyse ei ollut mistään välivuodesta. (Kun kyseiset henkilöt palasivat, Jussi kuitenkaan ei halunnut ottaa heidän jengejään, koska ei ollut kovin erityistä historiaa niihin, mutta tiedän, että ManUn olisi mielellään ottanut. Luopui siitä Hönkin eduksi.)

Sama koskee kaikkia sellaisia mainittuja jengejä, joilla pelaava on kuvioissa mukana, vaikkei ehkä joka kaudella, ja jotka ovat selkeästi profiloituneet jollekulle.

Olen sanonut, että jopa harkitsen luopumista Spursista eduksesi, koska tiedän sen merkityksen sinulle. En mielestäni ansaitse tällaista hyökkäävää kommenttia sinulta.

Hyökkis ja Macconen ovat olleet paluun jälkeen kuvioissa n. vuoden. Tätä on pyöritetty mainitulla koodilla nyt ainakin viimeiset 15 vuotta. Kysykääpä ensin vaikka Majurilta ja Hovilta ennen kuin rupeatte minua syyttämään.

Olisi hyvä miettiä myös Hönkin miten hommaa on pyöritetty, kun sen kuitenkin tiedät. Jos et tiedä, olet ollut korvat ja silmät kiinni.

Pitäisin järjettömänä, jos Hönkki pitäisi välivuoden, että joku nappaisi ManUn. Sama koskee Chelseaa ja Kesistä, Tuurin Quprua. Ja kuten nyt Hönkki ehdottaa, niin jopa kesken kauden.

Olen pelannut Spursilla vuodesta 1987, eli siitä kun sain ekat oikeat jengit. HeSu-liigassa olen pelannut vain ja ainoastaan sillä, vuodesta 2004 lähtien. Ja Hönkki kehtaa kirjoittaa tuollaista roskaa. Arvaapa miltä tuollainen tuntuu?

Tämä on niin kaukana siitä mitä mä harrastan, kun subua harrastan, että on varmaan harkittava lopettamista.

Rossonero

Sen verran vähintään jatkan, että pelaan Spursilla FA Cupin niin kauan kuin sitä pelataan. Siinäpähän loppuu spekulointi.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Macconen - tammikuu 11, 2021, 13:26:39
Ei nämä joukkueet täällä mitään ns. rekisteröityjä tavaramerkkejä ole. Jos ei pelaa niin silloin se on jonkun muun käytössä.

Millähän oikeudella tämän sanot, kun olet juuri mukaan tullut? Näin ei ole. Näistä asioista on puhuttu vuosien varrella kerholla paljonkin. Ei kannata luottaa Hönkkiin näissä.

Lainaus käyttäjältä: Macconen - tammikuu 11, 2021, 13:26:39Yritin myös ehdottaa kauden alussa että Hesua voisi pelata mukana olevan reservijoukkueella, mutta ei käynyt.

Niin, ja asiasta keskusteltiin. Päädyttiin siihen, että asiassa on ongelmia, mutta jos niihin joku keksii ratkaisun, on asia ok. Tässä vaiheessa tuli tieto, että Hyökkis pelaa Prestonilla.

Faktat haltuun, kiitos.

Lainaus käyttäjältä: Macconen - tammikuu 11, 2021, 13:26:39Jos halutaan että subua harrastetaan vielä jatkossakin ja mukaan tulisi uusia jäseniä, niin kyllä pipoa pitäisi vähän löysätä.

Jep, olisi myös mukava, että kunnioitettaisiin edes jollakin tavalla niitä tapoja, joita toiminnassa on. Olen moneen kertaan todennut, että minua ei kiinnosta homman laajentaminen, vaan harrastus joka antaa sitä mitä se on antanut yli 30 vuotta.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 16:20:17
Saadaan vielä kunnon keskustelut, jos liigaan tekevät paluuta T. Hujala (Nottingham), P. Lund (Everton), H. Laine (Southampton), M. Hyypiä (Everton), J. Keränen (QPR) ja V-P. Määttä (West Ham).

Hohhoijaa.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20
Lainaus käyttäjältä: Hyökkäysketju - tammikuu 11, 2021, 12:58:07
Tarkoittaako tämä sitä että jos olisin halunnut pelata ipswichilla tai vaikka aston villalla, mun olisi pitänyt anoa lupaa näillä liigassa pelanneilta?

Ei olisi tarvinnut.

Olisi, tai asia olisi pitänyt käsitellä, jos joukkueet olisivat olleet lähivuosina mukana, ja kyseinen pelaaja olisi mahdollisesti tuloillaan mukaan.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20Ymmärrän kyllä että tämä on herkkä aihe ja nyt pitää vähän kieli keskellä suuta asetella sanoja. Luulisin että ongelma on nyt siinä, että jos Vesa jäisi pois tältä kaudelta (20/21) ja sinä olisit Spurs, niin miten kävisi kaudella 21/22, jos te molemmat olisitte tulossa mukaan ja molemmat haluaisivat olla Spurs ? Olisiko Vesalla oikeus saada Spurs takaisin ?  Teillä on molemmilla aika vahva Spurs-tausta. Vähän vaikea sanoa mitä silloin pitäisi tehdä. Ehkä teidän pitäisi pelata vuorotellen kausi kerrallaan Spursilla (tai edes jotain vuorottelua).

