5+0 on mielenkiintoinen, mikä oli pelipaikkasi ja plus-minus-tilastosi? Testattiinko yli- tai alivoimia?
Pelasin laitahyökkääjänä yhtä lukuunottamatta jossa pelasin pakkina. Pelasin sekä oikealla että vasemmalla pelistä riippuen. Nuo laitahyökkääjä pelipaikat ovat pelipaikkoja joilla olen aiemmin pääasiassa pelannut. Muutama peli pakkina joskus mutta laiturina olen tähän saakka 6 vs 6-pelimuodossa pääosin pelannut kuten nytkin.
+/--tilasto on noissa peleissä sikäli erilainen verrattuna oikeaan jääkiekkoon jossa on useita kentällisiä ja pelaajat ovat penkillä vuorotellen. Siksi esim. rankoissa tappiopeleissä tulee yksittäisille pelaajille enemmän minuksia ehkä verrattuna siihen mitä tulisi jos kentät pelaisivat noissa peleissä vuorotellen. En tiedä olenko tuossa hakoteillä mutta noin kuvittelisi olevan. Tuosta että EASHL:ä voisi olla useita kentällisiä olen laittanut palautetta EA:lle ja toivottavasti moni muukin ja toivon että sellainen vaihtoehto tulee johonkin tuleviin versioihin. Ongelma vaan tuossa on se että eri joukkueissa on eri määrä ihmispelaajia joten kaikissa ei ole useampaan kentälliseen mahdollisuuksia kuten ei tässäkään joukkueessa missä pelasin eilen. Botit voisivat osittain täyttää kentällisissä ihmispelaajien paikkoja tarvittaessa kuten nytkin tuossa yhdessä kentällisessä. Tosin kun pyritään botittomia pelejä pelaamaan (esim. kuten ECL:ä) olisi niitä tuolloin nykyistä vaikeampi pelata koska joukkueissa pitäisi olla vähintään parikymmentä ihmispelaaja tuolloin. Mutta oma +/--tilastoni oli noissa 7 pelissä -29. Voitimme niistä yhden eli viimeisen niukasti mutta sitä edellisissä tuli rankastikin pataan.
Yli- ja alivoimia testattiin ilman muuta koska viitaten tuohon edelliseen pelasin kokoajan kuten viisi muutakin tuossa joukkueessa. Se on viiden kaveruksen muodostama joukkue joka on pelannut samalla porukalla yhdessä useammassa versiossa joten pelistä huomasi että ovat pelanneet yhdessä ja helppo oli liittyä mukaan. Vastustajien taso oli kuitenkin tuolla ylempänä kova joten tappioita tuli noissa peleissä. Ulkopuolisia ymmärtääkseni ei ole ollut juurikaan mukana ja nyt he hakevat lisää pelaajia koska tähtäävät ECL:ään jossa rosterissa pitäisi olla vähintään 8 pelaaja jotta siellä saadaan aina täyteen 6 vs 6-pelit ilman botteja eli kuuden lisäksi joukkueessa on ainakin muutama varapelaaja.
Mielenkiintoinen yksityiskohta myös tuohon joukkueeseen hakemisessa on että tuo porukka on turkulainen eli jos pääsen mukaan olisin ikäänkuin "ulkomaalaisvahvistus" helsinkiläisenä turkulaisten joukossa. Asuin Turussa sivariaikaan joten turkulainen länsirannikolainen mielestäni leppoisa mentaliteetti voisi sopia minulle. Ainakin noiden 7 pelin perusteella sulauduin hyvin porukkaan. Mutta saa nähdä mitä joukkue keskenään päättää. Annoin näytöt ja odottelen mihin se riittää. Jos ei natsaa niin hienoa oli kuitenkin pelata eilen ensimmäiset klubipelit maalis-huhtikuun jälkeen kun HC Jatkis hajosi jonka jälkeen en ole EASHL-joukkueista missään pelannut. FIFAn Pro Clubsia olen pelannut tuon tauon aikana ja siinä on hieman yhdellä pelaajalla joukkueessa pelaamisesta tullut pidettyä tuntumaa yllä vaikka laji on eri. Jos paikkaa ei tästä turkulaisporukasta irtoa niin aion kysyä seuraavaksi tuolta toiselta Jaakolta jota vastaan pelasin torstaina Arcade Barissa että pääsisikö tryoutille. Tunnen useita pelaajia jotka pelaavat eri joukkueissa 6 vs 6-pelimuodossa mutta kaikki eivät aktiivisesti etsi joukkueeseen uusia pelaajia. Mutta kontakteja kyllä on joilta voi tryoutia kysellä. Halusin myös tuon HC Jatkiksen hajoamisen jälkeen hieman hengähtää 6 vs 6-pelien osalta vaikka tarkoituksena on jatkossakin päästä joukkueeseen tuon pelimuodon osalta.