• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#676
Ihmettelen mihin ovat kadonneet viihdyttävien kirjoitusten kirjoittajat Rosso ja Pasi. Molempien kirjoituksia oli ilo lukea. Rossolla oli hienosti kirjoitettuja ja hyvin argumentoituja kirjoituksia. Pasilla kirjoitusten kielellinen asu ei ollut kummoinen mutta asiaa monissa kirjoituksissa oli vaikken esim. denojen ja muiden vähemmistöjen yms. mollauksista pitänytkään mutta muuten kirjoituksia luki mielellään. Kaipaisin erityisesti näiltä kirjoittajilta tekstejä tänne mutta ymmärrän hyvin kyllä jos foorumilla pyörimiseen ei ole työssäkäyvällä aikaa. Työttömällä - kuten allekirjoittaneella - on enemmän aikaa olla foorumilla vaikkakin aikaa menee myös muuhun kuten työnhakuun mutta työnhakuakaan ei voi tuntikausia putkeen tehdä. Jopa TE-toimistonkin mukaan työtä ei tarvitse hakea 24/7 vaan panostaa mieluummin laatuun kuin määrään.

Myös Hovilta kaipasin enemmän kirjoituksia koska ammattikirjoittajana hän osaa kirjoittaa. Hovilla olisi varmasti paljon sanottavaa esim. foorumin pääaiheesta sekä futiksesta mutta aika vähän olen lukenut Hovilta kantaaottavia kirjoituksia vaan useimmiten lähinnä ilmoituksia milloin pääsee kerholle jne. Hovin verbaalisessa potentiaalissa olisi ainesta paljon nykyistä esim. monipuolisempiin ja kantaaottavampiin kirjoituksiin.

Jos joku ihmettelee miksi tämän kirjoituksen laitoin niin syy on siinä että kaipaisin foorumille hieman eloa. Yritän itsekin sitä pitää yllä kirjoittelemalla tänne kaikenlaista mutta esim. em. kirjoittajien postaukset toisivat väriä foorumille. Forumhan oli todella mielenkiintoinen jokunen vuosi sitten kun Rosso ja Pasi tänne kirjoittelivat säännöllisesti. Jos itse olisin ulkopuolinen niin tämä forum ei välttämättä innostaisi tarkempaan seuraamiseen koska täällä on aktiivisuutta melko vähän verrattuna esim. Futis Forum 2:n, Jatkoaika.comiin tai Muusikoiden.netiin joissa toki jäsenmäärä on moninkertainen joka selittää miksi ko. foorumeilla kirjoituksia tulee kokoajan. Välttämättä se että ovatko kaikki foorumin postaukset juuri pääaiheeseen liittyviä tai muuten erityisen tasokkaita ei ole yhtä tärkeää kuin se että foorumilla on eloa. Toki se että jos kaikki postaukset ovat puutaheinää ei sekään ole hyvä juttu. Jonkinlainen kultainen keskitie olisi toivottavaa että foorumilla olisi eloa mahdollisuuksien mukaan mutta silti kirjoitukset eivät olisi mitään täytekamaa. Olen itsekin lopettanut joidenkin pienempien foorumeiden seuraamisen koska niissä harvoin tapahtuu mitään.

Korostan: tätä viestiä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti tai minään arvosteluna vaan ihan puhtaasti ihmettelin mihin esim. Pasi tai Rosso ovat kadonneet ja toivoin foorumille enemmän keskustelua. Nythän forum saattaa olla jonakin päivänä aivan kuollut. Vastaavasti toisinaan keskustelu on aktiivisempaa.

Tämä kaikki ihan vain pohdintana aamupäivän avaukseksi ilman mitään suurempaa agendaa tai provoa yms.

Porvoon turkkilainen

Eikös tänne herrat Majuri ja Posh tuoneet hyvinkin paljon väriä, mutta sinä halusit vaientaa heidät?  ;) Joo, mut korostan, että tämä heitto oli ihan huumoriksi tarkoitettu.

SouthernBoogieCat

#678
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - heinäkuu 21, 2017, 10:30:05
Eikös tänne herrat Majuri ja Posh tuoneet hyvinkin paljon väriä, mutta sinä halusit vaientaa heidät?  ;) Joo, mut korostan, että tämä heitto oli ihan huumoriksi tarkoitettu.

Ihan hyvä läppä mutta ko. kirjoittajien kohdalla otin vain kantaa ihan siihen ääripäähän mitä nämä ovat kirjoitelleet. En ole ainakaan tietoisesti pyrkinyt ketään vaientamaan. Olen huomauttanut vain siitä että kirjoituksissa voisi ihan asiallisesti keskustella asioista eikä vaan viljellä hymiöitä tai laittaa sekotekstiä yms. Toki väriä Majuri ja Mr. Posh ovat tuoneet - sitä en missään nimessä kiellä. Mutta väriä voisi olla muutenkin esim. juuri Rosson tai Pasin kaltaisten tekstien muodossa ilman mitään hyökkäyksiä muita kohtaan tai tekstejä joissa ei ole järjen hiventäkään. Olen varma että Majuri ja Mr. Posh pystyvät halutessaan tuottamaan asiallisia tekstejä mutta tähän mennessä monista heidän teksteistään on välittynyt - ainakin minulle - aivan erilainen kuva heistä mitä ovat livenä.

SouthernBoogieCat

Eli se mitä kaipaisin tänne foorumille erityisesti olisi asialliset, perustellut kirjoitukset eikä hymiöiden tai sarkasmin riistokäyttöä. Esim. Muusikoiden.netin tai Jatkoaika.comin kaltaisilla foorumeilla useimmat kirjoitukset ovat hyvin argumentoituja ja asiallisia eikä juuri mainitsemaani hymiöiden/sarkasmin kyllästämää keskustelua juuri ole. Moderointi näillä foorumeilla on melko tiukkaa joten jos sinne eksyykin liikaa asiaankuulumatonta keskustelua niin viimeistään moderaattorit siivoavat ne. Jatkoaika.comissa tarvittaessa jaetaan pelikieltoja ja ääritapauksissa keskusteluoikeuksien pysyviä poistoja. Toki huumoria saa ja pitääkin olla keskusteluissa mukana mutta tällä foorumilla omasta mielestäni varsinainen keskustelu useimmiten hukkuu kaikenlaisen muun alle.

Lopuksi tähdennän sitä että en ole itsekään ollut aina mikään pyhimys mutta väitän että valtaosa tänne postaamisistani kirjoituksista on ollut asiallisia vaikkeivat kaikki itse Subuun olekaan liittyneet.

Ongelma on ehkä täällä se että Subusta on vaikea keksiä monipuolisia keskusteluaiheita. Esim. Muusikoiden.netissä musiikista voidaan keksiä vaikka minkälaisia keskusteluja yhdistettynä muuhun keskusteluun esim. konsoleista, leffoista jne.

Porvoon turkkilainen

Totta. Sekin on hyvä huomoida, että kun me ihmiset tykätään eri asioista, jolloin modepoliisina olo voi olla haastavaa, kun tulee jotain sellaista mistä ei itse pidä. Ehkä parempi olla vain sellaisesta välittämättä. Suurena tajunnanvirran ystävänä en voi sille mitään, jos Apinoiden planeetan analyysiin ilmestyy vessanpöntön kuva. Sellainen huumorintaju minulla vain on, että nauroin sille omissa oloissani pitkään.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - heinäkuu 21, 2017, 10:57:23
Totta. Sekin on hyvä huomoida, että kun me ihmiset tykätään eri asioista, jolloin modepoliisina olo voi olla haastavaa, kun tulee jotain sellaista mistä ei itse pidä. Ehkä parempi olla vain sellaisesta välittämättä. Suurena tajunnanvirran ystävänä en voi sille mitään, jos Apinoiden planeetan analyysiin ilmestyy vessanpöntön kuva. Sellainen huumorintaju minulla vain on, että nauroin sille omissa oloissani pitkään.

Totta. Modepoliisi vertaus lienee heitto mutta en pyri olemaan sellainen vaan olen ainoastaan nostanut esille näitä asioita mistä kirjoitin. Ongelma on myös se että valtaosa ulkopuolisista ei ymmärrä niitä vitseiksi tarkoitettuja juttuja mitä täällä heitellään jatkuvasti. En minäkään kaikkia ymmärrä vaikka olen ollut porukassa mukana pitkään enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Ulkopuoliset voivat saada tämän foorumin juttujen perusteella ihan väärän kuvan Subuporukasta. Tiedän että itse vastustin aikoinaan mm. osan keskusteluista siirtämistä niin ettei niitä näe muut kuin kirjautuneet. Nykyään ajattelen että se voisi olla hyväkin idea. Esim. FF2:ssa näin tehdään eli siellä vain osa kirjoituksista (lähinnä futiskirjoitukset) näkyvät kaikille ja muut vain kirjautuneille.

Yritän jatkossa olla liikaa välittämättä joistakin kirjoituksista ja toivon samaa myös muiltakin ettei omiin kirjoituksiini reagoida turhan vakavasti. Vaikka joissakin esitän kärjistettyjä kannanottoja en hae niissä mitään pahaa tai yritä provosoida riitoja täällä. Olen omasta mielestäni muuttanut aikalailla kirjoitustapaani viimeisten pahojen riitojen jälkeen ja sen jälkeen ei kovinkaan paljoa yhteentörmäyksiä ole ollut.

nabel

Täällä ketään ulkopuolisia ole, Posh pistää Putinin trollitkin kunnon myllyyn.


Porvoon turkkilainen

Jos ulkopuolisia on, niin hyvin vähän. Jos jotakin heistä tämä arveluttaa ja saavat väärän kuvan, niin mitä sitten. Kaikin puolin tämä on ihan asiallainen foorumi, jossa ei ole mitään syytä mennä suljetuille palstoille, vaikka Kostossa sellainen ihan herjalla olikin  ;D Mut eipä tästä tämän enempää. Menkööt jokainen valitsemallaan polulla.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - heinäkuu 21, 2017, 11:18:42
Jos ulkopuolisia on, niin hyvin vähän. Jos jotakin heistä tämä arveluttaa ja saavat väärän kuvan, niin mitä sitten. Kaikin puolin tämä on ihan asiallainen foorumi, jossa ei ole mitään syytä mennä suljetuille palstoille, vaikka Kostossa sellainen ihan herjalla olikin  ;D Mut eipä tästä tämän enempää. Menkööt jokainen valitsemallaan polulla.

Joo, ihan asiallinen foorumi pääosin tämä on vaikka itsekullakin (itseni mukaan lukien) on joskus tullut ylilyöntejä.

En tosiaan tiedä kuinka paljon ulkopuolisia tällä foorumilla vierailee mutta jos itse olisin ulkopuolinen ja käynyt satunnaisesti täällä ja lukenut joitakin ylilyöntejä niin olisin kyllä ollut hämmästynyt mitä porukkaa täällä pyörii. Em. koskee siis myös joitakin omia ylilyöntejäni ei pelkästään muiden.

En tiedä mikä on foorumin yleinen mielipide siitä tarvitaanko suljettuja palstoja. Omasta mielestäni nykyään siis niille voisi olla paikkansa mutta eivät ehkä välttämättömiä ole.

Mutta ei tästä sen enempää. Mutta tästä keskustelusta tuli heti esiin se mitä avauksessani hain eli asiallista, perusteltua keskustelua jollaista on mukava lukea tämänkaltaisten hymiöiden kuten  :piiskaa :wall :wc :shit ylenmääräisen käytön sijaan. Hymiöt ovat oikeassa paikassa paikallaan mutta jos keskustelut sisältävät pelkästään niitä on lukeminen melko rasittavaa.

Epis

Eloa tulisi jo siitäkin, jos Hönkki viitsisi vastata leffa-kyasäriin.. PS. ko tyttöä lienee kutsuttaneen myös Iituksi..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Porvoon turkkilainen

Varmasti tulisi. Tuu Hönkki vastaamaan tänne. Eihän vaan vielä vienyt kämpilleen leffaillan päätteeksi ja sitten  :piiskaa tässä kohtaa tämä hymiö varmaan sallittakoon, kun tilannetaju sitä edellytti.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Epis - heinäkuu 21, 2017, 12:16:13
Eloa tulisi jo siitäkin, jos Hönkki viitsisi vastata leffa-kyasäriin.. PS. ko tyttöä lienee kutsuttaneen myös Iituksi..

Mihin kysäriin ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

Sepolle onnittelut synttäreiden kunniaksi (mikäli hän lukee tätä foorumia nykyään)!

Ilman Seppoa tuskin tätä foorumiakaan olisi koska tuskin kukaan meistä olisi koskaan aloittanut Subun pelaamista. Siksi Seppo mielestäni ansaitsee arvostusta kaikilta meiltä vaikka emme olisikaan muuten kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä.

Killer

Sepolle onnittelut lähetetty. Some-korttina.

Toki meitä subua-ennen-seppoa on yhä lukuisia mukana.