• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#255
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - elokuu 01, 2016, 13:52:12
Miten pukeutua jotta olisi fiksun näköinen.

Edelleen korostan sitä, että otin tuon pukeutumisasian esille nimenomaan ammattimaisen pukeutumisen näkökulmasta - en suinkaan että miten pitää vapaa-ajalla pukeutua yms eli siihen en ottanut kantaa koska se on jokaisen oma asia. Ammattimainen pukeutuminen sen sijaan kuuluu jo ihan ammattitaitoon ja henkilön tyylitajuun. Ei riitä että osaa hommansa vaan monessa työpaikassa osa ammattitaitoa on myös se, että on tehtävänsä näköinen eli esim. myyntimiehenä puku päällä jne. Esim. asuntoni (siis jossa asun vuokralla) myynyt kiinteistövälittäjä oli pukeutunut viimeisen päälle ja näytti ammattilaiselta ja oli sitä myös - on toiminut jo 15 vuotta alalla ja samassa firmassa. Mutta eiköhän tämä keskustelu ole jo käyty joten tähän on hyvä lopettaa.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 12:37:46Jos nyt ajatusleikkinä kurkataan oman kuplan ulkopuolelle ja huomataan tatuointien olevan satoja vuosia vanha keksintö ympäri maailman ja esim buddhalisilla munkeillakin on tatuointeja, niin saatko ymmärryksesi ulotettua taruointikäsityksesi vankilakulttuurin ulkopuolelle vai onko mielesi jopa puoliläpällä kuvattua ahtaampi?

Odotan edelleen vastausta kysymykseeni..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 12:37:46
Jos nyt ajatusleikkinä kurkataan oman kuplan ulkopuolelle ja huomataan tatuointien olevan satoja vuosia vanha keksintö ympäri maailman ja esim buddhalisilla munkeillakin on tatuointeja, niin saatko ymmärryksesi ulotettua taruointikäsityksesi vankilakulttuurin ulkopuolelle vai onko mielesi jopa puoliläpällä kuvattua ahtaampi?

Voi olla, että esim. buddhalaisilla ja merimiehillä (sen tiesinkin) on tatuointeja. Yleensä ne vaan länsimaissa yhdistetään alamaailmaan. Voi olla että muualla esim. maissa joissa buddhalaisuutta on yleisesti suhtaudutaan tatuointeihin eri tavalla. Itse koen olevani länsimaalainen ja minulla on pitkälti länsimaalaiset arvot vaikka hyväksynkin monia esim. hindulaisuuden asioita yms. Tatuoinnit eivät kuitenkaan kuulu arvomaailmaani, koska länsimaissa niissä on alamaailman kaiku. Toki merimiehetkin käyttivät tatuointeja mutta nykyään tatuoinnit yhdistetään paljolti vankilakulttuuriin.

Arvomaailmani on sekoitus eri kulttuureista ja ideologioista joten minulla ei ole esim. kokoomuslaista arvomaailmaa vaikka vaikutteita siitäkin on joitakin. En halua edustaa mitään tiettyä ideologiaa, kulttuuria vaan arvoni muodostuvat monien yhdistelmistä ja hyväksyn monia asioita mutta vastustan myös monia esim. länsimaisesta kulttuurista ja ideologioista. Esim. äänestämisessä en äänestä puoluetta vaan tiettyä ehdokasta riippumatta puolueesta.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 22:08:36
....  tatuointeja. Yleensä ne vaan länsimaissa yhdistetään alamaailmaan.
*Kieriilattiallanauraen*

Tuon olisin saattanut kuulla isäni suusta. Syntynyt vuonna 1926. Ja myös kuollut ajat sitten.

Suosittelen päivittämään "yleisiä länsimaisia käsityksiä" -kansiosi. Tämän leikkikehän ulkopuolella jos näitä näkemyksiäsi myös jaat. Ihan vain omaksi parhaaksesi.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - elokuu 01, 2016, 22:25:01
Suosittelen päivittämään "yleisiä länsimaisia käsityksiä" -kansiosi. Tämän leikkikehän ulkopuolella jos näitä näkemyksiäsi myös jaat. Ihan vain omaksi parhaaksesi.

Olen saanut useista näkemyksistäni eri asioista positiivista palautetta erilaisissa piireissä (ei julkisia internet-keskustelufoorumeita vaan yksityisiä keskustelupiirejä esim. FB:ssa). Olen esittänyt niissä täysin samoja näkemyksiä mitä olen täällä esittänyt ja hyvää keskustelua on syntynyt ja useat näkemykseni ovat olleet myös muiden näkemyksiä. Eli mitään syytä muuttaa näkemyksiäni vain miellyttääkseni muita ei ole. Jos joku ei tykkää - so what. Monet ovat tykänneet. Subupiirit eivät ole ainoita missä liikun vaan olemassa on muitakin erilaisia ihmisiä käsittäviä piirejä.

Killer

Kyse ei mistään "kuka tykkää", vaan onhan esim lainaamaani väitteesi ("Yleensä ne vaan länsimaissa yhdistetään alamaailmaan") täyttä potaskaa! Missä ajassa mahdat elää ???

Toki samanmielisiä varmasti olet löytänyt, joten.... Ääh, antaa olla. Siirryn muualle. Tämä on niin toivotonta...


Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 22:08:36
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 12:37:46Jos nyt ajatusleikkinä kurkataan oman kuplan ulkopuolelle ja huomataan tatuointien olevan satoja vuosia vanha keksintö ympäri maailman ja esim buddhalisilla munkeillakin on tatuointeja, niin saatko ymmärryksesi ulotettua taruointikäsityksesi vankilakulttuurin ulkopuolelle vai onko mielesi jopa puoliläpällä kuvattua ahtaampi?

Voi olla, että esim. buddhalaisilla ja merimiehillä (sen tiesinkin) on tatuointeja. Yleensä ne vaan länsimaissa yhdistetään alamaailmaan. Voi olla että muualla esim. maissa joissa buddhalaisuutta on yleisesti suhtaudutaan tatuointeihin eri tavalla. Itse koen olevani länsimaalainen ja minulla on pitkälti länsimaalaiset arvot vaikka hyväksynkin monia esim. hindulaisuuden asioita yms. Tatuoinnit eivät kuitenkaan kuulu arvomaailmaani, koska länsimaissa niissä on alamaailman kaiku. Toki merimiehetkin käyttivät tatuointeja mutta nykyään tatuoinnit yhdistetään paljolti vankilakulttuuriin.

Arvomaailmani on sekoitus eri kulttuureista ja ideologioista joten minulla ei ole esim. kokoomuslaista arvomaailmaa vaikka vaikutteita siitäkin on joitakin. En halua edustaa mitään tiettyä ideologiaa, kulttuuria vaan arvoni muodostuvat monien yhdistelmistä ja hyväksyn monia asioita mutta vastustan myös monia esim. länsimaisesta kulttuurista ja ideologioista. Esim. äänestämisessä en äänestä puoluetta vaan tiettyä ehdokasta riippumatta puolueesta.

Eli käsityksesi on jopa suppeampi, kuin aikaisemmin ajattelin.. En olisi ennen näitä avaustumisryöppyjä näkeväni - saati kutsuvani - Jaakko Wälmää ahdasmieliseksi.. *tsik tsik* Olen yllätynyt ja ehdotan pään pois ottamista "länsimaisuuden likasaavista" ja hieman katselemaan ympärille silmät auki..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä, mutta fakta on että n. 90 % asioista joita olen muualla tämän foorumin lisäksi esittänyt ovat otettu vastaan pääosin samanmielisesti. Toki keskustelua on herännyt mutta monista asioista ei ole ollut yhtä suurta vääntöä kuin täällä. Muuallakin on ollut yhtä fiksua porukkaa kuin täällä eli sen taakse ei voi vedota että muualla olisi tyhmempää porukkaa vaan kyse on että muualla on ollut eri tavalla ajattelevia ihmisiä suurimmalta osin.

Killer

Huomasin tosiaan vauva.fi:sä nimimerkin Luukas Toni.. :D

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - elokuu 01, 2016, 23:41:50
Huomasin tosiaan vauva.fi:sä nimimerkin Luukas Toni.. :D

Tuo foorumi ei ole ollut käyttämäni vaan käyttämäni ovat olleet aivan yksityisiä esim. FB:ssa joita ei löydä googlaamalla.

SouthernBoogieCat

#265
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 23:34:36
Eli käsityksesi on jopa suppeampi, kuin aikaisemmin ajattelin..

Tuo käsityksesi ei ole oikea. Kuten tuossa lainaamassasi tekstissä kerroin, että otan ideoita eri paikoista eli en käytä pelkästään yhdestä paikasta otettuja juttuja eli se jos mikä on osoitus laajasta-alaisesta ajattelusta eikä mistään ahdasmielisyydestä. Tatuointi-asenteen olen ottanut yhdestä paikasta mutta monia muita muualta ja soveltanut niitä eri tilanteisiin.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 23:44:07
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - elokuu 01, 2016, 23:41:50
Huomasin tosiaan vauva.fi:sä nimimerkin Luukas Toni.. :D

Tuo foorumi ei ole ollut käyttämäni vaan käyttämäni ovat olleet aivan yksityisiä esim. FB:ssa joita ei löydä googlaamalla.

:nooo


Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 23:47:46
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 23:34:36
Eli käsityksesi on jopa suppeampi, kuin aikaisemmin ajattelin..

Tuo käsityksesi ei ole oikea. Kuten tuossa lainaamassasi tekstissä kerroin, että otan ideoita eri paikoista eli en käytä pelkästään yhdestä paikasta otettuja juttuja eli se jos mikä on osoitus laajasta-alaisesta ajattelusta eikä mistään ahdasmielisyydestä. Tatuointi-asenteen olen ottanut yhdestä paikasta mutta monia muita muualta ja soveltanut niitä eri tilanteisiin.

Käsitykseni on täysin oikea ja juurihan itsekin toteat muodostaneesi ennakkoluuloisen asenteesi yhden lähteen pohjalta.. Internetin erilaisilta (HOMMA)foorumeilta on helppo löytää samanhenkisiä selkääntaputtelijoita asiaan kuin asiaan, se ei kuitenkaan todista ajatusta/asiaa absoluuttisen oikeaksi.. Sama koskee myös avarakatseisuutta, sillä on ihan hyvä inhota tai vihata jotain..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#268
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 02, 2016, 07:34:46
[juurihan itsekin toteat muodostaneesi ennakkoluuloisen asenteesi yhden lähteen pohjalta

Tuo viittamasi "yhdestä paikasta" ei tarkoita todellakaan yhtä lähdettä kuten sen tulkitsit vaan useampaa mutta yhdestä paikasta noin kuvaannollisesti. Omaksun asioita monesta paikasta ja lähteestä yhden sieltä ja yhden täältä.

Tätä vääntöä on turha jatkaa kun ilmeisesti olet jo mielessäsi päättänyt että olen ahdasmielinen ja päätäsi ei saa mitenkään käännettyä. Et tunne (kuten eivät muutkaan Subupelaajat) minua juuri muuten kuin foorumjuttujen perusteella joten sellaisten perusteella on aika hataralla pohjalla tuomita ihmistä ahdasmieliseksi. Pelkästään se että kannatan homoavioliittoja sekä erilaisten seksuaalivähemmistöjen yms. muiden vähemmistöjen oikeuksia on asia jota kapeakatseinen ihminen ei tee vaan siihen tarvitaan isoa avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta jota ei nykyäänkään kaikilta löydy.

Mutta tosiaan tämän keskustelun on aika vaikea johtaa mihinkään jos toinen on päättänyt jo kantansa eikä suostu hyvistä perusteluista huolimatta sitä muuttamaan. Foorumjuttujen perusteella minusta ei kannata liian pitkällemeneviä johtopäätöksiä missään nimessä tehdä. Jutuissani on paljon kärjistyksiä ja provoja joten en ole kaikissa jutuissa yhtä ehdoton miltä tekstien perusteella näyttäisi. Ajattelen pitkälti kirjoittamani tavalla mutta minussa on monia puolia jotka eivät välity helposti tätä kautta. Tekstejäni täytyy lisäksi lukea hieman pilkesilmäkulmassa eikä ottaa kaikkea niin kirjaimellisesti vaikka kirjoitankin asiaa useimmiten mutta mukana on myös liioittelua asian nostamiseksi tapetille.

Keskustelen mielelläni foorumilla asioista, mutta niiden perusteella ei minua kannata tuomita miksikään. Olen erittäin avarakatseinen ihminen vaikka tatuointiasiassa on saattanut näyttää toisin.

Porvoon turkkilainen

Eiköhän tämä tatuointiaiheesta keskutelu ole hyvä lopettaa tähän.