Kuinka sä voit olla näin pihalla tästä?

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20Jos Vesa on tällä kaudella mukana, niin hän on Spurs. Muussa tapauksessa voidaan ainakin harkita voiko Leskinen aloittaa kauden uudestaan ja pelata Spursilla ? Leskinen on jo pelannut 2 peliä Prestonilla.

Millähän oikeudella kirjoitat tällaista?

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20Toinen vastaavanlainen tilanne, mutta toistaiseksi täysin teoreettinen, olisi se jos Gråsten ja Jussi olisivat tulossa mukaan samalla kaudella.
Kumpi pelaisi Liverpoolilla ?

Gråsten lopetti yli 20 vuotta sitten. Jussi on pelaillut on/off ja ollut mukana vähintään cupeissa lähes joka vuosi. On selvää, että Jussilla on nyt oikeus Liverpooliin.

Epis

LainaaEi nämä joukkueet täällä mitään ns. rekisteröityjä tavaramerkkejä ole. Jos ei pelaa niin silloin se on jonkun muun käytössä. Jos halutaan että subua harrastetaan vielä jatkossakin ja mukaan tulisi uusia jäseniä, niin kyllä pipoa pitäisi vähän löysätä.

Tämä niin helvetisti!

En näe miten olisi keltään pois jos saman nimisellä joukkueella pelaisi eri manageri jos joukkue sattuisi olemaan vapaana. Pelin muiden haasteiden ohella tämä Hesun vuosia (päin.. vaikka puuta) ajama joukkueiden (iki)varausjärjestely on ollut oma lukunsa uusien pelaajien löytämisessä.

Onneksi on sentään ollut KOSTOn ja Hölpatin kaltaisia sarjoja (ehkä muitakin), jossa tämän kaltaiset rajoitukset on unohdettu ja keskitytty pelaamiseen ja nauttimiseen.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#101
Kerronpa omia kokemuksiani (tai siihen aikaan havaitsemiani muiden) varausjärjestelyistä päättyneen Subu-urani alkuvaiheilta vuodelta 1991. Kun tulin kerholle syksyllä 1991 (eli syksyllä tulee 30 vuotta tuosta tapahtumasta, Testimonial-peli tuolloin syksyllä on mahdollinen koska sellaisen voi aktiiviuransa lopettanut pelata) pelasin ensin Bristol Cityllä kun se löytyi suoraan omista joukkueistani. Helmikuussa 1992 ostin Belgian reissulta Barcan jolla aloin pelaamaan. Barca oli tuolloin Ilkka Äärellä Real Madridin lisäksi mutta ei tuosta ongelmia tullut vaikka hiljaisesti Barca siirtyi minulle. Tietääkseni tuolloinkin oli "varausjärjestely" käytössä mutta kukaan ei ottanut asiaa mitenkään esille - ei Ilkka itsekään. Veronan tein Serie A:n myöhemmin ja Veronaa ei ollut kenelläkään. Pelasin sitten HeSu-liigassa lainajengeillä Sheffield Utd:lla ja Nottinghamilla ennen yhtä kautta Barcalla ennen Barcan siirtymistä kaudella 1997-1998 perustettuun Espanjan liigaan.

Tuolloin 1990-luvun alussa yksi kaverini Panu tuli mukanani kerholle ja mietittiin joukkuetta ja alunperin hän halusi Ipsulla alkaa pelaamaan mutta Sepon pelaaminen Ipsulla silloin esti jostain syystä sen. Ei tuosta Panu mitään ongelmaa muistaakseni ottanut vaan West Ham valikoitui hänelle vaikka tietääkseni Wellu Määttä oli aiemmin sillä pelannut eikä se tuolloin estänyt asiaa. Mutta tällaisia kokemuksia joista toivon olevan apua. Ei minulle mitenkään kuulu millä kukin nykyaktiiveista pelaa mutta halusin kertoa oman kokemukseni asiasta josta toivottavasti siis on apua joukkuejärjestelyissä nykyaikanakin. Barcalla ja Hellas Veronalla sekä K.V Mechelenillä joku saa halutessaan pelata koska minä en niillä pelaa Subussa sattuneesta syystä. K.V Mechelen oli minulla lähinnä treenipeli käytössä koska Belgian liigaa ei ollut eikä tiettävästi Eurocupeja ainakaan sarjattomille joukkueille. Taisi olla 90-luvulla joku Mestareiden liiga pelkästään eri liigojen joukkueille johon ei otettu silloin 2000-luvun tapaan niiden maiden joukkueita joille ei ollut olemassa liigoja.

