• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

eSports / eUrheilu

Aloittaja Epis, tammikuu 31, 2018, 19:02:27

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#195
Täältä löytyy meidän (kuten muidenkin EASHL-jengien) tilastot kätevästi: https://www.ea.com/fi-fi/games/nhl/nhl-20/pro-clubs/overview?clubId=47372&platform=ps4 Ei tartte pelkästään aina katsoa Pleikasta jos ei ole NHL:ä pelaamassa niin netistäkin näkee nuo. Joukkueemme nimi on siis tuo HC Jatkis. Näissä tilastoissa näkyy nimimerkin perusteella eli minun tapauksessani JakePlay77 eikä Jonas Persson eli pelaajan nimen perusteella. Viimeisin ottelu jossa itse pelasin oli tuo 13-0-voitto (jossa katkesi pitkä tappioputki) jonka jälkeen osaltani tuli "virtuaalisia sohvavuoroja" loppuilta jotta muutkin pääsevät pelaamaan. Otteluiden ja tietyn pelaajan kohdalta näkee myös tämän tilastot yksittäisistä peleistä.

Edit: Tuon 13-0-voitto-ottelun tilastoja ei enää löydy ainakaan minulla näkyvästä (varmaan sama muillakin) näkymästä koska nuo tilastot sivulla päivittyvät sitä mukaan kun pelejä pelataan (ehkä pienellä viiveellä tosin) ja nyt illalla tuon ottelun jälkeen en ole pelannut.

Hovimestari

Reilussa sadassa pelissä 34+44 on hyvät tehot pakiksi, mutta +/- -tilasto (-237) on huolestuttavan pahasti pakkasen puolella!

Hovimestari

-273 on absoluuttinen nollapiste. Sen alapuolelle ei voi kyllä enää mennä...

SouthernBoogieCat

#198
Plusminustilasto on kyllä huolestuttava mutta selittyy osittain sillä koska otteluissa 6 pelaajaa voi maksimissaan olla yhtäaikaa pelissä eli kaikki pelaavat koko pelin eli kentällisiä ei voi vaihtaa (tuo ominaisuus pitäisi olla kyllä mukana). Eli ylimääräiset pelaajat eivät pelaa jos pukukoppi on täynnä tai ei pelaajia ole saatavilla (osa peleistä onkin pelattu esim, 5 vs 5 tai 4 vs 4 tai jopa 3 vs 3 jne. mutta 6 vs 6-pelejäkin on). Ja tuo tappioputki näkyi myös noissa tilastoissa. Muutamalla muullakin on reilusti pakkasella (ainakin minun tavoin enemmän pelejä pelanneet eli jotkut pelanneet selkeästi muita enemmän ja niissä joissa oma pää soi tiuhaan) joten vaikka maalejakin on tehty jonkun verran on silti paljon päästettyjä maaleja etenkin tuossa pitkässä tappioputkessa.

Minulla näkyi vasen laita eli tarkoittaa hyökkääjää. Olen useimmiten pelannut hyökkääjänä mutta joskus pakkina joten ehkä eri selaimesta yms. näkee eri pelipaikan mutta minulla näkyi vasen laita. Mutta tyytyväinen olen pelaajani tilastoihin ainakin siihen nähden että kyseessä on ensimmäinen kauteni EASHL:ä. Muutama try-out NHL18:a jolloin en innostunut 6 vs 6-pelimuodosta ja NHL19:a en pelannut sitä muuta kuin joitakin satunnaispelejä. Eli nämä ovat ensimmäiset säännölliset pelini EASHL:ä oikeassa joukkueessa eikä satunnaispeleissä. Siihen nähden tuo maali+syöttötilasto lämmittää mutta on joukkueessa hyvät joukkuekaverit joilla runsaasti enemmän kokemusta kuin itselläni tuosta pelimuodosta. Meidän joukkueemme on moniin muihin verrattuna pelannut vähän aikaa yhdessä - osa jengeistä varmasti vuosia. Siihen nähden homma on lähtenyt hyvin liikkeelle mutta pitkä (laskujeni mukaan 20 peliä tai jopa pidempi) tappioputki osoittaa että työtä on vielä paljon pelitavassa mutta voittojakin on tullut kuten tuo 13-0-voitto osoittaa ja se että olemme olleet 5.divarissa kerran jo.

