• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ei denoista tällä kertaa..

Aloittaja Fabio, elokuu 13, 2015, 14:05:06

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 19, 2015, 15:46:56
Olikos se niin, että Jake osallistui kerran "Heikoin lenkki" -ohjelmaan ja tämä nainen juonsi sen ?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1439885419674.html


Osallistuin joo ja myös Bonus-nimiseen tietokilpailuun. Molemmat kuvattiin vuonna 2003 loppuvuodesta ja Bonus tuli ulos muistaakseni jouluaattona samana vuonna ja Heikoin Lenkki maaliskuussa 2004. Heikoimmassa Lenkissä pääsin kolmanneksi eli tipuin juuri ennen finaalia ja Bonuksen voitin. Molemmat olivat kyllä hauskoja kokemuksia.

AriFerra

Haistakaa nyt jo kukkanen tai jotain! Millä oikeudella Fabiolta siivet reväistiin pois? Ei täällä tarvitse kirjoitusten olla erinomaisia, hyviä eikä uskottavia. Menkää lukemaan politiikkafoorumeja, jos ette kestä läpällä heitettyjä, omilla mielipiteillä höystettyjä juttuja.

Fabio, takaisin kertomaan li-hanhi-paska-stub-denajuttuja!
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

#77
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 20, 2015, 06:26:48
Haistakaa nyt jo kukkanen tai jotain! Millä oikeudella Fabiolta siivet reväistiin pois? Ei täällä tarvitse kirjoitusten olla erinomaisia, hyviä eikä uskottavia. Menkää lukemaan politiikkafoorumeja, jos ette kestä läpällä heitettyjä, omilla mielipiteillä höystettyjä juttuja.

Fabio, takaisin kertomaan li-hanhi-paska-stub-denajuttuja!

Sillä perusteella puutuin asiaan, että osa Fabion kirjoituksista oli hyvän tavan vastaisia selkeästi (enkä puhu pelkästään tästä ketjusta vaan vastaavaa on tapahtunut aiemminkin). Mistä tiedämme kuka näitä viestejä lukee ja mitä hän asialle aikoo tehdä? Aivan hyvin jotkut voivat lukea noita Fabion kirjoituksia ja harkita rikosilmoitusta niiden takia. Tämä ei ole mikään vitsi. Nettikirjoittelu on vakava asia ja siitä on ennenkin rikosilmoituksia tehty. Minä en sellaista aio tehdä, mutta mistä tiedän vaikka joku tuolla aikoo. Netissä pätevät samat lait kun muualla. Minkään läpän varjolla ei voi kirjoitella mitä tahansa. Fabio itsekin myönsi että raja oli jossain kohdin ylitetty. Minä mielelläni näen vain hyväntavan mukaisia kirjoituksia täällä. Emme voi valvoa kuka näitä lukee joten täytyy miettiä mitä kirjoittaa. Se on hienoa että keskustelua herää asioista, mutta keskustelun tulee pysyä tietyissä hyvän tavan mukaisissa rajoissa. Hauskaa ja viihdyttävää tekstiä omilla mielipiteillä höystettynä voi kirjoitella aivan hyvin ilman provosoivaa ja muita loukkaavaa sävyä.

Epis

Lainaus käyttäjältä: BassJake - elokuu 20, 2015, 07:13:18Sillä perusteella puutuin asiaan, että osa Fabion kirjoituksista oli hyvän tavan vastaisia selkeästi.

Tämän perusteella suurin osa foorumin kirjoituksista pitäisi poistaa tai lopettaa. Joitain saattaa häiritä forumin moderoimattomuus, joka on osaltaan tarjonnut mahdollisuuden ajoittaisiin ylilyönteihinkin. Tämä on ollut tietoisesti valittu linja, jota on tarkoitus jatkaa.

Myönnän, että vaikka itselläkin osa esim. Fabion postauksista on osunut henkiseen kiukkuhermoon, niin en silti halua vaientaa ketään. Olen toki yrittänyt kyseenalaistaa toisen näkemyksiä ja näin vaikuttaa eriäviin mieipiteisiin. Hiljentämällä tätä vaikutusmahdollisuutta ei olisi olemassa ja Fabiokin joutuisi imemään vaikutteita ja näkemyksiä ainoastaan mainitsemistaan samanhenkisistä ja samalla tavalla ajattelevista tutuistaan.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 20, 2015, 08:03:35
Lainaus käyttäjältä: BassJake - elokuu 20, 2015, 07:13:18Sillä perusteella puutuin asiaan, että osa Fabion kirjoituksista oli hyvän tavan vastaisia selkeästi.

