• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Jalkapallon MM-lopputurnaus 2018 Venäjä

Aloittaja SouthernBoogieCat, toukokuu 19, 2018, 18:36:35

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Kohta alkavalle MM-turnaukselle on syytä avata on topicinsa. Tuossa on jo yhteistopic 2018:n ja 2022:n kisoille mutta alkava turnaus ansaitsee oman topicinsa jossa voi spekuloida mikä maa menestyy, mikä floppaa, kuka voittaa maalikuninkuuden jne. Pyrin kirjoittamaan tänne kisaennakon.

Keskustelun avauksena voisin heittää spekulaation että kisaisäntä Venäjä tekee Etelä-Afrikat (joka oli ensimmäinen kisaisäntä MM-kisoissa joka putosi ekalla kierroksella) ja putoaa kisaisäntänä jatkosta heti alkulohkossa. Uskon Egyptin menevän toisena joukkueena lohkosta jatkoon. Egyptillä on sellainen maailmantähti mitä Venäjällä ei ole eli Salah joka tekee tarvittavan määrän maaleja jotta jatkopaikkaan tarvittavat pisteet irtoavat. Egyptin joukkueessa on myös muita hyviä pelaajia mutta Salah on kansainvälisen tason supertähti jollaista jatkoon etenevä joukkue tarvitsee ja jollaista Venäjällä tällä hetkellä ei ole.


Porvoon turkkilainen

Salahilla jää sitten kisat väliin. Todella harmi. Uskotaan Kupsin mieheen.

Rossonero

Onko kokemusta tai näkemystä suomenkielisistä MM-kisalehdistä tai liitteistä? Pojille pitäisi olla suomenkielinen, mutta mitään huttua ei haluaisi tukea (onko suomeksi muuta tarjolla?).

Entäpä eri kielillä? Pitääkö tilata Kickerin yhteenveto?

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - toukokuu 28, 2018, 10:05:29
Salahilla jää sitten kisat väliin. Todella harmi. Uskotaan Kupsin mieheen.

Juuri oli jossain, että ei jääkään. Koko loukkaantuminen FIFA:n salaliittoa, jotta isännät jatkaisivat.

Hovimestari

On hyvä kysymys, kun Veikkaus & lotto -lehteä ei enää ole ja Eric Battykin on kuollut. Valitsisin jopa Hesarin ennakon joka on ollut sopivan kompakti, mutta myös vaikkapa Satakunnan kansan vastaava on ollut yllättävän hyvä viimeisten arvokisojen aikana (ei pelkkiä suomennoksia).

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 30, 2018, 23:25:29
Onko kokemusta tai näkemystä suomenkielisistä MM-kisalehdistä tai liitteistä?

Ostin juuri erään kisajulkaisun jonka kuvan voin laittaa kunhan saan sen otettua. En ole vielä sitä lukenut tarkkaan mutta nopean selaamisen perusteella ei ole mikään huono. Tämä ko. paketti sisältää MM-historiaa ja kohta alkavan turnauksen joukkue-esittelyjä sekä erilaisia henkilöistä kertovia artikkeleita. Eli melko perus MM-kisajulkaisun matskua mutta ne mitkä olen jo lukenut ovat minusta hyvää tekstiä.

Hönkki

Ostin virallisen kisajulkaisun. Luin läpi ja heitin jo pois. Ei kokoonpanoja ja aika tönkköä tekstiä. Stadionien esittely parasta.
Kaikki suomentajat naisia. #miituu
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Makuasioitahan nämä aina on, mutta kun oma rima on aika korkealla siinä mitä haluaa lukea tai tarjota lapsillekaan, on haastavaa. Pintaraapaisut voi nimittäin hoitaa itsekin ilman kummempaa panostusta. Lapsilla fyysinen liite on mukava, kun siihen voi aina palata ja se luo tunnelmaa. Hesari on ollut ihan kelvollinen joskus.

Joo, laita Gavi tietoa mikä sulla on.

Jos Hönkin julkaisu vielä kodin sisällä paperikorissa, niin tuo kerholle ihmeteltäväksi! Se olisi myös lähempänä naisvierailua (Helenaa ei lasketa, kun asuu talossa) kuin koskaan historiassa...

Jos tulee hyviä vastaan (mm. päivälehtien versioita), niin pistäkää tietoa.

SouthernBoogieCat

#8
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 31, 2018, 10:52:00
Makuasioitahan nämä aina on, mutta kun oma rima on aika korkealla siinä mitä haluaa lukea tai tarjota lapsillekaan, on haastavaa. Pintaraapaisut voi nimittäin hoitaa itsekin ilman kummempaa panostusta. Lapsilla fyysinen liite on mukava, kun siihen voi aina palata ja se luo tunnelmaa. Hesari on ollut ihan kelvollinen joskus.

Joo, laita Gavi tietoa mikä sulla on.

Jos Hönkin julkaisu vielä kodin sisällä paperikorissa, niin tuo kerholle ihmeteltäväksi! Se olisi myös lähempänä naisvierailua (Helenaa ei lasketa, kun asuu talossa) kuin koskaan historiassa...