SouthernBoogieCat

Teemu Pukki on PES2020:n uusimman päivityksen ansiosta nyt aika paljon itsensä näköinen - eikä mikään lähes tunnistamaton ainakaan (ellei tietäisi aiemmista että olisi Pukki).  ;D

SouthernBoogieCat

#200
Täältä voi seurata IS Cupin pudotuspelejä Vaxjö Lakersin osalta: https://www.twitch.tv/videos/500902668

Katson tämän sarjan koska kirjoitan siitä NHL Gameriin play-off-raportin jonka kirjoittamiseen ei ole liikaa aikaa koska se pitää laittaa ulos jo tällä viikolla. Kirjoitan raportin jonka päätoimittaja muokkaa haluamakseen ja julkaisee. Siitä aiemmasta en vieläkään tiedä milloin tulee ulos. Ehkä sillä ei niin kiirettä koska tuolla sivustolla IS Cup (jonka he järjestävät yhteistyössä IS:n kanssa) on vienyt (ja vie edelleen) varmasti paljon aikaa ja ymmärrän sen hyvin. Tämän jutun luulisin että päätoimittaja julkaisee mahdollisimman pian kunhan sen minulta saa koska muistutti itse tuosta tiiviistä aikataulusta.

Tänään mitä ilmeisimmin pelataan loput sarjan pelit (eilen pelattiin kaksi) ja olen jo kirjoittamisen aloittanut ja viimeistelen sen kun katson ensin ennen loppuja pelejä ensimmäiset kaksi uudelleen ja sitten loput pelit kahteen kertaan myöhemmin ja viimeistelen jutun varmaankin huomenna ja pistän eteenpäin. Mielenkiintoista seurata näitä kovien joukkueiden pelejä joista voi oppia paljon. Vaxjö on sarjassa ennakkoon hienoinen altavastaaja. Tässä sarjassa ovat vastakkain Vaxjö (koostuu nuorista pelaajista) ja erittäin kokenut Synergy Hockey eli mielenkiintoinen asetelma: nuoruuden into vs. kokemus. Synergy voitti molemmat pelit alkulohkossa 4-1 ja 3-0 mutta Vaxjö antoi jo kahdessa ekassa aivan eri luokan vastuksen ja huikea sarja on meneillään. En spoilaa mikä on tilanne koska jos joku haluaa ensin katsoa nuo kaksi ekaa peliä tuon linkin kautta.

SouthernBoogieCat


SouthernBoogieCat

#202
Kaisaniemessä sijaitsevassa Shelter Gameroomissa (joka on konsoli- ja tietokonepelimahdollisuuksia tarjoava yritys) on ylihuomenna 3.11 NHL20 1 vs 1-turnaus johon osallistun. Turnaus on kaikentasoisille pelaajille mutta lähden siitä että muut osallistujat ovat kaikki minua kokeneempia. Itselläni ensimmäinen Änäri oli 17 jota pelasin vain lyhyen aikaa ja en onlinessa ja NHL18:a oli ennen FIFAa hieman aktiivisempaa mutta FIFAan siirtymisen jälkeen NHL jäi käytännössä kokonaan. Viime kesänä innostuin taas NHL18:a ja EA Accesissä latasin NHL19:a jota pelasin ennen NHL20:a ja tuosta kesästä saakka olen tätä peliä säännöllisesti pelannut ja 6 vs 6 -pelit tulivat mukaan myös ja ovat se ykkösjuttu vaikka 1 vs 1:äkin pelaan. Mutta viime kuukausien pelaamisesta huolimatta lähtö-odotus on itselläni että kaikki muut ovat tuossa turnauksessa minua selvästi kokeneempia (otteluita moninkertainen määrä useissa versioissa) kuten monet onlinessakin vaikka olen voittojakin ottanut etenkin nyt kun HUT Rivalsissa saa pelata aika lähelle omantasoisiaan vastaan. Competitive Seasonissa sen sijaan voi kohdata kärkitason pelaajia joille olen välillä hävinnyt rumastikin mutta joskus on täysosumapäivänä ollut maltillisempiakin lukemia. Tähän sunnuntain turnaukseen lähden siis selkeänä altavastaajana vaikka voihan siellä mukana olla myös omantasoisiani pelaajia. Ja en usko että niiden selvästi parempienkaan taso on sen kummempi mitä onlinessa Competitive Seasonissa on ollut ja osa voi olla jopa samoja mitä olen siellä kohdannut. Hyvillä mielin ja kisaturistimatkalla lähden turnaukseen nauttimaan turnauspeleistä ja tavoitteet ovat maltilliset. Jos joka ottelussa saisin tehtyä vähintään maalin ja en häviäisi murskalukemin niin olisin jo tyytyväinen. Jatkoajalle pääsy on myös hyvänä päivänä mahdollinen jos taso on kova tuolla. Jos siellä on joku omantasoiseni mukana niin yhteen voittoon olisin tyytyväinen. Ilmeisesti ainakin osa otteluista striimataan mutta en vielä tiedä missä. Kun tiedän laitan osoitteen jos siellä vaikka on omia pelejäni striimattavana. Tämän tyyppiset turnaukset ovat vielä sen verran harvakseen järjestettyjä Suomessa (vaikkakin yleistymässä mutta enemmän muissa peleissä kuten Overwatch jne.) joten jos vaan mahdollista niin pyrin näihin osallistumaan vaikkakin 6 vs 6-pelimuoto onkin se ykköspelimuotoni tällä hetkellä. Ja nyt turnaukseen meno- ja paluumatka ei ole pitkä joten sijaintikin on passeli.

