• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 17:19:59
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:06:49Epis voisi myös olla kriittinen itseään kohtaan. Majuri sentään myöntää virheensä kun pyysi anteeksi yhtenä päivänä mutta Epikseltä ilmeisesti väärässäolemisen myöntäminen on mahdotonta.
Tässä ilmeisesti puhutaan ahdasmielisyydestäsi, korjaa ihmeessä jos olen väärässä.. Käsitykseni ahdasmielisyydestäsi on itselleni uusi ja syntynyt pelkästään kirjoitustesi perusteella sekä riippumatta siitä kuinka avoimesti ajattelet joistain muista asioista.. Jos muiden (tässä tapauksessa minun) mielipide kiinnostaa ja häiritsee, niin siihen on mahdollisuus vaikuttaa samalla tavalla, kuin alkuperäinenkin mielikuva on syntynyt..

Kumpi siis on väärässä, kirjoituksesi vai niiden synnyttämä mielikuva?

Kommentoin kirjoitusta myöhemmin. Nyt on parempi että olen jonkun aikaa poissa foorumilta.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:06:49
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 16:58:55
ole halukas edes kokeilemaan itsesi kyseenalaistamista?

Olen kyseenalaistanut itseni monet kerrat täällä foorumilla ja näistä teksteistä. Odotan myös että muutkin myöntävät että ovat väärinymmärtäneet tekstieni tarkoituksia ja tuomineet minut turhaan. En ole ainoa syyllinen täällä. Epis voisi myös olla kriittinen itseään kohtaan. Majuri sentään myöntää virheensä kun pyysi anteeksi yhtenä päivänä mutta Epikseltä ilmeisesti väärässäolemisen myöntäminen on mahdotonta.



Miksi myöntää olevansa väärässä jos on omasta mielestään oikeassa? Miksi pyytää anteeksi jos ei ole tehnyt mitään väärää? Mielipide saa ja pitää olla, mutta jos muiden mielipide eroaakin omasta, ei se tarkoita että ketään alistetaan tai kiusataan. Jos kirjoittelu aiheuttaa epätoivottuja vastareaktioita, kannattaa esilukea kirjoittamansa teksti ennen julkaisua tai olla julkaisematta kokonaan. Ihmisten on tapana muodostaa mielikuvia toisista, ja jos ei halua että näin tapahtuu, on syytä pitää ajatukset ajatuksina ja keskittyä muuhun kuin foorumeilla kirjoitteluun.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

AriFerra

Lainaaen silti tunnusta mitään uskontoa.

Ilmeisesti et kuulu Luterilaiseen kirkkoon, vai mikä se on johon suurinosa suomalaisista kuuluu?

Ja samoilla linjoilla Ragen kanssa: Miksi Kaitsun pitäisi "myöntää olevansa väärässä", jos mielestään ei ole? Sinunko arvot mielipidekysymyksissä on se laki ja oikeus joka määrittää kuka on oikeassa?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 06, 2016, 18:07:18
Lainaaen silti tunnusta mitään uskontoa.

Ilmeisesti et kuulu Luterilaiseen kirkkoon, vai mikä se on johon suurinosa suomalaisista kuuluu?

Ja samoilla linjoilla Ragen kanssa: Miksi Kaitsun pitäisi "myöntää olevansa väärässä", jos mielestään ei ole? Sinunko arvot mielipidekysymyksissä on se laki ja oikeus joka määrittää kuka on oikeassa?

Pakko kommentoida vaikka halusin pysyä poissa.  Miksi minunkaan pitäisi pyytää anteeksi mielipiteitäni jos en koe olevani väärässä? Pyysin vain anteeksi jos joku on loukkaantunut teksteistäni en muuta. Miksi minun mielipiteet ovat esim. Kaitsun mielipiteitä huonompia? Miksi en saa olla jotain mieltä ilman että minut tuomitaan ahdasmieliseksi? Kerroin aiemmin että olen erittäin avarakatseinen monissa asioissa. Ja jos AriFerra luit aiempia tekstejäni niin silloin olisi pitänyt selvitä mm. että en ole koskaan väittänyt että näkemykseni ovat absoluuttinen totuus vaan usein käytän sanaa "mielestäni".

Ja en kuulu kirkkoon.

Tuossa väärässä olemisen myöntämisessä viittasin nimenomaan ahdasmielisyysoletukseen joka ei todellakaan pidä paikkaansa. Jos en hyväksy tatuointeja niin ei se tarkoita että olisin muuten ahdasmielinen. Siinä Kaitsu on täysin väärässä. Se ei ole mielipidekysymys.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:33:12
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 17:19:59
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:06:49Epis voisi myös olla kriittinen itseään kohtaan. Majuri sentään myöntää virheensä kun pyysi anteeksi yhtenä päivänä mutta Epikseltä ilmeisesti väärässäolemisen myöntäminen on mahdotonta.
Tässä ilmeisesti puhutaan ahdasmielisyydestäsi, korjaa ihmeessä jos olen väärässä.. Käsitykseni ahdasmielisyydestäsi on itselleni uusi ja syntynyt pelkästään kirjoitustesi perusteella sekä riippumatta siitä kuinka avoimesti ajattelet joistain muista asioista.. Jos muiden (tässä tapauksessa minun) mielipide kiinnostaa ja häiritsee, niin siihen on mahdollisuus vaikuttaa samalla tavalla, kuin alkuperäinenkin mielikuva on syntynyt..

Kumpi siis on väärässä, kirjoituksesi vai niiden synnyttämä mielikuva?

Kommentoin kirjoitusta myöhemmin. Nyt on parempi että olen jonkun aikaa poissa foorumilta.

Kommentoin äsken tätä osittain tuossa AriFerran postauksen vastauksessa. Kirjoitusteni synnyttämä mielikuva on väärä. Ja sitä paitsi ainoa kirjoitus jossa minut olisi voitu tulkita ahdasmieliseksi on tuo tatuointikeskustelu. Muuten olen kirjoittanut mielipiteitäni mutta ne eivät ole olleet yhtä ehdottomia kuin se. Olen kirjoittanut suvaitsevaisesti monista muista asioista mm. muslimeista, vähemmistöistä jne. Miksi sen ei voisi vaikuttaa käsitykseesi että olisin avarakatseinen? Miksi vain se että vastustan tatuointeja merkitsee?

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hysteerinen rage quittaaja - elokuu 06, 2016, 17:45:08
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:06:49
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 16:58:55
ole halukas edes kokeilemaan itsesi kyseenalaistamista?

Olen kyseenalaistanut itseni monet kerrat täällä foorumilla ja näistä teksteistä. Odotan myös että muutkin myöntävät että ovat väärinymmärtäneet tekstieni tarkoituksia ja tuomineet minut turhaan. En ole ainoa syyllinen täällä. Epis voisi myös olla kriittinen itseään kohtaan. Majuri sentään myöntää virheensä kun pyysi anteeksi yhtenä päivänä mutta Epikseltä ilmeisesti väärässäolemisen myöntäminen on mahdotonta.

Miksi myöntää olevansa väärässä jos on omasta mielestään oikeassa? Miksi pyytää anteeksi jos ei ole tehnyt mitään väärää? Mielipide saa ja pitää olla, mutta jos muiden mielipide eroaakin omasta, ei se tarkoita että ketään alistetaan tai kiusataan. Jos kirjoittelu aiheuttaa epätoivottuja vastareaktioita, kannattaa esilukea kirjoittamansa teksti ennen julkaisua tai olla julkaisematta kokonaan. Ihmisten on tapana muodostaa mielikuvia toisista, ja jos ei halua että näin tapahtuu, on syytä pitää ajatukset ajatuksina ja keskittyä muuhun kuin foorumeilla kirjoitteluun.

Kommentoin tätä tuossa AriFerralle osoitetussa postauksessa. Jos jotain jäi epäselväksi niin kerro niin kommentoin lisää.

SouthernBoogieCat

Vinkki: lukekaa pidemmät kirjoitukseni ajatuksella. Niistä selviää paljon asioita esim. se etten todellakaan väitä että oma mielipiteeni olisi absoluuttinen totuus. Tiedän että ihmisillä on erilaiset mielipiteet mutta miksi minut tuomitaan jos ajattelen jollain tavalla ja miksi kukaan muu ei ole ahdasmielinen jos ei hyväksy minun mielipiteitäni? Tässä haisee vahvasti yhteinen rintama minua vastaan. Olen yksin näiden asioiden kanssa. En ole tarkoituksella ketään kirjoituksillani loukannut. Olen vain kertonut omat mielipiteeni. En todellakaan ole tarkoituksella hakenut tällaista vastakkainasettelua kun kirjoitin tekstit. Kerroin vain näkemykseni. Siinä se. Mielipiteiden takia en peräänkuuluta väärässä olemisen myöntämistä vaan siksi, että koen että minut on tuomittu syyttä suvaitsemattomaksi, ahdasmieliseksi yms. Ei minunkaan ole pakko myöntää olevani väärässä mielipiteideni takia jos en koe olevani.

Edelleen, poistun enemmän kuin mielelläni foorumilta tämän keskustelun päätyttyä jos ei enempää asioita tarvitse oikoa. Kirjoittelen muualla missä ihmiset eivät ole niin herkkiä eri asioille ja keskustelu pysyy muutenkin aisoissa. Täällä tuntuu ilmapiiri olevan sellainen että periksi ei koskaan anneta eikä toisten näkemyksistä löydetä mitään hyvää vaan puolustetaan pelkästään omia kantoja. Olen keskusteluissa aiemmin löytänyt hyviä puolia myös muiden näkemyksistä. Omat näkemykseni näköjään ihan tarkoituksella tyrmätään vaan sen takia että täytyy tyrmätä. Olisi kerrankin kiva käydä keskustelua jossa toisten näkemyksistä löydetään hyviä puolia eikä vain dissata. Väitän, että vaikkei kaikki näkemykseni eivät ehkä olekaan oikeita niin niissä on myös paljon hyvää. Muualla niitä ymmärretään - täällä näköjään ei. Silti noissa foorumeissa on aivan yhtä fiksua porukkaa kuin täälläkin eikä mitään selkääntaputtelijoita. Erilaisia mielipiteitä on muuallakin mutta muualla ne osataan rakentavammin esittää kuin useimmiten täällä. En edelleenkään väitä että muiden mielipiteet täällä olisivat huonoja ja omani hyviä mutta keskustelun taso on huonoa koska toisen mielipide vain tyrmätään eikä löydetä mitään hyvää vaikka sellaista on jokaisessa hyvin perustellussa kirjoituksessa.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 18:19:14Kommentoin äsken tätä osittain tuossa AriFerran postauksen vastauksessa. Kirjoitusteni synnyttämä mielikuva on väärä. Ja sitä paitsi ainoa kirjoitus jossa minut olisi voitu tulkita ahdasmieliseksi on tuo tatuointikeskustelu. Muuten olen kirjoittanut mielipiteitäni mutta ne eivät ole olleet yhtä ehdottomia kuin se. Olen kirjoittanut suvaitsevaisesti monista muista asioista mm. muslimeista, vähemmistöistä jne. Miksi sen ei voisi vaikuttaa käsitykseesi että olisin avarakatseinen? Miksi vain se että vastustan tatuointeja merkitsee?
Tatuoinneilla on faktisesti laajempi käyttötarkoitus ja historia, kuin ajatuksesi tatuointien ja alamaailman yhteydestä.. Ihonkoristelu tatuoinnein maailman laajuisesti satojen/tuhansien vuosien ajan on fakta ja mielikuvasi on mielipide.. Se, ettet halua tai kykene tarkistelemaan mielipidettäsi tunnustettujen faktojen edessä muodostaa omassa päässäni mielipiteen sinusta ahdasmielisenä (tai tosiasioille sokeana jääräpäänä)..

Kirjoitat myös
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 22:08:36Toki merimiehetkin käyttivät tatuointeja mutta nykyään tatuoinnit yhdistetään paljolti vankilakulttuuriin.
Jos käyt ulkona (tai edes selaat internetin kuvia sisältäviä palveluita) ja käytät näköhavaintoasi ihmisten vartaloiden katsomiseen, niin tatuointeja on nykyään todella suurella osalla ihmisiä.. Tämäkin mielipiteesi on suuressa ristiriidassa todellisuuden kanssa ja koska tämäkään mielipiteesi ei ole faktoilla muutettavissa, niin se saa sinut näyttämään ahdasmieliseltä (tai tosiasioille sokeana jääräpäänä)..

Huomaathan, että mielikuvasi muodostuu pelkästään siitä mitä kirjoitat, sanot ja/tai teet ja toisinaan se eroaa suurestikin siitä, mitä itsestäsi ajattelet tai miten/millaisena itsesi näet..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

AriFerra

LainaaMiksi minunkaan pitäisi pyytää anteeksi mielipiteitäni jos en koe olevani väärässä

Onko joku kehottanut sinua pyytämään anteeksi? Minä en ainakaan.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:33:12
Lainaus käyttäjältä: Epis - elokuu 06, 2016, 17:19:59
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 06, 2016, 17:06:49Epis voisi myös olla kriittinen itseään kohtaan. Majuri sentään myöntää virheensä kun pyysi anteeksi yhtenä päivänä mutta Epikseltä ilmeisesti väärässäolemisen myöntäminen on mahdotonta.
Tässä ilmeisesti puhutaan ahdasmielisyydestäsi, korjaa ihmeessä jos olen väärässä.. Käsitykseni ahdasmielisyydestäsi on itselleni uusi ja syntynyt pelkästään kirjoitustesi perusteella sekä riippumatta siitä kuinka avoimesti ajattelet joistain muista asioista.. Jos muiden (tässä tapauksessa minun) mielipide kiinnostaa ja häiritsee, niin siihen on mahdollisuus vaikuttaa samalla tavalla, kuin alkuperäinenkin mielikuva on syntynyt..

Kumpi siis on väärässä, kirjoituksesi vai niiden synnyttämä mielikuva?

Kommentoin kirjoitusta myöhemmin. Nyt on parempi että olen jonkun aikaa poissa foorumilta.

Jatketaan aiheesta huomenna..tai ehkä myöhemmin tänään.  :wall
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

AriFerra

LainaaKirjoitusteni synnyttämä mielikuva on väärä.

Jos näin tapahtuu usein, kannattaisiko tosiaan miettiä mitä ja varsinkin miten kirjoittaa?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

#371
Kaitsu: Jos sinulla on mielessäni hyvä linkki tatuointien historiaan (lue: lähde) niin voin lukea sen ja jos siitä vakuutun niin sitten voin myöntää olleeni väärässä tatuointien suhteen koskien vankilakulttuuria yms. Mutta silti minun ei täydy alkaa pitämään tatuoinneista.

Eiköhän tämän väittelyn voi alkaa jo lopettamaan. Tästä huolimatta koen saaneeni lähinnä Majurilta täysin asiatonta käytöstä minua kohtaan monesti viimeisen puolen vuoden ajan suunnilleen. Tämä ei varmasti suoranaisesti liity tuohon tatuointiasiaan, mutta koen silti tulleeni osittain väärin kohdelluksi täällä foorumilla. Vaikka kirjoitinkin mielipiteitä tatuoinneista, en silti ole kenenkään henkilöön tällä foorumilla kajonnut. Koen käyttäytyneeni suurimmalta osin aivan normaalisti. Toki joitain ylilyöntejä foorumilla on minunkin puoleltani tullut ja esim. sitä helmikuista Dodo-casea pyysin anteeksi ja myönsin olleeni väärässä mutta silti en koe ansainneeni sellaista kohtelua mitä Majuri on usein tämän vuoden aikana osoittanut. Hän on pyytänyt jo anteeksi ja asia on ok.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 06, 2016, 19:24:59
LainaaKirjoitusteni synnyttämä mielikuva on väärä.

Jos näin tapahtuu usein, kannattaisiko tosiaan miettiä mitä ja varsinkin miten kirjoittaa?

Kuten olen aiemmin tässä ketjussa todennut, pyrin miettimään jatkossa kirjoituksiani tarkemmin (mikäli enää tänne kirjoittelen).

AriFerra

Lainaausein käytän sanaa "mielestäni".

Kerrankin. Kerrankin olen samaa mieltä. Käytät tosiaan "melko" usein tuota sanaa.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 06, 2016, 19:23:06
LainaaMiksi minunkaan pitäisi pyytää anteeksi mielipiteitäni jos en koe olevani väärässä

Onko joku kehottanut sinua pyytämään anteeksi? Minä en ainakaan.

Vastaan kaikkien puolesta. Ei kukaan. Jos ajatuksella lukee mitä muut ovat kommentoineet, tämän huomaa..faktana. Jos taas suu vaahdossa toistaa itseään 1585098643:n kerran näkemättä metsää puilta, saattaa syntyä mielikuva ahdasmielisestä somesta jossa kaikki ovat muodostaneet VÄÄRÄN mielikuvan. Ei ole oikeaa tai väärää mielikuvaa. On vain mielikuva.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.