• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

eSports / eUrheilu

Aloittaja Epis, tammikuu 31, 2018, 19:02:27

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Eli täältä voi seurata tänään PES2020 EM-karsintoja joissa Suomen joukkueella on mahdollisuudet vielä selviytyä kisoihin: https://areena.yle.fi/1-50479630

Tästä mainitsinkin jo tuolla aiemmin mutta laitetaan suora linkki tähän josta voi helposti mennä katsomaan tuota lähetystä klo 17.50 alkaen. Tuon katsominen voi osittain auttaa että ei näe futista suorana TV:ä tällä hetkellä. Myös oikean futiksen vanhojen otteluiden katsominen auttaa myös. Varmaan joku kerta katson jonkun klassikon mitä löytyy esimerkiksi Meksikon kisojen 1986 puolivälierä Brasilia-Ranska tai Italian 1990 kisojen välierän Argentiina-Italia. Voisi kuvitella että tuonkaltaiset ottelut löytyvät YouTubesta kokonaisuudessaan. Parhaita paloja varmasti löytyy. Myös DDR:n joukkueen kaikkien aikojen viimeiseksi jääneen maaottelun Belgiaa vastaan vuodelta 1990 voisi katsoa koska se ainakin löytyi vielä joku aika sitten ellei sittemin sitä ole poistettu. Tälle nostalgiafutiksellekin voisi avata oman topicin.

SouthernBoogieCat

Hyvä Suomi!! Paikka jatkokarsinnassa tuli!!  :vhaba :vhaba :peace :up :up

SouthernBoogieCat

NHL Gamerin ECL:n Pro Divisioona josta kirjoitan alkaa alkuviikosta. Nyt työn alla on kausiennakko ja sain toimittajaparikseni yhden toisen kirjoittajan joka pelaa itsekin alkavalla kaudella ECL:ä. Hän tuo ECL-kokemusta kirjoituksiin ja on ollut enemmän vastaavana kausiennakosta. Tuon oman panokseni siihenkin mutta jatkossa enemmän vastaan otteluraporteista sekä kauden puolivälin raportista. Mutta nyt myös Pro Divisioonassa on kaksi toimittajaa jotka tekevät yhteistyötä sivustolle kirjoittamisessa. Myös näinä aikoina toinen voi paikata toista jos koronan takia toinen sairastuu.

SouthernBoogieCat

Tässä turnauksessa toimin järjestäorganisaatiossa (en pelaajana koska pelataan FUT-pelimuodolla jossa minulla ei ole joukkuetta tässä versiossa): https://www.challengermode.com/s/OneBladeCup

Tänään illalla kiinni Discordissa jotta kautta support vastaa pelaajien kysymyksiin mm. mitä tehdään jos vastustajaa ei näy tai voiko aloittaa missä vaiheessa pelit. Lisäksi homman sisältyy mm. tulosten seurantaa (että pelaajat muistavat ilmoittaa tulokset) ja olen vakoillut striimeiltä pelejä että käyttävätkö säännöissä kiellettyjä kortteja (joita ei ole tähän saakka tullut esiin niissä mitä olen seurannut). Ihan mukavaa hommaa johon pääsin NHL Gamerin piirien kautta vaikka NHL Gamer ei turnaukseen organisaationa liity mitenkään.

SouthernBoogieCat

#244
Kyllä pelaajilta tuolla pohjoismaisen (Islannin karsintoja ei tosin ollut) FIFA-turnauksen aluekarsinnoissa kaivattiin jaksamista kun jokaisen maan karsinnat olivat arki-iltoina ja kestivät puoleen yöhön usein jopa hieman sen jälkeenkin koska pelaajia oli mukana jokaisessa (paitsi Tanskan karsinnassa muistaakseni) reilusti yli 100 ja 1. kierroksella hävinneetkin jatkoivat alemmassa kaaviossa. Pelaajia olisi pitänyt olla mukana arki-iltoina pelatuissa turnauksissa huomattavasti vähemmän (joku raja selvästi alemmaksi mitä nyt oli kun ilmoittautuneita oli usein yli 200 ja lopulta osallistuneita reilusti yli 100 yhtä lukuunottamatta) ja ei mitään alempia kaavioita vaan kerrasta poikki eli pelit olisivat loppuneet yhden tappion jälkeen. Jos olisin itse tehnyt ohjelman niin olisin tehnyt noin.

Ymmärrän hyvin eilen ruotsalaispelaajien kommentit: "Helvete, jag är trött. Hur lång måste jag spela?" (kieliasu ei välttämättä mennyt aivan oikein nopeasti kirjoitettuna). Seuraavalla kierroksella vastaan tulevien vastustajien edellisiä pelejä pelaajien piti odotella ja omissa peleissä meni aikaa sekä omien pelien vastustajiakin joskus piti odotella. Onneksi tuossa tapauksessa sai olla supportissa eikä odottelemassa vastustajia jotta pääsee pelaamaan seuraavia otteluita. Ymmärrän kuitenkin pelaajia täysin.

Supportissa on ollut kiva olla (Joka kerta en ole ollut loppuun asti eli puoleen yöhön ja päivystämisen ohella on voinut tehdä samalla muutakin ) osallistunut ison turnauksen organisaatioon (ammattimaisuuteen toimintatavoissa pyrkivässä mutta silti harrastepohjalta toimivassa) ja nähdä läheltä hommaa. Ensi viikolla alkavat playoffsit jokaisen maan alueturnauksissa jotka pelataan viikoittain ja kesäkuun lopussa finaalit. Lauantaina vielä pelataan loppuun (alunperin piti tänään pelata loppuun mutta siirrettiin huomiselle) Ruotsin karsinnat joita ei edes ehditty eilen pelata loppuun vaikka pelit lopetettiin joskus klo 1 yöllä Suomen aikaa.  ;D

SouthernBoogieCat

#245
JHL:n - eli Jatkoaika Hockey Leaguen (1 vs 1 onlineliiga) jossa pelaan - nettisivut julkistettiin tänään: http://www.jhlhockeyleague.fi/

Jatkoajassa käyttäjänimeni on SouthernBoogieCat joka tulee erään varhaisen biisini mukaan jonka tein joskus melkein 20 vuotta sitten. Olen ollut Jatkoajassa melko passiivinen jäsen ennen Pleikkariaikaani. En ole ennen viime syksyä hirveästi sinne kirjoitellut vaikka tunnus on ollut jo vuosia siellä  - jopa ennen kuin tätä foorumia edes oli olemassa. Viime syksynä olin mukana puuhaamassa siellä 6 vs 6-joukkueilla pelattua Jatkoaika Cupia jossa kaikki muut ottelut finaaleita lukuunottamatta saatiin pelattua. JHL:n tilastoissa siis joukkueideni kohdalla on tuo Jatkoajan käyttäjänimi eikä Playstation käyttäjänimi JakePlay77 vaikka sillä pelaan nuo ottelut. Sama on muiden kohdalla eli tilastoissa on Jatkoajan nimimerkki.


SouthernBoogieCat

Torstaina tulee odotettu PES2020:n virallinen EURO2020-päivitys: https://www.konami.com/wepes/2020/eu/en/ps4/topic/euro2020_1

Voi olla että onlinepelejä siinä voi joskus myöhemmin pelata (käsittääkseni nyt ei ole onlinepeleihin mahdollisuuksia siinä) sekä myös karsinnat ja turnauksen oikealla otteluohjelmalla. Nyt mukana on useita maajoukkueita ja mahdollisuus offlinena pelata Cup-muotoinen turnaus. Kun aikanaan kisajoukkueiden kokoonpanot ensi vuonna varmistuvat sekä loput kisoihin päässeet joukkueet niin uskon tähänkin lisäosaan tulevan päivityksiä. Silloin on tosin jo PES2021 markkinoilla ollut pitkään joten tuo perusteellisempi lisäosa tullee siihen. Mutta PES2020:ä vielä ensi kaudellakin pelaaville uskon tulevan myöhemmin jotakin päivityksiä tähän torstaina julkaistavaan.

SouthernBoogieCat

#247
Pääosin tyytyväinen EM-päivitykseen ja mitään enempää kuin tämäntyyppistä en odottanutkaan. Tosin positiivinen yllätys oli että oikeiden lohkojen mukaan saattoi pelata kun käsitin ensin että kyseessä oli vain joku suora Cup-muotoinen turnaus mitä saattaa pelata. Onneksi näin päin eli oikeat alkulohkot ja osallistuvat maat mukana joita molempia voi halutessaan muokata. Aika paljon muistuttaa FIFA18 MM-päivitystä. Karsinnat olisivat olleet kivat. Ehkä päivitysten kautta tulee lisäominaisuuksia.