Hönkki

Voi hertinen sentään, Rosso, sanoisi Mummo Ankka. Oliko viime yönä täysikuu ? Rosso on siis sitä mieltä, että minän puhun paskaa kun edes spekuloin sillä mahdollisuudella, että joku muu kuin hän voi pelata Spursilla sellaisella kaudella kun hän ei ole itse mukana. Eikö tule mieleen että tuo on itsekästä ? Jos Jussi haluaa liigaan Manulla muutamaksi vuodeksi, niin ok minulle.




 
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - tammikuu 12, 2021, 01:44:54
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20
Lainaus käyttäjältä: Hyökkäysketju - tammikuu 11, 2021, 12:58:07
Tarkoittaako tämä sitä että jos olisin halunnut pelata ipswichilla tai vaikka aston villalla, mun olisi pitänyt anoa lupaa näillä liigassa pelanneilta?

Ei olisi tarvinnut.

Olisi, tai asia olisi pitänyt käsitellä, jos joukkueet olisivat olleet lähivuosina mukana, ja kyseinen pelaaja olisi mahdollisesti tuloillaan mukaan.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20Ymmärrän kyllä että tämä on herkkä aihe ja nyt pitää vähän kieli keskellä suuta asetella sanoja. Luulisin että ongelma on nyt siinä, että jos Vesa jäisi pois tältä kaudelta (20/21) ja sinä olisit Spurs, niin miten kävisi kaudella 21/22, jos te molemmat olisitte tulossa mukaan ja molemmat haluaisivat olla Spurs ? Olisiko Vesalla oikeus saada Spurs takaisin ?  Teillä on molemmilla aika vahva Spurs-tausta. Vähän vaikea sanoa mitä silloin pitäisi tehdä. Ehkä teidän pitäisi pelata vuorotellen kausi kerrallaan Spursilla (tai edes jotain vuorottelua).

Kuinka sä voit olla näin pihalla tästä?

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20Jos Vesa on tällä kaudella mukana, niin hän on Spurs. Muussa tapauksessa voidaan ainakin harkita voiko Leskinen aloittaa kauden uudestaan ja pelata Spursilla ? Leskinen on jo pelannut 2 peliä Prestonilla.

Millähän oikeudella kirjoitat tällaista?

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 11, 2021, 13:55:20Toinen vastaavanlainen tilanne, mutta toistaiseksi täysin teoreettinen, olisi se jos Gråsten ja Jussi olisivat tulossa mukaan samalla kaudella.
Kumpi pelaisi Liverpoolilla ?

Gråsten lopetti yli 20 vuotta sitten. Jussi on pelaillut on/off ja ollut mukana vähintään cupeissa lähes joka vuosi. On selvää, että Jussilla on nyt oikeus Liverpooliin.

Nyt siis ekaksikin, millä oikeudella itse kehittelet sääntöjä ? Joskus olet kirjoitellut miten herätit Hesun henkiin 2004 ja se ikäänkuin antaisi sinulle jotain erityisoikeuksia. On olemassa Vanha Hesu (1981-1999) ja Uusi Hesu (2004-). Ilman Vanhaa Hesua ei olisi ollut mitään mitä herättää henkiin. Ilman Vanhaa Hesua olisit pelannut kaikki nämä vuodet vain satunnaisia Hiirenniityn liigan pelejä Timoa ja Jussia vastaan.
Se oli todella hienoa, että 2004 herätit Hesun henkiin, tarjosit tilat yms. 2006 Kaitsu perusti foorumin ja minä houkuttelin pelaajia. Siinä oli kaikilla omat ansionsa. Nyt on kuitenkin mennyt varmaan 8 vuotta niin, että olet pelannut vain omat pelit ja merkannut foorumille tuloksia sen mitä nyt olet jaksanut. Jotkut muut kuin sinä tässä ovat hoitaneet yleisen toiminnan pyörittämisen ja yleensä mahdollistaneet pelaamisen. Toki sekin on ihan jees, että vain hoitaa omat pelinsä.

Mitä tulee Gråsteniin ja Jussiin, niin Gråsten on täysin Liverpool-mies, mutta Jussi on pelannut liigaa muillakin jengeillä. Se ei olisi ollenkaan niin suoraviivaista kumpi pelaisi Liverpoolilla. Jussi voisi olla vaikka Middles. Toki täyttä spekulointiahan tämä on.

Yleensäkin olen sitä mieltä, että ei vaan voi varata jotain jengiä itselleen sellaiseksi kaudeksi kun ei itse pelaa tuolla jengillä. Todella käsittämätöntä, että saan lokaa niskaan siitä, että edes tuon tuon ajatuksen esille. Ymmärrän että jotain pelikielto-ongelmia siinä voi tulla, mutta silti. Kyllä Hölpatissa on kaikki niin paljon paremmin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses