• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Porvoo (jutustelua Subusta ja muustakin)

Aloittaja Hönkki, elokuu 15, 2007, 11:28:25

« edellinen - seuraava »

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Pejoka - toukokuu 05, 2011, 15:58:28
Jos se saadaan pakattua niin, että ei mene kuljetuksessa rikki, niin mikä ettei. Mutta ei sillä niin kiire ole. Mulle riittää, että se olisi HO:ssa pelissä mukana.

;) Ehkä on parempi, että tuon sen itse boxissa kisoihin.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Pejoka

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - toukokuu 05, 2011, 19:58:35
Lainaus käyttäjältä: Pejoka - toukokuu 05, 2011, 15:58:28
Jos se saadaan pakattua niin, että ei mene kuljetuksessa rikki, niin mikä ettei. Mutta ei sillä niin kiire ole. Mulle riittää, että se olisi HO:ssa pelissä mukana.

;) Ehkä on parempi, että tuon sen itse boxissa kisoihin.

Yes box. Hyvä niin...

Pejoka

Muutama sananen omasta pelikaudesta 2010/2011 omasta näkövinkkelistä katsoen:

Yleistä: Ensinnäkin kiitos kaikille hienoista peleistä. Eritoten junnujen edistyminen oli hienoa katseltavaa. Sitä varmaan itse on vastaantulija junnuille ensi kaudella...

PoLi: Tavoite kauden alussa oli murtatua viiden joukkoon jättäen edes yksi "PSK:n konkari" taakse. Tavoite toteutui 100 %:sesti (ehkä hiukan ylikin). Olin juuri 5. jättäen sekä Ile että Jaban taakse (hikisesti, mutta kuitenkin). "Tulokas" Lasse yllätti positiivisesti ollen peräti 2. Hieno suoritus.

PoFi: Tavoite kauden alussa oli se, etten jää viimeiseksi. Sinänsä kova tavoite minulle, kun en ollut KV-säännöillä pelannut kuin yhden ottelun ennen kauden alkua. Tavoite toteutui 100 %:sesti. Junnuista Jonatan ja Miko olivat minua parempia. Jere siis ei ole "junnu" minun näkövinkkelistä. Hän on konkari :) Henkka ja Jeremias jäivät vielä taakse. Saa nähdä, miten käy ensi kaudella. Myös Jaba jäi taakse, kiitos hänen muiden kiireiden ;)

PSK Cup IV: Tavoite kauden alussa pelata mitalisijoista. Tavoite ei toteutunut. Lisäksi jäin koko Cupissa viimeiseksi, joten tavoitteen toteutumisprosentiksi tulee pyöreä nolla eli 0 %:a. Heti puolivälierissä tuli pahin mahdollinen vastus eli Jere vastaan. Pilkuille mentiin ja sen hävisin. Myös sijoitusottelut menivät penkin alle. Tosin Ilen tekemä maali oli minun mielestäni koko kauden ehdotonta Top-3 kamaa, ellei jopa hienoin. Makuasioita nämähän ovat.

Ainahan voidaan jossitella, että olisko Ile tai Mikma olleet "parempia" puolivälierävastustajia minulle kuin Jere. Toisaalta hekin hävisivät puolivälieränsä Henkalle ja Mikolle. Junnujen lopullinen läpimurto nähtiin Cupissa.

Yhteenveto: Tavoitteet toteutuivat 66,6666666... %:sesti. Fiilis pelata oli hyvä. Välillä peli kulki, välillä se tökki. Näinhän se menee...

Tavoitteet ensi kaudelle lyödään lukkoon Kick off:in jälkeen, kun tiedetään, kuka pelaa ja mitä pelaa...

Eli vielä kerran kaikille ISO KIITOS kuluneesta kaudesta myös minunkun puolestani 8)

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Pejoka - toukokuu 25, 2011, 15:29:10
Tosin Ilen tekemä maali oli minun mielestäni koko kauden ehdotonta Top-3 kamaa, ellei jopa hienoin. Makuasioita nämähän ovat.