Tämän perusteella suurin osa foorumin kirjoituksista pitäisi poistaa tai lopettaa. Joitain saattaa häiritä forumin moderoimattomuus, joka on osaltaan tarjonnut mahdollisuuden ajoittaisiin ylilyönteihinkin. Tämä on ollut tietoisesti valittu linja, jota on tarkoitus jatkaa.

Myönnän, että vaikka itselläkin osa esim. Fabion postauksista on osunut henkiseen kiukkuhermoon, niin en silti halua vaientaa ketään. Olen toki yrittänyt kyseenalaistaa toisen näkemyksiä ja näin vaikuttaa eriäviin mieipiteisiin. Hiljentämällä tätä vaikutusmahdollisuutta ei olisi olemassa ja Fabiokin joutuisi imemään vaikutteita ja näkemyksiä ainoastaan mainitsemistaan samanhenkisistä ja samalla tavalla ajattelevista tutuistaan.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."



Tarkoitukseni ei todellakaan ole vaientaa Fabiota vaan saada hänet muuttamaan kirjoituksiensa sävyä sellaiseksi joka ei loukkaa ketään. En näe mahdottomana kirjoittaa mielipiteistään yms. ilman että se loukkaa ketään.

Minä olen taas nähnyt valtaosan tämän foorumin teksteistä aivan asiallisina. Täällä ei haukuta ketään paitsi ehkä vitsinä jonka tämä vastapuoli ymmärtää koska suurin osa meistä tuntee toisemme vuosien takaa. Eri asia ovat nämä vähemmistöihin yms. kohdistuvat läppänä heitetyt jutut joita ulkopuolinen lukija (ja myös minä) pitää automaattisesti loukkaavina koska niissä ei tunneta vastapuolta. Noissa porukan kesken olleissa läpissä ulkopuolinenkin voi osaltaan aistia sen rivien välistä mikä on totta ja mikä ei. Mielestäni suurinosa keskustelusta täällä on ollut tasokasta. Korostan etten ole Fabiota vaientamassa vaan auttamassa häntä löytämään itsensä ilmaisulle hieman erilaisen sävyn. Mielestäni tällaiselle tasokkaalle keskustelufoorumille ei sovi kaikenmaailman kakkajutut, vähemmistöjen yms. ryhmien pilkkaukset yms. vastaavat.


AriFerra

#80
LainaaMistä tiedämme kuka näitä viestejä lukee
Väitän että 99-varmasti tiedämme. Tätä foorumia nyt ei lue kuin kymmenkunta ihmistä maailmassa.


Lainaakeskustelun tulee pysyä tietyissä hyvän tavan mukaisissa rajoissa
LainaaMinä mielelläni näen vain hyväntavan mukaisia kirjoituksia täällä
Sinun mielestäsi keskustelu ei ole hyvän tavan mukaista. Monen muun mielestä se on pysynyt aivan kuosissa.

Lainaasaada muuttamaan kirjoituksiensa sävyä sellaiseksi joka ei loukkaa ketään
LainaaEn näe mahdottomana kirjoittaa mielipiteistään yms. ilman että se loukkaa ketään
Sanomattakin selvää, että täysin mahdotonta. Enkä tarkoita vain Fabion tekstejä, vaan aivan kaikkea mitä tässä maailmassa on. Kaikkia ei voi miellyttää.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Fabio

Noh, ei saa vääntää.. Yritän lopettaa tästä aiheesta:

Vaikka oikeasti ihmettelenkin sitä että Jake "loukkaantuu" siitä että pilkkasin alkoholisteja (vaikka Jake ei itse ole sellainen) pelkästään siitä syystä että alkoholismi on (kai) sairaus ja Jakellakin on sairaus (vaikkakin eri sairaus), on samalla pakko myöntää että en itsekään enää viimeaikoina nauttinut tästä "testistäni". Siksi tämän tyylisen kirjoittamisen lopettaminen (tästäkin syystä) on minullekin ihan ok. (Vaikka sananvapautta kannatankin).

