• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ei denoista tällä kertaa..

Aloittaja Fabio, elokuu 13, 2015, 14:05:06

« edellinen - seuraava »

AriFerra

S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 19, 2015, 12:42:35
Vaikka en itse ole rikas (en myöskään köyhä), arvostan ja kunnioitan rikkaita.

En saa tästä ajatuksesta kiinni, voitko yrittää selittää/avata?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

Olikos se niin, että Jake osallistui kerran "Heikoin lenkki" -ohjelmaan ja tämä nainen juonsi sen ?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1439885419674.html
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

#63
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 19, 2015, 15:09:32
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 19, 2015, 12:42:35
Vaikka en itse ole rikas (en myöskään köyhä), arvostan ja kunnioitan rikkaita.

En saa tästä ajatuksesta kiinni, voitko yrittää selittää/avata?

Yleensä puhalletaan "yhteen hiileen".. Eli "Vihervassarit" arvostavat niitä jotka heittävät itsenäisyyspäivänä
pyörätelineen kaupan ikkunasta sisään.. Ja rikkaat Suomenruotsalaiset taas arvostavat niitä jotka myyvät
menestyvän yrityksensä miljoonilla. Toisiaan nämä ryhmät eivät useinkaan kovasti arvosta. Itse arvostan
ahkeraa työtä, riskinottoa ja menestymistä (myös rahallista) elämässä.. Eli vaikka en itse ole varakas, en ole
varakkuudelle kateellinen tms. Katson että kenenkään varakkuus ei ole minulta pois. Saitko nyt kiinni?

Taisit tarttua tuohon "kunnioitan rikkaita" kohtaan sillä miellä että kunnioitan KAIKKIA rikkaita.. En tietenkään,
mutta kyllä moni "rikas" ansaitsisi enemmän arvostusta ja kunnioitusta kun mitä saavat osakseen. Kateus on
rumaa!

t.Pasi

Fabio

#64
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 19, 2015, 15:46:56
Olikos se niin, että Jake osallistui kerran "Heikoin lenkki" -ohjelmaan ja tämä nainen juonsi sen ?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1439885419674.html


Joo Hauska!!! "Hieman" on Kirsi hurahtanut Tantran maailmaan!! Kävin muuten itse joskus
Tantrakurssilla.. Porukka oli kyllä aika pimeetä.. Jäi siihen harrastus! :D Ja yksi kaveri puheli
vuosi sitten pokanneen ton Kirsin baarista ja pamputellu sitä oikein kunnolla!! :D Jostain
"tosi seksuaalisesta" puheli jo silloin..

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#65
Ajattelin ensin etten ota osaa tähän keskusteluun, mutta on pakko kun ärsyttää muutamat asiat. Olen seurannut aloittamiasi keskusteluja Pasi ja monista paistaa jonkinasteinen kateus tai katkeruus vähäosaisimpia tai vähemmistöjä kohtaan (esim. alkoholisteja, muulla tavoin sairaita (alkoholismi on sairaus jonka WHO on määritellyt sairaudeksi, )maahanmuuttajia, homoja, työttömiä jne.). Jos et suoraan morkkaa heitä niin morkkaat tai puhut rivien välistä heitä kohtaan. Tämä minua on jo pitkään näissä keskusteluissa ärsyttänyt. Ihan hyvä Pasi että otat kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin mutta voisit ottaa vähän asiallisemmin. Itse nimittäin kuulun yhteiskunnan vähäosaisempien joukkoon (sairastellut vakavasti ja nyt työtön) ja en koe olevani yhtään sen lahjattomampi, vähemmän älykäs jne. kun sellaiset jotka ovat menestyneet elämässään ja joita elämä on kohdellut hyvin. Sama pätee muihin mainitsemieni ryhmien ihmisiin. Siellä on varmasti yhtä kyvykkäitä ihmisiä kuin menestyneissä mutta elämä on vain kohdellut huonosti. Vaikuttaa ettet itse ole kokenut elämässäsi vaikeuksia vaan olet saanut työpaikat sun muut helposti ja pysynyt niissä. Sen takia et ymmärrä luonnollisesti sellaisia ihmisiä joita elämä on kohdellut kaltoin. Tämä ei ole riidanhaastamista vaan ihan toteamus että joitakin voi esittämäsi kommentit tietyistä ihmisryhmistä ärsyttää. Korostan että minusta on hienoa että otat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, mutta voisit ottaa muuten kantaa kuin sillä sävyllä että tietyt ihmisryhmät/vähäosaisimmat olisivat muita huonompia ja rikkaat parempia. Tämä on minun kokemukseni ja koen että nämä aloittamasti ketjut loukkaavat sekä minua että monia muita vähäosaisempia.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BassJake - elokuu 19, 2015, 16:21:57
Ajattelin ensin etten ota osaa tähän keskusteluun, mutta on pakko kun ärsyttää muutamat asiat. Olen seurannut aloittamiasi keskusteluja Pasi ja monista paistaa jonkinasteinen kateus tai katkeruus vähäosaisimpia tai vähemmistöjä kohtaan (esim. alkoholisteja, muulla tavoin sairaita (alkoholismi on sairaus jonka WHO on määritellyt sairaudeksi, )maahanmuuttajia, homoja, työttömiä jne.). Jos et suoraan morkkaa heitä niin morkkaat tai puhut rivien välistä heitä kohtaan. Tämä minua on jo pitkään näissä keskusteluissa ärsyttänyt. Ihan hyvä Pasi että otat kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin mutta voisit ottaa vähän asiallisemmin. Itse nimittäin kuulun yhteiskunnan vähäosaisempien joukkoon (sairas) ja en koe olevani yhtään sen lahjattomampi, vähemmän älykäs jne. kun sellaiset jotka ovat menestyneet elämässään ja joita elämä on kohdellut hyvin. Sama pätee muihin mainitsemieni ryhmien ihmisiin. Siellä on varmasti yhtä kyvykkäitä ihmisiä kuin menestyneissä mutta elämä on vain kohdellut huonosti. Vaikuttaa ettet itse ole kokenut elämässäsi vaikeuksia vaan olet saanut työpaikat sun muut helposti ja pysynyt niissä. Sen takia et ymmärrä luonnollisesti sellaisia ihmisiä joita elämä on kohdellut kaltoin. Tämä ei ole riidanhaastamista vaan ihan toteamus että joitakin voi esittämäsi kommentit tietyistä ihmisryhmistä ärsyttää. Korostan että minusta on hienoa että otat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, mutta voisit ottaa muuten kantaa kuin sillä sävyllä että tietyt ihmisryhmät/vähäosaisimmat olisivat muita huonompia ja rikkaat parempia. Tämä on minun kokemukseni ja koen että nämä aloittamasti ketjut loukkaavat sekä minua että monia muita vähäosaisempia.

Parahin Jake.

Kieltämättä kirjoitukseni ovat olleet ronskia kieltä ja "provokatiivista" ja väritettyä tekstiä. Mutta olen kyllä yrittänyt olla tarkka siitä että en ketään yksittäistä henkilöä pyri pilkkaamaan. (Paitsi Li Anderssonia! :D). Olisi kyllä ollut kivempi, jos et olisi loukkaantunut teksteistä, koska siihen en pyrkinyt. Siitä tulee ikävä mieli.

Kyllä tässä on kaikki osansa saaneet!! Minä "rikkaana ja ylimielisenä rasistina", Stubb, paskahanhet, humalaiset, vihervassarit jne... Aika vapaasti on kaikkia pilkattu ja hyvä niin! Olen huomannut Stand Up-esitysten yhteydessä että aina joku loukkaantuu , mutta jos esittäjä ottaa kaikki huomioon, katoaa viihteestä se tärkein särmä! Itsekin olen muutaman kerran joutunut nieleskelemään, kun on vähän kuraa heitetty päälle, mutta tiesin että kestän "pienen vastineenkin" kuin mies!

Mielestäni nämä keskustelut / väittelyt on käyty kaikilta puolilta "hyvässä hengessä", enkä olisi huolissaan siitä että kukaan menee henkilökohtaisuuksiin. Sairaita en ole kyllä pilkannut. (Paitsi jos denat oikeasti ovat sairaita).

Mutta jos olette muutkin sitä mieltä että olen yrittänyt rajoja, niin ei ole mikään ongelma lopettaa tätä.. Vaikka kieltämättä hauskaa on ollut!


t.Pasi

Epis

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 19, 2015, 15:48:19
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 19, 2015, 15:09:32
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 19, 2015, 12:42:35
Vaikka en itse ole rikas (en myöskään köyhä), arvostan ja kunnioitan rikkaita.

En saa tästä ajatuksesta kiinni, voitko yrittää selittää/avata?
..Itse arvostan
ahkeraa työtä, riskinottoa ja menestymistä (myös rahallista) elämässä.. Eli vaikka en itse ole varakas, en ole
varakkuudelle kateellinen tms. Katson että kenenkään varakkuus ei ole minulta pois. Saitko nyt kiinni?

Taisit tarttua tuohon "kunnioitan rikkaita" kohtaan sillä miellä että kunnioitan KAIKKIA rikkaita.. En tietenkään,
mutta kyllä moni "rikas" ansaitsisi enemmän arvostusta ja kunnioitusta kun mitä saavat osakseen. Kateus on
rumaa!

Niin, en ole niinkään kiinnostunut siitä, mitä vihervassarit ja suomenruåtsalaiset mielestäsi tai oikeasti arvostavat, vaan niistä syistä, jotka saavat sinut arvostamaan rikkaita.

Ahkeraa työtä arvostaa varmasti suurin osa ihmisistä ja itsekin lukeudun näihin (pienellä varauksella). Tätä monesti seuraa menestyminen (ainakin omassa työssä), mutta en ole varma minkälaista menestystä nyt tarkoitit, koska tätä ennen mainitsit riskinoton. En suoraan allekirjoita näkemystä riskinottamisen arvostamisesta, joten voinet avata tätä hieman lisää?

Kirjoitit "arvostavasi ja kunnioittavasi rikkaita", joten tulkitsin sinun arvostavan ja kunnioittavan rikkaita varauksetta. Voitko mitenkään tarkentaa keitä tai millaisia rikkaita arvostat ja keitä et?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#68
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 19, 2015, 16:42:25Parahin Jake.

Kieltämättä kirjoitukseni ovat olleet ronskia kieltä ja "provokatiivista" ja väritettyä tekstiä. Mutta olen kyllä yrittänyt olla tarkka siitä että en ketään yksittäistä henkilöä pyri pilkkaamaan. (Paitsi Li Anderssonia! :D). Olisi kyllä ollut kivempi, jos et olisi loukkaantunut teksteistä, koska siihen en pyrkinyt. Siitä tulee ikävä mieli.

Kyllä tässä on kaikki osansa saaneet!! Minä "rikkaana ja ylimielisenä rasistina", Stubb, paskahanhet, humalaiset, vihervassarit jne... Aika vapaasti on kaikkia pilkattu ja hyvä niin! Olen huomannut Stand Up-esitysten yhteydessä että aina joku loukkaantuu , mutta jos esittäjä ottaa kaikki huomioon, katoaa viihteestä se tärkein särmä! Itsekin olen muutaman kerran joutunut nieleskelemään, kun on vähän kuraa heitetty päälle, mutta tiesin että kestän "pienen vastineenkin" kuin mies!

Mielestäni nämä keskustelut / väittelyt on käyty kaikilta puolilta "hyvässä hengessä", enkä olisi huolissaan siitä että kukaan menee henkilökohtaisuuksiin. Sairaita en ole kyllä pilkannut. (Paitsi jos denat oikeasti ovat sairaita).

Mutta jos olette muutkin sitä mieltä että olen yrittänyt rajoja, niin ei ole mikään ongelma lopettaa tätä.. Vaikka kieltämättä hauskaa on ollut!

t.Pasi

Mielestäni kaikkea ei voi laittaa sen piikkiin että "kun Stand Up-komiikassakin tehdään". Tai sen piikkiin että "kaikkia pilkataan niin hyvä niin".

Omasta mielestäni raja on ylitetty jo useaan kertaan monissa keskusteluissa.

Tuo että "jos denat ovat oikeasti sairaita" on melko absurdi väite. Satun tuntemaan hoitopiireistä monia alkoholisteja joilla on alkoholismin lisäksi muu sairaus eli kaksoisdiagnoosi. Eli kun haukut alkoholisteja haukut myös samalla sairaita koska kuten sanoin alkoholismi on sairaus ja sairaus käsitteen alle menee kaikki muut sairaudet.

Mielestäni näitä yhteiskunnallisia keskusteluja voi jatkaa kunhan pysytään niissä rajoissa ettei pilkata ihmisryhmiä. Näitä keskusteluja voi lukea moni pilkkaamiesi ihmisryhmien edustaja eli ei vain minä. Yhteiskunnallisista asioista voi keskustella asiallisesti ilman mitään provokatiivista sävyä.

SouthernBoogieCat

#69
Ja paljon uskottavampi yhteiskunnallinen keskustelu näistä ketjuista tulisi jos ei pilkattaisi mitään ihmisryhmiä, ei käytettäisi termejä tyyliin "vihervassari" (josta paljastuu kirjoittajan asenteet) ja kirjoitettaisiin puhekielen sijasta asiatyylillä. En itse esim. muillakaan keskustelufoorumeilla ole kovinkaan innostunut  kirjoituksista jotka on kirjoitettu puhekielellä ja joissa viljellään slangi-ilmaisuja. Minulle uppoavat parhaiten asiatyylillä kirjoitetut artikkelimaiset mahdollisimman puolueettomalta vaikuttavat mielipiteet ilman asenteellisuutta. Mutta tosiaan keskustelua voidaan mielestäni aivan hyvin jatkaa mikäli pysytään asialinjalla.

SouthernBoogieCat

Erinomaisia esimerkkejä hyvistä ja uskottavista mielipidekirjoituksista ovat Rossoneron kirjoitukset tällä foorumilla. Ne ovat asiatyyliä ja niissä ei viljellä slangi-ilmaisuja sekä eivät ole räikeästi asenteellisia. Niitä on ilo lukea eivätkä niissä esitetyt asiat ärsytä. Erinomaisia esityksiä kertakaikkiaan!

Fabio

#71
Kiitos Jake!!

Olet oikeassa että tyyli on ollut "rimaa hipovaa" jo pitkään.

Ja voin kyllä lopettaa provosoivan kirjoittelun. No problem! Eihän tässä mitään järkeä ole ollutkaan!

Ja ehkä tähän on hyvä lopettaa kun olen pahoittanut Jaken mielen. Sitä en olisi halunnut!!


Mutta pakko kertoa mitä olen tässä "episodissa" oppinut:

Ei ole helppoa olla eri mieltä kun muu "porukka". Yleensä vietämme elämäämme asioista samalla tavalla ajattelevien kanssa. Sosiaalinen media on täysin eri asia kuin "tosielämä" (väitti kuka tahansa mitä tahansa). Ei näitä keskusteluja olisi ikinä käyty kasvotusten näillä sanoilla mitä nyt on käyty! En mä olisi ikinä kehdannu sanoa teille kasvotusten työttömistä tai denoistakaan niin kun olen sanonut! Tää on ollu oikeasti mielenkiintoista! Kiitos myös aktiivisille kommentoijille Kaitsulle, Vesalle ja "Maija The Beelle". Jännää myös nähdä miten "samanoloiset" tyypit voi olla monista asioista AIVAN eri mieltä.. Opettavaista ehkä kaikille.. Ja voin vain kuvitella millaisessa paineessa poliitikot saavat työtänsä tehdä! Siinä ei 6000€ palkka oo yhtään liikaa!

Olin muutaman kerran kauhusta kankeana kun porukka hyökkäsi mun kimppuun viesteillään, vaati aika paljon rohkeutta jatkaa "samalla linjalla" siinä tilanteessa!! Muutaman kerran mietin tosissaan mitä te musta ajattelette "livenä". (Jykä vielä osui hermoon mainitsemalla että olette puhuneet salilla mun kirjoituksista!.. hyvä veto!!) Futismatsissa huomasin muutaman "varovaisen" katseen, mutta luulen että osa ainakin ymmärsi että olin myös liioitellut, enkä ollut mikään ihmishirviö vieläkään! Olen oikeasti ihan hyvä tyyppi, älkää muistelko näitä kirjoituksia pahalla.. Tässä huomaa että ei kannata "avautua" tutuille, joutuu kohtaamaan "uhrit" vielä silmästä silmään!  ;D Todella opettavainen testi muuten!!

Lopuksi haluan pyytää anteeksi niiltä jotka ovat järkyttyneet teksteistäni. En ole oikeasti rasisitinen tai "vihaava tyyppi", lähti vähän mopo käsistä kun alkoi tulemaan niin herkullisia väittelyitä! :D ..en väitä olevani Vihervassari, mutta ehkä en oikeasti ole se "Immosen Ollikaan" :D

Sorry. Ja antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...

t.Pasi

SouthernBoogieCat

Hienoa Pasi että pääsimme yhteisymmärrykseen!

Korostan että minulla ei ole mitään yhteiskunnallisia kirjoituksiasi vastaan. Se on hienoa, että ajattelet asioita ja kirjoitat näkemyksiäsi mutta se tapa millä olet asioita esittänyt ei ole mielestäni ollut sopiva. Se on antanut sinusta ihan erilaisen kuvan millä olen kasvotusten sinut oppinut tuntemaan. Ja se livenä saatu kuva on ollut paljon parempi mitä näiden tekstien perusteella olen saanut. Ajattelin tässä myös sinun etuasi. Ethän halua että sinusta muodostuu näiden tekstien perusteella aivan väärä kuva?

Jatketaan siis keskustelua eri aiheista täällä foorumilla, mutta muistetaan nettiketti (netin käytöskoodi) eli kirjoitetaan hyvällä maulla asioista ilman muiden loukkaamista yms. hyväntavan vastaista.

Fabio

Näin tehdään!! HIGH FIVE!!  :D

SouthernBoogieCat