• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hesu-Liiga 20-21 osallistujat

Aloittaja kesämesu, elokuu 29, 2020, 19:19:29

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Näin pienellä porukalla, ja mahdollisesti vuosittain vaihtelevalla osallistujaporukalla, en näe syytä pelata nousuja ja putoamisia. Ymmärtääkseni Marko L. ei ole tulossa Hesuun, jos ja kun minä pelaan nyt ainakin vielä tämän juhlakauden Spursilla.

Mestarien liiga ei ole ongelma tässä koossa. 37 peliä jakaantuneena usean pelaajan kesken ei ole paljon. Kahdella lohkolla pelatessa pitäisi pelata kaksinkertaiset lohkot, ja silloin pelimäärä sama. Erona vain suppeampi pelaajaporukka. Karsinnatkaan eivät ole olleet ongelma, jos niistä ei tule kenellekään otteluruuhkaa. Niistä voi toki karsia helpoimmin.

Mitä jos ensin listattaisiin mitkä liigat ketäkin kiinnostavat ja sitten katsotaan mitä pelataan, kun nähdään pelimäärät.

Minulla tärkeimmät satunnaisessa järjestyksessä ovat Hesu, Bundes, Serie A ja ML. Lisänä spanski aina mahdollinen, kuten muutkin kehitelmät. Hc-tunnelmointi kiinnostaa aina, jos sellaista löytyy.

Hönkki

Miksi ihmeessä Mestareiden liigan alkulohkoissa pitäisi pelata kaksinkertaiset lohkot, jos vain kaksi lohkoa?

Se on tietenkin ok, että kaikki nyt kertoisivat mitkä sarjat kiinnostavat. Itse olen kiinnostunut seuraavista: Hesu, Serie A, Mestareiden liiga, FA cup, Liigacup.

Hesun eka kausi oli muuten 81-82. Minusta juhlakausi on silloin 21-22. Miten sen nyt sitten haluaa laskea? Tuleva kausi ei ole 40. kausi joka pelataan, koska välissä on ollut vuosia, jolloin ei ole pelattu ollenkaan.

Nousut ja tippumiset ovat minulle sitä HC-tunnelmointia. Katsotaan nyt sitten saako kannatusta. Toki pärjätään pelkällä liigallakin, mutta muistetaan että iso liiga tietää paljon pelejä ja sitten pitää vähentää jostain muualta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Macconen

Minä osallistun tulevalla kaudella seuraaviin sarjoihin.

Viekkausliiga ja cupit
Skottiliiga ja cupit
FA - cup
KoVa
Mahdollisesti vielä piirisarja

nabel

Skotti + cup(it?) - Dundee U
HeSu + FA - Newcastle
Bundes - HSV
Ranska - Lens
Viekkis - (näillä näkymin) TPV
mahd. euroliiga
Serie A - pohdinnassa..
---
KoVa - Birmingham

Porvoon turkkilainen

Harkitsen jos tulisi Mp:llä viekkikseen. Miinuspisteet koskivat Kupsia...

Killer

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - syyskuu 23, 2020, 13:01:00
Harkitsen jos tulisi Mp:llä viekkikseen. Miinuspisteet koskivat Kupsia...

Ilmoittautumisajankohta jo umpeutui.
2021-22 uusi yritys.  :up

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 23, 2020, 07:35:41
Miksi ihmeessä Mestareiden liigan alkulohkoissa pitäisi pelata kaksinkertaiset lohkot, jos vain kaksi lohkoa?

Siksi, että ei ole tynkäkisa, jonka arvo on liian pieni. Oma mielenkiintoni 8 jengin kisaan yksinkertaisilla lohkoilla on olematon, kun puhutaan tästä kisasta. Vastakysymyksenä voisi esittää, että miksi 16 joukkuetta on ongelma? Pelimäärässä ero on 16 peliä, jotka jakautuvat isommassa kisassa laajemmin. Koko kautta ajatellen tämä on todella vähän.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 23, 2020, 07:35:41Hesun eka kausi oli muuten 81-82. Minusta juhlakausi on silloin 21-22. Miten sen nyt sitten haluaa laskea? Tuleva kausi ei ole 40. kausi joka pelataan, koska välissä on ollut vuosia, jolloin ei ole pelattu ollenkaan.

Joku tämän kerholla sanoi. Minulla ei ole hajuakaan enkä ota kantaa, koska olen vasta uuden alun jälkeen ollut mukana.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 23, 2020, 07:35:41Nousut ja tippumiset ovat minulle sitä HC-tunnelmointia. Katsotaan nyt sitten saako kannatusta. Toki pärjätään pelkällä liigallakin, mutta muistetaan että iso liiga tietää paljon pelejä ja sitten pitää vähentää jostain muualta.

Esim. Chelsea on toivonut isoa liigaa. Nytkin liiga oli toimiva. Ainakin minusta on mielenkiintoisempaa pelata kaksinkertainen sarja lukuisia eri vastustajia vastaan kuin jauhaa nelinkertaista samoja vastaan.

