• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ei denoista tällä kertaa..

Aloittaja Fabio, elokuu 13, 2015, 14:05:06

« edellinen - seuraava »

Killer

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:39:56

Yritän päästä Li Anderssonin pään sisälle..


Älä yritä. Liikaa vaadittu tömulle*.

Nimim Li Andersson; oikeasti fiksu ihminen

* tömu =Töölööseen muuttaja

Fabio

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - elokuu 18, 2015, 14:36:37
Fabio, tule pelaamaan subua ja lopeta tää lätinä. Jos tarvitset näitä tekstejä ns kiihottumismateriaalina, niin sitten... Kaikilla meillä on omat mieltymyksensä.


Voin harkita kirjoittelun lopettamista.. Mutta haluatko sitä? Sitten et tiedä mikä meitä kaikkia milloinkin uhkaa!!  ;D

Mä olen kyllä vakavasti sananvapauden kannalla ja toivoisin ettei myöskään "vääriä" mielipiteitä kielletä esittämästä.
Olen oikeasti vähän huolissani varsinkin iltapäivälehdistömme tavasta peitellä ja muunnella totuutta.. Sillä on kuitenkin
valtava vaikutusvoima kansalaisiin!!  

En ole niin "raivona" kun saattaa kirjoituksista näyttää. Suhtaudun kirjoitteluunkin huumorilla ja on hauskaa kun
saa keskustelua aikaiseksi. Ja vaikka suurin osa teistä on eri mieltä, on jotenkin haasteellista olla "montaa vastaan"
monessa asiassa.

Mutta voin kyllä rauhoittaa kirjoittelua jos se alkaa vituttaa.. En sellaista halua. Sorry.

t.Pasi

Fabio

#47
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - elokuu 18, 2015, 14:49:24
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:39:56

Yritän päästä Li Anderssonin pään sisälle..

Älä yritä. Liikaa vaadittu tömulle*.
Nimim Li Andersson; oikeasti fiksu ihminen
* tömu =Töölööseen muuttaja

Nyt et oo tosissasi!! Li Andersson = "Fiksu"?!?
Vai tarkoitatko "Fiksulla" Hyvännäköistä?!?
Sen voin kyllä allekirjoittaa!

Pari korjausta:

Jos muutat Töölö-nimiseen kaupunginosaan.. Muutat
TÖÖLÖÖN!!! Ja Minä olen aina asunut Töölössä,
joten en ole TöMu. (Mistä luulit minun olevan kotoisin?
Rovaniemeltä?)

t.Pasi

Killer

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:55:26



Pari korjausta:

Jos muutat Töölö-nimiseen kaupunginosaan.. Muutat
TÖÖLÖÖN!!! Ja Minä olen syntynyt ja aina asunut
Töölössä, joten en ole TöMu.

t.Pasi

Aivan totta. nyt ei auta edes luki-häiriö selitykset. NOLOTTAA. Vaikenen...(tässä osiossa).

T Taivallahden kansakoulu 1970-72.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - elokuu 18, 2015, 15:01:21
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:55:26



Pari korjausta:

Jos muutat Töölö-nimiseen kaupunginosaan.. Muutat
TÖÖLÖÖN!!! Ja Minä olen syntynyt ja aina asunut
Töölössä, joten en ole TöMu.

t.Pasi

Aivan totta. nyt ei auta edes luki-häiriö selitykset. NOLOTTAA. Vaikenen...(tässä osiossa).

T Taivallahden kansakoulu 1970-72.

HHAHHAAH!!  :D Eipä tuo mittään.. Sattuuhan sitä kirjoitusvirheitä! Ja Cheek on aito TöMu! :D

Mä kävin Töölön Ala-Asteen ja TyLyn yläasteen ja lukion..

t.Pasi

Fabio

#50
Tässä on piirre, josta en nykymenossa pidä!!

"Valtiovarainministeri Alexander Stubbin (kok) yksityisasunnolle on tehty ilkivaltaa maanantain ja tiistain välisenä yönä.
Poliisin tietojen mukaan asunnon pihalle tunkeuduttiin ja rikottiin ikkunoita. Poliisi tutkii vahingontekoa.
Asiasta tiedottaa valtioneuvoston kanslia. Stubb kertoo asiasta lisää iltapäivällä alkavassa lehdistötilaisuudessa Rovaniemellä."