Kerrotaan nyt kaikille julkisesti, kun teitä kuitenkin niin kovasti kiinnostaa:
Pallo ajautui lähelle maaliani, hallinta minulle. Epäröin, uskallanko yrittää irmalla pitkää syöttöä.
Tokaisin, että " no mitäs sillä on väliä kuinka pitkälle irma menee. Pitää tehdä jatkosta maali, niin saan irman välittömästi takaisin."

Wallen antoi pitkän syötön läpi kentän, ja Pukki paukutti verkon tötterölle.

Tuleepa mieleen teikäläisen maali pari kautta sitten. Vika hyökkäys, syöttö, jatko ja maali. Varmistui sillä maalilla, että Forest pääsi Cupissa ylempään jatkosarjaan.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Pejoka

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - toukokuu 25, 2011, 22:37:59
Tuleepa mieleen teikäläisen maali pari kautta sitten. Vika hyökkäys, syöttö, jatko ja maali. Varmistui sillä maalilla, että Forest pääsi Cupissa ylempään jatkosarjaan.

Niin, mutta tuossa maalissa kaikki tapahtui lähempänä maalia. Pallo minulla lähellä vasenta sivurajaa ja maalintekoalueella parin pallonmitan verran. Syöttö laukaisuviivan suuntaisesti kohti keskikenttää. Jatkolaukaus taisi painua vasempaan nurkkaan.

Se oli sitä aikaa, kun jatkolaukaukset vielä onnistuivat ;)

AriFerra

#665
Foorumin sivulla: 24483 viestiä 938 aihetta kirjoittanut 112 jäsentä. Uusin jäsen: Sipari

Terwetuloa foorumin jäseneksi!
Sami Sipari (ei sama Sami joka pelasi ekalla kaudella PSK:ssa) on Jeren koulukaveri. Hän on monta kertaa ollut meillä pelaamassa.
3-4 kertaa PSK:n peleissäkin mukana (ja pelannut ihan mukiinmeneviä reenimatseja). Osti punaisen SureShot-joukkueen itselleen. Sen saman Zaccyn alkuperäisen joka on kiertänyt jos jollakin pelaajalla. Aikoo hankkia myös HW-joukkueen.

Kova halu olisi kuulemma osallistua PSK:n sarjoihin ensi kaudella. Asiaa pitää tarkoin harkita, ettei tule väsyä kesken kauden alkuinnostuksen jälkeen.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

AriFerra

Taas tuli todistettua todeksi wanha totuus. Vaikka olisit sunnuntai remontoija, hanki kunnon kalut!

Kolme viikkoa tullut tehtyä eteisen ja rappujen remppaa. Klinkkerilaminaatteja kun aloin kiinnittämään betoniin, alkoi suuri tuska.
Ostaessani Sika Bond T-2:sta, myyjä varoitti että kama on sitten "tiukkaa". Minulla on ikuvanha pistooli, ja kyllä sitä sai kaksin käsin painella että sai sieltä kamaa tulemaan. En liioittele, jos sanon että yksi askelma tarvitsi noin 60 painallusta pistoolista. Alle puolen sentin noiro tuli kerralla tuubista ulos.

Illalla sängyssä (kolme askelmaa oli valmista, 10 jäljellä) aloin pohtimaan, että mitä jos ostaisin uuden pistoolin. Jos sillä vaikka viisi prossaa helpommin saisi liimaa ulos, sekin olisi kotiinpäin.
Hain kaupastu uuden. 10 €.

Ette usko mikä tunne oli kun uudella pistoolilla liimaa aloin pusertamaan! Hetkinen piti vetää henkeä, ei meinannut uskoa todeksi!
Pienellä painalluksella seitsemän sentin noiro!

Miten soveltuu Pöytäjalkapalloon? Huononkin pelaajan kannattaa hankkia hyvät pelivälineet? Vaikka odotettavissa on, että eivät ne sadetta tee, yllätyksiä saattaa tapahtua?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

AriFerra

Kesän hiljaiselon katkaisemiseksi pätkä elävää kuvaa:
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Pejoka

Ai sitä harjoitellaan kesätauolla ;)

Ja sitten loppukevennys:

Pitäisikö ottaa kesän Kick-off:ssa puheeksi, että PSK:ssa otetaan käyttöön Formulamaailmasta tuttu testauskielto. Soveltaen se tarkoittaisi sitä, että kauden jälkeen 1 kuukausi täydellinen subutauko, jonka jälkeen voisi pikku hiljaa alkaa harjoitella erikoistilanteita. Ja ennen uuden kauden starttia täysi harjoitussessio käyntiin.