Jos tulee hyviä vastaan (mm. päivälehtien versioita), niin pistäkää tietoa.

Olen samaa mieltä tuosta että makuasioita nuo liitteiden taso on aika pitkälti. Hesarihan julkaisi vuoden 1990 MM-kisoista erinomaisen ennakkoliitteen joka minulla on edelleen - tosin kulunut aika lailla.

Tuo minun julkaisu taitaa olla sama kuin tuo Hönkin koska siinäkin lukee "virallinen kisajulkaisu" ja kannessa mm. Harry Kane, Messi ja Cristiano Ronaldo jne. Mutta otan piakkoin kuvan ja laitan tänne jotta Rosso halutessaan (ja joku muukin ehkä) voi halutessaan ostaa tuon esim. lähimmästä K-Supermarketista (jollaisesta itse sen ostin) kun näkee kuvan eli mistä lehdestä on kyse.

Jos kyseessä sama julkaisu niin olen eri mieltä Hönkin kanssa (tässä mielipiteet eroavat) lehden tasosta. Kokoonpanojen puuttumisen ainakin itse ymmärrän sillä että kaikki joukkueet eivät vielä painoon mennessä olleet julkaisseet lopullisia joukkueita. Tuo on yleinen ongelma näiden kanssa koska liite pitää tehdä kuitenkin sopivan aikaisin jotta myyntiä ehtii tulla eli liian viimetippaan ei voi odottaa.

Jos Rosso ajat Haagan ohi joskus sopivasti (edellyttäen että olen silloin kotona) ja Hönkin vastaavaa julkaisua ei enää löydy (jos kyseessä sama lehti) niin tervetuloa ihmettelemään sitä koska minä säästän kaikki ostamani erikoisnumerot mm. urheilukisojen ennakkopaketit ja historia-erikoisnumerot jne. Eli minulta se löytyy kyllä jos haluat katsoa sitä ennen mahdollista ostamista.

SouthernBoogieCat

Eli ohessa liitteenä kuva tuosta minun (ja Hönkin?) julkaisusta.

SouthernBoogieCat

#10
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 31, 2018, 10:52:00Se olisi myös lähempänä naisvierailua (Helenaa ei lasketa, kun asuu talossa) kuin koskaan historiassa...

Ainakin 1990-luvulla Kesiksen silloinen naisystävä (vaimo?) oli useammankin kerran Maunulan jälkimmäisellä kerholla. Myös Jan Gråstenin puoliso kävi ainakin kerran kerholla. Eli ensimmäinen naisvierailu HeSun-kerholla ei tuo mainitsemasi mahdollinen naisvierailu ole. Toki Hermannin kerholla ja ns. "Subun uutena aikana vuodesta 2006 eteenpäin" naisia ei ole Subukerhoilla ehkä käynyt mutta vanhalla ajalla 1990-luvulla niitä kävi ainakin nuo mainitsemani Subupelaajien puolisot.

HeSun ulkopuolella Cardiffissa GP-turnauksessa 2009 oli ainakin paikallisen pelaajan Colinin puoliso mukana turnauksessa.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Gavrilo P. Princip - toukokuu 31, 2018, 11:14:22

Jos Rosso ajat Haagan ohi joskus sopivasti (edellyttäen että olen silloin kotona) ja Hönkin vastaavaa julkaisua ei enää löydy (jos kyseessä sama lehti) niin tervetuloa ihmettelemään sitä koska minä säästän kaikki ostamani erikoisnumerot mm. urheilukisojen ennakkopaketit ja historia-erikoisnumerot jne. Eli minulta se löytyy kyllä jos haluat katsoa sitä ennen mahdollista ostamista.

Jos poikkeat Rosso joskus Haagassa tuota lehteä katsomassa niin tiedoksi että Barcan pelipaidat ovat edelleen myynnissä (vaikka ilmoituksia ei ole nyt ollutkaan) sekä kirjat. Niitä voit myös paikanpäällä rauhassa katsoa jos ostaminen on vielä ajankohtaista.

nabel

Häkrin kisaliite on luonnollisesti kaatiksella.  :hands



Porvoon turkkilainen

#13
Mikäli näkemäni pitävät paikkansa, niin seuraavat joukkueet menevät alkulohkoista jatkoon:

Lohko A

Uruguya ja Saudi-Arabia

-Venäjä ollut monta vuotta umpisurkea ja ikävä kyllä Salah ei toivu täyteen pelikuntoon. Saudit olleet viime aikoina yllättävän hyviä. Kreikka ja Algeria kaatui sekä Italian kanssa tiukka peli, vaikka hävisivät.

Lohko B

Espanja ja Marokko

Lohko C

Ranska ja Peru

Lohko D

Argentiina ja Kroatia

Lohko E

Brasilia ja Sveitsi

Lohko F

Saksa ja Meksiko

Lohko G

Belgia ja Englanti

Lohko H

Kolumbia ja Senegal

Katotaan mitkä toteutuvat. Totuushan on, että tod.näk yllätyksiä tulee.

nabel

Rosso voi tulostaa yllä olevan skideilleen. Taittelee vielä paikallislehdestä hatut heille niin on kiva muisto valokuviin.