• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#690
Parin tunnin päästä päättyy haku TE-toimiston asiantuntijan tehtävään. Hain jo aiemmin tuota paikkaa ja maanantaina työkkärissä mainitsin virkailijalleni tuosta niin hän kannusti hakemaan paikkaa. Minulla on kyseiseen tehtävään kokemusta jota ei saa työstä eikä koulutuksesta vaan työnhakijan kokemusta vähän liikaakin mutta tässä tapauksessa se voi olla etuni verrattuna moniin muihin hakijoihin. Osaan oman kokemukseni perusteella asettua työnhakijan asemaan ja oman työnhakukokemukseni perusteella auttaa työnhaussa sekä tunnen työvoimapoliittisen lainsäädännön perusteet esim. työnhakijan näkökulmasta. Eli jos pääsen tuohon tehtävään niin siirryn kirjaimellisesti pöydän toiselle puolelle.

Haen myös edelleen taloushallinnon työtä esim. työkokeilun kautta. Osallistun joka tapauksessa - työllistyin TE-toimistoon tai en - syyskuun alusta laajemmalle taloushallintokurssille Vantaan aikuisopistoon jossa käydään laajemmin läpi taloushallintoa kuin parin viikonlopun kurssilla missä olin toukokuussa.

Porvoon turkkilainen

Toivotaan että lykästää  :vhaba

Mr. Posh

Ole etsitty henkilö. Ota se paikka ja tarvittavat liitteet mukaan huumaus- ja lääkeaineseulaan.
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

Killer

Suosittelen vaikka tätä otsikkoa, jos haluaa kommentoida asioita, joiden taustoista ei mitään tiedä. Varsinkin jos tarve silti ilmeinen. 
Kyllä foorumille kirjaimia ja muita merkkejä (  :wc) mahtuu.

Porvoon turkkilainen

Perkele puhelin sammui kokonaan. 15 vuotta oli vanha Nokia ja tollanen `älypuhelin`, menee heti rikki, ja vielä Orwell-maailmassa tutkii kaikki minun tekemiset. Olin typerä kun annoin itseäni markkinavoimien toimesta huijata.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - elokuu 24, 2017, 21:05:01
Perkele puhelin sammui kokonaan. 15 vuotta oli vanha Nokia ja tollanen `älypuhelin`, menee heti rikki, ja vielä Orwell-maailmassa tutkii kaikki minun tekemiset. Olin typerä kun annoin itseäni markkinavoimien toimesta huijata.

Syy lienee selvä:

Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 24, 2017, 21:41:12
Sheffield Utd - Cardiff 3-1 (2-1)
1-1 Bogil? (Coxe?) (käsialasta hankala saada selvää)

Älypuhelimetkaan eivät kestä harakan varpaita!

Porvoon turkkilainen

Mistä näitä pallonaamoja pursuaa? 70-luvulla huutivat taistolaiset ja nyt on näiden vuoro vähän kuin kostaa oikeasta siivestä. Yhteistä molemmilla, etteivät tarjoa ratkaisuiksi mitään, ovat täysin pihalla kaikeasta, varsinkin oikeat elämästä, mutta narsisteina rakastavat niin omaa ääntään. Voiko pahempaa tyhjänpuhujien kerhoa ollakaan kuin joku helvetin Ajatuspaja Libera. Samassa sarjassa Pekka Himasten kännisten raporttien kanssa:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/liberan-heikki-pursiainen-haukkuu-suomen/TMGTar9a?ref=iltalehti:1c00&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.183526565.2026194222.1504256156-1872074198.1462282447

Killer

Whatsup-ryhmät selvästi "syöneet" foorumin höpinätarjontaa. Hyvä vai huono. Tiedä häntä.

Niin se maailma muuttuu.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - lokakuu 07, 2017, 15:33:33
Whatsup-ryhmät selvästi "syöneet" foorumin höpinätarjontaa. Hyvä vai huono. Tiedä häntä.

Niin se maailma muuttuu.

Itse en ole whatsupissa mutta oma kirjoitteluni nykyään keskittyy yhä enemmän someen ja muille foorumeille. Lisäksi hakuprosessi taloushallinnon työvoimakoulutukseen on vienyt aikaa ja energiaa muilta jutuilta. Olen edennyt ensimmäiseltä kierrokselta (josta valittiin jatkajat hakemusten perusteella) kolmannelle kierrokselle videohaastatteluun jonka tein eilen ja olen edelleen hakuprosessissa mukana ja ensi vkolla selvinnee mitä jatkossa. Toinen kierros oli ryhmähaastattelu josta pääsin jatkoon videohaastatteluun. Nyt on todellisia toiveita selvitä työharjoitteluun taloushallinnon tehtäviin ja sitä kautta työllistyä alalle. Tämän ohjelman järjestäjän mukaan 84 % työllistyy harjoittelun kautta mutta yleensä näissä luvuissa on hieman markkinointimielessä lisää todelliseen prosenttiin nähden.

AriFerra

Harmittaa. Olin tyly. Tultiin aamulla ULKOMAILTA. Pirkkalan lentämiskentän pitkäaikaisparkissa oli auto. Siellä on tosi huonot opasteet, ei kunnon ohjetta että "mene ensin maksuautomaatille ja maksa pysäköintisi, ja vasta sen jälkeen hae auto".

Mennessä eräs mamma oli pysähtynyt ulosajaessaan tomaatille. Nousi autosta ja maksoi, sensijaan että olisi maksanut etukäteen jolloin ulos pääsee sekunnissa kun ikkunasta työntää slaparin koneeseen. Ohjeistin rouvaa ystävällisesti, koska takana oli jo kolme autoa jonottamassa. Rouva lupasi ensi kerralla toimia oikein. Sillä aikaa kun minä maksoin, jono hävisi koska jaruttelijan takana olevat olivat maksaneet etukäteen.

No me hypättiin sitten kiesiin, niin eikös ulkomaantaustainen henkilö folkkarissaan ollut jo samoissa puuhissa. Pysähdyin hänen taakseen ja menin ulos. Tuli ohjeistettua herraa aika kovalla äänenpainolla rallienglanniksi. Tosin väitän, että osaksi kovahko ääneni volyymi johtui siitä, kun tarkoituksella artikuloin selkeästi, arvasin jostakin syytä että kyseinen herra ei englantia kovin hyvin osaa.

Kaiken lisäksi kaverilla oli ryppyinen 50€ seteli jota tomaatti ei huolinut. Kysyin rallienkulla, eikö sinulla ole luottokorttia. Vihdoin hän tajusi kaivaa sen kortin lompakostaan ja maksoi. Ennen autoonsa menoa mumisi "why finish people are so angry".

Neljän auton jono pääsi sitten muutamassa sekunnissa ulos, kun folkkarimies oli asian saanut hoidettua.

Hieman jäi omatunto soimaamaan. Olisi pitänyt asia esittää aavistuksen pehmeämmin. Päätän kuitenkin raporttini suht hyvällä mielellä, autoinhan toiminnallani kuitenkin seitsemää muuta autokuntaa.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Killer

Keekki lopettaa - onko Pasi nyt ihan paskana!?

AriFerra

#701
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - marraskuu 16, 2017, 11:02:10
Keekki lopettaa - onko Pasi nyt ihan paskana!?

Betonin montulla läksiäisbileet!

Veikkauksia, milloin artisti nimeltä Jare Tiihonen tekee ensimmäisen tuotoksensa? Toinen vaihtoehto on, että politiikkaan menee.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

#702
Eräs tuttu yrittäjä on tosi liemessä koska hän hoitaa Oy:n rahaliikenteen oman, henkilökohtaisen tilinsä kautta. Menettely on laiton: olen (ilman tätä tuttua yrittäjää mainitsematta) kysynyt asiasta mm. tänään päättyneellä kurssilla ja tutuilta yrittäjiltä/asioista tietäviltä ja kaikki sanovat että tämä näin toimiva yrittäjä on liemessä varsinkin jos tulee verotarkastus tai firma joutuu selvitystilaan/konkurssiin. Itse olen samaa mieltä koska Oy on erillinen oikeushenkilö ja sillä pitää olla oma tili. Kun osakepääoma on kerran talletettu yrityksen tilille niin se ei ole enää yrittäjän rahaa vaan Oy:n jota ei saa nostaa miten haluaa. Toiminimessä oman tilin käyttö on sallittua joskaan ei suositeltavaa koska sekaannuksia voi tulla. Onneksi sentään tämä tuttuni avasi yrityksensä perustaessa yritykselle oman tilin jonne osakepääoma talletettiin mutta sittemmin hän lopetti tilin ja siirsi rahat omalle tililleen jonne ohjaa nykyään firmansa rahaliikenteen. Olen maininnut asiasta hänelle että kannattaisi palata aiempaan eli avata yritykselle oma tili. Toivon hänen takiaan että hän toimii niin koska vaarana on erittäin vakavat ongelmat.

SouthernBoogieCat

Sain aktiivimallin mukaisesti 18 tuntia 3 kk ajaksi taloushallintotyötä. Lisäksi osallistun aikuisopiston taloushallintokurssille (laajemmalle kuin aiemmin). Nyt alkaa työnhaku tuottaa tulosta.

SouthernBoogieCat

Onnittelut Kokkikselle 40-vuotissynttäreiden johdosta ja Majurille niinikään synttäreiden johdosta (iästä en ole varma) joilla molemmilla muistaakseni tänään synttärit.