Tosin PES2021 ilmestyy muutaman kuukauden päästä joten ehkä päivitykset ovat siihen sitten. Luulisi kuitenkin että 2020-version pelaajia ei kaikessa jätetä näin nopeasti ilman mitään päivityksiä. Omalla kohdallani voi olla että pysyn tässä versiossa koska onlinessa en hirveästi PESissä pelaa. Tosin Matchdaytä joskus mutta siinä se pitkälti on. Kokeilen kuitenkin PES2021 demoa kesällä ja luen uusista ominaisuuksista joten uusi versio ei ole poissuljettu etenkin jos mielenkiintoista onlinepelattavaa (eli lähinnä ajattelen jos kavereiden kanssa voisi pelata NHL:n JHL-liigan tavoin omaa liigaa eikä onlinepelejä randomeita vastaan) olisi odotettavissa uusimmassa versiossa. Valtaosa PESiä onlinessa pelaavista siirtynee uusimpaan versioon (hieman sama juttu on muissakin peleissä onlinen osalta).

SouthernBoogieCat

#248
Muutenkin onlinepeleissä niin FIFAssa kuin PESissä ja NHL:ä haluaisin mennä siihen suuntaan - ja ns. verkot ovat vesillä eri liigojen osalta - että sekä 1 vs 1 että joukkuepelit olisivat jatkossa pelkästään kavereiden kesken eikä randomeita vastaan. Pro Clubsissa se on vaikeampaa - paitsi että joukkueen toiminta on nyt melko hiljaista  - myös siksi että kavereiden joukkueita ei juurikaan ole muita ole kuin se missä pelaan ja jos onkin niin nekään eivät aktiivisia ole ainakaan viimeaikoina olleet. Ehkä FIFA21 muuttaa aikanaan tilanteen ja siihen siirryn todennäköisesti vaan jos toimintani Pro Clubsissa jatkuu. Muussa tapauksessa pysynen FIFA20:a ainakin syksyn. Nytkin siirryin vaan Pro Clubsin takia ensisijassa tammikuussa FIFA20:n (Career ollut siinä sivussa) koska joukkue löytyi joka sittemmin hajosi ja nyt on uusi joukkue menossa. NHL:äkin EASHL-pelimuoto vaikuttaa aika paljon siirrynkö 21-versioon syksyllä. Nyt joukkuetta ei siinä pelimuodossa ole. JHL on kyllä myös iso syy miksi voisin siirtyä ja itseasiassa siirtyminen syksyllä NHL21:n on huomattavasti todennäköisempää  mitä FIFA21:n. Molempia toki kokeilen syyskuun alussa EA Accessissä 10 tunnin kokeilussa. PESissä tilanne on siis hieman toinen koska sitä onlinessa pelaan sen verran vähän ja pääpaino on omissa liigoissa sekä urapelimuodossa joista lähinnä enemmän jälkimmäisessä. Myös  joukkueiden editointi PESissä kiinnostaa ja niillä pelaaminen mm. El Pablolla erilaisia sekalaisia pelejä. Mutta PES2021 demoa kokeilen kesällä ja jos kavereiden kesken pelejä syntyy PESin osalta esim. FutisForum2:n kautta (mistä olen uuden Pro Clubs-joukkueenkin löytänyt) niin mahdollista on PES2021 siirtyminen.

Killer

Mua voisi kiinnostaa FIFA21 pelit kavereiden kanssa, sillä liven random keijojen kanssa eniten kypsyttää pelien kesken jättäminen. Tilanne voi olla esim: 0-1 johto kääntyy mulle 2-1, ja toinen quittaa.  :wank
Subussa kertsin ovi kävis tiuhaan jos toimittaisi samoin!  ;D

Mielellään FUT pelimuodossa, esim jengien rating määritellään etukäteen. Toki muutkin pelimuodot mahdollisia.