nabel

Pelasin tossa keskiviikkona ekaa kertaa sitten 1995 (?) NHL 94:sta. Siinä vasta peli.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - marraskuu 01, 2019, 14:27:36
Pelasin tossa keskiviikkona ekaa kertaa sitten 1995 (?) NHL 94:sta. Siinä vasta peli.
Mitä joidenkin kavereiden kanssa olen jutellut (ovat pitkänlinjan NHL-pelin konkareita) pitää osa juuri tuota versiota yhtenä parhaista. Ja moni jostain syystä pitää monia  muita vanhempia (mutta 2000-luvulla tehtyjä) versioita nykyistä parempina mm. NHL15:a. Tosin tämä NHL20 on kerännyt kehuja monilta jotka haukkuivat mm. NHL18 ja 19a. Itsekin lyhyemmällä kokemuksellani pidän NHL20 aivan eri tason pelinä mitä NHL17 tai 18. Ero on valtava. On niitäkin jotka vannovat noiden 1990-luvun versioiden nimeen ja 2000-luvun alun versioiden.

SouthernBoogieCat

#205
Jos tuo on julkaistu 1995 niin sitten se on NHL96 ja jos 1994 niin sitten NHL95 ja jos 1993 niin sitten NHL94 aivan kuten NHL20 joka on tänä vuonna julkaistu. Eli julkaisu sen kauden alussa jonka vuodeksi peli on merkitty.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Gavrilo P. Princip - marraskuu 01, 2019, 14:40:20Jos tuo on julkaistu 1995 niin sitten se on NHL96 ja jos 1994 niin sitten NHL95 ja jos 1993 niin sitten NHL94 aivan kuten NHL20 joka on tänä vuonna julkaistu.

Täytyy muistaa, että NHL94 oli myös pelattavissa vuonna 1995 ja silloin peliskenekin oli hieman erilainen noiden uusien julkaisujen suhteen..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epis - marraskuu 01, 2019, 14:45:12
Lainaus käyttäjältä: Gavrilo P. Princip - marraskuu 01, 2019, 14:40:20Jos tuo on julkaistu 1995 niin sitten se on NHL96 ja jos 1994 niin sitten NHL95 ja jos 1993 niin sitten NHL94 aivan kuten NHL20 joka on tänä vuonna julkaistu.

Täytyy muistaa, että NHL94 oli myös pelattavissa vuonna 1995 ja silloin peliskenekin oli hieman erilainen noiden uusien julkaisujen suhteen..
Totta. En tuota tuossa ajatellutkaan. Tosiaan NHL94:a on voinut pelata 1995 vaikka ei olisi uusinta tuolloin pelannut.

nabel

Oli vuosi mikä vaan niin kyllä Megadriven ohjaimella saa peukalot aika solmuun kun kääntää rystylle ja takaisin läpiajossa.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - marraskuu 01, 2019, 14:56:50
Oli vuosi mikä vaan niin kyllä Megadriven ohjaimella saa peukalot aika solmuun kun kääntää rystylle ja takaisin läpiajossa.

Megadrivesta olen kuullut sen olevan suosittu retropelaajien keskuudessa samoin kuin NESin. Itselläni ei muuta kokemusta Megadrivesta ole kuin että kaverilla pelasin sillä Belgiassa joskus 1990-luvun ihan alussa. Kaveri kävi meillä pelaamassa vuorostaan NESillä. Retroilun ymmärrän koska joskus 14 vuotta sitten kun tilasin Sepolle Englannista Subuja Ebaystä tilasin samalla joskus itselleni retropedaaleja mm. BOSSin 80-luvulla tehdyn DS-1 särön sekä hieman myöhemmän 80-luvun version Ibanezin Tubescreameristä TS-10:n (suosituin Tubescreamer-särö on TS-808 jota mm. Stevie Ray Vaughan käytti ja ne ovat haluttuja ja hinnat ovat sen mukaisia). Tuo TS-10 ei ole niin haluttu pedaali mutta hyvä kuitenkin. Siinä mielessä nuo retrokitarapedaalit ja retrokonsolit/tietokoneet liittyvät yhteen että mm. TS-808-pedaalissa käytettyä JRC4558D-piiriä on käsittääkseni käytetty myös ainakin 80-luvun taskulaskimissa, tietokoneissa ja ehkä konsoleissakin. Kaitsu saattaa tietää IT-ammattilaisena paremmin jos on perehtynyt 80-luvun tietokoneiden ja muiden laitteiden mm. konsolien piireihin yms. komponentteihin.