Jos pelaajia olisi 16, voisi ajatella, että kaksi 8 pelaajan liigaa olisi hyvä ja toimisi puuhastelumielessäkin. Mutta esim. 10 pelaajalla puhutaan kahdesta 5 joukkueen sarjasta. Ei oikein nappaa.

Jokaisella toki omat näkemyksensä.

Hovimestari

Hesu ja cupit - QPR
Divari - Bristol R
Skotti - Aberdeen
Serie A - Fiorentina
Serie B & C - Bari ja Catanzaro
La Liga - Athletic
Bundes - Werder Bremen
Ranska - Clermont Foot



Hovimestari

#23
Näiden lisäksi eurosarjat.

Ja HPS Viekkis, ellei jää viimeiseksi, jolloin tippuu, ja osalistuu vain Suomen cupiin ja Piirisarjaan, mikäli pelataan, koska taso ei vain riitä nykyään varsin kovatasoiseen V-liigaan.

Puppe

Hesu+liigacup : Sunderland
Fa cup: Portsmouth(jos mahtuu)
Skotti+ cup: Motherwell
Bundes: Dortmund
CL: Dortmund+Kiova D
Viekkis+cup: Jippo

Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

#25
Jos viime kaudesta ei vähennetä pelejä, niin pelejä on vain liikaa (oli koronaa tai ei). Tai sitten pelitahtia pitäisi pystyä kiristämään. En usko että tähän pystytään kaikkien managerien puolesta. Toki jos sillä ei ole mitään väliä, että kausi venyy taas elokuulle, niin mikäs siinä sitten.

Mestareiden liigaan tulen vain Interillä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hyökkäysketju

Viekkis+cupit: kif
Skotti+cupit: hearts
Ranska: esse
Saksa: hbsc
Kova: thfc
Facup yms jos huolitaan (ja löytyy joku jengi). Tämä toki muissakin ehtona.

Hönkki

LainaaVastakysymyksenä voisi esittää, että miksi 16 joukkuetta on ongelma? Pelimäärässä ero on 16 peliä, jotka jakautuvat isommassa kisassa laajemmin. Koko kautta ajatellen tämä on todella vähän.

Kauden 19-20 eka CL-peli karsinnat mukaan lukien pelattiin 22.7.2019.
Kauden 19-20 16. CL-peli  pelattiin 7.10.2019. Eli 16 CL-peliin meni  melkein 80 päivää.

Tutkin myös mitkä olivat kaudella 19-20 Hesun, Bundeksen, Serie A:n ja CL-alkulohkojen (A,C ja D) vikat pelit ja etenkin ketkä managerit niissä pelasivat. En jaksa kirjoittaa tänne, mutta tulos oli hyvin mielenkiintoinen. Klassikkokamaa suorastaan.


Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

kesämesu

#28
CL ilman karsintoja 4 lohkoa(16 joukkuetta)  Yhteensä 24+13=37 ottelua.
Liigassa oli 72 ottelua eli tuo ottelumäärä on puolet Liigan ottelumäärästä. CL on sarjoista se mikä venyy ja venyy eli siihen pitäisi saada muutosta koska esim. Tän kauden CL jatkuisi vieläkin jos jatkopelit olisi ollut kaksiosaisia. Jos liiga menisi suhteessa yhtä hitaasti se kestäisi ainakin vuoden.

Lohko vaiheesta finaaliin....
(18-19) 15.10-20.6  8kk 5pv (37ott)
(17-18) 11.9-11.6.   9kk.        (37ott)
(16-17) 23.2-6.8.     5kk 11pv(29ott)
(15-16) 26.10-10.8  9kk 15pv(37ott)
(14-15) 3.11-2.7.      7kk 30pv(37ott)

Esim 17-18 kaudella 4ott/kk eli tän kauden liiga olisi kestänyt samalla vauhdilla 1,5v. Pienien pelimäärien pelaajana toivoisin näihin jotain järkeä jatkossa että kausi olisi kompakti paketti ja ei tarvitsisi odotella jarruheikkejä. Jokainen varmaan tietää pelimäärän mihin pystyy järkevällä aikajanalla ja sen mukaan jengejä kehiin.

Olen aikaisemminkin puhunut sarjoista jossa pienemmän pelimäärän pelaajia. Ne voisi ottaa paremmin huomioon ja jouduttaa niiden sarjojen läpivientiä ettei tulisi parin kuukauden taukoja kesken kauden.

Tiedän että tämä on harvojen ongelma(ehkä olen ainoa) ja monille ihan sama milloin kaudet päättyy. Liigassa ei voi olla enää 30 ottelua ja tähän tilanteeseen on varmaan tyydyttävä jatkossakin...
Hyvää viikonloppua  :)
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Pejoka

Ehkäpä näin, jos kyseisiä sarjoja pelataan:

Hesu ja cupit - Forest
Divari (ja cupit, jos huolitaan ja/jos tarvetta esim. tasaparien saamiseksi) - Brentford
Viekkis ja cup - Viikingit (ja JJK cupiin, jos tarvetta esim. tasaparien saamiseksi)
Serie B - Sampdoria
La Liga - Eibar
Europelit - Club Brügge ja Ajax, jos ovet avautuvat noille CL:ään ja/tai Eurooppa-Liigaan