Ja totta on että on kyllä tosi pieni todennäköisyys että joku nisti tai hanhi lukisi forumiamme.. :D

Vakavasti:
Kaikki lähti "hauskasti" siitä kun huomasin että täysin "normaalit" ja alkoholismista, huumeista, tahallisesta työttömyydestä, eläinten halailusta vapaat kaverini "suuttuvat" kun pilkkasin denoja, nistejä tai hanhia!! Ihmettelin tätä aidosti, koska kaveriporukoissa, joissa olen aiemmin liikkunut, ei ole ikinä kannettu sen enempää huolta nisteistä, hanhista tms..

En ymmärtänyt miksi "denan kakkakuva" ja siitä aiheutunut "tuohtumukseni" otettiin vastaan niin "vihaisesti"!! (Ei uskottu että kyseessä on denan kakka jne..) Odotin että joku olisi kirjoittanut: "Joo, ne aina haisee ihan kuselle ratikassa!" ..koska niin ihmiset usein puhuvat.

Mistä tämä kaikki johtui?!? Miksi minun, täysin normaalina pitämäni mielipiteet olivat yhtäkkiä tikkatauluna kaikille?!? Luulin oikeasti että kohta joku rohkaisee mielensä ja kirjoittaa: "Hyvä Fabio, juuri noin minäkin ajattelen!!" ..niin kuplassa olen elänyt!! :D

Kuten mainitsin, myös monet teidän ajatukset on minulle täysin outoja ja vieraita.. Mutta silti todella arvokkaita!!! Tämä on ollut opettavainen "reissu"! Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Olette hienoja tyyppejä ja on tärkeää että asioista ajatellaan monella tapaa VAPAASTI! (Kaitsulla hieno eng.kielinen lainaus tästä).

Kaitsulla myös tosi hyvä pointti siitä, että on hyvä että olen tutustunut elämään myös vanhojen kavereideni ajatusmaailman ulkopuolella, tämä jos mikä on avannut silmiäni! Omat "täysin normaalit" mielipiteet voi olla jossain todella oudoksuttuja.. Tämä täytyisi muistaa "molemmissa leireissä".. Se Vihervassari joka tuli mulle länkyttämään siitä Mies-Nais avioliitosta teki itsestään siinä tilanteessa pellen, vaikka "omiensa joukossa" oli varmasti arvostettu ja ihailtu jätkä!! Mä olen tehnyt itsestäni samalla tavalla pellen täällä! :(

Sorry vielä jos loukkasin jotakuta henk.kohtaisesti.. siihen en pyrkinyt, tähtäin piti olla poliitikoissa, denoissa, nisteissä, mamuissa ja hanhissa.

En ole varma osuiko sen sijaan minuun ("rikkaana hesalaisena") muutama puukko.. Mutta ainahan rapatessa roiskuu ja tämä oli täysin mun keittämä
soppa!
! Olin vittuiluni ansainnut!

En viitsi enää kiusata ketään jutuillani. En halua että alatte pitämään mua ihan mulkkuna! Tää ei oo enää kivaa kellekään.. Itekin olen kiehunut ihan liikaa!!

Tämä on välillä ollut oikeasti tosi stressaavaa! Vaatii tosi paljon munaa olla täysin eri mieltä kun muut "ryhmän jäsenet".. Nostan nyt hattua Arhinmäelle, Immoselle, Stubbille, Li Anderssonille, Soinille ja kaikille muille poliitikoille jotka saavat tuntea kansan vihan nahoissaan!! Ei ole varmasti helppo homma!

t.Pasi

ps. Jake, mielestäni Vesan kirjoitukset eivät ole olleet mitenkään "loukkaantumisvapaita". Vesa on vain kanssani monessa asiassa vastakkaista mieltä..Mutta silti kirjoitukset olivat tosi hyviä ja paikallaan ..ja Vesa on hauska jätkä!!

Hönkki

Pasin kirjoitukset olivat omalla tavallaan täysin ok, syntyipähän keskustelua. Täällä provoillaan muutenkin niin surutta, että pitää kestää sekin provoilu minkä ajattelee kohdistuvan itseensä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 20, 2015, 10:48:50
Pasin kirjoitukset olivat omalla tavallaan täysin ok, syntyipähän keskustelua. Täällä provoillaan muutenkin niin surutta, että pitää kestää sekin provoilu minkä ajattelee kohdistuvan itseensä.

Kehitystä ja muutosta ei tapahdu jos aina kulkee samaa latua ja harvoin pystyy itseään ja näkemyksiään yksinään yhtä kriittisesti tutkimaan, kuin jonkun toisen ajatuksia peilaamalla. Tämä sama toteutuu, kun on mielessään kehitellyt jonkun tosi hyvän jutun ja yrittänyt miettiä kaikki mahdolliset aspektit valmiiksi. Sitten kun kuningasidean esittelee puolisolle, niin saa muutamassa sekunnissa kourallisen uusia aspekteja ja haasteita, joita ei ollut itse tajunnut ja joista osa pystyy pahimmillaan romuttamaan idean täysin.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#84
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 19, 2015, 12:42:35
On mulle tosi vierasta että joku ajattelee noin (varmasti myös Vesalle, että joku
ajattelee niin kuin itse ajattelen).

Ihan tuttua on, että ihmiset ajattelevat, kuten ajattelet. Ikävä kyllä suurin osa noin ajattelevista ei ole lainkaan tietoinen asioiden syistä, historiasta, erilaisten ihmisten arjesta, tai vaikkapa maailman köyhistä alueista. Itse olin sattuneesta syystä jo parikymppisenä ehtinyt nähdä maailmaa melko paljon. Tämän lisäksi on tullut seurattua ja luettua melkoisesti näitäkin asioita. Lisäksi tunnen etenkin Helsingissä hoito-, nuoriso ja sosiaalipuolen todellisuuden aika hyvin sekä oman kokemuksen että etenkin tuttujen kautta. Veikkaan, että Fabiolla ei ole todellista kosketusta näihin asioihin, joka paistaa läpi kirjoittelusta. Vai tiedätkö esim. minkä ikäiset tytöt itseään kauppaavat, miksi he sitä tekevät ja mistä sosiaaliluokista he ovat? Minä tiedän eikä se ole mukavaa tietoa, mutta yllättävää se voi olla.

Minusta saa esittää mielipiteensä eikä se vaikuta siihen, että ollaan kavereita. Toivoisin vain nykyihmisiltä hieman enemmän mielenkiintoa ja perehtymistä niihin asioihin, joista puhuvat ja esittävät mielipiteitään. Minä opin jo kymmenvuotiaana kotona, että jos on mielipide, sillä on merkitystä vain, jos sen voi perustella. Perustelusta voidaan sitten olla eri mieltä ja keskustella, mutta tärkeintä on, että mielipiteellä on joku pohja, koska muuten se on vain heitto.

Avioliittoasia on jännä myös. Kysehän on juuri erilaisuuden sietämisestä. On hyvä huomata, että jos esim. me subuilijat olisimme yhtä tiukkoja hyväksymään erilaisuutta, olisi Fabio (ja moni muu, myös minä) suljettu pois kisoista ja kuvioista jo kauan sitten. Minusta on hämmentävää millä tavalla se on joltakulta pois, että toiset saavat olla onnellisia. Kirkon näkemys asiaan on eri juttu, koska tuollainen instituutio saa toki tehdä omat sääntönsä. Valtio ei kuitenkaan voi suhtautua eriarvoisesti ihmisiin, jotka ovat erilaisia. Ihan samalla tavalla voitaisiin päättää, että mustissa ei saa kulkea tavallisesti, koska musta on surun väri ja sen pitäminen muuten loukkaa surevia.

Kyllä minunkin on välillä vaikea hyväksyä joitakin asioita. Ja kaikkea ei tarvitsekaan hyväksyä. Olisi vain hyvä oikeasti (siis ihan aikuisten oikeasti) perehtyä asioihin ja muodostaa näkemyksensä muuhun kuin mutuun. Ikävä kyllä pari vuotta sitten jossakin tietede-julkaisussa kerrottiin tutkimuksesta, jonka mukaan ihmiset perustavat mielipiteensä ja päätöksensä myös Suomessa enimmäkseen tunteeseen ja vaistoon eikä perusteltuun järkiajatteluun. Tämä totetutuu siis myös silloin, kun faktaa on tarjolla. Klassinen esimerkki on tietenkin, että aurinko kiertää maata, mutta myös ilmaston lämpeneminen, energiantuotanto, ylikansoittuminen jne.

Maahanmuuttoasiassa olisi muuten erittäin hyvä muistaa, että kun Suomi oli taloudellinen kehitysmaa vielä alle sata vuotta sitten, ja myös sotien takia, lähti Suomesta satojatuhansia ihmisiä pois. He olivat maahanmuuttajia, jotka saivat muuttaa muualle. Ilman tätä muuttoa Suomen yhteiskuntarauha olisi ollut vaakatasolla, koska kaikille ei ollut elantoa. On sitten mitä mieltä asiasta tahansa, pitäisi muistaa tämä.

Yleisesti ottaen voin sanoa, että kyllähän denat haisevat ja kakka ei kuulu kadulle. Minua vain ärsyttää se tapa, jolla asiaa käsitellään. En tiedä minne denat pitäisi laittaa, kun Töölö on liian hieno. Muiden tontilleko? Ja töölöläiset ovat todellakin (kuten muutkin) osansa tuoneet siihen, että denoja on olemassa.

Minusta provokaatio on ok, jos halutaan käydä sen pohjalta perusteltua keskustelua asioista. Itse provosoin joskus esim. omaa näkemystäni vastaan, jotta saan erilaisia näkemyksiä asiasta, josta kaikki ovat suunnilleen samaa mieltä kanssani. Provokaatio synnyttää perusteluja. En kuitenkaan pidä provokaatiosta, jonka itsetarkoitus on provosoida eikä löytää uusia ajatuksia.

Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, mutta kaikkea voi yrittää ymmärtää. Ymmärrän erittäin hyvin vaikkapa palestiinalaisia, vaikka en hyväksykään heidän iskujaan. Ymmärrän myös israelilaisia, vaikka pidän heidän toimintaansa häpeällisenä ja paljon pahempana kuin palestiinalaisten. Ehkä olisi hyvä yrittää ymmärtää miksi ihmiset ajattelevat miten ajattelevat.

Mummini opetti, että ketään ei pidä katsoa ylöspäin eikä ketään alaspäin. Tuo on erittäin vaikeaa, mutta toistuvasti saa huomata, että tekee virhearvioita, kun erehtyy nostamaan jonkun jalustalle tai ylenkatsomaan.

Minua ei haittaa, että täällä kirjoitellaan mitä kirjoitellaan. Tietyt sävyt vain aiheuttavat vastareaktion, ja samoin minua ärsyttää suunnattomasti (ei henkilökohtaisesti, vaan yleisellä tasolla), kun ihmiset kirjoittavat asioista, joista heillä ei ole mitään käsitystä, ja joista itsellä on hyvä käsitys (tässä viittaan juuri heikko-osaisempiin).

Olen myös sitä mieltä, että jos kirjoittaa jotain, johon esitetään vasta-argumentti tai kysmys, kuuluu siihen hyvien tapojen mukaisesti vastata perustellusti. Muussa tapauksessa alkuperäinen näkemys on ollut yhtä tyhjän kanssa.

Rossonero

Kysynpä vielä Fabiolta, että missä itse käyt kakalla, jos tulee hätä etkä pääse kotiin, kaverille tai töihin ulostamaan?

Jatkokysymyksenä saman tien, että missä asunnoton ja työtön käy kakalla, kun hänellä ei ole kotia, kavereilla ei ole kotia eikä työpaikkaa ole?

Rossonero

#86
Ja lisätäänpä vielä ihmettely siitä, että Stubbin talo ylitti Fabion uutiskynnyksen, mutta Jyväskylän tapahtumat eivät (ainakaan, jos en ole missannut jotain kirjoitusta). Eikö tuossa kuitenkin ollut kyse aika paljon vakavammasta asiasta? Tosin kohteena vihervassarit, joten mitäpä niistä.

Eivät muuten Stubbin ilkivallasta epäillyt näyttäneet vihervassareilta ja olivat saman alueen asukkaita. Niinpä...

Epis

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - elokuu 20, 2015, 11:04:17Maahanmuuttoasiassa olisi muuten erittäin hyvä muistaa, että kun Suomi oli taloudellinen kehitysmaa vielä alle sata vuotta sitten, ja myös sotien takia, lähti Suomesta satojatuhansia ihmisiä pois. He olivat maahanmuuttajia, jotka saivat muuttaa muualle. Ilman tätä muuttoa Suomen yhteiskuntarauha olisi ollut vaakatasolla, koska kaikille ei ollut elantoa. On sitten mitä mieltä asiasta tahansa, pitäisi muistaa tämä.

Mielestäni nämä ovat kaksi eri tapausta (maahanmuuttaja != maahanmuuttaja), koska nykyisen Suomen/pohjoismaan kaltaisia paikkoja ei ymmärtääkseni tuolloin ollut eikä näin ollen mahdollisuutta sosiaalishoppailuun. Tähän voisi myös vastaheittona kehoittaa kysymään vaikka Amerikan tai Australian alkuperäiskansoilta, miten maahanmuutto toimi heidän mielestään. No, saivartelut sikseen..

Vaikka itse liputtaisin jonkun vaihtoehtoisen yhteiskuntamallin ja maksujärjestelmän puolesta, niin nykytilanteessa maalla ei ole resursseja edes ylläpitää nykyisiä palveluita ja tästä huolimatta tänne yritetään lähes väkisin tuoda isoa määrää valtion tukea tarvitsevia ihmisiä. Kaikesta tuesta, avusta ja koulutuksesta huolimatta tutkimusten mukaan suurin osa (olisiko ollut 70-80%) (eityöperäisistä)maahanmuuttajista on vailla työtä ja lisää työttömiä tulee tuhansia joka vuosi. TEM:n tilaston mukaan tällä hetkellä työttömiä on ~600.000, yli tuplasti Tilastokeskuksen "viralliseen totuuteen" verrattuna. Vastakkainasettelua lisää varmasti monella se, että samaan aikaan kun tutuista/itselle edes jotenkin tutummista ihmisistä - joista osa on vielä ollut tätä hyvinvointiyhteiskuntaa rakentamassa - ei ole "resursseja" pitää huolta, kun kenen tahansa maan rajojen ulkopuolelta tulleen tarpeet menevät edelle.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

AriFerra

Lyödään löylyä, jotta sanaiset arkkunne aukenisivat taas.

Fabion naapurirappu: (?)

Muutkin kuin hanhet ja denat likaavat paikkoja:
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - elokuu 19, 2015, 10:54:44
Tässä maailmassa on muutamia asioita, jotka aiheuttavat suuren osan ongelmista. Suurimpia on nykyinen talousajattelu,
joka pitäisi murtaa täysin. Eräänlainen zeitgeist-ajattelua sivuava malli
tuli kehiteltyä veljen kanssa vanhan tätini peijaisissa

Zeitgeist vai oliko sittenkin poltergeist ?   :)  ;)

Katsoin mitä wikipediassa sanottiin Zeitgeistista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist-liike


Ihan ok maailmaaparantavia tavoitteita ei siinä mitään. Miten toteutetaan ? Ovatko realistisia ? Ihanteellisia ajatuksia kyllä, mutta vaikea ajatella, että maailma muuttuisi tuollaiseksi. Esim. seuraava kohta on näin asuntovelallisen kannalta aika mielenkiintoinen:

Rahajärjestelmä: Velkaan perustuva rahajärjestelmä on yhteiskunnallisesti halvaannuttava ja luo instituutioita, jotka mieluummin pyrkivät säilyttämään nykyisen järjestelmän kuin luomaan uutta. Rahasta (tai sen puutteesta) on tullut kehityksen hidaste, ei sitä ajava voima.

Jos kukaan ei ota velkaa, niin miten ihmiset voivat ostaa mitään vähänkään kalliimpaa, esim. asunnon ? Pitäisikö kaikkien asua vuokralla tai jonkinlaisissa yhteisöissä vai pitäisikö asuntojen olla niin halpoja, että pystyisi ostamaan ilman velkaa ? Silloin asuntojen rakentaminen ei saisi maksaa kovin paljoa ja tulisi aikas huonoja asuntoja (voi tulla kyllä nytkin).

Tai ehkä valtio tai joku muu instituutio maksaisi kaikkien asunnot ?  Mistä se saisi rahat ? Ehkä USA:n armeija luovuttaa kaikki varansa yhteiseen hyvään.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses