• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 19:26:34
Jos sinulla on mielessäni hyvä linkki tatuointien historiaan (lue: lähde) niin voin lukea sen ja jos siitä vakuutun niin sitten voin myöntää olleeni väärässä tatuointien suhteen koskien vankilakulttuuria yms. Mutta silti minun ei täydy alkaa pitämään tatuoinneista.
Eipä ole lonkalta heittää linkkiä, kun tatuoinnit eivät ole itselleni mikään kiinnostuksen kohde enkä yhtäkään omista.. En tiedä mitä tarkoitat "olleesi väärässä tatuointien suhteen koskien vankilakulttuuria yms." sillä ei kukaan ole kiistänyt tatuoinneilla liittyvän myös esim. vankilakulttuuriin, mutta tunnustavat niiden olevan paljon muutakin..

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 19:26:34Eiköhän tämän väittelyn voi alkaa jo lopettamaan.
Vai väittelyn.. No tämänhän voi lopettaa vaikka heti, mutta käsittääkseni halusit tietää miksi esim. itselläni on sinusta erilainen mielipide, kuin itselläsi ja sitä tässä nyt kerrattiin.. Aikaisemmin myös kerroit, että kanssani on ollut kiva keskustella asioista ??? ::)

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 19:26:34Tästä huolimatta koen saaneeni lähinnä Majurilta täysin asiatonta käytöstä minua kohtaan monesti viimeisen puolen vuoden ajan suunnilleen. Tämä ei varmasti suoranaisesti liity tuohon tatuointiasiaan, mutta koen silti tulleeni osittain väärin kohdelluksi täällä foorumilla. Vaikka kirjoitinkin mielipiteitä tatuoinneista, en silti ole kenenkään henkilöön tällä foorumilla kajonnut. Koen käyttäytyneeni suurimmalta osin aivan normaalisti. Toki joitain ylilyöntejä foorumilla on minunkin puoleltani tullut ja esim. sitä helmikuista Dodo-casea pyysin anteeksi ja myönsin olleeni väärässä mutta silti en koe ansainneeni sellaista kohtelua mitä Majuri on usein tämän vuoden aikana osoittanut. Hän on pyytänyt jo anteeksi ja asia on ok.

Voisiko asiasta mainitsemisen sitten lopettaa sen jälkeen, kun sen on ensimmäisen kerran todettu olevan OK (4.8.2016)?
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 05, 2016, 10:41:29Majurilta tuli eilen anteeksipyyntö joka on ok. Se asia on poissa päiväjärjestyksestä.


Lainaus käyttäjältä: Hysteerinen rage quittaaja - elokuu 06, 2016, 19:35:47
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 06, 2016, 19:23:06
LainaaMiksi minunkaan pitäisi pyytää anteeksi mielipiteitäni jos en koe olevani väärässä

Onko joku kehottanut sinua pyytämään anteeksi? Minä en ainakaan.

Vastaan kaikkien puolesta. Ei kukaan. Jos ajatuksella lukee mitä muut ovat kommentoineet, tämän huomaa..faktana. Jos taas suu vaahdossa toistaa itseään 1585098643:n kerran näkemättä metsää puilta, saattaa syntyä mielikuva ahdasmielisestä somesta jossa kaikki ovat muodostaneet VÄÄRÄN mielikuvan. Ei ole oikeaa tai väärää mielikuvaa. On vain mielikuva.
Lyhyesti ja yksinkertaisesti: TÄMÄ
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 19:50:12
[
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 19:26:34Eiköhän tämän väittelyn voi alkaa jo lopettamaan.
Vai väittelyn.. No tämänhän voi lopettaa vaikka heti, mutta käsittääkseni halusit tietää miksi esim. itselläni on sinusta erilainen mielipide, kuin itselläsi ja sitä tässä nyt kerrattiin.. Aikaisemmin myös kerroit, että kanssani on ollut kiva keskustella asioista ??? ::)

Väittely on ehkä liian voimakas sana. Asiat tulivat hyvin kerrattua. Kanssasi on aiemmin ollut hyviä keskusteluja mm. verotuksesta, työmarkkinoista yms. Tämä tatuointikeskustelu ei ehkä ollut niitä parhaimpia. Olit toki oikeassa monissa asioissa tatuointikeskustelussa ja ehkä minun olisi ollut hyvä tarkistaa asioita ennen tätä viimeisintä keskustelua. Mutta asia tuli nyt selväksi. Ehkä keskustelu jatkuu toisaalla toisilla aiheilla jos enää tänne kirjoittelen. Eiköhän tämä tästä kun oppii mitä tästäkin on opittavaa.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 19:50:12
Voisiko asiasta mainitsemisen sitten lopettaa sen jälkeen, kun sen on ensimmäisen kerran todettu olevan OK (4.8.2016)?

Otin asian esille, koska siitä minun ja Majurin yhteenotosta torstaina tämä viime päivät kestänyt rumba alkoi (siihen ei suoranaisesti liittynyt tatuoinnit vaan ne tulivat myöhemmin mukaan keskusteluun). Mutta koska asia on ok ainakin minun puoleltani niin voidaan tämä keskustelu unohtaa ja siirtyä muihin asioihin.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 19:57:41
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 19:50:12
[
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 19:26:34Eiköhän tämän väittelyn voi alkaa jo lopettamaan.
Vai väittelyn.. No tämänhän voi lopettaa vaikka heti, mutta käsittääkseni halusit tietää miksi esim. itselläni on sinusta erilainen mielipide, kuin itselläsi ja sitä tässä nyt kerrattiin.. Aikaisemmin myös kerroit, että kanssani on ollut kiva keskustella asioista ??? ::)

:nooo

Väittely on ehkä liian voimakas sana. Asiat tulivat hyvin kerrattua. Kanssasi on aiemmin ollut hyviä keskusteluja mm. verotuksesta, työmarkkinoista yms. Tämä tatuointikeskustelu ei ehkä ollut niitä parhaimpia. Olit toki oikeassa monissa asioissa tatuointikeskustelussa ja ehkä minun olisi ollut hyvä tarkistaa asioita ennen tätä viimeisintä keskustelua. Mutta asia tuli nyt selväksi. Ehkä keskustelu jatkuu toisaalla toisilla aiheilla jos enää tänne kirjoittelen. Eiköhän tämä tästä kun oppii mitä tästäkin on opittavaa.

:nooo
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 20:02:27
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 19:50:12
Voisiko asiasta mainitsemisen sitten lopettaa sen jälkeen, kun sen on ensimmäisen kerran todettu olevan OK (4.8.2016)?

Otin asian esille, koska siitä minun ja Majurin yhteenotosta torstaina tämä viime päivät kestänyt rumba alkoi (siihen ei suoranaisesti liittynyt tatuoinnit vaan ne tulivat myöhemmin mukaan keskusteluun). Mutta koska asia on ok ainakin minun puoleltani niin voidaan tämä keskustelu unohtaa ja siirtyä muihin asioihin.

:nooo
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 20:02:27
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 19:50:12
Voisiko asiasta mainitsemisen sitten lopettaa sen jälkeen, kun sen on ensimmäisen kerran todettu olevan OK (4.8.2016)?
Mutta koska asia on ok ainakin minun puoleltani

Siis mikä on ok? :o
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

SouthernBoogieCat

S-Ryhmä suunnitteli joku aika sitten alkavansa keräämään yksityiskohtaisia tietoja ihmisten ostoista. Kuluttajaliiton lakimies otti silloin asiaan voimakkaasti kantaa ja nyt S-Ryhmä ilmeisesti suunnittelee muuttavansa systeemin niin että asiakas saa päättää antaako luvan tietojen keräämiseen kuten Keskolla on. Tässä uutinen aiheesta: http://yle.fi/uutiset/kritiikki_sai_s-ryhman_peraantymaan_ostostietojen_kaytto_pohditaan_uudelleen/9080115

Kuluttajaliiton lakimies otti asiaan tiukasti kantaa nimenomaan somessa joten tuosta nähdään mikä voima somella voi olla. Toki yleinenkin kritiikki vaikutti varmasti, mutta uskon että kuluttajaliiton lakimiehen kommenteilla oli iso vaikutus tähän muutokseen.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hysteerinen rage quittaaja - elokuu 06, 2016, 21:54:39
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 20:02:27
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 19:50:12
Voisiko asiasta mainitsemisen sitten lopettaa sen jälkeen, kun sen on ensimmäisen kerran todettu olevan OK (4.8.2016)?
Mutta koska asia on ok ainakin minun puoleltani

Siis mikä on ok? :o

Minun ja Majurin välit. Näin muuten Majurin tänään kaupungilla iltapäivällä ja välit olivat minusta aivan kunnossa. Ainakaan itselläni ei ollut mitään valittamista. Enkä usko Majurin reaktioista päätellen hänelläkään olleen. Joten asia on kunnossa.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 08, 2016, 19:31:16
S-Ryhmä suunnitteli joku aika sitten alkavansa keräämään yksityiskohtaisia tietoja ihmisten ostoista. Kuluttajaliiton lakimies otti silloin asiaan voimakkaasti kantaa ja nyt S-Ryhmä ilmeisesti suunnittelee muuttavansa systeemin niin että asiakas saa päättää antaako luvan tietojen keräämiseen kuten Keskolla on. Tässä uutinen aiheesta: http://yle.fi/uutiset/kritiikki_sai_s-ryhman_peraantymaan_ostostietojen_kaytto_pohditaan_uudelleen/9080115

Kuluttajaliiton lakimies otti asiaan tiukasti kantaa nimenomaan somessa joten tuosta nähdään mikä voima somella voi olla. Toki yleinenkin kritiikki vaikutti varmasti, mutta uskon että kuluttajaliiton lakimiehen kommenteilla oli iso vaikutus tähän muutokseen.

Ihmiset myyvät yksityisyytensä todella halvalla, toisinaan jopa itse maksavat sen menettämisestä vapaaehtoisesti.. Ai niin, muistakaa vältellä Keskoa kuin ruttoa!
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#384
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 08, 2016, 19:56:55
Ihmiset myyvät yksityisyytensä todella halvalla, toisinaan jopa itse maksavat sen menettämisestä vapaaehtoisesti.. Ai niin, muistakaa vältellä Keskoa kuin ruttoa!

Tuossa varmasti on osittain perää kun katsoo laajemmin erilaisia rekisterejä mihin tietoja ihmisistä tallentuu, mutta itse en näe siitä olevan paljoa haittaa jos ostat päivittäistavarakaupasta normaaleja juttuja esim. elintarvikkeita, vessapaperia, käsisaippuaa jne. muuta taloustavaraa ja tiedot tallentuvat järjestelmään. Eri asia on jos ostaja on nainen ja hän ostaa esim. tampooneja, raskaustestejä yms. niin tuossa tapauksessa hän ehkä haluaa pitää nuo jutut omana tietonaan. Itse ostan kaupasta vain aiemmin mainittuja taloustavaroita joten itselleni on aika lailla samantekevää tallentuvatko ostotietoni järjestelmään vaiko eivät.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 08, 2016, 20:16:55
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 08, 2016, 19:56:55
Ihmiset myyvät yksityisyytensä todella halvalla, toisinaan jopa itse maksavat sen menettämisestä vapaaehtoisesti.. Ai niin, muistakaa vältellä Keskoa kuin ruttoa!

Tuossa varmasti on osittain perää kun katsoo laajemmin erilaisia rekisterejä mihin tietoja ihmisistä tallentuu, mutta itse en näe siitä olevan paljoa haittaa jos ostat päivittäistavarakaupasta normaaleja juttuja esim. elintarvikkeita, vessapaperia, käsisaippuaa jne. muuta taloustavaraa ja tiedot tallentuvat järjestelmään. Eri asia on jos ostaja on nainen ja hän ostaa esim. tampooneja, raskaustestejä yms. niin tuossa tapauksessa hän ehkä haluaa pitää nuo jutut omana tietonaan. Itse ostan kaupasta vain aiemmin mainittuja taloustavaroita joten itselleni on aika lailla samantekevää tallentuvatko ostotietoni järjestelmään vaiko eivät.

Olen utelias persoona, joten voitko tästä eteenpäin kertoa (omassa topikissa) kaikki ostoksesi (mieluiten kuitit skannaamalla)?
Tämä ei koske sinua, mutta kuulemma (keskustelu YLE Puheella) maailmalla ostosten seuranta on mennyt niin pitkälle, että ostoskäyttäytymisen perusteella kauppa on lähettänyt useille (sadoille? tuhansille? en muista..) ihmisille onnittelun raskaudesta ennen kuin ko henkilö on ollut raskaudestaan tietoinen.. Tämähän on toki vain jäävuoren huippu ja mitä pahaa seurannassa on muutenkaan.. Tuo mainintani yksityisyyden myymisestä on paljon laajempi, kuin jokin hiton plop-plop kortti.. Jengi tunkee itsestään julkiseen verkkoon vaikka mitä tietoja ja osa näistä palveluista/toiminnoista ovat jopa maksullisia..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

nabel

Googlettelin muuttoautoa niin tuli nopsaan Fortumilta mailia muuttohommista... Näin se tieto kulkee.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 08, 2016, 20:33:34
Olen utelias persoona, joten voitko tästä eteenpäin kertoa (omassa topikissa) kaikki ostoksesi (mieluiten kuitit skannaamalla)?

Minulla ei ole skanneria, mutta jos olisi niin voisin tehdä tuon. Jos pelkkä ilmoitus ilman kuittia riittää niin voin avata sitä varten oman ketjun. (Tämän foorumin tuntien kuitenkin oletan että tämä oli vitsi. :) )

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 08, 2016, 20:33:34
. Jengi tunkee itsestään julkiseen verkkoon vaikka mitä tietoja ja osa näistä palveluista/toiminnoista ovat jopa maksullisia..

Esim. FB:n kannattaa miettiä mitä itsestään laittaa, mutta esim. jotkut kiinnostuksen kohteet yms. vastaavat tiedot eivät välttämättä ole niitä mistä esim. verkkorikolliset ovat kiinnostuneita. Jossain oli ettei syntymäaikaa kannata laittaa, koska sillä ja nimellä voi kuulemma jossain muualla maailmassa tehdä joitain sopimuksia. Kuulostaa oudolta ettei esim. henkilöllisyyttä tarvitsisi varmentaa muuten kuin nimellä ja syntymäajalla. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta noin jostain luin.

Aasinsiltana tästä voisi ottaa mobiilipankin. Mitä mieltä Kaitsu olet IT-alan ammattilaisena mobiilipankin turvallisuudesta? Itse käytän Nordean mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta. Lyhyehköllä kokemuksella olen ollut tyytyväinen ja vielä ei ole mitään sattunut. Tunnuslukusovelluksessa on se hyvä puoli etteivät tunnusluvut lopu kesken kuten taulukossa ja tarvitse odottaa uutta taulukkoa postitse. En ole kuullut mitään huonoja kokemuksia tuosta mobiilipankista/tunnuslukusovelluksesta. Ainoastaan hyviä kokemuksia olen kuullut. Hyvä merkki sinänsä koska yleensä vain huonot kokemukset menevät eteenpäin. Ehkä huonojakin kokemuksia on, mutta niitä en ole vielä kuullut eikä itselle ole vielä sattunut mitään negatiivista tuon kanssa. Mobiilipankkisovellus/tunnuslukusovellus ovat helppoja käyttää ja maksaminen kaikkialla on helppoa. Ei ole enää kotikoneeseen sidottu pankkiasioiden kanssa.

Killer