• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

Killer


SouthernBoogieCat

#571
Tänään tuli itselleni erittäin positiivinen kokemus mobiilipankin hyödystä. Minun täytyi nostaa käteistä kerralla enemmän mitä sen hetkinen turvarajani oli. Olin kotoa lähtiessäni unohtanut nostaa turvarajan. Onneksi on mobiilipankki jossa pystyin käden käänteessä nostamaan tarvittavan määrän turvarajaa ja noston tehtyäni palauttamaan rajan entiselleen eli erittäin matalaksi. Jos olisi ollut vielä pahvinen tunnuslukutaulukko käytössä eikä mobiilipankkia niin olisi joutunut etsimään käsiinsä tietokoneen ja sitä kautta tekemään muutoksen mutta nyt sen pystyi tekemään kännykällä.

Vaikka jotkut - mm. meillä täällä ymmärtääkseni Kaitsu - suhtautuvat skeptisesti mobiilipankin turvallisuuteen niin itse pidän sitä niin turvallisena että uskallan sitä käyttää. Mobiilipankin turvallisuudesta kertoo mm. se ettei sitä ole mahdollista käyttää muilla mobiililaitteilla kuin mille se on rekisteröity. Lisäksi tunnuslukusovelluskin toimii ainoastaan niillä laitteilla mille se on rekisteröity. Toki nykymaailmassa minkään turvallisuus ei ole 100 % varmaa mutta itse uskon mobiilipankin turvallisuuteen tosiaan siinä määrin että uskallan sen varassa olla. Toki käytän perinteistä nettipankkiakin mutta esim. pahvisen tunnuslukutaulukon käytön olen lopettanut jo ajat sitten. Pahvinen muuttuva tunnuslukutaulukko ei ole niin turvallinen mitä ihmiset luulevat vaikka tunnusluku muuttuu mutta oikean järjestysnumeron selville saaminen on helppoa laittamalla 80.tunnus jolloin selviää meneillään oleva tunnusluku. Toki pitää tietää käyttäjätunnuskin. Tunnuslukusovelluksessa PIN-koodi on omassa päässä ja sen voi muuttaa koska vain tarvittaessa sekä myöskin PIN-koodista ja käyttäjätunnuksesta ei ole ulkopuoliselle mitään hyötyä jos ei ole käytössä laitetta millä mobiilipankkia/tunnuslukusovellusta käytetään. Itse olen myös huono kohde verkkorikolliselle jonka ei kannata minun rahojeni takia vaivautua. Omista ja tuttavieni/läheisteni hyvistä kokemuksista voin suositella mobiilipankkia/tunnuslukusovellusta kaikille. Tänäänkin olisi ostosreissu hankaloitunut jos ei olisi ollut mobiilipankkia käytössä. Tämä ei ole todellakaan maksettu mainos vaan tyytyväisen mobiilipankin käyttäjän omakohtainen kokemus sovelluksen hyödystä arkielämässä.

SouthernBoogieCat


Tähän joulun aikaan lienee paikallaan jakaa eräs kokemus ala-asteelta syksyltä 1986. Meidän silloinen luokanopettajamme kertoi mielestäni hyvän jutun koskien joulua. Hänen mukaansa jouluna tulisi - riippumatta viettääkö sitä uskonnollisesti - muistaa joulun alkuperäinen tarkoitus eli jeesuksen syntymäpäivä. Tämä opettajamme vertasi sen unohtamista mm. siihen että miltä meistä pikkuoppilaista olisi tuntunut jos meidät olisi omilta synttäreiltämme jätetty oven taakse kun muut syövät ja juhlivat. Vaikka en itse ole uskonnollinen eikä perheeni joulu ole uskonnollinen niin tuossa ajatuksessa on minusta kieltämättä hyvä pointti.

Tuo oli niitä harvoja tuon opettajan valopilkkuja hänen ollessaan meidän luokanopettajamme. Hän sai nimittäin kevätlukukaudella kenkää - ei tuon joulujutun takia - vaan siksi koska kohteli joitakin oppilaita epäoikeudenmukaisesti ja julmasti mm. nolasi luokan edessä yms. (mm. minä olin yksi noista oppilaista) Hänestä rehtori sai niin monia valituksia vanhemmilta ettei ollut muuta vaihtoehtoa kun antaa kenkää. Meille tuli sen jälkeen loppukevääksi pari sijaista ja seuraavana syksynä vakituiseksi luokanopettajaksi rehtori joka oli mukava tyyppi. En itse ehtinyt olla hänen oppilaana kuin syksyn 1987 kun vuodenvaihteessa oli lähtö Belgiaan.

Tällainen jouluun liittyvä muisto ala-asteelta.

Epis

9 vuotiaani mietti pari päivää sitten: "Miksi ihmiset uskoo sellasiin hölmöihin juttuihin, kuten: Jeesukseen, jumalaan, joulupukkiin ja hammaskeijuun"

Hyvää Joulua kaikille!
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#574
Lainaus käyttäjältä: Epis - joulukuu 24, 2016, 12:25:27
9 vuotiaani mietti pari päivää sitten: "Miksi ihmiset uskoo sellasiin hölmöihin juttuihin, kuten: Jeesukseen, jumalaan, joulupukkiin ja hammaskeijuun"

Hyvää Joulua kaikille!

Emme mekään veljeni kanssa tuolloin 1986 enää uskoneet joulupukkiin (olin 9 v ja veljeni 7 v) mutta meillä aina joku meistä silti esitti joulupukkia vaikka kukaan ei uskonutkaan siihen enää tuolloin.

Kasvoin itsekin ateistisessa kodissa joten minulle ja veljelleni oli pienestä pitäen selvää ettei jumalaa, Jeesusta yms. ole olemassakaan. Silti kävimme uskontotunneilla ala-asteella (ylä-asteella vaihdoin ET:n) ja opimme uskonnoista yleissivistykseen kuuluvia asioita sekä kunnioittamaan toisten vakaumusta vaikkemme itse ole koskaan kirkkoon kuuluneet ja olleet uskonnollisia. Esim. mummonikaan ei kuulunut kirkkoon koskaan mutta kävi siellä toisinaan esim. jouluisin ja kunnioitti uskontoja eikä pitänyt jos uskontoja pilkataan yms.

Toiset saavat olla uskonnoista yms. mitä mieltä hyvänsä mutta itse kunnioitan kaikkia uskontoja vaikken itse kuulukaan mihinkään. Vaikka uskontojen varjolla on kautta historian tapahtunut kaikkea pahaa niin syy on niiden ihmisten jotka käyttävät uskontoa väärin eikä sinällään uskontojen. Tunnen ja olen tuntenut useita mukavia ihmisiä joille uskonto on tärkeä arvo (esim. paras ystäväni ala-asteella oli Jehovantodistaja ja yksi toinen hyvä ystävä tuolloin oli Juutalainen sekä luokallani oli ortodoksi ja nykyään yksi parhaista ystävistäni on muslimi) ja minulla ei ole mitään uskontoja vastaan. Kiitos uskontotuntien ala-asteella sekä vanhempieni jotka eivät ole uskovaisia mutta kunnioittavat toisten vakaumuksia.

Hyvää joulua!

Killer

Sarjasijoituksiin katsomatta.
Rauhallista Joulua kaikille!

nabel

Hyvät joulut ja maukkaita joulukaloja.

Killer

Uskon, että v 2017 tulee syntymään tulevia huippumuusikoita. Talkoisiin ehtii vielä osallistua.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - joulukuu 25, 2016, 20:39:52
Uskon, että v 2017 tulee syntymään tulevia huippumuusikoita. Talkoisiin ehtii vielä osallistua.

Niin varmasti tulee mutta vanhoja kuolee entistä useampia lähivuosina. Talkoisiin on ehkä tarkoitus osallistua muttei aivan lähivuosina.  ;D

SouthernBoogieCat

#579
Vuoden 2017 ensimmäinen kirjoitus tälle Subufoorumille:

- Vuosi 2017 voi olla ensimmäinen vuosi aikoihin ilman yhtään isoa riitaa suomalaisten Subupelaajien (tällä foorumilla olevien) keskuudessa. Toivon näin ja se on täysin mahdollista koska tähän mennessä juuri mitään merkittäviä skismoja ei ole ilmennyt kuluvalla kaudella.

Porvoon turkkilainen

Tammikuu on usein ollut se polttopiste ja kuukausi vasta nuori  :kkk

Killer

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - tammikuu 01, 2017, 13:37:28
Tällä foorumilla vain joillakin on isoja vaikeuksia pysyä asialinjalla.

Mielestäni tämä on juuri yksi foorumimme hienouksista! ;)

SouthernBoogieCat

#582
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - tammikuu 01, 2017, 13:45:24
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - tammikuu 01, 2017, 13:37:28
Tällä foorumilla vain joillakin on isoja vaikeuksia pysyä asialinjalla.

Mielestäni tämä on juuri yksi foorumimme hienouksista! ;)

Itse olen päinvastaista mieltä. Toki on hyvä että tämä on jossain mielessä erilainen foorumi ja täällä on suuriosa hyvää keskustelua mutta jos vertaa esim. Muusikoiden.netiin tai joihinkin FB:ssa oleviin ryhmiin (joissa käyn esim. Soitinten kuningas) niin taso täällä on paljon heikompi noihin verrattuna. Mutta toki täällä kaikki saavat kirjoittaa omia juttuja (en ole mikään tämän foorumin poliisi) mutta minusta joidenkin kirjoittajien olisi syytä tehdä itsetutkiskelua kirjoituksistaan. En ole itsekään mikään pyhimys mutta väitän että vain pieni osa kirjoituksistani - joita on jo aika lailla - on ollut asiattomia. Tein itse tuossa foorumhiljaisuudessani syksyllä oman itsetutkiskelun kirjoituksistani johon toki minullakin oli syytä mutta jotkut muutkin voisivat miettiä omaa kirjoitteluaan. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään aloitus että heti 1.1 alkaisi iso riita vaan ihan rakentava kommentti.

Killer

 :buds heikkkotasoille foorumillemme!

SouthernBoogieCat

#584
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - tammikuu 01, 2017, 15:40:21
:buds heikkkotasoille foorumillemme!

En sanonut yksiselitteisesti tämän foorumin tason olevan heikkoa vaan vertasin sitä mainitsemiini foorumeihin joissa taso keskimäärin on selvästi Subu Forumia parempi. Mutta esim. Muusikoiden.netissäkin joukkoon mahtuu epäasiallisuutta yms. mutta siellä postausten volyymi on moninkertainen Subu Forumiin verrattuna joten näiden huonojen postausten määrä suhteessa kokonaisvolyymiin on äärimmäisen pieni verrattuna valtaosaan viesteistä joissa pysytään asialinjalla. Subu Forum on hieno foorumi mutta minusta tietyt postaukset täällä uhkaavat tämän foorumin pääosin korkeaa tasoa. Esim. jotkut keskellä yötä erään kirjoittajan postaamat täysin käsittämättömät postaukset joissa kielenkäyttö on mitä on eivät anna kovin edustavaa kuvaa meistä varsinkin jos foorumille eksyy joku satunnaiskävijä joka noista teksteistä muodostaa mielikuvan meistä.

Tiedän että aikaisemmin sanoin että minusta foorumin taso on korkea ja mitään esim. suljettuja alueita ei tarvita mutta siihen aikaan taso oli korkeampi. Nyt jos esim. itse törmäisin täällä ensimmäisenä näihin mainitsemiini yöpostauksiin sekä saman kirjoittajan enemmän tai vähemmän asiattomiin kirjoituksiin en toista kertaa ehkä tulisi tänne. Itse kaipaisin tänne enemmän asiallista keskustelua kaikenmaailman tajunnanvirtojen  sekä erilaisten hymiöiden liikakäytön sekä aiheeseen täysin liittymättömien postausten sijaan. Vitsejä toki voi heittää ilman muuta mutta tasokkaampi keskustelu olisi minusta tervetullutta. Siksi esim. kaipaan Rosson kirjoittamia tasokkaita tekstejä. Muitakin fiksusti kirjoittavia täältä löytyy mutta Rosso tuli ensinnä mieleen kun hänen postaukset ovat harventuneet aikalailla minimiin. Ja lopuksi täytyy todeta että tämä yöpostaaja (tiedätte ketä tarkoitan) on mukava tyyppi ja minulla ei ole häntä henkilönä mitään vastaan mutta viestien taso saisi olla parempi. En tarkoita että pitäisi kirjoittaa äärimmäisen huoliteltua tekstiä mutta joku tolkku postauksissa pitäisi olla eikä käyttää rumaa kieltä jossa melko usein halvennetaan joitain ihmisiä/vähemmistöjä yms. - ei välttämättä ketään meistä - mutta noista postauksista saa käsityksen typerästä juntista vaikka tämä kyseinen yöpostaaja on livenä tosi mukava tyyppi. Ei millään pahalla, mutta mielestäni kritiikki tässä tapauksessa on paikallaan etenkin kun sen antaa asiallisesti.