Miltä tuntuu? Menisikö ehdotus läpi?

AriFerra

#669
Lainaus käyttäjältä: Pejoka - toukokuu 25, 2011, 15:29:10Muutama sananen omasta pelikaudesta 2010/2011 omasta näkövinkkelistä katsoen:

Minä myös vihdoin:
PoLi:
Tavoite: Iloisella hyökkäyspelillä tiukat kamppailut voitoiksi ja Mestaruus.
FI-säännöillä Messina pelasi ensimmäisellä kaudella erittäin hyvin. Taisteli mestaruudesta pitkään, tosin lopussa hyytyi niukasti neloseksi.
PSK:n toinen ja kolmas kausi pelattiin Milanilla, joka osoittautui managerille sopimattomaksi joukkueeksi. Figuurit olivat mitä sattuivat, enkä koskaan päässyt joukkueen kanssa sinuiksi.
Tälle kaudelle tehtiin ChievoVerona, joka onkin huomattavasti parempi pelata kuin Milan. Vastus vaan oli niin kova, että ei kerta kaikkiaan taidot riittäneet. Joka kerta kun PoLi:iin lähdetään, on tavoite mestaruus. Nyt sijoituttiin sijalle kuusi, tasapisteissä (25 pst.) Peten ja Jaban kanssa. Edelle siis kiilasivat Jere, Lasse, Mikma, Kasse ja Pete. Viisi joukkuetta kuitenkin jäi selänkin taakse. Ei tyytyväinen, mutta ei suurempaa pettymystäkään.
Tehdyissä maaleissa ottelua kohden tein uuden ennätyksen. Ensimmäisellä kaudella tehtyjen maalien keskiarvo ottelua kohti oli 0,6.
Toisella 0,4. Kolmannella 0,7 ja nyt keskiarvoksi tuli 0,95.

PoFi:
Tavoite: Mestaruus.
PoFi:ssa pelataan aina ja ikuisesti Milanilla. Joka kerta aiemmin on sijoituksena ollut hopea, eli tavoite kauteen lähdettäessä ei voinut olla mikään muu kuin mestaruus.
Tavoite ei tosiaankaan onnistunut, sillä Jere, Mikma ja Lasse ottivat mitallisijat. Neljäs sija kuitenkin tyydyttää, vaikka ei tietenkään pitäisi.
Hopeasija oli tarjottimella, mutta muut olivat parempia ja myöskin etukäteen heikompia vastaan muutama ottelu sählättiin tappioksi ja tasuriksi. Milan saalisti 36 pistettä, hopeaa ja pronssia otettiin 38 pisteellä.
Tehdyissä maaleissa per ottelu tässäkin sarjassa syntyi uusi ennätys:
07/08: 1,75
08/09: 1,75
09/10: 2,1
10/11: 2,6

PSK-Cup:
Ehdoton tavoite: Cup Mestaruus.
Cup pelataan HJK:lla, jolla on aivan käsittämätön putki päällä. 16 ottelua tappioitta varsinaisella peliajalla. Managerin pää ei vaan sitten ilmeisesti kestä paineita, koska jo kahtena kautena peräkkäin HJK on pudonnut pudotuspeleissä maitojunaan rankkareilla. Viime kaudella tappion karvasta kalkkia tarjoili Jaba. Tällä kaudella puolivälierissä vastaan asteli Henkka. Viisi kertaa aiemmin olen Henkan kohdannut, ja joka kerta voittanut. Nytkin tolpat kolisivat tai Interin veskari esitti huipputorjunnan, mutta maaliin asti palloa ei saatu. 11-metrisillä Henkka oli parempi. Pettymys oli siis tämä kausi Cupin osalta.

Yhteenveto: Tavoitteet toteutuivat 0%-sti. Harmi vaan, kun en osaa olla pettynyt. Jos ostaisi jostakin kaupasta pussillisen kunnianhimoa ja voitontahtoa, saattaisi edistystä tässä lajissa tapahtuakin... Pelaaminen on kuitenkin niin mukavaa, että ei vaan tällä luonteella osaa ottaa tarpeeksi vakavasti, mikä toisaalta ehkä on hyväkin.

Ai niin. Tulihan tässä tällä kaudella voitettua Suomen Mestaruus kuitenkin...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

mikma

Jospa nyt minäkin laitan tulevasta ajatuksia......

Todennäköisesti PSK:n pelattaviin sarjoihin ei tule muutoksia, joten PoLissa, PoFissa ja CUPssa käydään taas armotonta taistelua.

PoLi: :D  (ainut oikea sarja)  ::)
PoLissa kelpaa vain mestaruus.Putki katkesi, mutta otetaan se haltuun taaaas.  :P Kaikki edelliset vuodet tahkottu 3D äijillä. Nyt siirrytään HW figuureihin vai oliko ne walkereita, mutta joukkue pysyy ja se on BLACKBURN. Kokeillaan joskos nuo "uudet" pohjat toisivat sitä tarvittavaa kehitystä omiin suorituksiin.
Maalin teko on ollut minulla joka kaudella ongelma. Varsinkin nyt, kun oma ihquu McCarthy siirtyi toiseen joukkueeseen. Puolustus näyttää toimivan jotenkin.

PoFi:
KV hhhmmmm..... kun pelataan, niin pelataan täysillä. En koskaan ole oikein päässyt tähän sääntöjen tuomaan peli tempoon jne. mukaan. Ja koska olen rauhallinen mies, niin tämä on aivan liian nopea tempoinen minulle.
Tavoite olla kolmen parhaan joukossa. Toistaiseksi onnistunut, mutta haastajia alkaa löytymään. Joten tuo sijoitus on jo kova haaste minulle.

CUP:
Minulle rentoa peliä tosi mielellä. Tappiot eivät aiheuta samallalailla harmaita hiuksia kuin PoLissa. Tavoite toki Mestaruus tässäkin. Lähellä ollaan oltu, mutta ei vielä ole onnistunut.


Kaiken kaikkiaan maalihanat auki niin taistellaan pokaaleista. Pidetään puolustus samalla tasolla kuin tähänkin asti, niin kauden päätyttyä voi korjata satoa :)

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: mikma - kesäkuu 17, 2011, 07:15:48Puolustus näyttää toimivan jotenkin.

Ai jotenkin? 20 pelissä kuusi (!) päästettyä maalia päättyneellä kaudella. Todellista huippuosaamista.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

mikma

ajatelkaapa!!!

innostuin laskemaan omia keskiarvoja :  ::)

PSK PoLi :

KAUSI     O     V    T    H     TM  PM     +/-     P      TM      PM         V           T            H
07-11    63    32   24    7     75- 33    +42    120    1.19     0.52     50.8%     38.1%     11.1%

10-11    20    11    7    2     22-  6     +16     40     1.10     0.30     55.0%     35.0%     10.0%
09-10    13     7    5    1      20- 11     +9      26     1.53     0.85     53.8%     38.5%      7.7%
08-09    15     6    6    3      17- 10     +7      24     1.13     0.67     40.0%     40.0%     20.0%
07-08    15     8    6    1      16-  6     +10     30     1.07     0.40     53.3%     40.0%      6.7%

SouthernBoogieCat

Vaikuttavia lukuja kaudesta toiseen! Ei ihme että mikään muu kuin mestaruus ei kelpaa tuon tason näpsyttelijälle.

Epis

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - kesäkuu 17, 2011, 09:07:26
Lainaus käyttäjältä: mikma - kesäkuu 17, 2011, 07:15:48Puolustus näyttää toimivan jotenkin.

Ai jotenkin? 20 pelissä kuusi (!) päästettyä maalia päättyneellä kaudella. Todellista huippuosaamista.
Hönkki voi vain haaveilla vastaavista statseista..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!