SouthernBoogieCat

#250
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - kesäkuu 06, 2020, 02:24:08
Mua voisi kiinnostaa FIFA21 pelit kavereiden kanssa, sillä liven random keijojen kanssa eniten kypsyttää pelien kesken jättäminen. Tilanne voi olla esim: 0-1 johto kääntyy mulle 2-1, ja toinen quittaa.  :wank
Subussa kertsin ovi kävis tiuhaan jos toimittaisi samoin!  ;D

Mielellään FUT pelimuodossa, esim jengien rating määritellään etukäteen. Toki muutkin pelimuodot mahdollisia.

Samasta syystä itsekin mielelläni pelaan kavereita vastaan kuin randomeita ja myös moni kaverini pelipiireissä. JHL perustettiin juuri tästä syystä NHL:n puolella.

Itse en FIFA20:a paljoakaan FUTia ole pelannut mutta jos siirryn FIFA21:n niin voisihan sitä pelata. FIFA20:a tosin nyt FIFA-turnauksessa supportissa ollessani loin FUT-joukkueen (kakkosaccountilleni) ihan sen takia että sieltä olisi alkuvaiheessa voinut käydä tarvittaessa tsekkaamassa jotakin joka on ehkä muuttunut FIFA19 FUTista koska hieman se oli muuttunut verrattuna edelliseen FUTiin. Todennäköisesti deletoin tuon joukkueen koska turnauksen loppuvaiheessa ei tuolle tarkistamiselle varmaankaan ole tarvetta. Kyllähän mahdollista olisi pitää tuo joukkue ja pelata sillä kavereiden kesken pelejä kun ratingiltään se ei ole mikään kummoinen. Mutta jos FIFA21:n tähdätään kaveripeleissä niin siellä pitää jokatapauksessa luoda uusi jengi.

Mutta jos pelaamme samaa versiota jatkossa (ja miksei tässäkin versiossa) pelit ovat ilman muuta mahdollisia. Rating-rajat voidaan sopia tarvittaessa ja normipuolellahan saa asetuksilla esim. Veronan ja vaikkapa Lazion ratingit 85:ksi asetettua. Tuota asetusta käytetään aika usein turnauksissa jotka pelataan normipuolella eikä FUTissa. Ainakin yksi kaverini jonka kanssa olen pelannut treenipelejä ja jonka kanssa liigasta olen puhunut voisi olla myös kiinnostunut. Kuulostelen myös Pro Clubs-joukkuekavereitani liigaan. Tosin he saattavat olla kiinnostuneita pelaamaan vaan manuaaleilla joka itselleni sopii (jonkun verran niillä pelannut) mutta en tiedä pelaatko itse manuaaleilla. Nämä FF2:n kautta tutustumani monet pelaajista ovat lähestulkoon poikkeuksetta manuaaleilla pelaavia. Mutta selvitellään liigan pystyyn laittamista. Myös Änäripelaajista voin kysellä jos heistä pelaa FIFAa useampi (ainakin yhden varmuudella tiedän).

Pelimuodoista siis FUT kyllä käy. Jos siihen päädytään niin en deletoi tuota joukkuetta joka oli vain väliaikaiseksi tarkoitettu ellei sitten tämä mene FIFA21:n jossa uusi joukkue pitää perustaa. Mieluummin kyllä normipelimuotoa pelaisin. Näistä FIFAa pelaavista kavereistani eivät kyllä kaikki pelaa FUTia että jos nuo tulevat mukaan niin eivät ehkä halua joukkuetta perustaa tämän takia. Mutta tuostakaan ei voi tietää vielä.

SouthernBoogieCat

Tämän kaverini - jonka kanssa liigasta on ollut puhetta ja jonka kanssa treenipelejä olen pelannut - olemme miettineet sellaista liigaa jossa molemmilla olisi esim. 4 joukkuetta (sijaismanagerointi toki keskinäisissä peleissä omien jengien väleillä). Jos Majuri liittyisit mukaan niin meitä olisi kolme jolloin kolme per pelaaja olisi ihan hyvä eli 9 joukkuetta yhteensä. Tai sitten yhteensä kuudella ja nelinkertainen sarja. Ja emme tarvitsisi oikeastaan kuin neljännen vielä lisäksi niin kaksikin joukkuetta per pelaaja riittäisi kaksinkertaisen sarjan pelaamiseen. Toki sitä hauskempaa mikäli mukaan tulisi pelaajia niin että useampia joukkueita per pelaaja ja sijaismanagerointia ei tarvittaisi. Meillä oli FIFA19:a full manual-liiga viime kesällä jota saatiin pelattua kyllä hyvin mutta se kuihtui sitten lopulta melko loppuvaiheessa vaikka pelejä oli jäljellä useampia. Siellä toimi sijaismanagerointi hyvin. Meitä oli kolme pelaajaa ja jokaisella kaksi joukkuetta ja tarkoituksena oli pelata muistaakseni kolminkertainen sarja. Sain itse lähestulkoon kaikki pelit pelattua ainakin toisella joukkueista.