Vittuilla voi, mutta kun aletaan hajottamaan yksityisomaisuutta tai kaatamaan pyöriä bussien eteen, mennään liian pitkälle!
(Provosointi, vedin automaattisesti jutusta johtopäätöksen että "Vihervassarit" ovat taas iskeneet.. voihan syylinen olla
vaikka suomenruotsalainen veneilykerho! :D).

t.Pasi



AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:55:26
Nyt et oo tosissasi!! Li Andersson = "Fiksu"?!?
Vai tarkoitatko "Fiksulla" Hyvännäköistä?!?

Just...seuraavaksi varmaan ilmestyy polli "Kissat pöydällä, Li vai Susanna?"
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 18, 2015, 16:58:37
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:55:26
Nyt et oo tosissasi!! Li Andersson = "Fiksu"?!?
Vai tarkoitatko "Fiksulla" Hyvännäköistä?!?

Just...seuraavaksi varmaan ilmestyy polli "Kissat pöydällä, Li vai Susanna?"
Mites Jaana "pannaan tilttiin" Pelkonen?
Fabio haaveilee oikeasti Sinnemäki-Kontula sandwichistä *irstashymiö*
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 18, 2015, 18:13:34
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 18, 2015, 16:58:37
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:55:26
Nyt et oo tosissasi!! Li Andersson = "Fiksu"?!?
Vai tarkoitatko "Fiksulla" Hyvännäköistä?!?

Just...seuraavaksi varmaan ilmestyy polli "Kissat pöydällä, Li vai Susanna?"
Mites Jaana "pannaan tilttiin" Pelkonen?
Fabio haaveilee oikeasti Sinnemäki-Kontula sandwichistä *irstashymiö*

Ai saatana! Täytyy vastata kun kysytään!

Top 4 vihaamaani politikkoa (tai ex-sellaista) joita haluaisin pamputtaa!!
(Ensin "perinteisellä tavalla" ja sitten kuonoon!) :D

1. Li Andersson  :-* >:(
2. Jaana Pelkonen
3. Anni Sinnemäki (Täytyisi kyllä laittaa teippi suun eteen)
4. Anna Kontula (Hyi!)

Nää on kyllä aika pervoja fantasioita!! Tosi kauniita naisia, mutta
niin ärsyttäviä, että olisi hauska nähdä mitä nusauttelusta tulisi!!
Todellisia extreme-testejä olisivat jokainen!!

t.Pasi

Hönkki

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta pyöräilijöistä. Haluan kertoa erään tilanteen, joka sattui minulle noin viikko sitten. Ajoin autoa ja edessäni autotiellä ajaa teini polkupyörää kuulokkeet korvilla ja hinkkaa kännykkää. Kädet eivät siis ole ohjaustangolla. Kun lähden ohittamaan, niin hän kaartaa ilmeisesti vahingossa voimakkaasti vasemmalle ja käy noin 10 cm:n päässä auton kyljestä. Onnettomuutta ei kuitenkaan sattunut ja jatkoin matkaani.


Olisitteko

a) soittanut poliisille ?
b) pysäyttänyt auton ja kertonut mielipiteenne oikeasta pyöräilytekniikasta ?
c) näyttänyt keskaria pysäyttämättä autoa ?
d) jatkanut matkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:55:26
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 18, 2015, 14:39:56
Yritän päästä Li Anderssonin pään sisälle..


Nyt et oo tosissasi!! Li Andersson = "Fiksu"?!?

Et kyllä yritä päästä pään sisälle, jos leimaat ihmisen tyhmäksi.

Itse arvostan etenkin oman nuoruuden aikaisia poliitikkoja (toki nykyisiäkin) älykkäinä ja viisainakin ihymisinä, vaikka poiliittiset näkemykset tai arvomaailma ei aina ole kohdannut. Toki näitä on nykyäänkin, mutta elämänymmärrys puuttuu liian monelta.

Arvostan myös erittäin korkealle ihmisiä, jotka oman turvallisuutensakin vaarantaen vievät tärkeäksi katsomiaan asioita eteenpäin puheella ja rauhanomaisilla keinoilla. Usein näitä ovat juuri "vihervassarit", joita oikeistonatsit ja kapitalistifasistit vainoavat ja käyvät jopa kimppuun.

Huvittavaa sinänsä, että Fabsu nostaa esiin omaisuudelle koituneen vahingon (Stubb), mutta unohtaa henkilöihin kohdistuneet uhat ja hyökkäykset (Andersson, Koivulaakso). On myös aivan selvää, joskaan ei hyväksyttävää, että ihminen, joka asettaa leikkauksilla monet ihmiset totaalisen köyhyyden ja toivottomuuden partaalle, mutta jolla itsellään on mahdollisuus saada yli puolen miljoonan lainoja, joutuu tuollaisen kohteeksi. Jos Stubb (tai vaikkapa Fabio) eläisi vuoden sellaista elämää kuin suuri osa suomalaisista elää, olisi ehkä hieman eri näkökulma asioihin ja osaisi leikata muualta kuin köyhimmiltä. On myös muistettava, että Stubb valehteli suoraan ennen vaaleja leikkauskohteista, kuten muutkin hallituspuolueet. Kun valehtelee ja sitten aiheuttaa ihmisten elämien tuhoutumisia (esim. teollisuudessa työuransa pienellä palkalla raataneet eläkeläiset, jotka Stubbinkin koulutuksen mahdollistaneen hyvinvointivaltion ovat rakentaneet), on minusta aika selvää, että viha nousee. Syy ja seuraus, aina. Oli seuraus sitten oikein tai väärin.

Olisi muuten mukava kuulla minkä takia Li Andersson ei ole fiksu. Ja miksi joku muu (vaikkapa maatamme tuhoavat, typeriä säästöjä ajavat markkinatalousidiootit) sitten on fiksu. Muutenkin odottaisin tällaisia asioita kirjoittavalta enemmän syvempiä perusteluja kuin pelkkää omaa napaa ja mutua.

Itse lisäisin suomalaiseen peruskoulutukseen (ehkä parikymppisille) puolen vuoden työjakson erilaisissa hoitopaikoissa ja muissa kohteissa, joissa näkisi miten ihmiset todella elävät, mistä he puhuvat, ja mitä on oikea elämä. Liian moni tuntuu olevan näistä ihan pihalla.

Omat vuodet hoitoalalla ja vaikkapa taksin ratissa antoivat aika hyvän kuvan siitä, millaista on arki julkisten palvelujen armoilla, ja toisaalta läpileikkauksen kaikista yhteiskuntaluokista. On pakko todeta, että kaikkein veemäisin porukka tuntui olevan kaikkein varakkainta (onhan sitä tutkittukin, että esim. narsistit nousevat usein johtaviin asemiin). Sivistys oli aika vierasta. Sen sijaan vaikkapa Kallion kundilta löytyi yleensä aina jopa tippi kuskille. Hoitopuolella taas on liian monia, jotka eivät tajua yhtään mitään ihmisten ahdingosta ja asioiden täydellisestä toimimattomuudesta. Vaikkapa Alzheimer-potilaan pitää kadota kotoaan kolme kertaa (sic!) ennen kuin saa hoitopaikan, mutta jos on palvelutalossa jo aiemmin ollut, saa paljon parempikuntoinen paikan muistiosastolla. Ja kun on hoitanut 85-vuotiasta useata syöpää ja muuta sairautta sairastavaa peruseläkkeen varassa olevaa yksin asuvaa rouvaa, joka on tehnyt pitkän työuran, jolla ei ole omaisia, jolla on kovat kivut, mutta joka ei koskaan valita, vaan hymyilee ja jaksaa, on yksinkertaisesti hieno ihminen, oppii arvostamaan ja ymmärtämään tiettyjä asioita.

Tässä maailmassa on muutamia asioita, jotka aiheuttavat suuren osan ongelmista. Suurimpia on nykyinen talousajattelu, joka pitäisi murtaa täysin. Eräänlainen zeitgeist-ajattelua sivuava malli tuli kehiteltyä veljen kanssa vanhan tätini peijaisissa hänen ajattelunsa innoittamana (täti oli muuten siivooja, mutta oli lukenut hurjasti, puhui lukuisia kieliä ja viisaimpia tuntemiani ihmisiä, ja tunsi mm. Kekkosen lääkärin, mutta jota kuitenkin tyhmemmät koulutetut - ns. karvoihin katsovat - ylenkatsoivat). Malli on liian monimutkainen tähän, mutta yleisidena on muuttaa kulutus- ja ostoyhteiskunta sellaiseksi, jossa elämän perusedellytykset ylittävä osa työn hedelmistä tai ajankäytöstä menee henkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin ja rakentavaan vapaa-aikaan. Karkeasti voisi verrata tuota klassiseen metsästäjä-keräilijä -elämäntapaan, jossa ihmiset tekivät töitä vain 20-25% nykyihmisen työajasta. Nykyisellä talousajattelulla maapallo tuhotaan, ja se on jo johtanut monet rauhallisemmatkin maat yhteiskuntarauhan tuhoutumiseen. Eivätkä ihmiset voi hyvin tässä maailmassa. Tässä huoimionarvoista on, että paimentolaiskansat ja metsästäjä-keräilijät ovat alhaisemmasta sivistystasostaan huolimatta paljon vähemmän aggressiivisia - eivätkä käytännössä koskaan ilman erittäin merkittävää syytä - ja toisaalta yhteisönä paljon tyytväisempiä, vaikka eivät omista kuin välttämättömän.

Toinen isoja ongelmia aiheuttava on ylikansoittuminen. On huvittavaa lukea maahanmuuton ongelmista ja hanhien määristä, kun jokainen hiemankaan historiaa lukenut tietää, että kehitysmaiden ongelmat ja ylikansoittuminen (eli maahanmuuton syyt) ovat seurausta länsimaiden toimista sekä talous- että poliittisista malleista. Eläinten määrästä puhiseminen taas on naurettavaa, kun ihminen on ainoa laji maapallolla, jota on luonnottoman paljon. Jos siis Fabio haluat jotain täältä vähentää, niin vähennä ihmisiä. Ne sotkevat, paskovat, tuhoavat ja tappavat ihan pikkiriikkisen enemmän kuin vaikkapa hanhet, jotka kehtaavat hakea elintilaa lähinurmikoltasi, kun niiden omat elinympäristöt on tuhottu.

Pahoittelut, mutta minusta nyt olisi aika lukea hieman asioista ja käydä myös katsomassa ihan tosielämässä asioiden syitä eikä seurauksia.

Jos haluaa muutamalla kirjalla saada laajan kuvan näihin liittyvistä asioista, suosittelen poikkitieteellisesti historiaa ja evoluutiota käsittelevän Pulitzer-palkitun evoluutiobiologi, fysiologi ja eliömaantieteilijä Jared Diamondin kirjoja, jotka tarkastelevat mm. historiaa aivan eri näkökulmista kuin perinteinen historiankirjoitus. Kirjat ovat myös kansankielisiä verrattuna tieteellisiin julkaisuihin, vaikka suomennokset ovatkin välillä hieman ontuvia (pienkustantamo Terra Cognitan vetäjä Kimmo Pietiläinen joutuu tekemään ne yksin ja nopeasti). Seuraavat kirjat ovat klassikoita, jotka pitäisi minusta sisällyttää kouluopetukseen:

Kolmas simpanssi: Ihmiseläimen evoluutio ja tulevaisuus
Tykit, taudit ja teräs: Ihmisen yhteiskuntien kohtalot
Romahdus: Miten yhteiskunnat päättävät tuhoutua tai menestyä

p.s. Julkisuudessa on kerrottu pyöräilijän päälle ajaneen olleen muutenkin ongelmatapaus. Kuolleesta pyöräilijästä ei ole silmiin osunut mitään minkä takia voitaisiin puhua kahdesta raivopäästä tms.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 19, 2015, 10:38:14
Täällä oli jossain vaiheessa puhetta pyöräilijöistä. Haluan kertoa erään tilanteen, joka sattui minulle noin viikko sitten. Ajoin autoa ja edessäni autotiellä ajaa teini polkupyörää kuulokkeet korvilla ja hinkkaa kännykkää. Kädet eivät siis ole ohjaustangolla. Kun lähden ohittamaan, niin hän kaartaa ilmeisesti vahingossa voimakkaasti vasemmalle ja käy noin 10 cm:n päässä auton kyljestä. Onnettomuutta ei kuitenkaan sattunut ja jatkoin matkaani.


Olisitteko

a) soittanut poliisille ?
b) pysäyttänyt auton ja kertonut mielipiteenne oikeasta pyöräilytekniikasta ?
c) näyttänyt keskaria pysäyttämättä autoa ?
d) jatkanut matkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut ?

Ideaalitilanteessa (monen tekijän summa) b), jossa tärkeää kertoa rauhallisesti, että pyöräilijä oli melko lähellä sairaalareissua tai jopa kuolemaa. Kiireisessä ja hermostuneessa tilassa C miedommalla ratkaisulla eli tööttäämisellä. Liian usein D. A, jos poliisilla olisi aikaa ja resursseja tällaisiin, mutta ei ole.

Fabio

#57
Kauheen pitkä viesti Vesalta!

On mulle tosi vierasta että joku ajattelee noin (varmasti myös Vesalle, että joku
ajattelee niin kuin itse ajattelen).

Tarina:
Olin viikonloppuna keskustassa laittamassa nimeä sen Oikean Avioliiton (mies+nainen) Kansalaisaloitteeseen kun siihen tuli joku "kallion Vassari" änkyttämään että teen väärin! ..En osannut kuvitellakaan että joku suuttuisi niin kovasti siitä että kannatan mies+nainen avioliittoa (daa!! Olen itsekin Mies ja naiseni on Nainen!!). Keskusteltiin hetki tuon kaverin kanssa ja tultiin siihen tulokseen että emme ymmärrä toisiamme ja tulemme olemaan eri mieltä asiasta. Erosimme käteltyämme... Vaikka en ymmärtänyt häntä, yritin arvostaa häntä ihmisenä.. Luulikohan jamppa, että muuttaa mun ajatusmaailman viidessä minuutissa?!?

Tarinan opetus:
Niin pahalta kun tuntuukin se että joku on eri mieltä, ei sille mitään voi.

Ei ole kyllä kukaan ennen verrannut meikäläistä Stubbiin.. (tai muihin "varakkaisiin") Hieman on "laaja skaala" vertauksessa..  :D

Musta on aina vähän huvittavaa kun porukka inhoaa rikkaita.. Vaikka en itse ole rikas (en myöskään köyhä), arvostan ja kunnioitan rikkaita.

Jotenkin huvittaa toi ainainen väittely jostain leikkauksista. rahaa ei ole, joten pakko on leikata. piste. Zingako se oli kun tästä hyvin jo kirjoitti?!?

ja tosta "idiootiksi" haukkumisesta.. On mielestäni naivia ja jeesustelua ihmetellä että pidän Li Andrssonia "idioottina". En usko että on kovinkaan montaa esim. Kokoomus tai Persu -kannattajaa joka ei pitäisi Li Andessonia tai Arhinmäkeä idioottina! Aivan samoin kuten on aika vähän Vihervassareita jotka eivät pitäisi Soinia tai Stubbia idioottina! Idiootti on ihan perus haukkumasana.. Ei välttämättä viittaa haukutun "älykkyysosamäärään". Eiköhän kaikki kansanedustajat ole ihan fiksuja loppujen lopuksi.. Mutta saattavat "puhua kuin idiootit"!  

t.Pasi

No niin, ollaan varmasti vieläkin eri mieltä. Eikä se minua haittaa, mulle on tärkeintä että on ystäviä.. Ei me voida maailman menolle paljoakaan! (Ei edes Paskahanhille ;))

Tuossa vielä jonkun "viisaan" kirjoittama kolumni aiheesta:
http://blogit.iltalehti.fi/kreeta-karvala/2015/08/19/mina-ja-mun-rahat/

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 19, 2015, 10:38:14
Täällä oli jossain vaiheessa puhetta pyöräilijöistä. Haluan kertoa erään tilanteen, joka sattui minulle noin viikko sitten. Ajoin autoa ja edessäni autotiellä ajaa teini polkupyörää kuulokkeet korvilla ja hinkkaa kännykkää. Kädet eivät siis ole ohjaustangolla. Kun lähden ohittamaan, niin hän kaartaa ilmeisesti vahingossa voimakkaasti vasemmalle ja käy noin 10 cm:n päässä auton kyljestä. Onnettomuutta ei kuitenkaan sattunut ja jatkoin matkaani.


Olisitteko

a) soittanut poliisille ?
b) pysäyttänyt auton ja kertonut mielipiteenne oikeasta pyöräilytekniikasta ?
c) näyttänyt keskaria pysäyttämättä autoa ?
d) jatkanut matkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut ?

Koska kyseessä teini, niin C-ei olisi vaikuttanut mitenkään, B-Olisi ollut paras
yrittää, mutta senkin teho riippuu vastaanottajasta.. Ehkä D.. A on mielestäni
naurettavaa..

Hönkki

Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses