Eilinen maajoukkuekarsintaturnaus oli hieno tapahtuma. Samaa sanoivat kaikki muutkin siellä. Samalla tuli verkostoituneeksi uusien PES-pelaajien kanssa (aiempien lisäksi mitä tunnen) joita ei liikaa Suomessa ole. Tässä eilisessä porukassa oli mukana aika moni (useimmat) niistä suomalaisista aktiivisista PES-pelaajista mitä olen ymmärtänyt keskusteluiden perusteella tässä turnauksessakin mukana olleiden kanssa. 16 pelaajaa tuli paikalle (ilmoittautunut 18) ja pelattiin neljässä lohkossa joista kaksi parasta kustakin jatkoon. Turnauksen neljä parasta ottivat maajoukkuepaikat mutta turnauksen voitosta silti pelattiin myös. Odotetut nimet (viime vuoden maajoukkuepelaajat) ottivat nuo paikat vaikka mm. puolivälierissä omasta lohkostani jatkoonmennyt Thepixelmullet haastoi hyvin maajoukkueessa viime vuonna pelanneen Mister Macon mutta ei aivan riittänyt. Maajoukkuepaikat siis Grillsmakille, RaoulPESille (joka voitti turnauksen), Mister Macolle (pronssiottelun voittaja) sekä Jookoille.
Omalta osaltani turnaus meni odotetusti. Hävisin useimmat pelit mutta ero ei ollut mikään järjetön. Tasuriin pääsin vielä mutta siinä tosin johdin 3-0 mutta aiemmin mainittu Thepixelmullet nousi väkisin tasoihin lyhyessä ajassa jota lukuunottamatta pelasin hyvän ottelun tuossa pelissä. Muut tulokset olivat 0-4,1-2,1-3,0-3 ja 0-2-tappiot. Liitteenä olevassa kuvassa näkyy kokonaisuudessaan otteluideni tulokset ja täällä koko turnauksen tulokset:
https://www.toornament.com/en_GB/tournaments/4144926871551508480/information?fbclid=IwAR3jP8D2XqKQGxw6r1NiumJ6s9wiof9VxDwgfFdt43B3j3EDUWCrPzUUpz0#nogo . Sikäli odotettua tietoa sain siitä missä menen omalta osaltani PESissä että ero on näihin pelaajiin selkeä mutta ei sen suurempi mitä joihinkin pelaajiin mm. Matchdayssä. Itseasiassa Matchdayssä olen hävinnyt osan otteluista jopa selkeämmin mitä eilen sekä pelillisesti että tuloksellisesti. Toisaalta olen myös voittanut Matchdayssä myös ihan kunnolla pelaavia - ei pelkästään pelleilijöitä. Mutta hyvällä mallilla tilanteeni on PESissä ja toivon että saadaan tuon porukan kanssa pelitoimintaa pystyyn mitä perustamani ryhmän kesken on ollut tarkoitus aloittaa kuten Jatkoajan porukan kanssa Änärin JHL-liigassakin on tehty eli pelejä muita kuin randomeita vastaan.
Kannatti osallistua eilen vaikka tuloksena oli jumbosija mutta pelillisesti ei mitään katastrofaalista kuitenkaan. 3-0-johto olisi pitänyt pystyä pitämään mutta vastassa oli sentään hyvä pelaaja joka laittoi Mister Maconkin tiukille. Näistä maajoukkueeseen asti päässeistä olen kohdannut aiemmin Grillsmakin ja RaoulPESin joita vastaan tappiot ovat tulleet 4-5-maalilla mutta parissa pelissä olen onnistunut maalinteossa sekä menemään johtoon ja nousemaan tasoihin. Kaiken kaikkiaan Suomen kärkipelaajien taso kun vertaan pelaajiin mm. Matchdayssä (jotka pelaavat kunnolla ja ovat minua edellä) ei ole niin iso mitä esim. Änärissä minuun nähden on vaikka Änäriä olen pelannut onlinessa PESiä enemmän. Suomen taso Änärissä on kovempi mitä PESissä. FIFA-kokemus on auttanut osittain mutta silti on pitänyt opetella PESin pelaamisen tuntuma ja on se erilaista FIFAan verrattuna vaikka FIFAsta on myös hyötyä PESissä ja päinvastoin. Mielestäni huomattavasti nautinnollisempi pelikokemus PESissä on kuin FIFAssa vaikka omat hyvät puolensa FIFAssa on kuten myös PESissä omat huonot puolensa.