SouthernBoogieCat

#252
Tuossa full manual-liigassa jos kolminkertaisena pyrittiin pelaamaan (se varmaan löytyy FF2:a mitä sovittiin) niin oli Hellas Veronallakin vielä pelejä jäljellä. Taisi olla - ellen väärin muista - että lopussa kun näytti huonolta liigan loppuun saattamiseksi niin päätettiin että pelataankin kaksinkertainen kolminkertaisen sijasta. Täällä on tuon liigan tilanne ennen sen keskeytymistä viime vuonna alkusyksystä: https://www.fifagenerator.com/tournament/288475/table/

Kiva noita pelejä oli pelata. Sääli että jäi kesken. JHL on sen sijaan kaveriliigana toiminut loistavasti NHL:n puolella ja yksi kokonainen kausi on jo pelattu ja toinen kausi on hyvässä vauhdissa.

Killer

En itse hae niinkään mitään "kaverin kaveri" -sarjaa, enkä mitään isoa kuviota, mikä mahdollisesti jää kesken. Vaikka 3-4 entuudestaan tuttua frendiä, niin sais jo mulle riittävän ryhmän. Tuttuudella tarkoitan good old times naamatuttuja;)

Voidaan jatkaa aiheesta myös privana.

SouthernBoogieCat

#254
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - kesäkuu 06, 2020, 13:22:30
En itse hae niinkään mitään "kaverin kaveri" -sarjaa, enkä mitään isoa kuviota, mikä mahdollisesti jää kesken. Vaikka 3-4 entuudestaan tuttua frendiä, niin sais jo mulle riittävän ryhmän. Tuttuudella tarkoitan good old times naamatuttuja.  ;)

Voidaan jatkaa aiheesta myös privana.

Entuudestaan tuttuja - jotka sinäkin tunnet ihan livenä - en keksi oikein muita kuin Nabel (en tiedä pelaako enää FIFAa). Jos Nabel tulee mukaan niitä meitä olisi kolme joten kuuden joukkueen sarja saataisiin jos kaikki pelaavat kahdella joukkueella. Ja jos se mun yksi kaveri jonka kanssa olen sarjaa suunnitellut saa tulla tähän mukaan niin olisi se neljä ja kahdeksan joukkueen sarja saataisiin pystyyn. Mutta jatketaan privana. Käykö että perustan Discord-ryhmän tälle? Tai Messenger- tai PSN-ryhmä voidaan perustaa.

Pelasin tuossa äsken yhtä randomia vastaan (odotellessani Pro Clubs-pelejä jotka alkavat toivottavasti kohta jos porukkaa saadaan mukaan tarpeeksi) ja siinä oli melkoisen erikoinen tapaus. Osasi selkeästi pelata ja record oli aika hyvä: paljon pelejä ja voittoja (tosin viime pelit olivat tappioita pelkästään). Hän pelleili alussa mutta johtaessani 3-0 alkoi sitten pelaamaan ja tuli 3-2:n mutta voitin lopulta 4-2. Tuollaisia niiden yhteyden katkaisijoiden lisäksi on myös onlinessa. Tosin tässä niiden noin muutamankymmenen 1 vs 1-pelin mitä olen FIFA20:a pelannut onlinessa on ollut vähemmän pelleilijöitä/yhteyden katkaisijoita kuin aiemmin. Mutta silti liikaa ja mukavampi on pelata kavereita vastaan.

Mutta hyvä olisi perustaa ryhmä esim. Discordiin/PSN:n jossa voidaan jatkaa.

Sitten tietysti jos sinulla on FIFAa pelaavia kavereita (siis muita mitä minä tunnen) niin minun puolestani voivat tulla mukaan.